Volvo spouští sériovou výrobu elektrotahačů v největší továrně. Má objednávky na šest tisíc kusů

Montážní linka elektrických modelů automobilky Volvo. Foto: Volvo TrucksMontážní linka elektrických modelů automobilky Volvo. Foto: Volvo Trucks

Belgický Gent je už čtvrtým závodem švédské automobilky, kde z linek sjíždí nákladní auta na elektřinu.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Když do toho nasypete peníze a nafťákům dáte pokuty, boudou konkurenceschopní. To nevymyslíš.

jack-ketch

Měl jsem tu čest se s tím krumplem svézt. Pro normální dopravní firmu je to naprosto nepoužitelné. Stojí to pětinásobek normálního auta, dojezd to má maximálně malé stovky kilometrů a pak se typů dne musí nabíjet (pokud je náhodou kde) Jediný, kdo si to objedná je ten, co má k dispozici cizí peníze – veřejná správa a příjemci dotací

Pan XY

Hezký a rozvodná síť na to co. Když koukám na sloupy VVN co pamatují Gottwalda až Husáka tak jaká je představa jak to utáhne rozvodná síť

PetrD
Jirka

No, pánové z distribuce tvrdili, že ta naše zvládne v současném stavu provoz milionu EV. Aktuálně je nás zhruba pod 20 000 ks. Takže zatím celkem dobrý, ale musí se holt neustále inovovat, to se muselo za Křížíka i teď.

none

Opět pošlu dotaz. Co se stane,když na sídlišti spláchnou všichni obyvatelé ve stejný čas.
Poddotaz, jak často se to stává?

snecktom

Odpovím vámi. Že na sídlišti spláchnou všichni v jednu chvíli je samozřejmě nereálné..a teď se zeptám já vás, co se stane, když večer po osmé až desáté hodině všechny ty elektrická kamiony zastaví na odpočívadlech a zapojí nabíjení? To je nejen že reálné, ale také normální. To totiž řidiči dělají, víte?

Ondra.vsb

Z dovolením odpovím. Tyto tahače nebudou firmy používat na dálkové trasy, ale na pravidelné linky, které měří pád desítek kilometrů. Např. DPD má jeden elektrický tahač, který jezdí mezi depy okolo Prahy.