Vraky z tragické nehody vlaku u Dolní Lutyně po půl roce zmizely od trati
Likvidace nehody na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Správa železnic
ČD musely s vlastníky vyjednat povolení ke vstupu na několik soukromých pozemků.
To teda trvalo…
Jestli přejetí po cizí ani ne louce trvá půl roku, je těch 10 let příprav různých staveb vlastně okamžik.
Přejetí trvá pár minut, ale protože nejde jen o přejetí, ale o totální rozježdění a zaneřádění pozemku, tak s tím ten vlastník musí samozřejmě souhlasit (a souhlasit nebude zadarmo).
Tady není ani nějaké nebezpečí z prodlení, takže pokud se vlastník šprajcne, tak na něj žádnou legální páku nemáte.
Možná to byl šotouš a požadoval odvoz jen za použití železniční techniky 🙂
Kdybyste četl článek, tak byste se dozvěděl, že dělali VŘ na likvidátora vraku.
VŘ na likvidátora mehody? Jak by to vypadalo, kdyby zůstal v profilu a při tom ho neuměli odstranit hasiči SŽ?
Ta mašina v profilu zůstala, odtáhli ji hasiči tankem.
Tak ze mě nedělejte vola.
Vola nedělám z vás, ale z předpisářů, formalistů či alibistů.
Mašinu z profilu tentokrát šlo odtáhnout hasičským tankem, ale představme si takovou překážku v profilu, že to hasiči nezvládnou. A soukromníka, který to umí, nezavoláme, protože nevzešel z výběrka. A až bude výběrko, tak se bude domlouvat cesta přes soukromé pozemky. Pak mašinu zvedneme a podíváme se na přeživší zaklíněné.
„Specializovanou likvidační firmu ČD vybraly v soutěži. “
Nevymyslel jsem si to, fakt je to tam napsané. A zaměńova volně slovo „vrak“ a „nehoda“ vás napadlo proč?
Je to tam napsané, ale zní to paradoxně.
„Vrak“ je v tomto kontextu pořád „následek nehody“, tedy nikoli plánovaný či očekávatelný stav, ale mimořádnost.
Kdyby hořel barák, nedělal bych výběrko na společnost, která ho umí uhasit.
Kdyby to byl váš soukromý barák, tak žádné vyběrko dělat nemusíte. Spržel je ovšem firma státní, takže od určitě výše ze zákona vyběrko dělat musí.
A vraky té silniční soupravy zmizely též až nyní? Proč se v článku o tom nic nepíše? Ty také někdo hlídal?
Ta souprava patřila někomu jinému a přepravovaný stroj ještě někomu dalšímu. Nejspíš se zařídili sami a jinak, v čem je problém?
V čem je problém? Že to dokázali a majitel železničních vozidel ne.
Aha. Zase jeden chytrej jak rádio. Samozřejmě, že to tam ČD nechaly ležet tak dlouho schválně, aby mohly vypláznout těžké prachy za ostrahu. Ale když už jsi takovej odborník, jistě nám sem podrobně rozepíšeš všechny úkony potřebné k odklízení vraků a současně i to co všechno ČD zprasily a v čem všem udělaly chybu, že to tak dlouho trvalo, ale pěkně fakta, žádné domněnky. A jestli to sem pěkně podrobně nerozepíšeš tak jsi normální debil. Jestli to pěkně rozepíšeš tak se ti samozřejmě uctivě omluvím….
Nemám problém,jen nadpis článku je o vracích a obsah je pouze o vracích železničních vozidel.Tak třeba by mě zajímalo,zda ten vstup na pozemky si i silniční dopravce vyjednával paralelně sám,likvidační firmu sám atd.
Podle fotek z místa neštěstí byly kusy návěsu v kolejišti. No a vzhledem k hmotnosti bylo dost možná nejednodušší je rovnou naložit a odvézt. Neskladovat je vedle kolejí, když už tam s vyprošťovací technikou byli.
Menší věci nakládali hasiči rovnou na vagon, vč. částí drážního zařízení. https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/01/Lutyne_6.jpg
Nebo tady: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/01/GEmSXBaWUAAp8_u-1536×1152.jpg
K té lokomotivě jeřáb z cesty nedosáhne, ke kusům návěsu bez problémů, tahač zůstal na silnici. Jak odstraňovali vrat stavebního stroje, to nevím. Rozhodně bych v tom nehledal nějaké složitosti.
Chápete rozdíl mezi soukromou a státní firmou?
Chápu.Ale nepocbopil jste předmět mé otázky.Přečtěte si ji ještě jednou.
Určitě se taky vrak podvalniku a vratné soupravy nenachazel na stejném místě jako vrak vlaku. Přístup k němu byl asi o dost jednoduší pokud se „válel“ kousek od cesty.
Všechny vaše odpovědi jsou doměnky,já nevím,proč to jednou větou nemohlo být uvedeno v tom článku stejně přesně jako v případě železničních vozidel.A nebo měl být nadpis článku jiný.Nic zvláštního v tom nehledám.
Trvalo to nepřiměřeně dlouho, o tom asi není pochyb…
Ano jenže chyba není na straně ČD a ani SŽ. Problém byl hlavně s těmi vlastníky pozemků. Řešilo se i několik jiných variant jak trosky odklidit. Bohužel ta nejjednodušší byla nejdelší.
A kčemu je ochranné pásmo dráhy? Že tam musí odklízení vraku papírovat půl roku?
Ten problém určitě nebyl s místem kde to leželo, ale spíš s přístupem těžké techniky na to místo..
V ochranném pásmu neplatí vlastnické vztahy?
Máte pravdu u Klínce to odklidili za týden zde je větší provoz ele i tak.
Ale taky nevěděli, jestli se jim to povede, dokud to nezkusili naložit. Hmotnost hraje roli přímo zásadní.
A na základě čeho pan Martin H. tvrdí, že jsou pochyby o tom, že to netrvalo dlouho? Jste snad odborník na likvidaci následků železničních nehod?
Tak ještě aby konečně zmizela i ta pomalá padesátka…
To už záleží jenom na SŽ.
Pamatuji si, jak na začátku tvrdili, že bude nutná na „několik týdnů“. Holt mají nějaký divný kalendář.
A kolik je několik týdnů přesně podle vás?
Rozhodně ne půl roku.
A k čemu je teda ochranné pásmo dráhy, že se musí dovolovat kvůli likvidaci následků nehody?
Co když museli přes ty cizí pozemky přejet, aby se dostali k místu nehody?
To bych ale čekal, že bude podléhat akorát oznamovací povinnosti + úhrada nákladů/škod majiteli pozemku.
Přemýšlím, co jsou ty bílé budky v poli. Jestli je to dálkové vytápění z Dětmarovic, tak u toho bych si pozor dával, má to svoje ochranné pásmo.
Zdravím,
ano, jde o objekty které jsou součásti teplovodu z elektrárny Dětmarovice do Bohumína. Výstavba teplovodu byla dokončena v roce 2010.
David
Díky, takže možná škoda je značná (nad milion Kč) a množství poškozených …
To ja na druhé straně trati, než co leží ty vraky.
Ajo, oni ji stáhli dovnitř oblouku.
To byste čekal na základě čeho?
Nejednodušší přístup se nemusel vejít do ochranného pásma. Zas tak to nespěchá a hnát to na sílu mi nedává smysl, nevím, co by se tím získalo. Víte někdo?
Teď je aspoň sucho, nebude se jim bořit technika.
Tak asi je rozdíl nějaké „ohrožení dráhy“ ves smyslu hrozícího pádu stromu či třeba „šikmý“ stožár trakčního vedení a vrakem, který provoz nějak bezprostředně neohrožuje ani neomezuje… 🙂
První případ na určitý „veřejný zájem“ napasujete, druhý už tak úplně ne… 🙂
ostraha nevim, že by tam byla
Po celou dobu tam stálo u přejezdu auto s nějakým hlídačem, který to tam sledoval a hlídal.