Vozová krize: České dráhy si půjčují vagony ze zahraničí, 20 ojetých chtějí koupit
Vagon B s koženkovými sedadly, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář.
Dráhy dlouhodobě odstavují z provozu více vozů, než kolik se jich z údržby vrací zpět.
Jak chcete modernizovat vůz se špalkama?
Líbí se mi, jak si někdo myslí, že to co je na fotce jsou náhradní vagóny z kopřiv😂😂… Vždyť to je každodenní realita na mnoha tratích…. Minimálně například na Vysočině…. Podobně mě rozesmálo, když před pár dny nějaký expert v diskuzi psal, že ČD už nemají žádný šukafon v původním provedení s koženkou 😂😂… Ale zase to potvrzuje to, že šotouši a fanoušci železnice zpravidla na železnici nejezdí…jen to podsouvají ostatním a sami jezdí fotit vlaky v jednom autem.
Než „B“čko, tak raději nic.
ještě že do polska pujčujeme naše Béčka na jejich vykony, ale sami nemáme
Dovolím si Vás opravit. Máme dost techniky, přesněji řečeno nadbytek. Už dlouho. Vždyť aut v ČR je skoro tolik jako je dospělých v produktivním věku. A kolik lidí pohodně cestuje JEDNÍM AUTEM??? Minimálně ČTYŘI lidé.
Akorát je potřeba se smířit s tím, že třebas budu cestovat jinou formou dopravy než je železnicní vlak… což je koneckonců zkušenost naprosté většiny obyvatel ČR, neboť vlakem pravidelně jezdí prý pouze cca 8% milionu lidí (dle RailReklam). A přepravní výkon pasažerských vlaků vůči celkové pasažerské dopravě činil zhruba 8% (měřeno v osobo-kilometrech dle Ročenky dopravy před čínským virem).
https://www.sydos.cz/cs/rocenka-2019/rocenka/htm_cz/cz19_511000.html
Ono už je to zase zpátky… vyhodíte to dveřmi a vrátí se to oknem…
Vzhledem k tomu, že nemáte žádnou faktickou reakci, tak předpokládám, že mám pravdu = v ČR existuje víc než dost techniky, aby na pár let (či nafurt) nahradila většinu z těch cca 2.030 železničních vagonů (UIC-Y/-Z)
Byť uznávám, že autem do Prahy fakt jezdím nerad. Dávám přednost vlaku.
Jojo. Dobře, že víme, že byste v bílé vypolstrované místnosti nepotřeboval společnost. Vy si vystačíte sám. 😀
Jakože když cestu vlakem si pravidelně platí 0,8 milionu obyvatel ČR, tož mám předstírat, že krom vlaků neexistuje žádná jiná forma dopravy? Nebo jak jste myslel?
Zase na druhou stranu z toho slovníku a stylu psaní člověk okamžitě pozná autora, nehledě na to, jaký nick má tentokrát.
na rozdíl od jiných zde přítomných se dokážu povznést nad osobnost autora a vyjádřit se jen k tématu diskuse – – a je mi k smíchu těch pár slabingerů, kteří to nedokážou
tři slaboši se podepsali s minusem— hahahah
Psychicky vyšinutý spambot. S tím je vždy problém
Chápu Vás, že vyžaduje velké úsilí předstírat, že odstavením dálkových vagonů nastane konec světa.
Pro zhruba 90% až 95% národa tedy už dávno nastal konec světa… dle Vašeho názoru? Neboť pravidelně si jízdu vlakem platí pouze cca 0,8 milionu obyvatel.
S tím se jako lidé, kteří si zvykli na určitý standard pohodlí a bezpečnosti, samozřejmě smiřovat nechceme.
určitý standard se právě trať od trati liší – jeďte třeba rychlíkem jisté společnosti z Klatov na Špičák, a když nepotkáte smardlavou červenou koženku, stal se asi zázrak
Souhlas. Dálkovému vlaku dávám přednost před autem při delších cestách.
Akorát si uvědomuji, že když ČD nakoupili Comfortjety tak strašně draho (dráž než kolik stojí nejnovější TGV), tak řešením nedostatku náhradních dílů není používat ukrutně drahý ComfortJet na cestu Praha-Plzeň.
Vždyť sedačka v ComfortJetu vychází na 1,3 milionu Kč, za což koupím třebas 2x Mercedes Citan a ještě mi zbyde.
Má si tedy ČD koupit auta???
Vagónová krize trvá delší dobu. Jaký důsledek to bude mít pro odpovědné osoby?
Vytvoří se zaručeně pravdivý článek do firemního tisku o tom, jak zlí soukromníci vyzobávají kapacitu opraven a náhradní díly z nich. A že měla ŽOSka ve Zvolenu zůstat v majetku ČD, jenže zlí vyzobávači rozdělili … Sovětský svaz!
Když nakupují desítky panterů které vytlačují z provozu klasické soupravy a taky přicházejí o některé výkony tak by se dalo předpokládat, že klasických vagonů budou mít nadbytek. Současný stav je zřejmě způsoben tím, že ve vedení ČD někdo pořádně zaspal.
pantery jsou nahrada za bdt a bymee. to do rychliku (zatim) nedaji ani ceske drahy…
Bdt jsou pravidelně řazené na R Brno-Olomouc, jen s přeplyšovanými sedačkami, v Najbrtu.
Ne, nejsou.
Přeznačené na Bdtee, ale moc se tam toho nezměnilo.
Ale jsou. Nemáte pravdu
Bymee vidím na R celkem často…
Georg už to napsal, jen tedy přidám: Vložáky z jednotky 560 na R, nebo dokonce na EC? I kdyby to nemělo propadlou „technickou“…
Existuje video, jak Německé EC z Děčína do Prahy jel 451 (náhradní souprava).
Ja mam vyfocenou nahradni soupravu SC Pendolino v provedeni single Regionova 😀 .
viděl jsem toto v úseku Cheb-Fr. Lázně, nebo se to povedlo ještě jinde??
Úplně nechápu, proč si stěžují na propad výkonů nástupem konkurence, stejně by to neměli čím jezdit…
Nesmysl. Tohle je problém, který bude celkovět trvat maximálně 2 roky, s vrcholem letos. A právě kvůli nástupu konkurence nechtěli ČD už dekádu investovat do vlastní údržby, a zadávali to co nejlevněji nespolehlivým dodavatelům, protože počítali s velkým vyřazováním.
kupec – a to je 4 roky zpet – mluvil o opravarenstvi jako jedne z oblasti podnikani cd.
a zakazky na opravu se zadavaji „co nejlevneji“ jaksi z podstaty a jini dodavatele nez jaci se pouzivaji u nas nejsou. jo, mohli zkusit oslovit siemens a polaky, ale buhvi jaka je situace tam…
Expresní služba bývá zpravidla dražší než dlouhodobý kontrakt.
„Často.“
Někdy taky last minute bývá levnější, než garance 😀
Pan Kupec sice mluvil o opravárenství ČD, ale přitom myslel své kšeftíky jako TRATEC a pod.
Protože o výkony přicházejí třeba na roky 2025, 2026, ale nedostatek vozů je dneska.
CD o tom vedi uz dlouho a podcenili situaci. U konkurence je to same, ze se pri sjednavani vykonu nemysli na rezervni soupravy/ vagony/ lokomotivy a pak se jezdi nadoraz.
Co se deje se starsimi vozidly v koprivach, proc je CD nema jako udrzitelnou rezervu a neinvestuje do nich na revize a alespon udrzbu po dobu, nez se objevi nova vozidla?
Odnesou to jedine cestujici. Vyhoda u CD alespon je, ze souprava nejak jede, nez by byl uplny vypadek.
Ta rezerva stojí a nevydělává, tím vše prodražuje. V tržním prostředí se proto moc nepěstuje. Může se nám to nelíbit, ale je to tak.
Nicméně pokuta objednavateli nebo kompenzace cestujícím taky nejsou zadarmo.
ano. je treba riziko vhodne balancovat a podle nej dimenzovat velikost zaloh.
Malý příklad z praxe malinko z jiného soudku: Vedení depa XY redukovalo počet zaměstnanců držících pohotovost, tzv ,,střídačů“ a zdůvodnilo to tak, že je lepší sem- tam odřeknout nebo zpozdit vlak, než držet chlapa na pohotovosti 24 hodin 365 dní v roce.
uplne stejny priklad.
Pověz nám jak mohly České dráhy vědět dopředu, že termíny oprav se nebudou dodržovat. Když dáš auto do servisu a máš domluvený termín navrácení a uprostřed týdne ti zavolají, že se doba opravy prodlouží 4x okamžitě máš v kopřivách připravené nové auto ?
terminy oprav se protahuji od covidu a pokud jsou vozy zasadni vyrobni prostredek, tak nesedim jako pecka a nevymlouvam se blbe na dodavatele, ale neco vymyslim.
(a ja to nevymyslim, za tu praci s vozi prdel v audine nekdo jinej)
Prostě se ukazuje, jak bylo prozíravé rozfofrovat ŽOSky. Trh to vyřešil.
problem s ecm nastava 30 let po privatizaci zosek. privatizace byla urcite lepsi cesta, cd by je nebyly schopny transformovat a modernizovat a cele devadesatky by to byla cerna dira na penize.
Jasně, kdy tomu velely ty samé ČD, tak by se jim tohle nestalo. A teď ještě tu o červené karkulce, vlkovi a hajném.
Pane Kocourku, není problém. Jak je libo, ať se Vám líbí. https://www.youtube.com/watch?v=VkbFXRw8hrg
Ale nebýt plyšáku, tak by vlk Karluku nesežral.
Jako za Husáka nebyly fronty na zboží, i mototechna měla dostatek stěračů a tak je nikdo nekradl.
O nástupu nových podmínek byli všichni včas informováni ale pro některé to je překvapení. Bohudík přestaly štětkovo/mycí generálky vozů a mělo by se udržovat pořádně. Bohužel mezitím zanikly kapacity zaměřené na vyšší stupně oprav (Velenice/Lipa/Bubny) a zůstali štetkaři, co se nyní diví. Ono tak dlouho se chodí se dzbanem pro vodu, až se jednou zajde pro pivo…
Vagóny s kupé na fotografii mi byla vždy nejpohodlnější. I dnes tomu tak je.
Mně též. Když nebylo vedro, nebyla zima, když nepískala zářivka, když podvozky v obloucích nevydávaly ty vrzavé zvuky, když jsem zrovna neohluchl při brzdění, když fungovaly dveře, když fungoval fofrpedál k umyvadlu, když nebyl mech a vlhkost za oknem, když jsem se nepřilepil na koženku, když nás nejelo 8 v jednom kupé nebo když se tím dalo normálně projít do vedlejšího vozu, aniž by mě skříply dveře. Vynikající vozy, ty zdaleka nejlepšejší, budou mi mocinky moc chybět!
V čem proboha ? A čím je méně pohodlný JAKYKOLI jiný vůz ? Tohle je suverénně to nejhorší, co kdy na českých kolejích jezdilo (myšleno na rychlíkové trakci,na té osobní pochopitelně vede 810)
Nejhorší je ale 814.
Stačilo by těm klukům na dílně platit plat a né almužnu.
Bohužel ti „kluci“ na dílně si ty náhradní díly (zejména dvojkolí, brzdové komponenty a kabeláže) sami nevyrobí, i kdybyste je platili zlatem.
Tj. větším placením dílenských (kteří na tom oproti jiným firmám rozhodně nejsou platově hůře, ač celkově je opravárenství platově podhodnocené napříč firmami) byste docílil akorát navýšení nákladů, které se pochopitelně promítne do koncových cen produktu a akorát tím ČD příjdou o další výkony…
Problém je že ti dílenští jsou placení všude stejně. On je rozdíl žít v Praze a třeba v Lounech. Plat je ale stejný.
To už jsem někde slyšel. Mám hypotéku, potřebuji za stejný výkon vyšší plat.
Mám utrácivou manželku a k tomu alimenty. O kolik mi přidáte?
: – )
Máte pravdu, je to opravdu složitější. Už před lety to chtělo investice do vlastních opravárenských zázemí a do vlastních lidí už od školy. Jenže tehdy momentálně bylo jednodušší to dát jako zakázku nějaké externí firmě a ještě se soutěžily ceny tak, že se dnešní situace prostě stát musela, i kdyby nebyl Covid. Přidat lidem, kteří jsou v hluku, prachu a někteří pod širákem fakt nestačí k tomu, aby se další do toho prostředí hrnuli. ND jsou další kapitola.
Investice do vlastní školy jsou k ničemu, když vyučený stojí před pořadačem s díly a čumí do prázných krabic. Vytočit si pojistku na soustruhu? Odlít si brzdovou zdrž nad kahanem? Vždyť je problém (a už delší dobu) s cenou ocele. Materiál se blbě shání nejenom „železničním“ firmám.
Nemáte pravdu, odborníci v dílnách prostě musí být placeni lépe než třeba i o technice nic netušící ženská na lince v automobilce, kterých je dnes Slovensko plné, jinak je to dlouhodobě opravdu neudržitelné.
Takže ministr Průmyslu a obchodu, vláčen železničními odboráři, má západním vykořisťovatelům z automobilky nařídit snížení mezd, protože Dráha v čele s obdory nedokáže lidi zaplatit.
Chápu to správně?
Proč? Myslím to tak, že existuje dostatek náhradní techniky namísto vagonů, které čekají na náhradní díly. Říká se tomu auto. A v ČR je té náhradní techniky (čtyř- a vícesedčkových aut) skoro tolik, kolik je dospělých v produktivním věku.
A to píšu přesto, že na dálkové trasy dávám přednost vlaku.
Jízdy autem místo vlakem se I chudší populaci vyplatí pokud jedou ve dvou, třech a nejlépe ve čtyřech. Problém je však v tom, jak ty spolucestující třeba ve všední den sehnat. Nemluvě o tom zda ti chudší spoluobčané vůbec mají peníze na koupi a provoz takového auta. Na venkově kam veřejná doprava nevede např o víkendu vůbec nebo tak 2x denně je použití auta často jediná možnost ač tam žijí i tací kteří auto nemají. Ve městech zejména v Praze kde je hustá síť VHD a kde žiju je naopak problém že aut včetně přespolních tu jezdí až moc, vytvářejí… Číst vice »
Nesmysl, kdyby jsi šikovný zámečníky, elektrikáře a další zaplatil více, mohl by jsi vyházet to co tam máš teď a ještě si vybírat. A pak by jich stačilo méně. Dneska jich půlka z dvanactihodinové směny dělá s bídou 4…
V 6 píchnout, nástup, v 7 začnou přemýšlet co budou dělat a snídaně, 8-10 dělat, oběd, trávení, 13-15 makat, svačinu, mytí, nákup a čekat na píchačky…
No jo, to jste ale popsal problém dvanáctihodinových směn. Jakmile v ní začnete pracovat víc jak 6 hodin, tak to organismus jaksi nedá, protože pozornost denně udržíte jen těch 6, ten zbytek tam jen „jste“. To je fyziologie. Zlepšení tedy může nastat jen ze 4 na 6.
Tuhle jsem viděl inzerát, v němž moloch ČD hledaly elektromechanika do nepřetržitého provozu v Praze. Nabízený plat byl 28 – 33 kKč. Hned vedle byl inzerát na servisního technika výtahů, požadavky na kvalifikaci byly stejné. Nabízený plat byl 45 – 50 kKč a k tomu služební automobil, notebook a mobil s neomezeným tarifem, vše k soukromému užívání. Nabídka ČD byla tak trapná, až byla směšná.
Přihlásil se Tranďák, protože je to srdcař.
No kdyby propustili pár zbytečných úředníků ve zbytečných funkcí…..tak by i nějaký vagón bylo
Nedostatek vagonů není problém peněz, ale lidí schopných je servisovat. Takže nabízíte, že ti úředníci půjdou povinně do dílen? Mimochodem vyhození úředníků bez zmenšení agendy jejich úřadu bude znamenat podobnou situaci jako tady u ČD: lhůty na vyřízení se budou prodlužovat i nad zákonné limity.
Pokud chcete propouštět úředníky, musíte napřed ukázat na konkrétní případy, koho chcete propustit a jak vyřešíte jejich agendu. Mají to snad být ti, co Vám chystají výplatu? Nebo ti co řeší třeba logistiku, bezpečnsot či legislativui? Ne všechno se dá udělat externě. I když zas myslím, že když se k agendě někoho přihlásíte, že ji zmáknete místo dotyčného sám, pak by to asi jít mohlo 😉 Jinak nezapomínejte, že třeba ČD a ČD Cargo drží i fůru funkcí, které menší dopravci často nemají, ale zato ty od ČD a ČD Carga aktivně využívají (ať už legálně či nelegálně) – např.… Číst vice »
směnová dozorčí
„napřed ukázat na konkrétní případy, koho chcete propustit a jak vyřešíte jejich agendu. “
Případ rušených poboček pošty ukazuje, že nejlepší je takové věci řešit rázně a bez znalosti situace.
Doufám že ty bačovské montovny budou platit pořádná penále… Tohle ať si zkouší na domácí firmy…
A za co? Za to, že dříve naprosto běžné díly dnes prostě neseženete? To si opravdu myslíte, že ty dílny mají rodost z toho, že mají dílnu plnou vozidel, která čekají na těžko dostupné komponenty? Ty dílny by se také rády těch vozidel zbavily a nabraly jiná, ale holt s tím, že příjdou např. o dodavatele dvojkolí či kabeláží (z Ukrajiny), bez kterých ty vozy nedokončí, s tím fakt v době uzavírání kontraktů nemohly počítat.
A tak zatímco zajištění nových dvojkolí dříve trvalo městíc, dnes to je i vice než půl roku 🙁
Dát likvidační pokuty, nechat zkrachovat, koupit v konkurzu a dosadit vlastní manažment, který bude schopen plánovat dopředu, a nakupovat díly od více dodavatelů s půlroční zásobou.
Říká vám něco termín „justiční loupež“?
Koženka 4ever. Ako šukafon. A nezabudnite na Honeckráky! Bymee 4ever so šukafonom. Odvezieme všetkých beznohých, ktorí nemajú problémy so stavcami v chrbitici. Aspoň budete môcť vďaka dráham požiadať o invalidný dôchodok (ktorý aj tak zamietnu).
Ještě oprášit muzejní Bpjo. Sice podle kulatých, ale houpá to.
A vozy ČD půjdou v létě na polský rychlík 402/403 Hel – Bohumín – Hel.
No jsem zvědavý, jak to nakonec bude, když je taková krize.
bude to stejné, jen ty L ve slově Hel budou dvě za sebou.
Jsi druhej, Poláci využívají stejnou slovní hříčku pro označení jejich dálnice A1 už léta…
Hezký zní anglické hlášení na nástupišti před odjezdem. : – )
A na D1 donedávna „schody do nebe“.
tam snad cd pujcuje kozenky, tak ty tady postradat muzeme, ne?
Tady musí objednavatel být nekompromisní. B=milionové pokuty a substrát jede zadara. Tohleto fakt nejde.
Pokud se bude hovořit o substrátu, pak béčko plně vyhovuje. Ovšem něco jiného je to když se hovoří o zákazníkovi. Tam už platí jiná kritéria.
Oni to pak třeba pochopí. Zatím slovo „zákazník“ nemají ve slovníku.
Blbé je, že ja nemám na výber, či som „substrát“ alebo „zákazník“.
Máš. Akorát musíš jet s někým, kdo to rozlišuje.
A co je na Béčku tak zavrženíhodné? Tak jako není tam klimatizace, ale jinak je to naprosto supr vůz.
Jojo, nejlepší. Hned po Bdntee a šukafonech.
Co máte doma v garáži?
Dost možná nic…
ptal bych se spis na obsah lebky nez na obsah garaze…
Jo, je úplně super. Taky jsem mohl sedět na uhlí.
Jenom se nesmí dívat na osleplá okna prostřídaná akvarijnímu, popraskané, prošlapané a zcvrklé lino na podlaze, hnijící hajzlík se hnojením kolejí… a nesmí to jet víc jak 100 km/h, pak už to podvozky nezvládají a vagon se mění na Tatramatku. Nehledě na ječící zářivku a nedoléhající okno, kterým prší dovnitř.
A když to přistaví z odstavného, kde se to rozpalovalo na slunku, tak si na sedačce můžete ohřívat kafe, ale nedá se sedět.
Tak v zimě to s nima jde, když je v nich uklizeno (jako nouzovka). V létě je to horší.
a když topí, ale to kupodivu ty béčka celkem topěj, jelo to párkrát na rádoby pendolinu do frantovek, když se postupně z Bmz staly kus po kusu Bwtf, a celkem v klidu.
Až na WC ve stylu díry na koleje, absence zásuvek, absence oddělených sedaček (fakt se ve špičce nechci přetlačovat o osobní prostor), skřípající špalíkové brzdy, Vmax=140 km*h^-1, uskákané podvozky, absenci informačního systému a lepší regulace topení…
Béčka byla zastaralá už v momentě, kdy opouštěla brány zhořelecké, nebo budyšínské vagónky. Dneska je jejich provoz tuplem tragédie. Stačí si uvědomit, že zatímco ČSD hrdě přebíraly východoněmecká Béčka a Áčka, v civilizovaném světě se vyráběly Eurofima vozy (Bmz, Amz, Ampz…), které byly našimi dopravci ještě nedávno kupovány jako ojetiny vyšší kvality…
Pokud s ním nemusíš jet Košice Praha v 8 lidech celou cestu.
Sypké substráty se vozí ve vozech Es, Eas, Eanos apod.
A co se tím změní? Ty vagony nejsou ze stejného důvodu, proč naše automobilky prostály pětinu z minulého roku.
Tohle je ta strašná bolest ČD, že musí dělat výběrko i na ojeté vagony. Než se tímhle zabývat, to je ten prodejce radši prodá Jančurovi, se kterým se to dohodne za jedno odpoledne bez zbytečné byrokracie. Dokud se tohle nezmění, tak ČD v konkurenčním prostředí nemají moc šancí uspět.
No, pak jsou tu případy jednání ČD a ÖBB, ve kterém se naopak snažily obejít RegioJet a hrozí jim velké pokuty…
Kdyby šlo jen o obejití RJ, ale byly v tom i finanční machinace s cenou. A za tohle šly obě strany k soudu.
Jen že to je právě úděl akciovky. Hold si nemůže diktovat jako soukromá firma. V tomhle nějak ta rovnost chybí. Státní část si nemůže nadiktovat od koho co chce, protože by to někoho diskriminovalo. Oproti tomu soukromý sektor si provná dodavatele, osloví a vybere si co a jak chce.
Hlavní problém není diskriminace, ale klientelismus.
O soukromých penězích rozhoduje vlastních, ale o těch veřejných by neměl jednostranně rozhodovat někdo, kdo může být ovlivněn korupcí.
Berme tuto „nevýhodu“ jako určitou protihodnotu toho, že stát České dráhy (a další podniky) mnohokrát velkoryse zachraňoval, nebo aspoň finančně podepíral.
Například na nákup GTW pro Olomoucký kraj výběrko nebylo a prošlo to…
A byla (a ještě bude) to velmi vydařená akce.
eee… kolik toho aktualne jezdi?
jenže ty stadlery samy o sobě jsou v pořadku, jen ten kdo je opravoval je neuměl dát dokupy, koukněte na arrivu ta s nimi takové problemy nemá
To, že jsou majetkem státu a všichni jim ochotně docela za levno půjčují jim ale zase v tom tržním prostředí pomáhá. Každá mince má dvě strany. Na jednu stranu to mají těžší, na druhou lehčí.
To výběrko v tomto případě je spíš snaha upozornit, že je chtějí. Kdyby měly OBB 20 vagonů k okamžitýmu prodeji, asi by to nějak vymyslely a kupovaly (pronajaly) hned.
demagogie… dalsich 150 vyhod, ktere cd proti regiojetu maji, jste taknejak presel mlcenim, a budete tady knourat na neschopnosti nakupovat vozy (o cemz vi uz sto let a dlabou na to zvysoka).
Polské vagóny již jezdí nyní mezi Čadcou a Bohumínem
On jeden pohříchu jezdí i mezi Bohumínem a Frant. Lázněmi…
Jezdí i na víkendové 512/515 🙂
který vagon?
B11mnouz, v soupravě vůz 365 (cca uprostřed).
Cca před 3 týdny jsem 512 jel a to už byl v takovém plánovaném řazení (s polskou „výpomocí“)
Jaké dny to jezdí? Nebo to není pravidelné? Včera byl svátek, přesto v soupravě nic neobvyklého nejelo
Sobota, neděle a svátky (kdy místo Pendolina jezdí klasická souprava) a mělo by to tam být pravidelně řazené do června.
Možná to ale operativně (z nějakého důvodu) vyměnili za něco jiného 🙂
I přes tu koženku jsem se ve vozech „B“ s kupátky cítil líp, než dnes ve velkoprostorových dobytčácích.
No, ak to nebolo Bymeečko… Tak neviem…
Polská jednička pravidelně též v náhradní soupravě Pendolina to Františkovi Lázně.
Proč dobytčák? Velkoprostorové vagóny jezdily odedávna na osobácích a jako dobytek jsem si v nich nepřipadal.
Jo, dnešní velkoprostorové vozy jsou dobytčáky, ale na velkoprostorový šukafon nám nesahejte.
Je to jako kdyby to bylo o názoru, pro mě je třeba velkoprostorový vagon mnohem příjemnější než sedět s šesti cizíma lidma v uzavřeným kupé.
V tom uzavřeném kupé jsem už zažil mnoho zajímavých věcí či různé rozhovory a na některé věci vzpomínám dodnes (myšleno v tom dobrém). Ve velkoprostoru nic. To je jeden z důvodů, proč jsou mi kupé bližší.
No vidíte, jak rozdílné mohou být pohledy na svět. Kolegyně zažila v kupé nejedno sexuální obtěžování, jednou zakončené dokonce znásilněním! Na policii jí ovšem moudře vysvětlili, že se nemůže divit, když jezdí sama v kupé. Co vám budu povídat, vlakem už nejezdí…
Jako by se totéž nemohlo stát i ve velkoprostoru…
To už dnes moc neplatí. Místo rozhovuru se spolucestujícími, často z některé strany nechtěného, má většina svůj mobil.
A dřív měli noviny. Taky jsem si je kupoval do vlaku.
jako prvni me napadly prvni minuty zde:
https://www.youtube.com/watch?v=J2fYXquFMM4
se sedmi. 🙂
Nebo stát na chodbičce před zaryglovaným kupé…
Co takové velkoprostorové zelenokoženkové Bt nebo hypermoderní M262?
Co stojí za tím, že lhůty prodlužují? Nedostatek lidí? Covid?
Hledaly se tak levné opravny, až se na ně velká část opraven vyto… a zaměřily svůj byznys jinam. Tohle je výsledek.
takze vysvetleniuplne mimo.
S Covidem související zdravotní problémy zaměstnanců opraven, po čtvrté dávce očkování.
Zdroj nemám, chodbový drb.
Jojo, Microsoft měl chybu v tom naočkovaném čipu… 😉
Nedostatek dílů, zejména… Takže Covid (a zhroucené dodavatelské řetezce z Číny) + válka na Ukrajině.
Odkud vlastně teďka berou Třinecké železárny rudu?
Austrálie
Jó koženky jsou nezničitelné, vrací se mi studentské časy koncem 20. století…
No, nezničitelné… vozů tohoto typu je v provozu ještě hodně, ale čistokrevná koženková kupé obsahují už jen dva provozní vozy.
a hlavne uz nejsou zadne zelene kozenky… 🙁
Chybí mi informace proč se v opravnách zpožďují.A/opravny slíbily nereálný termín b/nabraly si více kšeftů tím neplní c/nejsou lidi d/nejsou náhradní díly e/kombinace a-d….Smluvní pokuty jsou?Zápujčku zaplatí erár? otázek je dost….
c]
Jakmile škodovka dodá poslední ibalgin, bude vozů nadbytek – honeker forewer 🤣
Skurvené byméčka pre beznohých. Vidím pravdielne miesto ešusov, lebo 6 vozňov medzi doma plesnivými laminátkami = vratná súprava s vyššou kapacitou. Kultúra cestovania a bezbariérovosť? To tu v roku 2023 nepotrebujeme!
Když mi bylo 5 let a nejela moje oblíbená souprava, tak jsem se vztekal stejně jako ty. Dokonce jsem si i zlostí dupnul. Ale pak jsem z toho vyrostl…
A nohy máš furt zdravé? Tož přeju nech vydrží.
Mimochodem, před několika dny jsem pomáhal naložit kočár do etalonu ČS kovářství – Tornáda. Hádejte co? Prostřední dveře zaseklé, takže hledat jiné. Kočár neprojede do odílu pro cestující, dveře jsou úzké.
Nejste náhodou z Prievidzy? To by ledacos vysvětlovalo…
Nie, z Prievidze nie som.
Jsem fanoušek železnice ale nemůžu si pomoct. Od té doby co mám nový vůz tak se přepravuji pouze po své ose.
Na vlaky není a dlouho ještě nebude žádné spolehnutí. Bez rozdílu dopravce.
Já mám starý vůz, ale jinak to mám stejně.
To je celkem běžné, že fanoušci železnice dělají vše pro její smrt. Většina z nich se raduje z likvidací provozu a tratí. Kromě toho milují smradlavá ošoupaná béčka, každý novější vůz je jim trnem v oku.
V nedavnem podcastu rikal GR pan Krapinec, ze na jeden opravovany vuz z Vrutek cekaji uz pres 280 dnu po limitu…. a dalsi klidne i 60 dnu, 30 atd…
Uprimne se tedy vubec nedivim, ze vagony chybi, obzvlast kdyz se cestujici po korone vratili.
Jenže dokupovat je, když dráhy přichází o zakázky, je taky nějaký divný řešení.
20 vozů je nic při velikosti vozového parku.
Jak je na tom třeba Regiojet. Podle vagonwebu jezdí například do Budapešti pravidelně šest vagónů místo dřívějších pěti. Na druhé straně občas krátí soupravy na trase Ústí nad Labem – Kolín.
V jakém stavu servisy ČD?
Zmíněný problém se týká v drtivé většině vyšších stupňů údržby a externích dodavatelů…
Snažíte se srovnávat soukromý sektor s polostátním, obvykle to nikam nevede…
RegioJet dlouhodobě neplní své závazky v objednávaných vlacích. Linka R8 a R23 dlouhodobě problémová, v létě když jsou ještě v provozu linky do Chorvatska tak RegioJet je rád když ten den odjezdí. Na druhou stranu je to stále lepší než když jede na lince do PL resp. SK (Ex1) nějaké Béčko.
Když to objednavateli nevadí…
A zase na tom vlaku na R8 vagon nechyběl, když jsem s ním jel. Jak já to dělám?
jednoduše, odpurci žlutého přednazují vždy problem který trva jen nějaké období…..
tak stejně se přiznivců modrych mužu zeptat jaktože v MSK kraji jezdily jen 4 elephanty na místo 12?
Takže zase nemá dostatek záložních motoráků na Bratislava-Komárno, kvůli nehodám na přejezdech, což by se ZSSK nestalo. Tak to pak ano.
2 motoraky byli dostatečná záloha
Ale o komarnu bych pomlčel, ZSSK tam běžné.nevypravuji vlaky z důvodu chybějícího personálu
Jeden den to bylo dokonce 12 párů
Když je v servisu (vyšší opravě) u soukromého opravce vůz státního dopravce, automaticky začínají dělat jeho opraváři nekvalitně a dlouho? Ale to nějak neštymuje s axiomem, že u soukromého se na rozdíl od státního dělá kvalitně a přesně podle smluv.
Tak mně napadlo, jak se ty časy mění.
„Aktuálně (ČD) dojednaly zapůjčení 14 osobních vozů 1. a 2. třídy od dopravců z Polska, Německa a Slovenska.“
Pokud by takový článek vyšel před 5 -7 lety, bylo by to možné jen na 1. dubna, jako povedený aprílový žert.
Mimochodem nepůjčí ČD do Polska nějaké vagóny dlouhodobě?
Půjčují se tam B na letní sezónu na noční rychlíky k Baltu
To, že tam ty vozy jezdí ještě neznamená, že jsou tam zapůjčeny, nebo pronajaty…
A ty pak po návratu jezdí i na našich spojích Intercity, jako tomu bylo např. v lednu při mé cestě do Prahy, kde jely hned tři na IC 548. Na dveřích ještě měly rámečky s logem PKP Intercity. Je to zachyceno i v tomto videu v čase 5:05:
https://youtu.be/ARNah4QHSVI
No, když jsem s tím v říjnu právě na Ostravanu jel, tak to byly ale snad B v nejlepším stavu, která jsem kdy potkal.
Ano, to nepopírám… Ale byly to Béčka… Z šotoušského hlediska paráda, mohl jsem koukat z okna, pro vlak IC na nejvytíženější tuzemské relaci trošku propadák…
Jasně, to byla jenom taková poznámka.
B už má být fakt jenom maximálně na posily rychlíků.
Mimochodem, v tom zapůjčeném polském voze jsem už jel. Povinně by ním měli jet všichni, kdo tvrdí, že naše rekonstruované vozy mají tvrdé sedačky. To bylo jak sedět na prknu.
Tvrdá sedačka až tak moc nevadí, pokud je dobře tvarovaná.