Všechny nové jednotky od Pesy budou jezdit do konce ledna, oznámil RegioJet

Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Jde o první vícesystémovou jednotku vyrobenou v Polsku. RegioJet stejné nasadí i pro provoz v Praze.

68 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra Burgr

Na to že mají rok zpoždění je super, že až v lednu 🤣🤣🤣

Sch

A v Praze to bude mít víc dveří?

Kubajsu

V Praze mají myslím jezdit 3 vozy.

Avlaky

přesně,, celkem 4 páry dveří

bvovka

Jak to bude s těmi patrovými vozy na r23

Třicátáprvní Béé

Tak jak je ve smlouvě

Anelim

Ohledně té kvality dílenského zpracování mám silné pochybnosti – předpokládám že se to velmi brzy začne sypat a údržba bude mít hlavu v pejru, aby to alespoň nějak udržela pohromadě…. Sice naoko je to velmi pěkné, ale kvalita dost mizerná. Ale odpovídá to plně obchodnímu modelu RegioJetu: Za málo peněz – co nejvíc muziky… Obávám se, že ta kvalita bude identická s kvalitou jako u polských bonbonier – mají nádherné obaly, ale ta rádoby „čokoláda“ se vůbec nedá jíst..!!! Tedy nahoře (designově) huj, ale vevnitř (kvalitativně) fuj…

PvvS

Takže jak od Schadewerku..

Péťa

„Nejel jsem nikdy s vlakem vyrobeným v Polsku, nerozumím tomu ale vím že to bude stát za hovno protože to prostě vím“
– Anelim

Chrudoš

Takže když to bude vlak se Švýcarska tak to bude super.

Anelim

no právě že jsem tom jela…

***** Petr

Na čem. Na perníku ? 🙂

Cestujici 1.tridou

Ta kvalita se projevila hned v nedeli. Jak to nejede se prijevila hned odpoledne. A ani pritomnost techniku vyrobce nepomohla rozjet. Takze ano, kvalitka, bohuzel.

Martin H.

Rozhodně nepatřím mezi příznivce RJ, ale plné zprovoznění a správné naladění železničního vozidla je hodně složitý a poměrně dlouhodobý proces a jakéhokoliv výrobce. Na základě minulých nákupů nových vozidel RJ se možná dá předpokládat, že ve snaze vystříkat co nejvíc za málo peněz to nebude nic moc, ale v současné fázi je to pouze a jenom spekulace. To jaké ty jednotky jsou se dá hodnotit až po delší době ostrého provozu, ne po pár dnech zkušebního provozu…

Vlaky

Zkušební provoz m být před nasazením do ostrého provozu bez cestujících..a ne že si teď po roce otestují lidí jestli to vydrží .

eLKá

Pamatuji doby, kdy žádné Pendolino nebylo pojízdné.
Jinymi slovy: hodnotit jednotku ve ZKUŠEBNÍM provozu je poněkud nestastné.

Jakub

Koukal jsem podvozek, spoustu kabelů a hadiček ve volném prostoru, jsem zvědav jak bude působit sníh a led, případně letící šutr …

Vladki

Ocekaval bych ze kvalita bude podobna jako u Sharku. Je to od stejného výrobce

Anelim

Tak jsem se tím jela projet a zážitky mám následující – vevnitř to dost vrže a skřípe – evidentně ty šroubky moc nedotáhly… Dále je mi záhadou to, že když je všude v Evropě norma 55 cm nad temenem kolejnice, proč, proboha, polští „soudruzi“ vyprojektovali podlahu ve výšce 60 cm ?? Proč?? proč nemohli dodržet evropské normy a standardy???

Kubajsu

Tušíte někdo, proč mají nové jednotky tak škaredou střechu? Proč tu výzbroj výrobce neschová? Kromě toho, že je to škaredé, tak odpor vzduchu nebude taky žádný zázrak – když už se teda tváří, že mají proudnicové čelo…

SaulGoodman

Asi ze stejného důvodu jako u Panterů. Náklady navíc, složitější údržba a na tom odporu se to asi holt tak neprojeví, aby to stálo za to.

Profesor

Údržba si umí sundat dekl. Náklady na dekl nebudou nějak závratné. Odpor vzduchu je u tohoto tak nějak jedno. O co jde je to že na všechny součástky prší, sněží, pere slunce a to fakt vadí. Je to tak inteligentní asi jako jezdit s autem bez deklu motoru.

Bram

Pokud by si někdo objednal dekl z boku připlatil si za to, jistě mu ho výrobce vyrobí a namontuje. Ale dekl z vrchu nikdo nedodá, protože ta střešní výzbroj potřebuje být na vzduchu. Pokud by byla zakryta, muselo by se to při jejím návrhu zohlednit a to už nikdo nejspíš dělat nebude. I tramvaje jezdí s nezakrytou střešní výzbrojí, ale mají boční plenty, takže to není z ulice vidět.

Libor

Hergot, Vás je škoda pro psaní na fórum. Nechcete si založit firmu na vývoj a výrobu vlaků?

Lišák

Je rozdíl mezi bočními plentami a plným zakrytím střechy. Plenty mají na aerodynamiku paradoxně docela vliv. Zejména ovlivňují proudění kolem střešních agregátů, kdy se může stát, že verze s plentami bude aerodynamicky horší než bez nich. Také neustálé snímání plent při údržbě docela protahuje dobu nutnou třeba k sundání agregátu ze střechy. Navíc ani ty hloupé laminátové plenty řezané z profilu nejsou vůbec levná záležitost. Řádově to jsou statisíce na jeden vůz. Plné zakrytí střechy je problematické zejména z pohledu chlazení střešní výzbroje. Pokud je vše zakryté, musíte zajistit, aby se vzduch dostal v dostatečném množství pod kryt kde ochladí… Číst vice »

Péťa

Světe div se mají to tak všechny tramvaje a nízkopodlažní jednotky.
Být vámi tak hned volám do Stadleru že ty Flirty dělají celou dobu blbě a že to tak nemůže fungovat.

Kubajsu

Já o funkci nic nepsal 😉
Ale když už, přijde mi to divný taky z hlediska ochrany proti povětrnostním vlivům – čistě laicky se mi zdá horší utěsňovat/izolovat/stínit každou krabici zvlášť (a dimenzovat na rozsah teplot -40/+60) než to dát pod společný kryt, přidat ventilátor a mít provozní rozsah třeba +10/+40 a neřešit déšť, sníh, námrazu…

Profesor

Ano o to jde. Akorát že +60 je málo. Hodně málo. Sluníčko to rozpálí klidně na 80. K tomu teplo z toho stroje a rázem to má klidně 140 stupňů. Ale podle místních konstruktérů by to blbě chladilo a potřebuje to dejchat. Btw voda těm součástkám taky jistě dělá dobře.

bkv

A teplota 140 stupňů jim tedy na rozdíl vody nijak nevadí? Nemluvě o tom, že pod deklem může být daleko víc…

Třicátáprvní Béé

Jo, takže vy tam vidíte trafo, měniče bez obalu? Já nějak ne..

Lišák

Pokud těmi ,,místními konstruktéry“ skrytě narážíte na můj příspěvek, musím Vám sdělit, že se konstruováním systémů chlazení různých trakčních agregátů a dalších sestav železničních vozidel živím už několik let. Informace, které píšu si necucám z paty. A zcela chápu proč drtivá většina vozidel v této kategorii (Elf, Panter, částečně i Flirt) nemá plenty nebo plně zakrytou střechu. Finančně se to zkrátka nevyplatí a je s tím spojeno víc technických problémů než kolik to přinese výhod. Co se týče té ironické poznámky, že voda dělá agregátům jistě dobře. Všechny agregáty na střeše vozidla musí být vodotěsné a většina z nich i… Číst vice »

Profesor

Rozumím a asi i chápu jak to myslíte. Jen nevěřím že by kus plechu nad těma vecma byl tak strašně nesmírně drahej aby to byl takovej problém. Je to prostě krycí plech proboha. Nehledejte v tom vědu. Jde mi o dlouhodobou životnost. Prostě pokud dám jakýkoliv materiál (snad kromě kamene) jen tak nahej na střechu degraduje mnohokrát rychleji než když je schovanej. Zejména všechno z plastů a gumy. Kovy zase reznou, šrouby nejdou povolit. Spoje trubek zareznou. To je prostě fakt. Pokud takový vehikl plánuju na max 15 let tak asi ok. Ale tohle by mělo sloužit dalších 40, 50… Číst vice »

Lišák

Vy to vidíte hrozně zkratkovitě. Do ceny zakrytí musíte započítat celý jeho vývoj, následný čas na montáž, odzkoušení a další kroky. Součástí takového zakrytí je i sestava pístů, které drží kryty v otevřené poloze, uzamykací zámky, zemnící propojky na každém dílu, různé konzoly, panty, těsnící profily. Díky všem těmto přidaným věcem vám neúměrně narůstá také plocha, kterou musíte lakovat nebo jinak povrchově upravit. To vše jsou peníze, které musíte na konci zohlednit. Opravdu to není jen kus plechu. Kdyby se finančně vyplatilo dělat na vlacích této kategorie plně zakryté střechy, výrobci by je udělali. Jenže ekonomicky je zkrátka výhodnější mít… Číst vice »

Třicátáprvní Béé

Jenže tady jde sakra o to že profesor potřebuje mít stůj co stůj zakrytý součásti na střeše. To že to prochází schvalovacim procesem u výrobce, pak na drahách států je úplně jedno, jemu se to prostě nelíbí! Zrušit! Postavit k nejbližšímu stromu! Jo a pro sychr máznout šíny.

TencoTomunerozumi

Je vtipné jak si mluvčí mysli ,že do konce ledna bude jezdit všech 6 🤣 Ještě vtipnější je to ,že polovina strojvedoucich nemá ještě zkoušky na elektrickou trakcí ba ani nezačali s jízdním výcvikem 🤣

noerf

Pokud se nepletu, tak jsou čtyři jednotky v Ústí nad Labem pro zkušební provoz s cestujícími, dvě v Praze musí najet ještě kilometry bez cestujících a jedna zřejmě ještě v Polsku.

Jakub

Potvrzuji, že dnes 2 jednotky mrzly na vlečkovém nádraží Kovošrot.

Leos Konecny

Další odborník

ondřej

Nebudeme pánovi říkat, že RJ jezdí i mimo Ústecký kraj. OK?

TencoTomunerozumi

Vím své . Mohu potvrdit,že v pobočce Usti nad Labem je 5 strojvedoucích s elektrickou trakcí z 12 z toho 2 udělali zkoušky začátkem prosince . V pobočce Most je z 11 strojvedoucich 7 co mají zkoušky. Zbytek ani nenajíždí jízdní zacviky. Tak z logického hlediska není možné aby všichni měli zkoušky hotové na konci ledna . Pokud by teda firma to neřešila lidmi z Prahy což pochybuji.

David

Bude RegioJet (a potažmo přeneseně Pesa) platit nějakou pokutu za to, že jezdí jen tři jednotky ze šesti?

Nasranej

Bude.

Jiří 3

Zajímavostí je, že u označení soupravy mají i doplňkové číslo UIC kodu, což je běžné pro HV provozované v Polsku

JirkaK

důvod bude asi ten, že u GWTR jezdí taky 654, aby na čele odlišili označení

nadrazi

Je výstava na západním nádraží putovní? Dnes na lince U7 jezdil jen motorák…

Vis Maior

A to v předu je co, kdo to proboha schválil? Jakýkoliv střet s autem, urazí všem cestujicím v autě hlavu.

Lomb

To je urážedlo hlav a po nocích s tím v depu hrají kulečník.

Jiří Kocurek

A s těma hlavama… Prodávají je do severských zemí, kde se s nima hraje Argrooha. Někomu se totiž podařilo vyrobit ty správné obsidiánové boty.

Kuna

Darwinův dekapitátor, přispěje to k lepšímu genofondu místní populace
🙂 🙂 🙂

Beny

Nemyslíte to standartní automatické spřáhlo, že ne?

Jiří Kocurek

To je spřáhlo. Používí se již nejméne 50 let, prvně bylo ve velkém osazeno u jednotek 451/452 zvaných žabotlam.
A garantuji vám, že i nárazník lokomotivy doveze projít ven zkrz boční okénko na opačné straně. Detaily viz Top Gear https://www.youtube.com/watch?v=ue61c6MZNQw

Jan

Tak ať nejezdí pod vlak.

Jiří Kocurek

Bystřička. Pro techickou závadu zůstal tahač na přejezdu, šofér se snažil uvědomit IZS i dráhu. Šofér stihl opustit uvízlý a hořící tahač, srážce se ale zabránit nepodařilo.

Bezesporu ale platí, že každý svému štěstí naproti a pokud nebliká bílá, tak vlak jede, dokud se pohledem na trať nepřesvědčím o opaku. Podobně, jako když dávám přednost z vedlejší: Mohla by tam jet Tatra.

Tramvaje mají spřáhlo skládací, ale to je jiný případ.

PvvS

Většina dodnes má klasiku.

PvvS

Takový hlavy škoda nebude.

Miky

Co vám to z vlaku tak hloupě trčí,
zmazané strašidlo se vám tam krčí,
jenom neřikejte, že tohle spřáhla jsou,
že, když se setmí, že po kolejích nelezou,
uá, uá …

Vis Maior

A to co má v předu je jako proč, kdo to proboha schválil? Přesně v místech, kdy i při sebemenší srážce s autem, urazí cestujícím v autě hlavu.

Kuna

A to je dobře, nebo špatně???

Tomas

Stačí to napsat jednou takhle dostane mínusy 2x

JirkaM

No alespoň si to příště rozmyslí pod ten vlak jezdit až mu/jí to urazí hlavu.

Hodně štěstí

Uvidíme 😆

Marcel Štancl

Je někde možné zjistit na kterých vlacích a kdy jednotky jezdí. Osobně bych jel třeba do Litoměřic pokud fakt jednotka pojede do Štětí.

MHD

Tak to tě můžu ujistit, že do Litoměřic bys jel zbytečně. Linky s potenciálním nasazením jsou v článku uvedeny, je třeba si napřed přečíst článek!

M19

Tak asi nejel… „Nové jednotky budou ve všední dny také zajíždět zatím jedním párem vlaků do Žatce a Štětí“ A z Ústí se do Štětí jede přes Litoměřice.

Nikola

Ve 21:25 z Ústí

Marcel Štancl

Fuj to je na fotky čas akorát …….

Nikola

Tak si počkejte do léta, to bude ještě světlo.