Vodní tramvaje v Praze? Město počítá se třemi linkami, možnosti ukáže studie
K pražským přívozům by mohly v budoucnu přibýt i takzvané vodní tramvaje, které by rozšířily Pražskou integrovanou dopravu o pravidelné
K pražským přívozům by mohly v budoucnu přibýt i takzvané vodní tramvaje, které by rozšířily Pražskou integrovanou dopravu o pravidelné lodní linky. Na rozdíl od přívozů by se městské lodní linky pohybovaly po řece nahoru a dolů. Pražští radní tento týden schválili zpracování studie, která ukáže, jakým způsobem by bylo možné projekt uskutečnit.
„Chceme nabízet nové možnosti pohybu ve městě a vodní tramvaje můžou být jednou z novinek. Pražany by tak s jednou průkazkou MHD mohlo čekat příjemné rozhodování, jestli do práce a do kina pojedou tramvají nebo se raději svezou přímo po Vltavě,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Možné nové linky nebudou podle něj stávající způsoby dopravy nahrazovat, ale spíše cestování po městě zpříjemňovat a doplňovat. Nová studie bude aktualizací devět let staré studie. „Má například ukázat, v jakém stavu jsou jednotlivá přístaviště, kudy by bylo nejvhodnější jednotlivé linky vést, kolik by zavedení linek stálo nebo jak dlouho by cesta trvala. Rozhodně by nemělo jít o novou atrakci pro turisty, ale o linky, kterými budou jezdit běžní Pražané,“ doplnil Scheinherr.
V plánu jsou celkem tři linky. Jižní linka by mohla propojit oblast Dvorců s Janáčkovým nábřežím přes Smíchov a výtoňskou náplavku, centrální linka Smetanovo nábřeží se třemi ostrovy a severní linka oživit meandrovou část Vltavy mezi Karlínem, Holešovicemi a Podbabou.
Na samotné vypracování studie, která bude sloužit jako podklad pro další rozhodování města, se vypíše výběrové řízení, které připraví ROPID.