Volkswagen vyjel s novými elektromobily s dojezdem přes 500 km, předělal logo
Největší automobilka v Evropě plně vstoupila do doby elektrické. V předvečer autosalonu ve Frankfurtu představila první elektromobil z nové řady
Největší automobilka v Evropě plně vstoupila do doby elektrické. V předvečer autosalonu ve Frankfurtu představila první elektromobil z nové řady ID, od kterého si slibuje, že bude stejným zlomovým modelem, jako kdysi modely Brouk či Golf.
Nový model ID.3 je velkou sázkou Volkswagenu na elektromobilitu. VW se ke vstupu do bateriových aut odhodlal plně až po odstartování aféry Dieselgate, která vypukla téměř přesně před čtyřmi lety. „Je to auto na každodenní použití. I když jde o vůz patřící rozměry do kategorie malých, má velký prostor uvnitř a velmi dobrý dojezd,“ říká Silke Bagschiková, která vede prodej nové řady ID.
Automobilka postavila model na platformě MEB, z které mají vycházet i další elektromobily koncernu. Vyrábět ho bude ve třech verzí podle kapacity baterie, cena má začínat na 30 tisících euro, tedy zhruba tři čtvrtě milionu korun. Nejvyšší výdrž má má mít model s baterií o kapacitě 77 kWh, na jedno nabití dojede až 550 kilometrů. Baterie jsou umístěny v podvozku, podle VW to zlepšuje jízdní vlastnosti. Nové elektromobily nabité různými asistenčními systémy se budou vyrábět v saském Cvikově, kde Volkswagen kompletně proměnil tamější závod a zaměřil ho čistě na elektromobilitu. Baterie by se měly vyrábět v Mladé Boleslavi.
Auto měří na délku 4,261 metru, rozvor náprav je 2,765 metru. Zavazadlový prostor je 385 litrů.
Koncern dnes současně představil nové logo. Oproti stávajícímu je dvourozměrné, má tenčí linie. Podle firmy má lépe vyhovovat využívání na digitálních platformách. Společnost současně, jako u většiny velkých korporacích měnící svoji vizuální identitu, představila textově své logo v tiskové zprávě, kde vysvětluje, co vše změna znamená.