Voda z Tetčic, Děti Země a další. Na rozhodnutí kraje k D1 u Přerova byly opět podány žaloby

Stavba D1 Přerov - Lipník. Pramen: ŘSDStavba D1 Přerov - Lipník. Pramen: ŘSD

Verdikt hejtmanství napadly u soudu spolky Voda z Tetčic, Krajina Dluhonice, Děti Země a tři obyvatelé Přerova.

122 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vpol

V česku existují dva druhy staveb, ty na kterých je problém s výkupem pozemků a ty co blokují aktivisté.. Ono by možná bylo lepší kdyby Děti Země a jim podobní spolupracovali s ŘSD a snažili se nějak domluvit. Podávat stížnosti a odvolání v podstatě „těsně“ před zahájením stavby a zdržovat tak celou stavbu o měsíce, možná i roky je kontraproduktivní. Ve výsledku tím nejvíc trpí obyvatelé města, kterým se táhne provoz co patří na dálnici.

Asd

Oni se velice rádi domluví je to jen a jen otázka peněz. V tomto ohledu jsou soukromí investoři mnohem pružnější než státní organizace.

Gwann

pokud by toto patrikovi i vodnikovi dokázali a zavřeli je, pak bych navrhnul dotcenym orgánům postavit pomník z prostého kamene uprosted toho karuselu u hradce

IGCT

Existuje už jen jedno reálné řešení. Postavit stavbu bez stavebního povolení.

Jaaa

Jasně, génie. A do tepláků půjdete vy?

Asd

A to jako proč? Co by se stalo? Nic. Stát by si sám sobě dal pokutu. Pár lidí by něco vřískalo a nešla by uplatnit dotace z EU. Raději za své a rychle než někdy za EU dotace.

Petr

Stavby bez povolení a automaticky dodatečné stavební povolení je český folklór, tak bych neměl obavy.

Milan

V tomto státě o Územním rozhodnutí a Stavebním povolení dávno nerozhodují příslušné úřady, ale Děti Země a další aktivisté. Je naprosto nepochopitelné, jak Parlament mohl připustit takovýto legislativní stav. A lidé jim to tam zase znovu hodí, protože si myslí, že jiní, lepší kandidáti nejsou.

Jaaa

Naopak. Rozhodují o něm zaujaté úřednické osoby a proto jsou jejich rozhodnutí tak snadno napadnutelná.

Jožin

Jaká Voda z Tetčic má co rozhodovat kudy povede dálnice.

Mirek

Moc nechápu jak může stát přispívat „ne“ziskovým organizacím na provoz těm , co proti němu bojují?

Jaaa

Stát nejsou jenom vaše plechovky.

Tom

Stravitelský pokrok v nasi zemi je na úrovni středověku , rozšíření dalnice o metr bez přidání jízdního pruhu to je teda pokrok. V Japonsku spadly atomovy bomby a dnes tam jezdi vlaky 500km/h , čím to bude , že by neschopnost architektů a vlády si prosadit nadčasové projekty. Schovat 4km dálnice do nějakého tubusu , aby meli vsichni klid , to je v téhle zemi nereálné , radši se budou půlstoletí století soudit .

Milan

Zkuste se s podobně smýšlejícími kamarády na ten tubus složit.

Jaaa

Kdyby se prachy systematicky nerozkrádaly na každé úrovni, bylo by i na ten tubus.

Tom

IQ?

Tom

Už dávno před 25 roky se to mělo posunout o 150-300m od Dluhonic a dávno by se jezdilo, kdo to cely blokuje , tak jedine ti, kteri to nechteji posunout s Babisem v cele , jako majitelem prechezy.

Palecek.M

To by sice slo, ale tim padem by dalnice prochazela stredem chemicky. Pak uz jen se zbyva modlit, aby nebyla nehoda. To by horelo dlouho, hodne dlouho

Tom

No a taky by mohlo na tu dalnici spadnou letadlo a nebo byt treba zemětřesení , cokoliv by se mohlo stat , ale kdyz povede bokem , tak mame jistotu , že se nic nestane , ufuf.

Gwann

aha, takze aby tři lidi/rodiny z dluhonic byly v klidu, tak zparchantime chemicku…a její majitel si určitě neřekne o miliardu či alespoň půl…a rozhodně mu to nebude vadit….

Tom

No a co na tom???dáváte to ze sveho , nebo jen zavidíte.

Gwann

jak rozhodně nejsem fanoušek automobilů…tak tady tyto obstrukce považuju za prasarnu. poslední chybějící úsek….

dotyčné opravdu přivázat ke sloupu někde na IPP nebo před nádražím v Přerově…

PS: pokud chce pan Patrik opravdu pomocí, tak mu můžeme každý dát spoustu podnětů, kdy se ve volné krajině prasečí úplně zbytečné. nebo by taky mohl pomoct těm chudakum s kolonami aut za okny…a ne svoji aktivitou zhoršovat stávající situaci

pavel

Jasné postavíme dálnici a narusime prameny vody pro polovinu Moravy. To je takový problém jet od Hulina rovné směrem k D1 a Přerov minout z východu? Kde vezmete za 20 let vodu? Na dálnici? Přemýšlejí e nevymyslejte kraviny vzniklé salámovou metodou

Leinad

Tak jsou takoví, co tvrdí že banány rostou v kamionech. Mohla by tam vznikat i voda.

Gwann

prameny pro půl moravy? na poli u dluhonic? doporučuju obklady.

Mirek

On pan Patrik nic jiného neumí než protestovat, a v dnešní době je těžké najít slušnou práci…, tak zbývá ekologická neziskovka, nebo politika.
Nebo víte někdo co dokázal a co hodnotného po něm zbylo?

Jaaa

Heh, najít slušnou práci je dnes lehčí než kdykoli jindy v historii.

Mirek

Uznávám pokud něco umíte, pokud ne tak zbývá….
A opravdu nikdo neví co pan Patrik dokázal hodnotného?
Nebo jestli má nějakou práci?

Asd

To máte samozřejmě pravdu. Ale co umí kloudného patrik a jemu podobní? Obávám se že nic.

milanmid

DĚTI ZEMĚ ATD !!!! POKUD PROHRAJI TAK BY JIM MĚLI ZABAVIT VEŠKŠRÝ MAJETEK I SOUKROUMNÝ MIMO SPODNÍHO PRÁDLA TAK NA NĚ

pavel

Deb.. le jde o prameny vody a ne o nějaký podepsaný asfalt

Mirek

Když dojdou argumenty, přijdou urážky.

Jaaa

Ten výkřik pana milanmid má být jako nějaký argument?

ZBmaster

Chtělo by to udělat zákon na OBRANU Republiky. Dálnice je strategická stavba pro přesuny vojska…. Buch a stavíme….

Jaaa

No jasně, a všechny protestující pro výstrahu zavřeme, že?

Nechcete se odstěhovat do Hong-Kongu? Tam zrovna vaše objevná pravidla podřídit vše „obraně“ zavedli.

Váš argument je naprostá kravina, vojákům stačí současné silnice.

PeterC.

Na SK na sabotaze stavieb mame Marcela Slavika. Neviem, ci sabotoval dopravne stavby, ale je dost znamy. Proces EIA dostatocne zneuzival.

Kodl

Zabalte to… To.se prostě za současné legislativy nepostaví nikdy.

Šejdr

Pan multiministr se o tomto problému zřejmě zapomněl zmínit svému šéfovi. Když umí tak pěkně zaklekávat na konkurenci, jistě by uměl zakleknout i tady. Pár kontrol od finančáku a dalších úřadů by nebylo od věci.

Pája

To je snad poprvé, co bych to zakleknutí normálně vítal. Tady si zanadáváme, ale ucpaným Přerovem jsme popojížděli snad všichni. Ne vždycky jde použít vlak a zácpu objet.

Jaaa

Nepsalo se tady snad stokrát, jak je auto flexibilní a dovede překážku na silnici objet po jiné silnici, ne? Nedá se ten Přerov objet? 😉

johny

Ani moc nedá. A když už to někudy jde, tak tam jsou zase jiná omezení plynoucí z rekonstrukce koridoru, typicky Dluhonice. A co víc, uvnitř se staví průtah, a zavřené jsou i některé ulice. Kdo nezažil, nepochopí.

Michal

Nedá.

Andrej

Kamióny v smere (Poľsko) Sever Moravy – Jih Moravy (Rakúsko/Slovnesko), jazdia momentálne cca 50 km navyše Olomouc-Prostějov-Vyškov-Kroměříž. V Přerove majú úplný zákaz. Čiže áno, obísť sa to dá, ale je to neekologické, páli sa obrovské množstvo paliva navyše.

Tomáš Houser

Přerovem denně projíždí stovky kamiónů a nikoho to nezajímá. Zácpy, zácpy a jenom zácpy. Na Komenského ulici budou muset znovu dělat asfalt páč to ti profíci zdemolují. Nikoho nějakej zákaz nezajímá.

Hajnej

Jistěže dá, ale je to dál a horší cestou, tudíž s větší spotřebou a víc exhalacemi – tím je ve výsledku dosaženo pravého opaku toho, ve jménu čeho se „bojovalo“…

Jaaa

Jj, pěkná kolekce nesmyslných argumentů se nám tu sešla.

Místo toho, abychom omezili tranzit cizích kamionů, tak si raději necháme zničit vlastní životní prostředí. A ještě se budeme tvářit, jak strašně moc je to „nezbytný“.

Pravý a jediný argument je zase jen a pouze pohodlnost vás řidičů osobních aut. A obyvatele Přerova si berete pouze jako rukojmí vaší pohodlnosti.

Vše ostatní je jen a pouze účelová argumentace.

Zapp

Jste neskutečný ignorant. Vždyť Vám tady už několik lidí napsalo, že Přerov se prostě objet nedá (sjíždí se zde 4 železniční tratě, 8 hlavních silničních tahů a teče přes něj řeka Bečva), pro tranzitní nákladní dopravu je uzavřen (přesto i přes tento zákaz jím denně projíždí desítky, možná stovky kamionů – pokuty-nepokuty) a neustále jsou ve městě nějaké uzavírky provozu (staví se průtah městem) a vy stále melete svou. Jestli se nudíte obětujte jeden den, vezměte koloběžku nebo kolo a projeďte se v pracovní den Přerovem po hlavní silnici od Olomouce na Hulín, od Valmezu na Prostějov a od Brna… Číst vice »

Boby

Dokud nebudou muset nedotčené organizace složit 10mega Kč za podání, tak se jich nezbavime.

Vojtěch Hrabal

Když se bude chtít někdo soudit, tak bude muset zaplatit deset milionů? To je protiústavní blbost. To by pak skoro žádný občanskoprávní spory, třeba o náhradu škody, neměly vůbec žádný smysl.

VB_WR

10 Mil je asi moc, ale minimalne milionova kauce by nebyla v tomto pripade od veci. Pokud mam v kapse padne argumenty pak nemusim mit o kauci strach. Nicmene odvolavani se na ponekolikate zamitnuty verdikt je zhovadilost a obtezovani vetsimy lidi.

Leinad

Prohrát soudní řízení ani dneska není úplně zadarmo. Jenže stěžovatel je často v právu. (A i když formálně není a úřad si najust prosadí svoje, tak průšvih následuje, třeba D8 na nestabilním podloží byla už několikrát opravována)

Dopravní odborník

Tenhle úsek nejdřív za 15 let…

Michal Rákos

Tomu pánů z dětí Země bych rád rozbil držku a to z velkou radostí a nebo vzal a přivázal k nějakému sloupu u křižovatky v Přerově aby viděl o co přichází a tuhle neziskovku ihned zrušil , ten člověk pro tenhle stát škodná jako zvěř

Vojtěch Hrabal

Nenadávejte na zrcadlo když máte křivou hubu!

Úředníkům neschopným správně vypapírovat stavbu rozbít držku nechcete? Neschopný úředník není pro tento stát škodná zvěř? Kdyby bylo vše v pořádku, tak by soudy rozhodnutí nemohly zrušit. To vás nenapadlo?

Mašinka

A ty myslis, ze v tom bordelu ze zakonu z nasi skvely snemovny vyleze neco pouzitelnyho?
To neda dohromady nikdo.

Martin

Plácáte pitomosti. Asi v místech s takovým provozem nežijete. Já žil nějakou dobu v Milešově byla „radost“ jet do Velemina a už vůbec třeba přejít silnici. Kolik let tam výstavbu tyhle děti něčeho brzdili D8. Nastěhoval bych je do takových lokalit a pěkně hned k hlavní silnici aby si tu „radost“ z provozu mohli užít na vlastní kůži.

Jaaa

Ano, protože provoz se omezovat „nesmí“, protože je to přírodní jev, se kterým člověk nemůže vůbec nic udělat.

A vy si myslíte, že jeho přemístěním za humna se jako v téhle zemi bude žít líp. Typicky venkovské myšlení.

Michal

Tady nejde o papíry, stavělo se v mnohem exponovanějších lokalitách s dodržením veškerých norem a požadavků, mnohdy s nadbytečnými ústupky. Zde se jedná o principiální obstrukce. Dovedu pochopit, že se někdo nechce stěhovat nebo nechce bydlet u protihlukovky, ale příroda si poradí.

Jaaa

Ano, příroda si poradí. Tohle mraveniště už devastuje globální i lokální ekosystém příliš.

Karotka

To neni o urednicich, ale o zakonech. Do strategickych staveb nema co obcan mluvit. Je to politicke rozhodnuti a muze se vyjadrit ve volbach.

Jaaa

„Do strategickych staveb nema co obcan mluvit.“

Ovšem to je perla. Zneužívání základních právních pricipů je OK. Vás ti komunisti dobře vychovali…

Hajnej

A čo si predstavujete pod takýmto „správně vypapírovat“, Kefalín…?

Jarda

Mluvíte mi z duše. Je to hovado, které zdržuje každou stavbu. Šlápnout mu do ksichtu, ksindlovi

Jaaa

Jj, prostě ten dopravní humus tam nedělají jiní lidi, je to přírodní danost, že.

Pete

…. obsahuje například návrh na zpřísnění ochrany významných krajinných prvků. A to jsou prosím které, díky.

Milan

No přece ty významné.

mgr.pavel

“ rozptylová studie je z roku 2016 a je tedy zastaralá. “ Pět let stará studie je zastaralá? To už je fakt jen trolling..

Marcel

Nehledě na to, že díky komu je už asi 5 let stará? Že pane Patrik?

J.K.

No je, nová auta už mají nižší emise , jestli jde o tohle, plus jezdí nějaké ty elektromobily.

Mašinka

Elektromobily jsou horsi, jak tanker zerouci uhli v kapalnem stavu.

Michal

Je to absurdní, protože právě díky němu se nic nezměnilo, studie by tedy měla být plně platná. Jsem přesvědčený, že nová studie by argumentovala pro výstavbu mnohem razantněji, 5 let se město dusí, jezdívám přes PV dvakrát týdně, kdyby to šlo, objel bych klidně + 10 km.

Bohužel argument Dětí země – objeďte město, by zcela zlikvidoval malé obce, přes něž by objížďka vedla, a emise by jen stouply, protože vozidla by strávila více čas v chodu.

Jaaa

Prosím nepoužívejte laskavě zcela nesmyslné argumenty. Stavbou obchvatu se samozřejmě celkové emise zvýší, protože dojde k indukci dopravy. Ale to budeme ignorovat.

Daniel

Jsem z Přerova a mám obrovskou chuť dat jednomu člověku pěstí.

Otakar

Jen jednomu? Minimálně vím o šesti: Verdikt hejtmanství napadly u soudu spolky Voda z Tetčic, Krajina Dluhonice, Děti Země a tři obyvatelé Přerova.

Andrej

Krajina Dluhonice a 3 obyvatelé Přerova sa myslím aspoň čiastočne prekrývajú. Bude to teda 5 ososb.

Hajnej

Přůnikem je jistý T.T. …?

Vojtěch Hrabal

Vedoucímu stavebního odboru nebo někomu z ŘSD?

Mašinka

Znas masakr nesmyslnych zakonu prijatych nasim spolecenstvem snemovny a senatu?

Vojtěch Hrabal

Rámcově. Ale neživí mě to. Na rozdíl od státem placených úředníků. A ani voni je nemusí znát do detailů. Přijde podání, tam je napsáno zdůvodnění. Stačí aby votevřeli zákon a ověřili jestli náhodou nemají občané pravdu. Jenže tohle dlouhodobě nezvládaj a pak je z toho spousta prolbémů.

Jaaa

Sobě?

J.K.

Když jim nevadí přímo způsobit zraněné a mrtvé na staré silnici / horší životní prostředí v Přerově, tak ať si to užijou. Je to asi úchylka svého druhu, ničit život ostatním…

kakov

zrovna vodě z tetčic to je jedno, bydlí daleko….

se divím, že je nevyloučí, jako nedotčené osoby

Tomáš Gottschalk

Spolky s celostátní působností mohou do těchto řízení vstupovat kdekoli, bohužel

Milan

To není žádné bohužel. Volte jen ty, co tenhle nesmysl zruší.

Asd

Pochopte tady nejde o lidí o ekologii jen o peníze. V případě D11 dostali nasypano do koryta a stavba se spustila. Tady se očividně nedohodli.
Je to smutné že stát není schopen připravit vše tak aby bez problémů snadno a rychle vyhrál případné soudy.

Michal

Oni se tím živí?

V Ostravě postavili chlapovi kvůli 100 m Prodloužené Rudné nejlepší protihlukovku v ČR. Cesta na Olomouc bude vykoupena nesmyslně drahou a komplikovanou cyklostezkou, ale obce si řekly a dostanou. Co přesně žádají tito? Stát by se neměl nechat vydírat, ale toto je extrém.

Asd

Budete se možná divit pane Michale ale je tomu tak. Z vydírání pod pláštíkem ekologie si někteří udělali velmi vynosnou živnost. Neschopnoststátu jim v tom jen nahrává.

Vojtěch Hrabal

Neschopní státní úředníci za tyto důsledky vlastní špatně odvedené práce bohužel nenesou hmotnou odpovědnost.

Jaaa

Jj, a smrt rukojmích taky nezpůsobil únosce, ale ten, kdo nezaplatil výkupné, že.

Tahle hospodská logika je fakt vtipná.

J.K.

No to můžete blokovat nemocnici třeba, lidi si za úrazy taky můžou sami…

okk

Teroristické organizace opět zasahují…

Vojtěch Hrabal

Pokud máte podezření ze spáchání trestného činu, nebo z jeho příprav, tak splňte svoji občanskou povinnost a ohlaste svá zjištění na nejbližší policejní stanici.

Pokud taková zjištění nemáte, tak si ve výkladovém slovníku vyhledejte heslo „teroristická organizace“ a způsoby kterými dosahují svých cílů. Věřte, že správní žaloby tam nenajdete.

Za tohle jsou plně zodpovědní zaměstnanci ŘSD, neschopní správně vypracovat projekt a současně státní úředníci, kteří vydávají kulatá razítka v rozporu se zákony ČR. Soudy pak musí taková rozhodnutí rušit.

Karotka

Tvl. Hrabos, jake to je curat proti vetru?

Jaaa

Jojo, inflace terminů, že.

Pražec

Hlavně že Tetčičáci vědí, co je pro Přerováky nejlepší, že.
Troufli by si své žaloby veřejně prezentovat někde v centru Přerova? Bez ochranky asi ne.

Zdendik

Tam prudí jen jeden chlap, tetčičáci jsou v tom nevinně, mají ho taky plný zuby. On má široký záběr, o Mikulova přes Žabovřeskou v Brně po Přerov.

kakov

řekněte mi, kde na to bere peníze, v tom nebude jen jeden chlap…..

samozřejmě tetčičáci, tj. obyvatelé tetčic v tom jsou nevinně, ale nevěřím, že za tím stojí jen jeden člověk

Otakar

V nějaké dřívější diskuzi jsem zde na serveru četl, že za těmito spolky jsou skupiny právníků a je to normální business plán, kde berou % z ceny stavby za to, že to nebudou blokovat.

Asd

Tak nějak. Je to hnusný tvrdý byznys. Kdo nechce komplikace tak platí. Patrik a spol jsou jen nastrčené figurky.

kakov

přesně tak to je ono, bohužel, také jsem to slyšel od majitele firmy, co staví veřejně prospěšné stavby

Michal

Dává to smysl. Na druhé straně je však na výplatní listině x lobbistů a zainteresovaných regionálnch politiků a soukromých dopravců – jaký je pak smysl platit jen některým? Asi proto máme nejdražší kilometr.

Karotka

Jo, presne to tak je. Mam znameho na ministerstvu a kdyz se nekde neco objevi, co by se melo stavet, tak se najedou v danne lokalite objevi fauna a flola typicka pro jungli. Nebo tam treba predem nasadi nejake rostliny a stromy, ktere tam drive vubec nebyli. A bez penez s nema nikdo nehne

Leinad

To jako „ŘSD, máš v tom chyby, zaplať a já to do stavebního řízení neboznu“?
To by mohlo fungovat, kdyby úředník neuměl zažádat o stavební povolení.

Pája

Je to škodná. Nijak nechrání životní prostředí. Naopak mu škodí. Popojíždění aut v zácpách nevyřeší.

Otakar

Jde jim jen o peníze, chtějí dostat zaplaceno, pak stavbu odblokují.

Asd

Přesně tak. Jde jen a jen o peníze. O to smutnější je že stát neumí nastavit pravidla hry tak, aby něco takového vůbec nebylo možné. Takto trpí jak motoristé tak hlavně místní obyvatelé.

Vojtěch Hrabal

Máte pravdu, už aby neschopné ŘSD zrušili a nahradili něčím fungujícím.

Tomáš

V celé této diskuzi, schazujete jen RSD. V přípravě může mít prsty např. I projekční studio.
Btw. Na ty řeči co tu máte furt.. Když jste tak dokonalej, naprojektujte, připravte to sám.. Jo pardon to už ne.

PS. Nejsem zaměstnancem RSD

Karotka

Tento clovek ^ je mentalne uplne jinde. Pouze trolli stejne jako Patrik. Je to jejich clovek, ktery nema zajem na zmene.

Hajnej

Možná stejně jako Patrik nejenže trollí…

Bohouš

V Tetčicích (kdo neví, je to malá vesnička blízko Rosic u Brna) asi budou jinak kuňkat žáby, když se D1 u Přerova postaví. Copak se v tomto státě nenajde způsob, jak zamezit různým pochybným existencím sabotovat jakékoliv stavby na druhém konci republiky?

Honza

Reseni je jednoduche: aby stat zacal dodrzovat pravidla, ktera sam stanovil. Tam je jadro pudla. Na druhou stranu ano, i ten system odvolavani a vydirani je strasny

Zdendik

Ono se to lehko řekne, ale vždycky se najdou nějaká zadní vrátka, co se podaří prolomit. Někdy jsou námitky až absurdní. Obchvat Mikulova, Patrik se stal mluvčím rakouského spolku a prudí a prudí. Soudy jim to žerou. Přitom sami rakušáci čekali na dálnici jak na smilování.

mgr.pavel

Pokud je nějaká námitka absurdní, pak by snad mělo být záležitostí max týdne ji smést ze stolu jako neopodstatněnou, ne?

Proč to tedy státu často trvá dlouhé měsíce..?

Otakar

Protože na úřadech sedí tetky, které tam sedí už 30 let a neví co mají dělat a Maruška, která to vždy vyřizovala, tak je zrovna na dovolené nebo odešla do důchodu.

Andrej

Pretože predpokladám že na to nemajú odbornosť a vzhľadom na komplikovanosť a rozsah ani mať nemôžu.

Zdendik

Klasický případ ÚOHS, nebo hned dva. Ten úřad považoval za diskriminační požadavek na odbornost dodavatelské firmy, konkrétně elektro v případě Žabovřeské. Druhý příklad: za diskriminaci se považuje vyřazení těch uchazečů o zimní údržbu dálnice, co na to nemají vybavení.

Marian Kechlibar

Ta pravidla se hlavně musejí zjednodušit. Stávající stav je vetokracie – příliš mnoho lidí a institucí má možnost hodit do čehokoliv vidle.

kakov

lžete!

Frantík

Nicméně třeba kolika lidem vadí, ze rozptylová studie je 5 let stará, nebo že jsou někde špatně vyčísleny náklady v řádu tisíc korun?

Michael

Jistě, toto pokud není obstrukce, tak sežeru posranó metlu. A soudy jsou predpodelany aby zas blbě nerozhodly, tak řeší triviální věci 3/4 roku..

Andrej

A nakoniec aj tak rozhodnú blbo.