Voda z Tetčic neuspěla s odvoláním na rozšíření D1 u Brna, práce mají začít na přelomu pololetí

Přípravné práce na rozšiřování D1 u Brna začaly už v únoru. Foto: ŘSDPřípravné práce na rozšiřování D1 u Brna začaly už v únoru. Foto: ŘSD

ŘSD finalizuje výběr zhotovitele.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ctirad

Voda z Tetčic je tydýt který se baví tím že blokuje a protahuje všechny projekty v okolí. Je tim známý a ví se, že to má jako hobby. Jedno jestli je to prospěšný projekt nebo ne. Jde mu o to škodit. Patří do blázince. Pravděpodobně zhrzený na celou společnost.

Jarda

díky bohu, konečně mají uřady víc rozumu a na ten kvikot těch ekoteroristů nereagují, ty dálnice je potřeba dokončit.

martin

Plnohodnotný 3+3 pruh by měl být od Kývalky až k Vyškovu kde se rozdělí D1 na Olomouc a Přerov !! potom by to mělo úplný smysl (Brno úsek exit182 – 210 pomůže). Voda z Tetčic nebo co je to za petrolíny, okamžitě veškeré výlohy a ztráty vyčíslit a jim naúčtovat se splatností do 14tis dnů (aspoň 10 mega) . Kdo a z čeho tuto verbež financuje ???

Pavel

Mohl by tady prosím někdo vysvětlit, proč se tento úsek bude dělat pouze 3+3? Když už budou probíhat různé omezení, mohl se rovnou udělat 4+4, jelikož intenzita dopravy je zde více než vysoká. Za pár let zase někdo na ŘSD zjistí, že již nestačí a pojede se celá byrokracie od znova.

Tomáš

Tak je to D1 u Brna, jako v nadpisu, nebo D1 v Brně, jako na mapě? Pokud jen u Brna a samotné Brno se nevyřeší, tak je to nanic.

Johnczek

Rozsirenim tohoto useku d1 na tri pruhy (zejmena u dvou krizeni dalnic a pak kolem rohlenky) se toho pro plynulost dopravy v Brne vyresi hodne.

Elvis

Je to extravilán, takže u Brna. Nebojte je to akce na 10 let (celkový úsek exit182 – 210). Do té doby se pohne snad i realizace zkapacitnění D2 a dostavba VMO. Takže ve výsledku to zlepšení bude značné.

Ondra Holub

Podle https://www.mestsky-okruh-brno.cz/plan-vystavby/ má být za 10 let jediná další dokončená část VMO (když pominu právě běžící, které mají být hotovy příští rok). Takže je otázka, jak moc se VMO pohne, protože zkušenost spíš říká, že se ty termíny posunou na později, než že by stavba zrychlila.

Pako

Pro všechny „rozšiřovatele D1 v celé délce“ je toto doufám dost názorná ukázka v malém, co by se dělo v rámci 160 km mezi Mirošovicemi a Kývalkou ve velkém. Kdyby se rozhodlo před mnoha lety, že rekonstrukce D1 bude na 3+3 v celé délce, tak ještě dneska skáčeme přes půlmetrové díry ve 70 let staré vozovce. Děkuji ŘSD a všem rozumným lidem, kteří navzdory populistům a absolventům VŠŽ protlačili a dotáhli do zdárného konce kompromisní minirozšíření. Cestu do Brna si nyní opravdu užívám.

Já I.

tak tak. Udržením stavby v původním tělese dálnice se předem eliminovalo 99% potížistů.

Původní Aleš

Ale no tak. Kde jste přišel na tu 70 let starou vozovku? Úsek do Mirošovic byl otevřen v roce 1971 a poslední úsek mezi Prahou a Brnem v roce 1980.

Pako

Však ona by ta rekonstrukce tak začala 2040-2050. 😁

Dalnice

Presne! Plosne rozsireni D1 na 3+3 pruhy je jedno ze dvou dálničních temat, které neda rozumbradum spat (druhé je „proc všechny dalnice musí vest do Prahy“). Plosne rozsireni mezi Prahou a Brnem by nic moc nevyresilo ( krome toho, ze by se tahlo desitky let). Pokud D1 stoji, je to proto, ze dojde k vazne nehode a nebo na Vysocine nasnezi. A to je pak uplne jedno, jestli stoji 4 pruhy nebo 6. Kapacitu ma smysl resit alternativnimi tahy. Hlavne D11+D35 pro cile Olomouc, Ostrava apod (vystavba a priprava jede hezky). Dále tranzitni alternativa Plzen-Tabor-Pelhrimov-Humpolec a Jihlava-Znojmo – idealne jako… Číst vice »

Otto

Naprosty souhlas, nejvic me mrzi I/38 znojmo jihlava, prelozka do stonarova je odsunuta nekdy do 2032, obchvaty zeletavy a litohore taky tak nejak a obchvaty obci na uzemi jmk se vubec neresi, vyjma znojma… spatne, rakusaci to na sve strane uchopili mnohem lepe… a plzen – humpolec by se melo resit ihned po dokonceni zakladni site, mozna i driv…. za 10 let se o tomto spojeni bude mluvit jako o d35 – ze jako alternativa k D5/1 chybi

Jirka

Škoda, že jste tam nejel např. včera odpoledne.

Pavel

Doufám jen, že se při tomto rozšiřování dálnice už uvažuje s výjezdem pro VRT na Vranovice. Aby se za pár let nemuselo znovu kopat a prodlužovat dálniční mosty.

Jiří Kocurek

A víte že u Holubic je dálniční most široký na 2 koleje? https://mapy.cz/s/gupukokeha
Shora je to špatně vidět, z rychlíku najisto.

kodl

Je smutne, ze se to rozsirovani D1 na 6 pruhu na kritickych mistech nestalo jiz behem desetilete modernizace D1.
Ted nas ceka dalsi desetileti modernizace „faze 2“, ve ktere se bude rozsirovat na 6-pruhu.

Jura

Pokud vim, byla to jedna z variant, ale odlozilo by to opravu dalnice. Tohle jde za vladami pred 15-20 lety.

Pako

Dodnes by se nehráblo. To jsem si jistý.

bkv

Kolem Brna desetiletá modernizace D1 neprobíhala…

Pako

Přesně tak, ale někdo o kousek výše vyleje svý znalosti z VŠŽ.

Pako

Proboha. Vidíte, co se děje za vylomeniny s vodama z Tetčic na malém kousku a to je tady vše košér podle územně plánovací dokumentace a jsou už zajištěny pozemky. Na 160 km mezi Mirošovicemi a Kývalkou by dodnes nebylo hrábnuto, protože sysel, sýček …
A ty tisíce drobných pozemků a stovky nekonečných sporů o vyvlastnění…

kodl

To je problem statu, ze neni schopen tvorit zakony tak, aby je pak sam mohl dodrzovat a nenabijel neustale podivnym ekoteroristickym organizacim jako Voda Zeme apod.

S tim ja ani vy nemame nic spolecneho. Vsichni jen trpime pod temito spatnymi zakony.

Lord Pitzbudka

Talze vy vlastne volate po uzakineni toho, ze lide prijdou o moznost odvolat se ve sporech se statem?

No, neceka nas svetla budoucnost

Jiří Kocurek

Všichni? A co majitelé nemovitostí?

Elvis

To byla „modernizace“, takže tam nemusela být nová EIA, DUR atd. Navíc se počítalo s celkovou rekonstrukcí D1 až po dokončení D35. Dále bylo uvažováno s tím, že s odklonem D3 a dostavbou D35 se intenzita sníží a 3 pruhy by neměli ekonomicky na některých úsecích smysl, třeba přes Vysočinu. Dále by tam bylo i spoustu legislativních problémů, jako „novostavba“ by tam nevyhovaly návrhové parametry (stoupání, poloměry) a to se nebavíme o hlukových limitech atd.

Jiří Kocurek

Jste trefil hřebík na hlavičku. Nejstarší úseky D1 nevyhovují sklonově/stoupáním/klesáním dnešním normám. Znamenalo by to novostavbu přibližně tam, kde už ta dálnice je. Plus-mínus 10 až 100 metrů „do vejšky“ a „do šířky“.

Luboš Beneš

Taky by se nedali čerpat ty dotace….a o peníze jde až v první řadě.

xyz

Srov. dobu „zdržení“ kvůli tomuto odvolání (pár týdnů, max. pár měsíců) oproti době od původního záměru (cca 2009 – 2010 dodnes).

Animoid

Pokud se prokáže, že ten pán z Rakouska co si říká Voda jako obvykle neměl pravdu
Měl by to celé zaplatit
Krátíme důchody, aby si tady někdo léčil své podebrané ego a blokoval stavby, které zlepší životní prostředí půlky Brna

Lord Pitzbudka

A teď si představte, ze byste se do stejné situace dostal vy…

… např proto, ze by vam vyvlastnili majetek stojici v trase nějaké liniové stavby, a vy se začal soudit.

Spor by trval několik let, zablokoval stavbu, vy následně prohrál – a vy byste mě zaplatit s tím náklady . Asi byste nebyl nadšený. Nejspíš byste do sporu s vidinou toho, že můžete zaplatit miliony nejspíš ani nepoustel.

Skvělá vyhlídka pro právo a demokracii. Tohle jsme tady už 41 let měli. Netahejmw to sem zas.

Black

Voda z Tetčic se nesoudí o pozemky, které jim někdo vyvlastnil, ona blokuje stavby na pozemcích, které jim nepatří. To je z textu jasně patrné. Naučte se správně chápat text, vy „Lorde“.

Lord Pitzbudka

Schopnost čtení mi není cizí, milý černý.

Ale o to, jestli se Voda z tetčic dělá to, či ono, je vcelku irelevantní. Princip je stejný jak v případě vody tetčic, tak v případě vyvlastnění pozemku.

Jde o obecné právo osob se odvolat proti rozhodnutí státu / samosprávy.

A jakékoli pokusy o nějaké „pokuty“ jsou velmi nebezpečné, protože toto právo omezují a vrací nás do dob komunismu, monarchie apod. kdy možnost „obrany“ proti rozhodnutím vrchnosti neexistoval.

Já I.

schopnost čtení možná ne, ale schopnost myšlení rozhodně.

nekdo

Vy asi pana Dvořáka a jeho motivaci neznáte, že?

Lord Pitzbudka

Dvořáka neznám, jeho motivaci znám…

.. snad ale přece kvůli „pár“ exotům nebudeme omezovat práva všem, a to na docela nebezpečnou úroveň…

zkuste se nad tím zamyslet.

Walker

I ostatnim preji krasne rano 🙂

PvvS

Ještě mu nechat uhradit náklady na přezkum a bude to dokonalý.

xyz

Komu? Spolku coby neziskové organizaci?

Původní Aleš

Odkdy je jeden dědek spolek? (Ano, asi na to máme tak pitomý zákon, že to de iure může být…)

Lord Pitzbudka

A proč by nemohl? Když může být jeden člověk firma, tak proč by nemohl být spolek?

Původní Aleš

Firma o jednom člověku není nic nelogického. Spolek je ale z podstaty věci sdružení lidí, kteří se spolčují za nějakým účelem. Jeden člověk prostě a logicky není člověk. Včelař není spolek včelařů, ale včelař.

Původní Aleš

EDIT: Jeden člověk prostě a logicky není spolek.

Lord Pitzbudka

Tak znova – jeden člověk může tvořit společnost … tak proč ne spolek?

SaulGoodman

Tak zákon vyžaduje minimálně tři členy pro založení, nejsem si úplně jist, jaká je praxe při následném poklesu. Ale spolek každopádně z definice slouží k zastupování společných zájmů členů, zatímco kapitálová společnost je definována především svým jměním, nikoliv společníky. U osobních společností to pak tedy s tím jediným členem není tak jednoduché, judikatura je v poslední době liberálnější a preferuje zachování společnosti, ale obecně u nich zánik členství může a hlavně dříve mohl vést až ke zrušení.

BND 30

Spolek můžete sám se sebou tvořit při zvláštní formě schizofrenie, máte-li roztrojenou osobnost.

Animoid

Bobužel je to tak, navíc bydlí v Rakousku.a ničí život lidem v Brně.

Tomáš Gottschalk

Jmenuje se Josef Dvořák a bylí skutečně v Tetčicích, vím kde přesně.

Jan

Panu ing. jako fyzické osobě…

SaulGoodman

Neziskovost nemá nic společného s jměním, to říká jen to, že jejich hlavním posláním není tvořit zisk. Neziskové organizace mohou v rámci vedlejší činnosti i omezeně podnikat a teoreticky můžou mít rozsáhlé majetky.

Lord Pitzbudka

To by rozhodne dokonalé nebylo.

Naopak – pro demokracii by to byla velmi špatná zpráva

Jan

To bude mít samozvaný inženýr-ochranitel smutný večer…

Aleš Michna

Al

Jan

Amnesty International, nebo umělá inteligence?

Aleš Michna

Jestli kvůli panu inženýrovi bude vyváženo jako kompenzace zrvalého záboru dálničního tělesa více stromů, tak mu tleskám

Aleš Michna

Vysázeno