Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Voda z Tetčic neuspěla. ŘSD má povolení pro další část brněnského okruhu

Stavba další části brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD
Stavba další části brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD

Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání spolku Voda z Tetčic proti stavebnímu povolení na další část stavby Velkého městského okruhu, konkrétně v Žabovřeské ulici.

Ministerstvo své rozhodnutí zveřejnilo na úřední desce.  Ministerstvo u všech námitek konstatovalo, že nejsou důvodné. Proti rozhodnutí se nejde dále ani odvolat ani podat rozklad.

Podle ředitele brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Davida Fialy tak aktuálně chybí z sedmi potřebných povolení pro hlavní trasu už jen jedno. „Předpokládáme, že během letních měsíců vypíšeme soutěž na zhotovitele,“ řekl Fiala. Půjde o zakázku v hodnotě zhruba dvou miliard korun. ŘSD zbývá získat ještě povolení na stavbu tramvajového tunelu.

ŘSD už loni začalo s první etapou stavby, která vyjde na 416 milionů korun. Staví ji sdružení firem Strabag, Imos Brno a Chládek a Tintěra Pardubice. Hotová má být do konce roku. Druhá etapa zabere podstatně déle času, dokončení naplánováno na konec roku 2023.

Stavba 1,8 kilometru silnice má vést k odstranění úzkého hrdla mezi dvěma již vybudovanými úseky Velkého městského okruhu: stavbou MÚK Hlinky a Žabovřeská 2, kde je trasa omezena řekou Svratkou a příkrým skalním svahem Wilsonova lesa. V první etapě stavby se překládají inženýrské sítě, budují se valy a staví nový jízdní pruh ve směru na Pisárky. Dále bude zrekonstruována silnice ve směru na Královo Pole, vybuduje se lávka u zastávky Bráfova a opraví se most na Bystrc.

Trasa části Velkého brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD
Trasa části Velkého brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD

Ve druhé etapě bude proražen tunel pro tramvaj, přeloží se tramvajová trať a rozšíří se stávající silnice.
Stavební povolení napadl v létě spolek Voda z Tetčic, známý především letitým odporem proti elektrizace tratě z Brna do Zastávky u Brna. Právě na této trati Tetčice leží. Předsedou spolku je podle veřejného rejstříku Josef Dvořák z Tetčic.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Jako chápu, že podávat námitky je oprávněné, zvlášť v případě diletantské ŘSD která dělá jednu chybu za druhou. Ale ten kobercový nálet odvolání dědka z Tetčic na COKOLIV, to nemá za účel poukázat na nesrovnalosti v projektu. To má za účel JEN blokovat výstavbu. A to je špatně. IMHO by měl být nějaké omezení, kolik nejvýše odvolání může jeden spolek či jedinec za ním ročně podat (reálně není v silách jednoho chlapa za Vodou z Tetčic podat fundovaně tolik rozkladů, ergo jen chce zdržovat). Anebo zjevně šikanozní námitky pokutovat – jejich podáním došlo na straně státu k nezanedbatelným výdajům ve… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Limitovat počet případů podaných námitek ročně je nesmysl, ale hradit náklady na vyřízení zamítnutých podání v případě, že šlo o zjevnou snahu stavbu pouze zlomyslně zdržet, to by jistě užitečné bylo – je ale kardinální otázkou, kdo by vůbec mohl být kompetentní a tak nestranný, aby o tom, co je ještě přijatelné a co už je jen zlomyslnost, směl, a proto i mohl kvalifikovaně rozhodovat.

LKB
Host
LKB

Soud…

JIrka
Host
JIrka

ceskej soud???? co tam cekas? Rude mysleni jako v 1945

Leinad
Host
Leinad

V občanském soudním řízení je docela běžné, že žalující dá třeba 10% toho o co žaluje.
Ve stavebním řízení si dovedu představit něco podobného, dám námitku s kolkem když uspeju tak dostanu zpátky o něco více než cenu kolku (aby si investor/stavitel dával bacha na nesrovnalosti)

JIrka
Host
JIrka

pan Kovacik by mel vyhazet 90% RSD a zrusit ty jejich lokalni kancelare.

Raddie
Host
Raddie

No sláva!

Leinad
Host
Leinad

Jaké úzké hrdlo mezi useky?
To se jako postavily úseky A-B, C-D bez jistoty že někdy bude možné B-C, stále chybí jedno z povolení? 😀

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Přesně tak. Dokonce ŘSD začalo stavět dánili Praha – Pradubice – Olomouc a dodneška nemá stavební povolení na obchvat Litomyšle. Takže vlastně něměli před 40 léty vubec začínat!

Leinad
Host
Leinad

Jiří Kocourek: ale dálnice zatím nemusí vést přímo přes Lytomyšl, ve hře pořád může být varianta stavět kolem (větším obloukem).
Až budou dvě různé dálnice končit na předměstí Lytomyšle a jediná možná varianta bude přes centrum stavět cosi podobného pražské severojižní magistrále(zatímco každý komentující stavební řízení bude označován za ekoteroristu), tak to bude ukázka blbého plánování.
D1 do Mirošovic měla svůj význam.

kik
Host
kik

Tedy nechci být hnidopich, ale nějak si ze základní školy nevzpomínám že by se Litomyšl psala s trdým „y“ po L. Mě to učili zásadně psát s měkkým „i“ po L.
Ale jinak souhlas, ono to tak vypadá, že se z budoucí D35 před Litomyšlí sjede na starou silnici, projede městem a pak znovu najede na dálnici. A bude to minimálně několik let z obou stran.

Standa
Host
Standa

Úsek B-C se řešil z důvodu nedostatku místa pro stavbu a vybíralo se mezi několika variantami. A protože to bylo na dlouho, postavil se nejprve jako potřebnější usek C-D , neboli Dobrovského tunely.

Hanzi
Host
Hanzi

Vsechny tyhle eko-vyděračské spolky nahnat do Tetčic a vymáchat a utopit v té jejich vodě.

Jarek
Host
Jarek

No a co zmíněná Zastávka u Brna?

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Tipuju že ještě 10 let do začátku stavby. To by možná mohli zrychlit trať do Moravských Bránic dřív. Ostatně prostor na tělese, původně pro dvojkolejku, tam je.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Kéž by nebyla zrušena linka 3 na Ečerovou, cesta do centra byla o 8-9 minut kratší. Navíc víc lidí by jezdilo trojkou. Kdo chtěl do historického centra, jel 3kou,kdo na hlavní nádraží a na Mendlák, jel jedničkou. Dnes se z Bystrce na druhou stranu města kvůli dopravním situacím nedá dostat pod dvěma hodinama..

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Přesně, máte naprostou pravdu.

MMM
Host
MMM

To je takový problém si na Prýglu přestoupit? Na to že je Bastr jedna z nejvzdálenějších městských částí, tak je jednička jednou za pět minut luxus.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Jedna z nejvzdálenější, jedna z nejobydlenějších, a také jedno z částí města, kam se dostává nejhůř z centra. Není problém přestoupit, ale tady se jedná o prodloužení jízdní doby, kdy trojku využívalo víc lidí pro cestu do centra,protože byla kratší a efektivnější. Dnešní půlhodina je teprv až na hlavák, kde pak musíte přestoupit dál. Myslím si, že zrušením linek a jejich zkrácením se nic moc nezlepšilo, lidé chtějí co nejméně přestupů a co nejmenší cestovní čas a pohodlí. Pak by pořád nebyla potřeba na lince 1 nasazovat velkokapacitní soupravy.

A.R.
Host
A.R.

Současná koncepce tramvajových linek v Brně je výborná. Není nutné mít více linek.

Poudy
Host
Poudy

Ale prosímvás, jste si spletl Brno s Londýnem že? Za dvě hodiny dojdete do centra i pěšky.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Ale prosímvás, vy nečtěte pořádně asi komentáře, že? Pokud ano, tak jsem do komentáře napsal „DÁL než do centra“. Pro objasnění myslím Líšeň, Židenice či Slatina. A také počítám dopravní situace, vy SLEPÝ Prosímvásko…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Meleš nesmysly nebo rovnou lžeš. 46 minut do Lískovce a do Líšně 55 minut. Lháři.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

A psal jsem tam Lískovec? Co takhle zkusit z Kamech do Mariánského Údolí či do Staré Líšně? Bohatě stačí Mifkova. Trošku se zlepšila situace, protože se uvolnila Táborská. Neboť v pátek večer minulý týden jste tady určitě nebyl.

Kamui
Host
Kamui

Co má nějaká voda z TETČIC co kecat do staveb v Brně?

Milan
Host
Milan

Nic jen chce bankovky, kdyz jim nekdo zaplati tak nemaji zadnej problem

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ještě se do toho moli zamontovat školáci z Portugalska – že tramvajový tunel zvýší emise z dopravy a způsobí vzestup hladiny moří. A že ŘSD musí prokázat, že stavba nezpůsobí GZM. A vyvolat stávku do konce školního roku.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ech, překlep, mělo být GZK

Milan
Host
Milan

Takže jenom téměř rok trvalo zamítnutí zcela zjevně neodůvodněného odvolání šíleným panem z Tetčic. Gratulace, ministerstvo.
Nekecáme, makáme!

Tomas
Host
Tomas

Což mi připadá o to zajímavější, když, cituji „Proti rozhodnutí se nejde dále ani odvolat ani podat rozklad“. Znamená to, že i kdyby se tím nijak moc nezabývali a rozhodli za týden, vyšlo by to nastejno?

Jakub
Host
Jakub

Je tam možnost správní žaloby a pokud by se odůvodnění odbylo, mohl by to soud zrušit

LKB
Host
LKB

Jakub: Moznost spravni zaloby tam je, i kdyz se to neodbude. Jen u zcela spravne vedeneho rizeni je pravdepodobnost uspechu zaloby 0%.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Tou „nulovou pravděpodobností“ bych si vůbec jist nebyl – žijeme přece v ČR …

Svojsin
Host
Svojsin

Konečně dobrá zpráva v souvislosti s touto kontaminovanou „vodou“.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll