Všechny tratě zničené povodněmi opravíme, slibuje šéf Správy železnic Jiří Svoboda
Osoblažka po povodni. Foto: David Chovančík
Některé části tratí, například do Zlatých hor nebo směrem na Javorník ve Slezsku, jsou poničené tak, že to znamená začít stavět znovu.
Tak az to budete stavet novy, dejte to o metr vys 😉
Rovnou by mohli opravit také úseky Mikulovice – Jindřichov ve Slezsku a navazující trať Głuchołazy – Nowy Świętów. Ale to ty ynteligenty Bc. nenapadne.
Poláci na to dlabou jak na Porajów. Oni tam jezdit nebudou, že jo…
Kdyby na to dlabali, tak by v Głuchołazech zapíchli do koleji červený terč… Zatím to tam však vypadá tak, že už týden makají na opravě povodní poškozeného úseku směrem ke státní hranici. Na české straně zatím asi nikdo ještě ani nevzal lopatu do ruky.
Máte zřejmě pifku na vzdělanější…
Ano trať do Osoblahy je náš dopravní klenot, a asi 100 nádraží památkové chráněných jsou další klenoty, nemám nic proti tomu, budeme zemí klenotů, na dopravu je málo peněž i proto, že opravujeme stovky zámků, to je také potřebné, ale pak tady nebrečte v komentářích, jak rychle se staví v Polsku, protože my opravujeme přednostně historické klenoty. A Západ se nám vzdaluje. Zrušení superhrubé mzdy nám vzalo dalších 100 miliard, které mohly jít do dopravy, podvod z fotovoltaikou dalších 100 miliard, které mohly jít do dopravy, …..atd. Církev za dalších 100 bych z toho vynechal, je to ale také dluh… Číst vice »
Ale proč opravujeme stovky zámků,proč opravujeme historické klenoty ? Protože jsme je ukradli původním majitelúm ať už Němcům,Čechům,Lichtenštejncúm a dalším kteří by se o ně starali průběžně a za své.Zorganizovali jsme velký mejdan s názvem socialismus a čekali jsme ,že se všechno udělá tak nějak samo v rámci vědecko technické revoluce bez práce,bez investic.Jako v Rusku.Sedět v práci u ponku,chlastat vodku a čekat až přijde ten komunismus.
Přesně tak, k tomu není co dodat.
Vykopli jsme odtama Sudeťáky, protože hajlovali a tak. Teď se nám to tam nechce ani udržovat, natož rozvíjet. Jestli nebylo lepší tam tu bandu nechat po válce hajlovat a jenom vybírat daně…
Nechtělo by to někde postavit spíš v nové stopě?
Souhlas. Řeku nechat ať si teče. Jinak se do toho dnešního koryta bude chtít vrátit i při daleko menší povodni. A rovnou toho využít a přetrasovat oblouky na vyšší rychlost.
no u úzkokolejky to asi nebude nutné
Ano. Na trati do Javorníků je nové trasování a zvýšení rychlosti vysloveně nezbytné….
jasně,třeba někomu přes zahradu….to se nikomu asi moc líbit nebude
Tam má ale dvě možnosti:
1) Bude otevírat vrata
2) Vykoupí se zahrada (Doporučuji spíš celou nemovitost)-
Pak nastane NIMBY efekt, a nic takového nebude možné realizovat.
Takže otevírat vrata?
Mno, ty Zlaté hory… Je hezké, co chce MSK, tam ať se klidně opraví všechno, ale stálo by za to se zeptat i OLK. Ten totiž podle PDO plánuje nahradit vlaky na trati 297 autobusy, na těch pár let nevím, jestli to má úplně smysl. Já bych teda taky radši jezdil vlakem než busem, ale ta zastávka není zrovna uprostřed obce. Je tam aspoň nějaká nákladní doprava, pro kterou by to mělo smysl?
Dle mapy zrušená vlečka do stále fungujícího průmyslového (?) areálu. Pro osobní dopravu by možná šlo kus koleje směrem ku městu přistavět, „kdybysechtělo“ (i když je to trochu do kopce).
To město je spíš vesnice, takže je logické, že se moc nechce.
Jednou měsíčně vagon s uhlím.
Ve Zlatých Horách je velký výrobce stavebních kontejnerů, ale ten železnici nevyužívá.
A přitom by v pohodě mohl,kdyby pro silniční dopravce existovaly stejné podmínky jako pro ty železniční.
Zlatohorskou trať držela desítky let při životě armáda. Jenže Muna už je historií a na místě armádních skladů si můžete užít pár příjemných dnů v apartmánech. Je tam krásně, ale nákladní vlak už tam nikdy nepojede, jednak by neměl co vézt, jednak je vlečka komplet snesená.
Myslel bych si, že zlatohorskou trať držela těžba polymetalických rud, ve kterých byl i slušný podíl zlata, exportovalo se to do Holandska, kde z toho vyráběli zlato.
Za kůrovcové klamity tam byl pár let slušný nákladní provoz, v jednom období byla nakládka tak divoká, že tam manipulák jezdil 2x denně. Teď už jen to zmíněné uhlí, které ale není ani jednou měsíčně.
Novostavba trati do Zlatých Hor, to jsou efektivně vynaložené peníze. Stát by takovou trať v téhle situaci měl trvale odepsat a kraji říct, ať odteď objednává místo vlaku autobusy, které budou jezdit po silnici co vede v bezprostředním souběhu s bývalou tratí.
Já teda jsem obecně proti rušení tratí, ale tady na té trati se jezdí 40km/h (a vlaky jezdí/jezdily 4 spoje jen o víkendech, asi kvůli turistům). Plus autobus do Zlatých Hor už jezdí a docela často, takže neopravovat by se možná vyplatilo. Leda by to udělali na nějakou vyšší rychlost (100?) a jezdilo by to často a moderní vlaky, prostě tak, aby to nebyla jen atrakce pro turisty.
Mohly by jezdit přímé vozy od páteřní tratě. Zrychlení bych v rámci (dílčí) novostavby považoval za základ. Kdosi tudy také chtěl kdysi vést spojku průkopem do Jindřichova, mimo polské území, ale to je spíše (zatím i zbytečná) sci-fi. 🙂
Na odpis je celej okres Jeseník. Vede tam jednokolejka s maximálkou 60 km/h (t.č. smytá vodou) a jedna NORMÁLNÍ cesta (a ještě celá přes dědiny, serpentiny a průsmyk v 1000 m.n.m. Buď se tam FAKT HODNĚ zainvestuje, aby cesta z Jeseníku do 70 km vzdušnou čarou vzdálené Olomouce netrvala 2 hodiny, nebo to rovnou můžem za něco vyměnit s Polskem….
Nebo se to spojení dá zrychlit.
Mmch. i na stávající infastruktuře (resp. ideálně po prosté elektrizaci, resp. při zrychlení jen dosud netknutého – ? – úseku LL – Jeseník) by R zastavující jen Olomouc – Zábřeh – Hanušovice – Lipová Lázně – Jeseník mohl svoji trasu ujet za cca 1,5 h.
To by bylo fajn, ale to ten kraj nespasí. Teď při povodni se naplno ukázalo, jak je ten kraj odříznutej od světa. Tam to chce fakt nějakou velkou, t.j. ekonomicky nesmyslnou, investici, jestli se tam má udržet lidský osídlení…
Tímto vyjádřením mj. rozporujete oficiální argumenty o VRT, podle kterých může docházet k dennímu dojíždění relevantního % obyvatel „z odlehlých oblasti do velkoměst“ ráno tam a navečer zpět.
P. S. z toho kraje jsem měl kolegyni na plný HO, byla ze Zlatých Hor (= nikam dojíždět nemusela). Také mám kolegyni pocházející ze Staré Červené Vody, ale nyní (též na plný HO) pracuje z nového domova v jedné obci u Zábřehu na Moravě.
Nějak nevidím souvislost s těma argumentama o VRT. Zejména v situaci, kdy i bez povodně cesta ze Zlatých Hor vlakem do Olmiku znamenala půlhodinu v autobuse a pak hydrou přes kopec, bratru vejlet na 3 hodinky…
Odtrženost té oblasti si vyřiďte s Marií Terezií, které ztratila zbytek Slezska, tím se dostala Města jako je Opava, Krnov, Město Albrechtice, Zlaté Hory a Jeseník na hrance resp. některá do blízkosti hranic. A především jsme ztratil Vratislav, a 8 mil. obyvatel.
Nicméně odříznutí od pruského, nyní polského, Slezska jde na vrub až komunistickému režimu. Velká část přeshraničních tratí a provoz na nich byly přerušeny až po r. 1945. Dřív tam bylo čilé přeshraniční cestování za prací, některé tratě na území rakouského Slezska vybudovaly a provozovaly pruské dráhy. https://www.parostroj.net/historie/Hlucinsko/mapa_1930.jpg
Na Mařku Terku bych to neházel. Tehdy na cestu o den víc nebo míň, žádná míra. Ale jestli v 21. století nejsme schopni postavit lepší cestu přes hory, tak je to dost smutný. On v tom kraji 21. století vůbec připomíná leda tak sem-tam box Zásilkovny, dotovanej bankomat Euronetu a sporadickej signál LTE…
Dobrá odpověď, za dnešní stav Mařka nemůže. My se totiž v té neschopnosti rozvinout ek. slabší regiony hodně podobáme Slovákům. Vlastně se pro ně neudělalo vůbec nic, a jediná jistota je, že se neudělá ani v budoucnosti. Naštěstí se najdou pozitiva, že Jeseník má na svou velikost několik středních škol, Krnov je v tom vynikající. Ale to nestačí.
Ta města, hlavně Jeseník s Zlaté Hory potřebuji DALEKO LEPŠÍ DOPRAVNÍ SPOJENÍ, JAKO ZÁKLAD.
Jo. Jesenicko je klasická slovenská hladová dolina, jenom v podmínkách Čé eR…
Vzhledem k plánovanému zrychlení dílčích částí úseku Hanušovice – Jeseník i o 20 km/h je 90 minut pro panter celkem reálných, a to i když by se stavělo ze Zábřehu po Jeseník tak, jako dosud.
Jj, odstranění propadů rychlosti poté, co tam v roce 2016 (rok po původním termínu, kdy se první několikaměsíční výluka konala zbytečně) došlo k „Odstranění propadů rychlosti“, pak ještě pár měsíců v roce 2018/19/20 kousky na Ramzové/nad Lipovou/okolo Potůčníka…
Teď to zavřela povodeň a pak… jak píšete.
P. S. Jestli je šance dosáhnout po tom druhém zrychlení ještě kratších cestovních dob, tak je nelogické to „utopit“ v zastavování každých pár km (to se dá řešit druhou vrstvou).
Za Kladsko 😉 to už prý navrhovali za první republiky.
I to by mělo větší logiku než dnešní stav, je tam lepší dostupnost než na Jesenicko…
Tehdy byla úplně jiná národnostní situace, kdy Jesenicko bylo v naprosté většině obydleno lidmi německé národnosti a za Kladsko by bylo vyměněno s Německem.
Teď by ta výměna národnostně absolutně nedávala smysl.
No však v květnu 1945 hned po osvobození náchodské revoluční gardy obsadili Kladsko a většinu kladskeho výběžku.Samozrejmě si tam šli hlavně nakrást.No a asi za týden je odtamtud hnali svinským krokem zpátky do Náchoda.
Za takové uvažování nás naše děti určitě v budoucnu „pochálí“
Dětem to bude úplně stejně ukradený jako nám a našim předkům. Ti, co maj aspoň nějaký ambice, zvednou kotvy a odplujou někam jinam. Ten zbytek to tam doklepe s lahváčem v ruce jako generace předtím…
Tak jak se to udělalo s tratí z Veřovic do Jičína.
Z Hostašovic… A tam se to neopravilo kvůli tomu, že se řeklo, že do Jičína vede druhá trať z koridoru, tak naco lokálku na jednu 810 z druhé strany
Hlavním důvodem bylo, že mezi N.Jičínem a Val.Meziříčím jezdilo 30 párů autobusových spojů, takže 10 párů MOs Hostašovice – N. Jičín s průměrným obsazením 7 lidí byla marginálie……
Máte pravdu. Z Hostašovic….
Než opraví tu poslední, vznikne tady mezitím o tomto příslibu stovky dalších článků a diskusí…
Možná by stálo za to přestat kázat větru dešti, nechat řeku v novém korytě a trať přeprojektovat. Jinak se nejpozději za 100 let stane to samé…
To dřív
Přesně to mě také napadlo. Umíme ale být dostatečně prozíraví? Zatím o tom v mnoha směrech (žel, zdá se, úspěšně) pochybuji.
O nějakém ponechání v novém korytě se mluvilo, ale asi jak kde…
Jenže ta řeka může při další povodni znovu změnit koryto o desítky nebo stovky metrů. Budeme pak znovu přesouvat trať, silnici a sítě dál?
Ne, dáme to nahoru nad řeku. Obecně stavět v záplavovém území bez toho, aby se s vodou počítalo, je prostě blbost. Ta řeka tam tu placku udělala právě těmi povodněmi. Pokud si sama neudělala i nějaké valy okolo, nedá se nic dělat.
Krásný nápad, jen tu je jeden problém. Většina tratí vede kolem vody právě proto, že je tam příznivý sklon terénu. Vést to jinak, je dost nákladné.
No jasně, ale znalosti pokročily.
Oni už nepamatují na heslo „Poručíme větru, dešti“, které měli komunisti pomalu vytetované na čele.
Proboha do tech prdeli sveta poslete autobus a prestante utracet statni penize laskave.
1) Vulgarismus
2) Kdo jste, že chcete rozhodovat o tom, kde se budou utrácet státní peníze?
3) Nejste Axel?
Možná je to hodně hrubě, ale je fakt na zvážení, zda to vše obnovovat…
Pravděpodobně to zváženo bylo. Jinak každý máme své zastupitele.
Rekni mi jednoho zastupitele v cesku co udelal neco pro lidi,takovej neexistuje
Jasně, a ten autobus objednávaný krajem se objedná sám bez přičinění žádného politika, že?
Já lepší systém neznám, ale protože v něm působí lidé, tak je prostě nedokonalý. Buďte první, kdo udělá dobré věci, kandidujte.
Jo, celou řadu tratí by to chtělo rovnou vylepšit.
Cukmantl? Javorník?
Průmysl, počet obyvatel výrazně nižší než v době výstavby trati. Autobus, pokud je kvalitně vymyšlený, zcela stačá.
Zvažovat se nejspíš ještě bude, že teď šéf SŽ něco slíbí ještě nemusí znamenat, že to tak bude. Ale jediné, co mě napadá, že by se obnovovat nemuselo, je úsek do Zlatých Hor.
No, zrovna trať Mikulovice – Zlaté Hory je možná k diskusi. Pro osobní dopravu vidím vhodnější autobus. Železniční zastávky jsou daleko, nádraží ve Zl. Horách mimo centrum.
Moc lidí tam asi nejezdi. Vlečka do bývalého vojenského areálu už neexistuje.
Ani u zlatorudných mlýnů zastávka není. Tak proč bych tam měl jet vlakem?
Ten areál u bývalé vlečky se bude rušit? Pokud ne, tak tam sice nemusíte jezdit Vy, ale mohou být vytvořeny podmínky pro to, aby zase nějaké náklady nekončily na silnici. Po zrušení by to pak šlo už jen těžko (vizme promarněnou příležitost od Nového Jičína ku Valašskému Meziříčí, kde též byly vlečky, ale brala se do úvahy jen – i nevhodně řešená – osobní doprava).
Ne že by se mi bezvýhradně líbil styl a obsah Lukasova příspěvku, ale názor na nakládání s veřejnými penězi tu může mát každý občan. Samozřejmě s váhou náležející tomu jeho jednomu hlasu z 8 275 752 voličů. Pak je výrazně menší skupina lidí, co mají tu váhu hlasu vyšší, ale mezi nimi asi Lukas nebude 🙂
Prozradim ti tajemstvi,statni penize jsou NASE penize ktery jsme tam nasypali na danich.Pokud tam jezdi za nesmyslne pravhcy lokalka,a autobus to zvladne za polovic,tak by melo byt povinnosti statu to tak udelat.Bohuzel je tu socialismus a toro nefunguje
Naštěstí o tom, kterou trať bude mít nebo nemít smysl opravit, bude rozhodnuto na základě více faktorů, než že ty lidi odveze levněji bus. Navíc z tvého (když už si tykáme) vyjádření to vypadá, že jsi tam ani nikdy nebyl, proto to tam vnímáš jako „prdele světa“, a aby to nebylo málo, tak všechny politiky hodíš do jednoho pytle jako „ty, co nedělají pro lidi“. Dovzdělej se.
Peníze z daní naše nejsou. Kdyby byly, zůstaly by nám v peněženkách.
Jaké jiné než státní, když jsou to tratě v majetku státu?
A ten autobus (který tam jistě nebude jezdit na podnikatelské riziko ale v závazku veřejné služby) budete spolufinancovat z čeho? SPRÁVNĚ, ze státních peněz…
Oni se podívají napřed, jestli už tam autobusem nejezděj.
Milí mínusáři, ten člověk má pravdu. Zničené lokálky nemá cenu opravovat.
Tak tak, dále například zlomené nohy nemá cenu opravovat, znečištěné WC nemá cenu umývat, prázdný žaludek nemá cenu krmit. Co je potom v plánu s těmi ušetřenými prostředky dělat? Doufám, že pak každý opčan dostane rovným dílem.
Ty tratě do Javorníku,Vidnavy,Zlatých Hor,Stareho Mesta pod Sněžníkem nebo Osoblahy se stavěly za Rakouska Uherska z jednoho prostého důvodu.Protoze už tehdy tamní obyvatelé utíkali do vedlejšího Pruska za lepší životní úrovni a ty oblasti se vylidňovaly.A to tehdy tam bylo daleko víc obyvatel než dnes.Za R- U měl okres Frývaldov/Jeseník/ asi 60 tisíc obyvatel,dnes s bídou asi 25 tisíc.Takže teď jde o to jestli všechny ty tratě zrušit a nechat to pohraničí uplně vybydlet anebo ho zainvestovat jako se to děje o pár set metrů dál na druhé straně hranice v Polsku ,kde vyrostla spousta firem,namátkou Gigafactory v Nyse,čtyrpruhové komunikace,staví… Číst vice »
Naprostý souhlas. Buď do tohoto regionu „ekonomicky neefektivně“ investovat (prac. příležitosti, doprava-tunel pod ČHS apod.) podpořit lidi a zajistit rozvoj regionu. Nebo to nechat, jak to bylo do teď, počkat až místní vymřou a potom z celé oblasti udělat velký národní park.
Neznám moc vrstevníků z Jesenicka, kteří by se do rodného kraje plánovali vrátit. Proč taky – dle mého pohledu je to nejvíc odříznutý okres Česka – vedou tam 2 klikaté silnice a 1 pomalá trať a práce není.
Lidé jako Vy jsou důvod existence krajů. Mínusy mi nevadí. Pěkný den.
Kdyby jste tam bydlel, tohle v životě nemůžete napsat aneb netočí se to jen kolem Vás
To by je mohli některé úplně opravit a elektrifikovat ne?
A co by dělali pak za 20-30 let, jen opravovali nádraží?
Tak na nádražích je zrovna největší vejvar.
Zvláště Opava – Krnov, přímo se to nabízí.
To by jistě bylo užitečné, a SŽ s tím počítá, ovšem v rámci opravy po povodni tam nějak nastrkat sloupy a natáhnout trolej? Obávám se, že tak snadné to nebude.
Složitější je spíš administrativní zátěž
Tam by bylo fajn, kdyby se aspoň podařilo zvednout traťovou rychlost v úseku Opava – Skrochovice. I kdyby aspoň na stovku. Dnes ta dřívější rekonstrukce do Krnova na 120 km/h působí dost polovičatě.
Takových „dřívějších rekonstrukcí“ je u nás spousta 😉
Tento úsek možná není poškozený. Nejvíce je zničen již rekonstruovaný v Krnově.
To by tam mohlo být i teď, kdyby tu rekonstrukci v roce 2016 neoflákli
Jojo. A snad k tomu časem i dojde. Zde se avizovalo. Že je záměr s dráty až do Moravského Berouna. V následujících letech by mělo být VŘ na dopravce R27 a části linek Moravskoslezského kraje zahájení od roku 2029 tuším. MD ČR a Msk to budou soutěžit spolu…
Pravděpodobně by tedy mělo jít o BEMU. A vodíkové sny různých Unucků zůstanou tedy snad u ledu. Nebude se tříštit vozový park taky třeba atd atd…
To mají s opravou tratě několik let čekat až budou mít projekt elektrizace a všechny stavební povolení?
Ne, raději je znovu postavíme hned, ale se všemi neduhy, které už teď jejich využití často podvazují. Nu, nevím, co je lepší. Po rekonstrukci to zase dlouho nikdo nepředělá…
Trať Zabřeh -Jesenik je v plánu elektrifikace.
jestli to SŽ plánuje ve stejném tempu jako elektrizaci trati 323, tak je na pár desítek let klid
Ještě tak opravit tratě zničené neúdržbou, a jednu trať zničenou sesuvem
Já bych nejdřív počkal, až (a jestli) SŽ tento slib splní, nebo „přehodnotí“. Zdravím ze Zlína a dnes jedu díky nesplněným slibům SŽ busem. A ne, žádné povodně tu nebyly.
Neklesejte na mysli, Pájo.
Dneska jsem si na idnesu přečetl zaručenou zprávu, že k vám do Zlína a do Luhačovic budou jezdit vysokorychlostní vlaky…. 🙂
Asi jim tam do klimatizace někdo vypustil nervový plyn.
Doslovná citace:
„Vysokorychlostních vlaků směřujících do Vídně, Budapešti, Berlína nebo třeba do Zlína či nedalekých Luhačovic má v budoucnu projíždět Brnem kolem 270 denně“
Možná tak v roce 2050 (?) až budou postavené VRT, tak to „ten kousek“ do Zlína nebo Luhačovic klidně dojet může (teda pokud někdy budou do Luhačovic dráty, že)
Podle nějakých plánků se počítá se zajížděním vysokorychlostních vlaků i do Frýdku Místku, kde dráty také budou kdo ví kdy.
Stejně to je srandovní představa, sednete do moderní VRT jednotky v Luhačovicích a uháníte padesátkou směr Újezdec 😀
Na západě normální, že last mile je po trati nižší kategorie.
V kreativitě na Správu železnic zkrátka nemám. Takže to tedy bude pouze vysokorychlostní souprava na normálněrychlostní trati do Luhačovic. Kolik že jich tam bude denně zajíždět?
Když už má SŽ ve svých plánech ty Luhačovice, tak to by možná nebylo od věci alespoň začít uvažovat i o vysokorychlostních vlacích do 4. největšího českého města – Plzně.
V plánech je uveden 2h takt do Luhačovic.
Vlaky s v(max) 320 km/h samozřejmě můžou dojet i od Prahy do Plzně – ostatně při „průjezdném modelu skrz Prahu“ by to dávalo tím větší logiku.
Zdá se, že jsem nedocenil význam a schopnosti tohoto lázeňského města při plánování tras vysokorychlostních vlaků Správou železnic.
Pouze by mně z úst odpovědných zajímal rok zavedení takového spojení.
2050? Vsadíme se, že ani náhodou? 😀
Zapomněl jste jednu nulu 😀
Ale ani kousek za Zlín…
I ty Luhačovice jsou zajímavé – hle, najednou jako by nebyla důležitá úloha VRT v mezistátních spojeních, tzn. např. Brno – Trenčín.
Protože by nakonec museli dostavět trať na východ, byť v jiné stopě. Něco takového je u SŽ nemyslitelné stejně jako to bylo nemyslitelné u ČSD a později ČD. Jediná cesta je novodobý Baťa, ale zda vůbec někdy bude, to nikdo neví.
Však to není tak daleko, zejména ve srovnání se stovkami km nových VRT, které se prý postaví.
Nebo s mnoha desítkami km nové trati Nová Ves u Kralup – Most, mimochodem znamenající slušnou okliku pro cesty z Prahy do Chomutova a kamkoliv dál (ale částečná oklika je to i pro cesty do Loun, Mostu i jejich okolí).
Přitom vlaky do Zlína/Luhačovic pojedou už z Brna do svého cíle jen max. 200 km/h https://vrtky.cz/documents/159614952/164599101/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD.png/b743f4d4-f0f6-4734-86d3-806f71930827?t=1722596981194
Budou/nebudou na takovou linkou vůbec nasazeny jednotky na 320 km/h?
No to si zkusím najít.
Jakýpak slib, Pájo?
Jeden sliboval spojení krajských měst s Prahou do hodiny. Asi zapomněl na některé kraje v ČR
Já slyšel, že někdo sliboval, že vlakem se dostanete do hodiny z Prahy do krajských měst. Takže se těšte na teleportaci do Zlína.
Jojo, vedle něj stál nějaký manekýn ze SŽa horlivě přikyvoval. No a ten slib je kde?
To je hodnej teda, děkujem…
U některých tratí by bylo lepší místo prosté obnovy vyřešit stavební úpravy, aby tratě byli odolnější vůči velké vodě. Tedy i odvodnění tratí, četnost propustků a mostů.
V některých případech by možná nebylo od věci akceptovat novou polohu koryta, kterou si řeka při povodních v terénu našla, aby opravená trať přežila déle, než jen do dalších povodní.
A papírově půjde o přeložku = novostavbu, takže třeba plná aplikace hlukových norem, komplet ÚR/SP… No, snad ta snaha o obnovu vydrží těch 10-15 let. 😉
To mate tak, jestli chcete byt v zemi, kde „se chce“, nebo „se nechce“. Ze jsme dlouha leta ve stavu, kdy „se nechce“, to mi snad nemuze zadny ze zdejsiho osazenstva rozporovat. Odvolacky a rozklady v kazdem stupni pripravy, bizarni pozadavky od toho a onoho… Pruser lze vyuzit i k necemu dobremu. Nektere oblasti jsou splachnute komplet, obstrukce od majitelu pozemku atp. asi moc nehrozi, zato je naprosto nutny infrastrukturu i baraky postavit co mozna nejrychlejs, at z toho opomijenyho regionu nezmizne jeste vic lidi, zeano. Takze idealni prilezitost rict, OK, mimoradna situace, mame tu znicenej region, papiru nam postaci… Číst vice »
Tak se změní zákony… Zákonodárce máme… když se může 4 čtyřproudá dálnice rekonstruovat na šestiproudou.. tak se dá udělat rekonstrukce tratě, v nové stopě… to jake jsou zákony není fyzikální vlastnost tratě…
Rekonstrukce vs. oprava.
Co nová realita, že o trať s pár vlaky denně, kde je pak průměrná rychlost 30-40kmh už není zájem a opravovat ji za stovky milionů/miliardu nemá žádnou návratnost a ani význam.
Kromě Osoblahy a Zlatých Hor to nejsou tratě s pár vlaky denně, jezdí se tam každou hodinu (do Vrbna po dvou ale tam jde i o cargo) a kraj o to zájem má. Náhrada autobusem by mnohde nebyla jednoduchá ani atraktivní.
Z pohledu osobky ještě tedy Vidnava (i když zrovna tohle omezování moc nechápu), nicméně tam se snad taky uvažuje rozvoj ND, že…?
Kaolin nebude, místní to nechtějí.
Omezení Vidnavy bylo na sklonku roku 2010 při Bártových seznamech „nerentabilních tratí“ – to nebylo úplně tak z vůle kraje.
Ostatně našel se tehdy i případ, kdy se krajští představitelé dušovali, že „oni chtěli objednávat dopravu dál, ale Dobrá správa nepřidělila kapacitu“.
Proč nutnost obnovy nevyužít k možnosti vylepšení a zvýšení atraktivity? Dnes je trend znovuotevírání zavřených tratí a Vy byste na to šel obráceně….
Dal jsem Vám sice palec nahoru. No postižené tratě zrovna na zavření nejsou. Co je v Msk na zvážení zavření k roku 2034 kdy bude nová smlouva dokonce na 15 let. Je spíše to kde jezdí jednotky lidí, výjimečně více. A dají se nahradit adresnější busí dopravou. A přitom zároveň nejde o přetížené silnice ve kterých by ty busy vážný v kolonách. Jde jednoznačně na prvním místě o trať Suchdol Fulnek. Na druhém místě Kravaře Chuchelná. Na třetím místě Studénka Bílovec. Na čtvrtém místě Opava Hradec nad Moravicí. Na těch tratích není ani nákladní doprava. Pro zachování kolejí bych byl… Číst vice »
Suchdol – Fulnek může těžit z VRT… tedy ne té co povede okolo, ale z té mezi Hranicemi a Přerovem + z moderní tratě mezi Brnem a Přerovem. Totéž Bílovec. A to pomíjím, že při existenci VRT-stanic u Oder a Bílovce (které však žel nejsou plánovány) by mohla být linka Odry VRT – Fulnek (spolu s dalšími linkami z Oder VRT do okolí), resp. Bílovec město – Bílovec VRT – Studénka – Štramberk, případně i dál. Hradec nad Moravicí naopak má z hlediska vhodné kapacity souprav logiku pro přímé vlaky z Ostravy, rozpojované v Opavě s částí pokračující do Krnova… Číst vice »