Všechny zbývající části Kysucké dálnice mají zhotovitele, soutěže ušetřily přes 6 miliard

Kysucký přivaděč. Zdroj: NDSKysucký přivaděč. Zdroj: NDS

Stavba 26 kilometrů slovenské D3 začne v průběhu podzimu.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
RDP

Mno … ona (např. po dokončení navazující polské S1) do regionu přivede i těžký nákladní tranzit, který by se mu nebýt dálnice vyhnul. Jak „citlivě“ byla zasazena do krajiny můžeme soudit podle postavených úseků …

PetrN

On ten těžký nákladní tranzit tam jede už nyní, jen v obrovském množství projíždí z Polska kouskem ČR mezi Českým Těšínem a Jablunkovem dále na Žilinu. Po dokončení polské S1 tak velmi významně klesnou intenzity nákladní dopravy na I/68 přes Jablunkov jelikož se přesunou na přechod Zwardon/Skalité

Patrick

V súčasnosti je vo Svrčinovci pomer kamiónov smerujúcich na Jablunkov vs. Zwardon skoro 3 : 1

Patrick

V absolútnych číslach je 2 769 (ČR) vs. 969 (PL) za deň (nákladné vozidlá nad 12 ton, dáta sú z mýtneho systému z roku 2023)

Abc

Jde vidět že pan Ráž se činí. Je moc dobře že se začne stavět. Včera bylo pozdě.

PetrN

Na podzim se fakt nezačne stavět. Úseky nemají stavební povolení a hlavně se 2 ze 3 úseků soutěžily podle žlutého Fidicu, což znamená že zhotovitel si musí nejprve zpracovat projektovou dokumentaci…

Patrick

„Na dva z týchto úsekov už bolo zároveň vydané stavebné povolenie, tretie by malo byť vydané v priebehu najbližších dní.“

https://mykysuce.sme.sk/c/23532663/obstarali-vsetky-tri-dialnicne-useky-na-kysuciach-stavat-chcu-zacat-uz-tento-rok.html

PetrN

Omlouvám se za mystifikaci, nečekal jsem tak rychlý proces, až překvapivě když jde o Slovensko. Poslehl jsem tu tiskovku, žlutý fidic je jen nejsevernější úsek, tam musí zhotovitel udělat prováděcí dokumentaci.

autobusik2

Žilina,a Brodno – Kysuké Nové Mesto má SP od 31.7.
Kysucké Nové Mesto – Osčadnica má SP od 13.8.

Jan

Bude dokončení této dálnice mít nějaký efekt na provoz v ČR?

Litovel

Řekl bych, že se přelije část osobní a nákladní dopravy že souběžných silnic mezi Beskydy a Kysucemi.

N.N.

Z Olomouce do Žilny je to nejkratší přes Rožnov pod Radhoštěm, má to ale dvě ale: Bumbálka (850 m nad mořem) a Pančava (800 m nad mořem). Makov uprostřed je 600 m nad mořem a ty stoupáky jsou fakt prudké. Rychlejší to bude objet naokolo.

Otto

To kazdopadne, neustale opravovana I/68 bude jeste tragictejsi. Nechapu, proc tam nejde udelat alespon nejakou SMV

Garfield

Ale Poláci letos otevřou poslední chybějící úsek S1 u Milówky, která by teoreticky část tranzitu mohla převzít?

Otto

To asi jo, ale myslim si, ze to bude hojne vyuzivat tranzit CZ/SK, zvlast po letosnim dokonceni D1 a podle mne se to po dokonceni D35 rozjede jeste vic, slovaci to budou vyuzivat na zilinu a dal na vychod, aby se vyhnuli brnu.

Karel Mio

Taky se vyhnou Bratislave, to taky umi byt pekny spunt. Plus ta jejich stovka az k Trnave.

Karel Mio

Teda pardon, jsem to spatne precetl, BA se to nedotkne.

PetrN

Obrovské množství tranzitu z Polska projíždí ČR mezi Českým Těšínem (případně už od Bohumína) a Jablunkovem, které se tak přesune na S1 mimo ČR, ale řekl bych že až s kompletním dokončení S1 i kolem Osvětimi (06/2027)