Všechny zbývající části Kysucké dálnice mají zhotovitele, soutěže ušetřily přes 6 miliard
Kysucký přivaděč. Zdroj: NDS

Stavba 26 kilometrů slovenské D3 začne v průběhu podzimu.
Stavba 26 kilometrů slovenské D3 začne v průběhu podzimu.
Mno … ona (např. po dokončení navazující polské S1) do regionu přivede i těžký nákladní tranzit, který by se mu nebýt dálnice vyhnul. Jak „citlivě“ byla zasazena do krajiny můžeme soudit podle postavených úseků …
On ten těžký nákladní tranzit tam jede už nyní, jen v obrovském množství projíždí z Polska kouskem ČR mezi Českým Těšínem a Jablunkovem dále na Žilinu. Po dokončení polské S1 tak velmi významně klesnou intenzity nákladní dopravy na I/68 přes Jablunkov jelikož se přesunou na přechod Zwardon/Skalité
V súčasnosti je vo Svrčinovci pomer kamiónov smerujúcich na Jablunkov vs. Zwardon skoro 3 : 1
V absolútnych číslach je 2 769 (ČR) vs. 969 (PL) za deň (nákladné vozidlá nad 12 ton, dáta sú z mýtneho systému z roku 2023)
Jde vidět že pan Ráž se činí. Je moc dobře že se začne stavět. Včera bylo pozdě.
Na podzim se fakt nezačne stavět. Úseky nemají stavební povolení a hlavně se 2 ze 3 úseků soutěžily podle žlutého Fidicu, což znamená že zhotovitel si musí nejprve zpracovat projektovou dokumentaci…
„Na dva z týchto úsekov už bolo zároveň vydané stavebné povolenie, tretie by malo byť vydané v priebehu najbližších dní.“
https://mykysuce.sme.sk/c/23532663/obstarali-vsetky-tri-dialnicne-useky-na-kysuciach-stavat-chcu-zacat-uz-tento-rok.html
Omlouvám se za mystifikaci, nečekal jsem tak rychlý proces, až překvapivě když jde o Slovensko. Poslehl jsem tu tiskovku, žlutý fidic je jen nejsevernější úsek, tam musí zhotovitel udělat prováděcí dokumentaci.
Žilina,a Brodno – Kysuké Nové Mesto má SP od 31.7.
Kysucké Nové Mesto – Osčadnica má SP od 13.8.
Bude dokončení této dálnice mít nějaký efekt na provoz v ČR?
Řekl bych, že se přelije část osobní a nákladní dopravy že souběžných silnic mezi Beskydy a Kysucemi.
Z Olomouce do Žilny je to nejkratší přes Rožnov pod Radhoštěm, má to ale dvě ale: Bumbálka (850 m nad mořem) a Pančava (800 m nad mořem). Makov uprostřed je 600 m nad mořem a ty stoupáky jsou fakt prudké. Rychlejší to bude objet naokolo.
To kazdopadne, neustale opravovana I/68 bude jeste tragictejsi. Nechapu, proc tam nejde udelat alespon nejakou SMV
Ale Poláci letos otevřou poslední chybějící úsek S1 u Milówky, která by teoreticky část tranzitu mohla převzít?
To asi jo, ale myslim si, ze to bude hojne vyuzivat tranzit CZ/SK, zvlast po letosnim dokonceni D1 a podle mne se to po dokonceni D35 rozjede jeste vic, slovaci to budou vyuzivat na zilinu a dal na vychod, aby se vyhnuli brnu.
Taky se vyhnou Bratislave, to taky umi byt pekny spunt. Plus ta jejich stovka az k Trnave.
Teda pardon, jsem to spatne precetl, BA se to nedotkne.
Obrovské množství tranzitu z Polska projíždí ČR mezi Českým Těšínem (případně už od Bohumína) a Jablunkovem, které se tak přesune na S1 mimo ČR, ale řekl bych že až s kompletním dokončení S1 i kolem Osvětimi (06/2027)