Volkswagen vyjel s novými elektromobily s dojezdem přes 500 km, předělal logo

Elektromobil Volkswagen ID3. Foto: VWElektromobil Volkswagen ID3. Foto: VW

Největší automobilka v Evropě plně vstoupila do doby elektrické. V předvečer autosalonu ve Frankfurtu představila první elektromobil z nové řady

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nicky

Elektromobil, tak OK, ale proč musí být tak hnusný jako ten na obrázku?

Tomáš V.

Nic pro me. Neverim, ze tohle je budoucnost. I kdyby to melo rozmer Fabie, porad to bude stat hodne pres pul mega. A uz to je castka, na kterou si jednoduse vetsina lidi nesahne. Jednoduse to zatim vypada tak, ze auta zdrazi, a ne zrovna malo. Navic se vytrati mobilita. A az zdrazi elektrinu, tak bude mit clovek auto za cenu 2-3 benzinovych + podobne drahe „palivo“. Ale o tom nerozhoduju ja. 🙂 Tak ci onak je to alespon jedno z prvnich elektroaut, ktery vypada docela hezky. Bere si z VW designu to dobre a zaroven to neprehani s konzervativnosti… Číst vice »

Jaroslav

Většinu nových automobilů stejně kupují firmy. Těm se to i více vyplatí – neplatí za modré zóny, nulová silniční daň, bude dálniční známka zdarma, možná obnoví dotace, odečtou DPH. Po třech letech to pustí do sekundárního trhu za 60% ceny, baterie bude mít kapacitu ješte tak 85%, servis motoru, oleje, převodovky odpadá. Takže takové auto za 400tis. už bude dávat smysl i Pepíkovi z vidlákova.

Michal

Těm se to možná teď vyplatí, ale snad si nemyslíte, že až bude těch elektroaut více, že budou všechny výhody jak nyní? První co přijde bude zrušení parkování a postupně budeme pokračovat až po nějakou daň z elektřiny, protože výpadek příjmů za spotřební daně holt budete muset do rozpočtu dostat…

Jaroslav

Některé výhody se zruší, jiné se naopak zavedou. např. nízkoemisní zóny. Popisoval jsem situaci, která je teď. Jistě se to v budoucnu změní. Pokud to ale firmy budou kupovat a za pár let to bude v bazarech dostupné pro soukromé osoby za přijatelnou cenu, tak to opravdu může znamenat revoluci a skokové navýšení počtu elektromobilů.

Slota

No a to si představte, že mně se aktuální Polo líbí, stejně jako třeba aktuální Fóbie, zatímco tenhle rozteklej pudink mi spíše připadá, jako by byl od Frantíků.
Jedině s nudností Prasáka bych souhlasil.

Cestující LBC MHD

Čtu dobře „vůz patřící rozměry do kategorie malých“ za 750000 Kč? S bateriemi v podlaze? Dají se vyměnit, nebo tak po 6 letech auto je odepsané?

Graylag

Záruka na kapacitu baterie 70% po 8 letech nebo 160 000 km. Takže o odepsanost auta po 6 letech bych se nebál. Snad jedině kdyby šlo o taxík nebo rozvozové auto, které těch 160 000 najedou mnohem rychleji. Jako auto pro běžného člověka na každodenní dojíždění by to mělo být zcela dostačovat. Jinak jde o auto s vnějšími rozměry Golfu, ale rozvorem Passatu. Takže i když patří do kategorie malých, o komfort a prostornost bych se nebál (snad až na velikost kufru). 750 000 Kč je hodně, pokud ale zohledníte rozdíl v ceně paliva, dostanete se na číslo srovnatelné se… Číst vice »

Cestující LBC MHD

Nějaké detaily k záruce za ty baterie? Vymění mi auto nebo baterie? Aby to nebyla záruky ve smyslu bichle záručních podmíneky se spoustou výjimek, např. používali jste v létě při teplotách nad 40 stupňů klimatizaci? záruka se nevztahuje, jeli jste rychleji než 120 km/h? záruka se nevztahuje apod. No nevím ta úspora za palivo. Na Stranických listech hnutí ANO (aka idnes) byl teď nedávno nějaký test, že s tím jeli na dovolenou a úspora za „čerpání“ elektřiny ve srovnání se spalovákem moc dramaticky nevyšla, když se porovnají i pořizovací náklady. Pak by mě zajímala bezpečnost. Všichni víme, že čím větší… Číst vice »

Jaroslav

Když vás sejme tirák, tak vám ani normální auto nepomůže – https://www.garaz.cz/clanek/kamion-versus-osobni-auto-crashtest-ze-ktereho-mrazi-21002212

Graylag

Na podmínky záruky se asi musíte ptát u VW. Veřejně nic detailnějšího co vím není. Ale nějaký velký podraz bych v tom nečekal. Právě ta záruka je jedním z hlavních argumentů pro pořízení tohohle auta a VW by byl proti sobě, kdyby ji v praxi nerespektoval. Navíc dosavadní zkušenosti jiných elektromobilů ukazují, že obvykle kapacita nepadá ani zdaleka tak rychle, jak se většina uživatelů obává. Ohledně nákladů na provoz musíte započítat i servisní náklady, které budou téměř určitě podstatně nižší. Takže i kdyby pořizovací cena + energie odpovídala pořizovací ceně + palivu běžného auta, stále se to může hodně vyplácet.… Číst vice »

Tomáš Janeček

Vážení, když to vezmu selským rozumem, tak tři taková čtyřmetrová autíčka zaberou v jízdním pruhu stejný prostor jako standardní autobus. I kdyby v nich seděli čtyři pasažéři, tak je to znatelně méně než než řekněme 25 sedících cestujících v onom autobuse (a to je v rámci pohodlného cestování) . Myslím, že kromě plic bychom zvláště ve městech konečně měli šetřit i prostorem, pokud v nich chceme opravdu žít. Třeba začít tím, nejezdit masově po jednom v autě. A elektromobilita? Tu ve veřejné dopravě přece taky umíme, baterky, nebaterky, logo, nelogo.

Nekdo

o zabrane misto tady vubec nejde. jde o celkove emise skodlivin. krome CO2, CO, NOx, SOx, sazi, etc. je nutne se bavit i o PM – particulated matter, cili poletavave pevne castice (ponechme ted pro jednoduchost stranou to, ze zalezi na jejich velikosti – a tedy na tom, jak hluboko do plic se dostanou a zda muzou prekonat membranu mezi plicnimi sklipky a krvi, dale ze zalezi na jejich tvaru, materialu – zejm. s ohledem na sorbcni vlastnosti totiz casto slouzi jako nosice dalsich nebezpecnych latek). u dnesnich modernich motoru splnujicich limity EURO 6 vznika beznym provozem vozu asi osmkrat… Číst vice »

Tomáš Janeček

Ve svém názoru jsem nijak nevyvrátil přímý vliv silniční dopravy na lidské zdraví, to je samozřejmě regulérní problém, který je evidentně v popředí zájmu. Nicméně v tomto ohledu si myslím, že podstatný je zejména podíl každého cestujícího na produkovaných dopadech jeho cesty. Byť o zabrané místo možná nejde v první řadě (silnice umíme docela dobře nafukovat), pohled do ulic velkého množství obcí a měst je dokladem toho, že z hlediska kvalitního místa k žití, to problém podstatný určitě je. Můj apel zněl tedy především směrem k lepšímu využití prostoru, který si auta nárokují a nahrazení významné části cest auty veřejnou… Číst vice »

Kubrt

No jo, jenže lidi ta auta chtějí a potřebují, tak co s tím, páni sociální inženýři? Čekají vás léta mravenčí práce a vysvětlování, že ty auta vlastně nechtěj… Až budu v příštím životě zase mladý, bezdětný a bohatý a koupím si byt Vinohradech (těch pražských), tak to auto taky potřebovat nebudu.

Tomáš Janeček

Ano, práce je to náročná a nevděčná, ale ta myšlenka by neměla zaniknout, proto do ní páni inženýři budou pořád dloubat. Nakonec převrat nikdo hned nečeká, ale každý může aspoň trochu přispět. Stačí vystrčit hlavu trochu nad dav a kouknout se, že člověk může chtít i něco jiného než kvalitní život v autě.

Jackub

Spočítal taky někdo pozitivní dopady toho, že je dnes mobilita tak dostupná? Aby nás ty tlaky na její omezení nevrhly do 19. století. To sice byly ulice prázdné, ale všichni pracovali v místě bydliště, takže byl velice omezený pohyb pracovní síly a tomu také odpovídal výkon ekonomiky i bohatství společnosti… A řešit stav přírody, resp. životního prostředí je pouze v silách bohaté společnosti. Pokud je prvotní starostí člověka, jak se uživit, tak mu na podobné starosti prostě nezbývá čas, ani energie…

Tomáš Janeček

Omezení a zefektivnění nemusí být vždy to samé, byť je to často takto předkládáno. Nemám pocit, že by evropská společnost na venek vykazovala nějaké obecné známky chudoby. Ale sociolog v pravdě nejsem, to přiznávám.

Nekdo

ja jsem s Vami taky nijak nepolemizoval, jen se domnivam, ze zabor prostoru neni hlavni nevyhoda elektrickych aut ve srovnani napr. s MHD. je to slozitejsi problematika a ma vic pro a proti nez jednotlivosti, co uvadime oba, a je potreba se na to divat komplexne. kolegove pocitali i vliv vyroby baterii na zivotni prostredi a ted pocitaji vliv jeji likvidace/recyklace. takze zatim radeji zadne konkretni cisla nebudu uvadet, nebylo by to kompletni. kazdopadne muj dojem je ten, ze elektricka auta s bateriemi dnesni generace nejsou vyrazne ekologictejsi nez spalovaci motory splnujici limity EURO 6.

Petr

Až na to, že s veřejnou dopravou nedokážete odvést dítě do škol(k)y, pak sebe do práce, dítě na kroužek a z kroužku a sebe mezitím zpátky do práce, nebo nakoupit a zase domů a vrátit se v rozumný čas.
Možná to nepotřebujete nebo nechcete dělat, ale s veřejnou dopravou to ani nelze dělat.

asdfr

Evidentne to nepozna. Syn chodi 2 roky do kruzku. Mal to 10 minut pesi. Teraz mu zmenili miesto a cas kruzku a je to na opacnom konci mesta. Chodi aj do druheho kruzku, ktory ostal na tom povodnom miesta. Teraz po novom ich ma v rovnaky den a cas medzi koncom prveho a zaciatkom druheho ma hodinu. No obidva su sportove, takze tam treba pocitat 10 minut na kazdy kym se preoblecie takze zrazu to ma tak 40 minut na presun to tu v nasom meste MHD neda. Autom to dam vpohode za 15 minut. Takze alebo ho budem vozit,… Číst vice »

Franta

A nenapadlo vas si v tom case v MHD treba cist knizku? Vyridit maily? Nebo jet na kole? Uz 15 let se ve svem sportu udrzuji v moji kategorii na top urovni jen diky tomu, ze trenuji po ceste z prace a do prace. Hodi mi to 10 km jednu cestu. To je 100 km na kole tydne a cca 4000 za rok. MHD mi to trva cca 25 minut, na kole 35 minut jedna cesta. Ztratim za den sice 20 minut, ale ziskam 70 minut casu na svuj sport, coz je s detmi luxus. A byt fit je proste… Číst vice »

Tomáš Janeček

Souhlasím, je to o příležitostech v okolí a jakou má člověk možnost a ochotu to řešit. Tvrdím, že čím více pasažérů a méně prostojů vozidla (pětimístného nebo padesátimístného), tím je to pro místo, kde žijeme lepší. Naše čtyřčlenná rodina (6. třída, školka, 30 minut do práce oba) to vyřešila a zvládá bez vlastního auta.

Franta

Dite snad dojde do skoly samo a prijde taky ne? Doprovazet se musi maximalne v 1. a ve 2. tride. Ve 3. uz se musi dostat vsude samo. Predpoklada to, ze rodice nemaji hlavu v zadni casti tela a planuji bydleni v dochazkove vzdalenosti od skoly.

Cargo

Tohle nechápu, Němci chtějí odstavit všechny jaderné a uhelné elektrárny, ale nárůst proudu bude oproti tomu až pětkrát větší….
Takovou to spotřebu nemohou utáhnout jen z větru, vody a biomasy. Jsou jen dva scénáře. Buď otevřou oči a nechají si jádro, nebo tu elektriku, budou brát od nás a od Francouzů a budou tu síť tolik přetěžovat až nastane totální blackout.

Honza

Bude zajímavé sledovat, jestli a jak se elektromobilita chytne. Lidi se často hádají strašně podivně ve smyslu, že buď bude všechno elektro, nebo že je to holý nesmysl. Já si naopak myslím, že to skončí jako souboj Android vs. Apple nebo PC vs Mac, prostě obě varianty budou mít svoje fanoušky, uživatele a publikum a budou se mezi sebou hádat, co je lepší 😀 V době dvou a více aut v rodině navíc není nepředstavitelné, že si někdo nechá jeden benzíňák, aby dojel na dovolenou nebo za rodinou někam dál a druhé rodinné auto na pojíždění po městě, nákupy a… Číst vice »

kakov

především si všiměte, že ceny elektromobilů jsou zatím mimo mísu…….

Kubrt

Cena iPhonů je taky v očích některých zákazníků mimo mísu, ale přesto mají své zákazníky, protože zjevně mají něco co jim ZTE nenabídne. Vidím to stejně jako Honza.

Původní Pražák

No já jsem spíš zvědavý, co udělají zelené vlády, až jim v rozpočtech začne citelně chybět spotřební daň z uhlovodíkových paliv.

Nekdo

vy asi neumite myslet politicky, ze? zavedou spotrebni dan na elektrinu 😉

Původní Pražák

Já s tím samozřejmě počítám, ale u nadšených podporovatelů si už nejsem tak jistý…

Graylag

To bude trochu problematičtější, protože tím nezabráníte lidem nabíjet si pomalu z běžné sítě. Spíše si umím představit zavedení silniční daně na veškeré automobily na veškerých komunikacích, tedy takové univerzální mýto.
Co by spíše bylo zajímavé, jestli by po zavedení všeobecného mýta byla odstraněna spotřební daň na ropná paliva.

Nekdo

daji se nastavit odberova pasma, zrusit levnejsi nocni proud, zvysit fixni sazby za prikon, za pojistky, nebo koneckoncu, jak pisete, zavest dane z vozidel, nebo proste zdrazit elektrinu vsem. kde je politicka vule, tam je i danova cesta. vzdyt uz ted vsichni nadsene platime na podporu solarnich baronu; pardon OZE. je to specificky napsano na kazde fakture za elektr. proud 😀 tak se klidne pokochejte na te sve…

mikiqex

Poměr je sice stejný, ale musíte brát i objem. Cenová relace EV odpovídá ceně bytů v okresních městech. Nemám problém si za EV připlatit 50 % z ceny, ale 150 %? Nekradu.

kakov

Kubrte, to samozřejmě ano, ale cena elektromobilů je opravdu hodně mimo mísu, tj. více než dvojnásobek odpovídajícího benzínového auta, ano své zákaznáky si najdou, ale bude to minimum, pokud se nezmění poměr cen, masové rozšíření rozšíření nenastane, navíc ten elektromobil toho pro uživatele moc navíc nepřinese…..

to víš elektromobil hold nerozdávají na přepážce v ČEZu, jako ty jsi chtěl žádat u „vokýnka“ lokomotivu

Nekdo

dane to srovnaji, nebojte se 😉

Prádelník

Zaujalo mě, jak se elektromobilita chytá na Ukrajině. Jak například po Kyjevě jezdí spousta taxíků Nissan Leaf. Protože tam ropné produkty u čerpacích stanic stojí úplně stejně jako u nás.

kakov

možná právě proto, jestli je tam výrazně levnější elektřina než u nás, nebo nějaká „úřední pobídka“ pro provozování elektromobilu, pak může to srovnání vyjít úplně jinak, než z pohledu ČR

Vitapb

Neni ta změna loga příliš revoluční?

Míla

….je! 😁 A když se otočí o 180st je to symbol německé orlice…

Karel

Dojede až 550 km, takže čti 250-300 km a to s lehkou nohou.

Poudy

A i to většině lidí bude bohatě stačit.

Lukáš F.

Reálná spotřeba elektromobilů jako Leaf nebo Ioniq Electric je cca 15 kWh/100 km, takže se 77kWh baterkou (která bude asi těžší) určitě půjde dojet tak 350-400 km. V dálničním tempu nebo těžkém terénu samozřejmě méně, tam bych vašemu odhadu věřil, ale i to je skvělé číslo. S tím už se dá jet k moři bez větších obtíží.

asdfr

No, ono ten dojazd 550 km je s tou najvecsou 77kWh bateriu. S najmensou bateriou ten dojazd je papierovo 330 km a cena toho najlacnejsieho modelu ma v Cechach zacinat na 780 000 Kc.

asdfr

Este jedna vec. Podla clanku na idnes https://www.idnes.cz/auto/magazin/vw-volkswagen-id-3-elektromobil.A190902_162628_auto_testy_fdv cena baterie tvori tak 40% ceny auta. Takze cena baterie v tom najslabsom aute sa pohybuje okolo 300 000 Kc. Najslabsia baterie bude mat 7 modulov. Ma vazit okolo 300 kg. Najsilnejsia bateria ma mat12 modulov a ma byt o 120 kg tazsia. Ak bereme rovnaku cenu za 1kWh, tak cena 12 modulova baterie sa moze pohybovat na urovni 480 000 Kc. Pokial najslabsia verzia sa bude predavat okolo 780 000, tak auto s najsilnajsou bateriou s dojazdom tych papierovych 550 km bude atakovat hranicu 1 milona. Volswagen ma davat garanciu na… Číst vice »

Hajnej

77 kWh je asi 19 litrů benzínu, neboli asi 3,5 l/100km. To číslo mě neuráží (samozřejmě nečekám, že to je stotřicítkou po dálnici).