Vlečka nebude. Starou schwarzenberskou trať přes Hlubokou čeká snesení

Lokomotiva 242 "plecháč" na přejezdu v Hrdějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLokomotiva 242 "plecháč" na přejezdu v Hrdějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V mezidobí projde stará trať modernizací. Správa železnic ji osadí zabezpečovacím systémem ETCS.

148 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas Palyza

Mam pripominku v cestine /pravopisu: „se uvažuje s využitím“ je nespravna predlozkova vazba. Zde patri spravne pouzivat vazbu „se uvažuje O využití“. POkud ma byt pouzita predlozka „S“, musi zde byt jine sloveso, napr. „se POCITA s využitím“.
Jinak dobry clanek, dekuji za info.

ušatá

Takže zase ten cílený převod dopravy ze silnic na koleje? Tedy, pardon, obráceně. Takže další důvod pro další výstavbu silnic, obchvatů a dálnic. není zde už něco hodně špatně???

PvvS

Není.

Standakuky

Na tento článek jsem narazil náhodou a nejsem si jistý, zda dobře vidím. Konec stavby v roce 2031? To si dělají srandu nebo se to bude stavět jako melouch? Kdyby takovou rychlostí stavěli za Rakouska Uherska, tak v Budějovicích dneska ještě neví, co je to vlak.
SŽDC by se měla podívat do Číny, jak rychle se staví nové úseky tratí a podle toho vše naplánovat.
Takový krátký úsek musí být hotov do dvou let a to dělníci nebudou mít do čeho píchnout.

Tomáš679.2

Jenže víte v čem je rozdíl? Dnes se bude kopat tunel, zatímco za R-U při stavbě trati podle některých devastovali krajinu (podle některých ) ! Ale máte pravdu. Porovnáme li tehdejší a dnešní možnosti je 10 let opravdu dlouhá doba.

ušatá

Já bych je do té Číny půjčil na zaučení tak aspoň na 10 let.

PvvS

Takže stačí vyhnat obyvatelstvo z jejich pozemků, nahnat je na stavby a nechat otročit ? Pak by to asi šlo i rychleji. Naštěstí tady tohle nejde a jediná škodná jsou ekoteroristi.

Krušnohorec

Domnívám se, že to byla trať Císaře FJ Erste.

Tomáš679.2

To se mi nějak nezdá. František Josef I. byl rovněž jako Ferdinand d´Este ? Ale jinak jo. Ohledně F J se domníváte správně

medved

Erste je nemecky prvni. Je to neco jineho nez d’Este.

Tomáš679.2

Tak to jo. A já už si myslel, že to zase nějaké „chytré“ zařízení opravovalo , myslelo a prd vědělo 🙂

Tomáš679.2
krteček

Opět se ukazuje nekompetentnost kraje a dráhy v jihočeském kraji. Hrdějovice ve vsi, Hosín kousek od vsi, dobře Zámostí dál od vsi ale to by se dalo vyřešit zastávkou v oblouku pod nadjezdem a žst. Hluboká nad Vltavou – Zámostí zanechat jen pro vlečku a dopravní účely, odb. Dobřejovice zrušit a nechat jednu kolej do Chotýčan, v oblouku který je kousek od obce Chotýčany udělat zastávku, a ve stávající žst. Chotýčany nechat dvě nebo tři koleje, rampu a od vjezdu od Ševětína do Ševětína vyškubat, trolej je na delší debatu. Pak by stálo za úvahu obnovení zastavování v Nemanicích a… Číst vice »

Paolo

Praveze cisla a ekonomika te nepusti… vsechny technologie vcetne koeji jsou drahe jak prase a pan buh to nezaplati.. jedine fondy a SR a tyhle zdroje nejsou bez limitu.

Jedna vec je nostalgie, druha vec je ze to na sebe musi vydelat – z by se nikdy nestalo-

krteček

Co se technologie týče od nějakých 70.-80. let známe DOZ, nevzpomenu si přesný rok zahájení provozu na DOZ Plzeň – Cheb, cca od roku 2010 známe LED světla který žerou 00 prd. Veřejná doprava a vydělat si na sebe? To snad ani nebylo myšleno vážně, pokud by autobusy měli platit podle stejných pravidel jako vlaky tak jich jezdí ani ne půlka. Právě, že zde by mohli vlaky převzít částečně jak ZDO tak i MHD, byť by to jezdila regína. Pokud by to bylo cca po hodině tak věřím, že by si to své cestující určitě našlo. Ale to už je… Číst vice »

Miroslav Zikmund

DOZ „známe“ ze 60. let minulého století, stejně tak jako 4AB, který je dnes odporné fuj, ačkoli by zvýšil propustnost „přetížených tratí“ s dlouhými prostorovými oddíly 3AB ….. Ve vašich kritických slovech bych ovšem očekával, že se budete zabývat přestupní možností na zastávce Č:Budějovice – sever, ve směru Veselí > Plzeň > Veselí. S použitím zastřešeného ostrovního nástupiště se vytvoří přestupní možnost HRANA > HRANA, tudíž vlaky jednoho směru nebudou mít přestup v ČB (HLN), na na severu … Co se tím vylepší ? Ušetří se jízdní doba „sever – HLN / naopak“, ušetří se přestupní doba v ČB, tudíž… Číst vice »

fous

A kdo by na té zastávce ČB sever asi tak přestupoval? Rychlíky Brno – ČB – Plzeň jezdí na hlavní nádraží a jaká je podle Vás poptávka po přepravě z Chotýčan do Zlivi? Mimochodem – jsem z Budějc. Zkuste někdy spočítat, kolik lidí nastupuje nebo vystupuje na té zastávce. Budou Vám stačit prsty na jedné ruce.

Rozšíření S welcome

To jsou zase dětské sny. Takto to nefunguje. Na maximální využití zeleznice v dané oblasti, na úkor potřeb ve zbytku kraje, nikdo peníze nemá. Podobně projekty byste mohl vymyslet všude a skončí to u vymýšlení nových spojek a trati atd. Jenze doba páry a toho, kdy zeleznice byla prioritou, ta je už víc jak 100 let pryč. Honit draze jednotky cestujících vlakem tam, kde není dost peněz a cestujicich ani na poradny takt autobusu, to je dětský sen. Ale všichni jsme si tím prošli a pak z toho postupně vyrostli.

krteček

To není o vymýšlení nových spojek, jen nahlas vyslovený názor proti rušení stávají trati

krteček

Krám jeden….. a nápad jak dostat lidi do vlaku a ulevit Budějovicům aspoň trochu od aut, co si budem povídat, každý se potřebujeme někam přiblížit a 99% těch co se přibližují autem v tom autě sedí sami.

Georg

no od aut se da ulevit i autobusem. kterym budou jezdit i deti a zeny, ktere tezko budou chodit do hosina na nejakou lesni zastavku…

Georg

fantasmagorie. postav si to krtecku ve velikosti tt a pak sem dej odkaz na fotky na rajceti, jo?

krteček

Jaký rajče? Bavíme se tu železnici a Jiřík vytáhne zeleninu, ale hlavně že si já mám stavět fantasmagorie v tt.

bkv

Alespoň že své nápady sám označuješ za fantasmagorie…

Rozšíření S welcome

Dobrá zpráva pro daňové poplatníky. Když se nenašel nikdo, kdo by tu trať chtěl udržovat za soukromé peníze jako vlečku, pak by byl naprostý nesmysl ji bezdůvodně udržovat za erární, když by její využití bylo nulové.

Tomáš679.2

A to je to! Pokud to dobře chápu, tak stát má ve vlastnictví nepotřebnou liniovou stavbu o kterou asi : 1. není zájem formou prodeje kdy by ji nový vlastník musel udržovat a když by si někdo vzpomněl tak by se opět mohla použít 2. nejeví zájem obec či kraj , kdy by se na základě dotace vybudovala nějaká dočasná veřejně prospěšná stavba, která by se mohla v případě potřeby opět zlikvidovat, do roka by se položily koleje a opět by se po ní jezdilo. A protože by její vlastnictví stálo peníze (nevím kolik by to bylo v případě občasného… Číst vice »

Rozšíření S welcome

Po prvním odstavci se to nedalo číst dál…

Tomáš679.2

Tak to nečtěte 😉

petr

já vím že to je nelogické,ale mimochodem co je vlastně na dráze vůbec logické??po odsloužených 30ti letech myslím že skoro nic…nemá cenu o tom přemýšlet

Petr Šťástka

Velice chybně rozhodnutí zrušit celou trať..
Co když se v tunelech stane nějaká MU?
Kam se budou odstavovat nákladní vlaky , které nebude brát uzel Plzeň, ehm. pardon CB?
A co když do Budějc bude chtít jet pod parou štokr, teda bugatka?
A co na to Jan Tleskač?

nowas

Že by se kvůli štokru jednou za 5 let udržovalo 20 km tratě?

Tomáš679.2

Kvůli 556.0 klidně 30Km !

ušatá

A když to bude jako vlečka a bude to i pro nějakou nákladní dopravu mimo koridor??

Georg

cim vy se vlastne zivite, clovece, ze mate az tak blbe dotazy?
doufam, ze nedelate na draze…

Petr Šťástka

Jsem rentier, a železnici mám už asi 40 let jako koníčka. Ale tak přesně takhle se lidé divili když se tušila stará chrástecká do Plzně..
A vy teď na mě takhle, hmm, divné…
Zkuste si trochu přešlápnout vedla a třeba vám to dojde 😀😀

Georg

jo ja jsem si rikal odkud bude pochazet napad „co kdyz budejovice neberou“ – a ono je to z asi vasi prvni sotousske desetiletky…

Rozšíření S welcome

Kteří lidé se divili? Parta železničních nadšenců? Rakušané si také nenechali puvodni trať vedle přeložky z Leobenu.

Panda

Mezi Leobenem a Sankt Michaelem není odbočka na fungující lokálku (Chrást), relativně důležité sídlo (Hluboká) ani nedostatečné kapacity pro čekání nákladů (Plzeň > Chrást). Navíc trať do Leobenu bude za nedlouho méně důležitá než Praha-Plzeň/ČB.

Rozšíření S welcome

Kopec nad Hlubokou je vyznamne sídlo a fungující lokalka je ta skomirajici trať do Radnice? No tak to jo. 🙂

Georg

ti lide musi pit lestenku na parkety, jinak se to neda vysvetlit…

rozinka

Hluboká má ještě jedno nádraží a dokonce tam staví rychlíky.

bakiy

Ano? To jsem doteď nevěděl…

Miroslav Zikmund

Připomněl jsem si totéž.
Ještě „nějakou“ dobu existovala a pak „pá pá“ …

haha

No, stará Chrástecká a tohle je neporovnatelné. Z vícero důvodů. Hint: Cargo kapacita Plzně, prognózy na cargo Praha-Bavorsko.

Michal

Mě to přijde jako blbost. Nemaše se mohla převést do režimu lehke regionální dopravy pouze pro osobní vlaky v dvouhodinovém taktu.

Ondřej 2

Tak vám to z vašeho úzkého úhlu pohledu přijde jako blbost. A co na tento argument má říct ta parta lidí, co ten projekt řeší a zná ty souvislosti?

Georg

a ta vase „lehka regionalni doprava“ by vozila vzduch z nekolika zastavek lezicich zcela mimo obce, ze? skvely napad!
a dvouhodinovy takt, na ten je vam taky hodne lidi zvedavych. zkuste nekdy jezdit do prace necim v dvouhodinovem taktu…

ksz

A co třeba varianta lehké regionální osobní dopravy na gumovývh kolech, tj. za stejné prachy v nějakém použitelnějším intervalu, než jsou 2 hodiny; blíž k osídlení a častěji zastavující, a navíc není potřeba udržovat pro to extra infrastrukturu ?

VTT

Až na to, že tam na ty lehké regionální vlaky není poptávka.

Napadá mě jediný případ, kdy by zachování té dráhy mělo smysl: jedna z uvažovaných (a rychle zavrhnutých) variant vedení NemaŠe bylo mít trať s velkými sklony, snad podél dálnice, která by byla použitelná pro všechny vlaky osobní dopravy a náklady od Veselí do Budějovic. Náklady od jihu na sever by používaly tu starou trať.
Ale budou dlouhé tunely, tak tahle opičárna potřeba není.

Miroslav Zikmund

Vážený – na rozdíl od vás jsem na té trati „sloužil“ v polovině 70. let minulého století u vlakových čet v době, kdy jezdily osobníky v řazení Da + 6 Bai, později 5 Bai …. v době, kdy se „hromadněji“ cestovalo vlakem. Bohužel, ani v té „hromadnější“ době, kdy se jezdilo z ranní šichty, prodloužených – úřednictvo, školáci – tak frekvence Hrdějovice + Hosín + Zámostí + Chotýčany byla v lepším případě na prsty obou rukou …. Noční rozvoz představoval Rn 58518 – s přepravou cestujících, na který se ani nekomandoval štiplístek, vlakvedoucí byl z Vršovic, manipulanti z hlavního nádraží… Číst vice »

Tomáš679.2

Tak honem honem svišti, ať to sviští! 8. června 2024 se blíží a tak ať se to do té doby stihne a trať je zasypána ještě před jejím 150. výročím zprovoznění ! A víte co? co takhle zavézt Čertovu Brázdu? Je to sice o kousek dál a doprava se prodraží, ale je to rovněž „díra“, která je „zbytečná“.

Ondřej 2

To je trochu přitažené za vlasy, nemyslíte? Něco se s tím udělat musí. Těch skládek a lomů je obecně dost málo. Takže se nedivím, že investor nějak řeší, co by s výkopkem udělal. A aby to taky nestálo raketu. Nebo vám přijde vhodnější nasypat někde kopeček, nebo dokonce haldu?

Holt čas běží a staré věci nahrazují nové, proti tomu moc nezmůžete. Je to boj s větrnými mlýny. Jak asi dopadne..?

Tomáš679.2

Přitažené za vlasy to možná je, ale zase hezky vynikne ta nesmyslnost. Ano, přesně to mi přijde vhodnější. Tedy nasypat někde haldu. Třeba kolem Prahy je to k vidění běžně a navíc to vypadá docela pěkně. Alespoň mají děti kopec na sáňkování. Vím, že proti rozhodnutím shora je člověk malý pán, ale jedno člověk může. Nesouhlasit.

PvvS

Jistě rád poskytnete svůj pozemek na nasypání potřebné haldy. Tady se to jen uvede do „původního“ stavu, do doby, než někdo celej kopec překopal na 2 části..

nowas

To chce klid.

Jiří Kocurek

Nebul. … po současné trati nevede turistická stezka, víme? Ono by to ani nebylo legální, jen letální.

Tomáš679.2

Po současné sice ne, ale po snesené může.

PvvS

Ale náhodou, zavřít tu trať k tomu výročí by bylo luxusní.

Leipaer

Neznaje detaily projektu Nemaše, zeptám se, znamená to, že Hluboká přijde o zastávku na pražském koridoru a zbude jen dolní nádraží u rybníka na plzeňské trati?

tarten

Jj

M19

Místní cast

M19

Místní část Zámostí. To je taková vesnička. Vlastní Hluboká má nádraží poblíž tamní Zoo a do Prahy se jezdí přes Budějovice.

Tomáš679.2

A co takhle vypustit okolní rybníky zavézt je?

Jiří Kocurek

Si to přečti ještě raz a pořádně: Zavážet se bude na severovýchod od Hluboké, ne mezi Hlubokou a Budějovicema.

A navíc v opuštěném železničním zářezu se potravinářská výroba provozuje dost špatně.

Tomáš679.2

„Si to přečti ještě raz a pořádně: Zavážet se bude na severovýchod od Hluboké, ne mezi Hlubokou a Budějovicema.“

Ano, zavážet se bude na severovýchod od Hluboké. Co to mění na tom, že se po snesení bude jednat o terénní pozůstatky po dráze k.k. privilegierte Kaiser Franz Josephs Bahn ?

PvvS

Aspoň se odstraní ta devastace krajiny způsobená výstavbou železnice…

Tomáš679.2

Ale ta trať do současné doby byla dobrá, že?

PvvS

Když nebylo nic lepšího..

Karl vB.

Soudě podle mnoha ohlasů publika na vaše zdejší příspěvky, se nabízí otázka, zda by se to navrhované vypuštění a zavezení mělo týkat rybníků, nebo spíš autora této podnětné myšlenky.

ksz

Tady určitě zafunguje zákon schválnosti: Bude-li se s ETCS čekat na dokončení stavby, povleče se to, a naopak.

Starou trať zrušit a zavézt !

Dušan

To nějak nedává smysl nebo ano ? Na starou trať se instaluje ETCS, co má tabulkovou životnost let a současně trať zanikne a bude se na ni vozit hlína z tunelů, které se mají začít stavět v letech 2023 – 2031 ? Co to je za časovou souslednost ?
Buď se osadí ETCS a tunely se pak začnou kutat po 20 letech, kdy se stará trať natrvalo zruší nebo se to začne kutat opravdu v letech 2023-2031, ale pak je trochu mimo tam osazovat ETCS za miliony korun z OPD ?

Georg

ano, takhle by se to dalo napsat, ovsem pokud byste mel naprostou jistotu toho, ze tunel za 10 let bude. tu nikdo nema…

Honza

Ono to zařízení, které bude nainstalované na staré trati, bude po 10 letech na vyhození, nebo jej půjde demontovat a využít jinde?

Vasek

Měli bychom mít větší ambice. Za deset let upgrade na ETCS L3?

Dušan

No, většina snad půjde opětovně využít, ale minimálně v tom budou (zbytečně) utopené náklady na montáž/demontáž/přesun zařízení (balízy, RBC, kabelizace, HW, ladění SW, testování, revize…)

Honza

Utopené náklady vs. cca 10 let vyšší bezpečnosti. To druhé je prý k nezaplacení.

Y.K.

Když čtu o těch úvahách o PPP, tak chápu proč to u nás nefunguje. Stát připraví projekt se všemi neefektivitami a protože na to nemá, zkusí přitáhnout kapitál.

Přitom by to mělo být naopak, stát chce trať v nějakých parametrech a v PPP ať se najde a schválí schůdná varianta, věc investora, jak toho dosáhne a udělá si návratnost.

Miky

Manažera, který by šel do PPP s rizikem chybějících razítek od českých úřadů, by správní rada investora pro výstrahu vpletla do kola a následně sťala.

Y.K.

Asi to poslední P, partnership nelze od státu a jeho úřadů tak úplně čekat. Úřady u nás nařizují a zamítají a ke všemu pomalu.

Jan Svoboda

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kde je možné si celý zmíněný materiál přečíst. Děkuji moc

Jaroslav

Informace o zasypání staré trati mě překvapila. Projekt tunelu si asi žije svým životem někde v Praze. Za Magistrát města České Budějovice jsme ve vyjádřeních k projektu dávali požadavek, aby zrušená trať byla ponechána a využita jako atraktivní cyklostezka!! Dokonce jsme se obraceli i na KÚ, aby to zaštítilo, protože jednotlivé obce by na to neměly peníze, nebo by mohly mít různé zájmy a byla by škoda o takovou jedinečnou možnost přijít. Na zasypání přebytečným materiálem by se jistě našlo dost zarostlých roklí v okolí stavby. Kolem Hosína, Dobřejovic a k Hněvkovické přehradě je jich spousta.

tarten

Výslovně se tu píše, že o zasypání úseku Nemanice – Hluboká se tu nepíše. Máte na mysli úsek Hluboká – Ševětín?

Honza

Čím by byla měla být cyklostezka ve stopě železniční trati atraktivnější ve srovnání s cyklostezkou a cyklotrasou na obou březích Vltavy?

Georg

ktera k tomu vede do atraktivni hluboke a ne na kopec za mestem…

původní Jakub P

Vedla by (zejména od Hluboké do Ševětína) výrazně jiným směrem, takže pokud se člověk nejede jen tak projet s tím, že je mu jedno kam, není to substitut.

Jiří Kocurek
Georg

fuj, kolik to tak jede?

Tomáš679.2

Trochu mimo ne? Tohle je však k věci. Aneb když ne všude se staré nahrazuje novým a nezruší se tam hned bezmyšlenkovitě všechno co se zdá být jako přežitek.
https://www.youtube.com/watch?v=bH96yjd6BKU

Paja

Úplně vidím jak vysvětlujete obyvatelům jak se kvůli nějaké utopistické cyklostezce bude vozit rubanina přes Hlubokou a Kostelec (nebo kolem Temelína) po úzkých silnicích tisícema kamionů. To je fakt pecka.

Jiří Kocurek

Zkuste vymyslet dopravu rubaniny jinam, aby to nebylo moc daleko.

Tomáš679.2

A my nemáme vlaky? My to nemůžeme vozit tam, kam vedou koleje a kde se to využije lépe ? Může se to navozit třeba pod Jezeří. Tam materiálu chybí dost.

Tomáš679.2

Nejsem příznivcem živelného vzniku cyklostezek, ale v tomto případě by měla svůj význam a proto říkám ANO. A pokud by po ní třeba z ČB do Ševětína vedla i naučná stezka o to lépe.

Jeffer

Zaplaťte viacnáklady za uloženie vyťaženého materiálu inde, nechajte si previesť zárezy do vlastníctva kraja/obcí a ja myslím, že sa so SŽ dohodnete.

Vladki

Nelíbí se mi ta rekonstrukce a modernizace (+ etcs) par let před likvidací. To je jako ten padací most na trati do Vranan. Nevím v jakém stavu ta trať je ale přešel bych do stavu pouze údržby aby to těch 10 let vydrželo.

Tady to vidím nadejneji než u brněnského nádraží.

Lektor

Co si budeme povídat, kdoví kdy bude realizace a bez zprovoznění etcs v tomto úseku, nelze zbudovat etcs v Budějovicích a dále na jih.

mgr.pavel

Chápu poslední odstavec správně, že 1) NemaŠe by měly být do 10 let hotovy, 2) souběžně se stavbou se zmodernizuje původní trať a přidá ETCS, 3) po dostavbě NemaŠe se původní trať zruší a koleje vytrhají?

Pokud je toto pravda, proč ta modernizace doslova na pár let???

Arnošt

Protože tunely samozřejmě do 10 let hotové nebudou, je to státní akce.

Gejza

Investiční příprava staveb je sice velmi neefektivní, ale podle letáku SŽ chtějí získat stavební povolení už letos. Pokud je to pravda, je vysoká pravděpodobnost, že zahájení stavby by mohlo být příští rok, nebo 2024. A proč by neměli stihnout tunely do 10 let? Liší se tato akce nějak zásadně od Rokycany-Plzeň? Tam to bylo za 6 let hotové.

Georg

tak tunely jsou delsi – ale problem budou spis prachy…

moot

tak jednak asi do 10 let hotovo nebude a jednak provozovat ETCS na části koridoru nebude ideální a zároveň odklad ETCS kvůli takové stavbě mi také nedává smysl – to by se nezavedlo nikdy, protože se téměř vždy bude provádět větší rekonstrukce…

Kernteriér

Jaké dříví se tam vozí nebo mohlo vozit? Odkud kam?
Děkuji.

PetrB

Nejspíše do výrobny mobilních domů, společnost Mobilní domy Jižní Čechy s.r.o sídlí hned naproti budově nádraží.

Kernteriér

Aha, díky. Hledal jsem totiž klasickou pilu.

bkv

z koleje č. 2 odbočovala vlečka délky 149 m Lesů Hluboká nad Vltavou. Podle mapy.cz snesena cca 2019.

Paja

Není to tak dávno co na Zámostí bejvaly haldy dřeva na nakládku z okolních lesů.

Karl vB.

Možnou roli v rozhodnutí o zasypání torza trati mohlo sehrát i posouzení případných nákladů na:
– zajištění sjízdnosti vlečky (cyklostezky) v terénu, který je na fotografii – hluboký zářez a z obou stran stromy
– odvoz vytěženého materiálu na nějaké vzdálenější úložiště

Kuba2

Velká škoda zavážení staré trati. Mezi turisticky atraktivní krajinou rybníků jižně od Veselí a Hlubokou by to chtělo cyklostezku. Přestože provoz na hlavní silnici po otevření dálnice značně poklesl, pořád to není třeba s dětmi žádný med.

David

By na ty cyklostezky mohli dát peníze na dotování mrtvého letiště či vodních cest…na kole si jižní Čechy představit dokážu. Letět tam private jet či plavit se tam na jachtě úplně ne

Georg

divam se do mapy na cyklotrasy v okoli a doporucuju vam ucinit totez namisto dozadovani se blbosti.
z vitina do ponesic a dale do hluboke to musi byt super vylet…

Pája

Cyklotrasa a cyklostezka jsou dvě různé věci 😉

Georg

to je mi jasny, ale i ta cyklostezka jsou tuny asfaltu do prirody. je opravdu nejaka silna poptavka po cyklistice primo v ose trati, namisto lesu v okoli vltavy?

původní Jakub P

Jo, tuny asfaltu to jsou. Ale na druhou stranu takový kolo, který i s jezdcem váží kolem 100 kilo, ten asfalt potom opotřebovává násobně míň, než auto, který váží 15x víc a má podstatně širší pneumatiky a přenáší jima na tu silnici pod sebou nesrovnatelně větší výkon na rozhýbání tý hmoty. Takže ta cyklostezka může po dobu své životnosti ušetřit o dost víc asfaltu a energie na opravách silnic kolem, než kolik asfaltu a energie sama stojí (zejména když jde o bývalou trať, což je pro cyklostezku v podstatě ideálně připravenej prostor). Trasa podél Vltavy je asi fajn, ale vede… Číst vice »

Fihu

Ono nejde možná ani tak o ten asfalt, jako o následnou a nutnou údržbu svahů zářezů a náspů, mostů, odklízení popadaných stromů atd. Asfalt se jednou položí, ale tohle bude třeba řešit neustále. Z Ševětína na jih není třeba jezdit na kole po silnici, příjemná silnička s minimálním provozem vede přes Velechvínské polesí (ct. 1054), která je navíc i co do stoupání docela úsporná.

Rozšíření S welcome

A proč cyklostezky se svahy a zářezy v Německu jdou? A to samé všude kolem v západní Evropě?

Fihu

Já nepíšu, že nic takového není možné, píšu jen, že to bude černá díra na obecní peníze, aniž by daná cyklostezka měla nějaký zvláštní dopravní význam (dojezd do zaměstnání, propojení památek), navíc když existují cyklisticky příznivé alternativy.

Jiří Kocurek

„a má podstatně širší pneumatiky“
Což snižuje tlak na plochu, který je tím pádem menší, než u cyklisty na galuskách.

Prší, sněží a mrzne úplně stejně. Nejhorší je lakotoš s celokryt řetezy táhnoutcí 10 tun dřeva. Spolu s posyppovou solí.

původní Jakub P

Což naprosto nic nemění na tom, že opotřebení asfaltového povrchu průjezdem cyklisty je o několik řádů menší, než opotřebení stejného povrchu průjezdem auta.

Rozšíření S welcome

A kolik lidí pojede na kole místo autem, když bude cyklostezka? Že to vygeneruje nějaké rekreační cyklisty je naprosto irelevantní, ti by se, kdyby stezka nebyla, nešli jenom tak projet autem.

původní Jakub P

To ja dobrá otázka. Nevím. Odpověď závisí dost i na tom, jak by vypadala navazující síť v Budějicích a směrem na Veselí, možnosti parkování kol, atd.

Obecně platí, že kdekoli se slušná síť (ne jedna dvě trasy odnikud nikam, ale skutečně propojená síť spojující řadu cílů a míst, odkud lidi vyjížděj) objeví, lidi ji časem používat začnou. Ale samozřejmě tohle může být výjimka.

A ani ti rekreační nejsou irelevantní, pokud by jinak jeli na výlet třeba na Hlubokou autem, taky se počítaj (byť každodenní dojížděči samozřejmě ušetří silnice změnou prostředku víc, než jednorázový výletník).

Rozšíření S welcome

Jsem pro cyklostezku místo zasypani, ale argumentovat pro ni opotřebením silnic, to tomu děláte medvědí sluzbu. Každopádně ze zasypani mají radost jen fanaticti vlackari, které těší, že když nemůžou mít vedle sebe dvě tratě, tak aspoň z toho nebude nic mít nikdo další. Ale to není narážka na vás. To je na zdejší ostatní pány. Ještě, že nikoho nenapadlo zavozit zářezy na cyklostezce z bývalé trati kolem Sázavy.

Paja

No a to je právě ono. O vytíženosti cyklostezky mezi Šěvětínem a Hlubokou mám velké pochybnosti. Proto v takových úsěcích vedou cyklotrasy.

původní Jakub P

Navrhujeme mosty podle toho, kolik lidí v daným místě plave přes řeku, když tam žádnej most není?

Posuzovat možný využití příjemný oddělený cyklostezky podle toho, kolik lidí tam dneska jede po cyklotrase vedený po hlavní silnici je tomu dost podobný.

Jiří Kocurek

Navrhujeme mosty podle toho, kolik lidí v daným místě … využívá přívoz a dle velikosti řeky.

A platí to i o železničním tunelu a trajektech přes La Manche

původní Jakub P

Zajímavý, takže dálniční most u Suchdola nepotřebujeme, protože přívozy P1 a P2 použije za rok přesně 0 lidí s autem. Výborně, to nám ušetří spoustu peněz.

PS: a ty přívozy zřizujeme podle toho, kolik lidí tam přeplave?

Rozšíření S welcome

To víte, přízemní čechacek, který v zahraničí nikdy žádné stezky na byvalych tratích nezkusil a neví ani trochu, která bije.

Rozšíření S welcome

A v zahraničí se proto staví na bývalých tratích stezky? Neměli to Italové rovnou zasypat, když to od Tarvisia dolu prelozili do tunelů? Kam ten vyrub odvozili? A ještě musí v tunelech na bývalé trati cyklistum svítit. Ještě, že jim neradil žádný přízemní čecháček jako Paja.

Pája

Cyklotrasa je kočkopes. Pro cyklisty hluk z aut, emise, prach, nebezpečí střetu cyklisty s autem. Pro řidiče překážka, zdržení, pocit omezení a nebezpečí střetu s cyklisty. Cyklostezkami jedou i pro rodiny s dětmi, se kterými by se někteří rodiče na cyklotrasu třeba vůbec nevydali. Patříme mezi ně a není nás málo.

tarten

JČK má mizernou pověst co do organizace veřejné dopravy, takže není divu, že místní jezdí autem tolik. Ale co s nimi v době dostavby té trati udělá cena benzínu (momentálně „klesla“ na 45 Kč, ale asi jen dočasně) a elektroaut (momentálně ta „levná“ stojí kolem melounu) se trošku dá odhadnout…

Frantisek

Nějaké detaily by nebyly? Kdo o tom rozhodl a na jakém základě, jak se k tomu staví uživatel nákladiště, jakým způsobem se tedy bude dříví nově vozit, zda vůbec po kolejích…

Georg

hm, hm, ze by to drivi vozil z druheho nadrazi, vzdaleneho 3 kilometry?
navic tohle cele se nestane zitra, je to teoreticke cviceni, jehoz realizace nastane nejdriv za 10 roku. a v te dobe bude dreva k nakladce minimum (promluvte si s libovolnym hajnym).

bkv

jak se k tomu staví uživatel nákladiště – tak, že vlečku fyzicky zlikvidoval…

Georg

pozor, muze tam byt jeden vleckar a jeden uzivatel nakladiste.

medved

Stare trati je mi lito. Je to technicka pamatka. Ve spojeni s arealem Hluboke by z ni mohla byt hezka mistni draha kdyz uz je vlecka zrusena. Stejne ten vytezeny material z tunelu bude nejdriv muset jit na nejake mezisklady.

Odpadlik

Taky mi to napadlo – těžko to půjde z vyrubu rovnou do zarezu

Georg

viz sudomerice votice – nove vznikly mezensky vrch bude po zavreni trati presunut do zarezu.

P_V

Kéž by, ale on tam ten zářez zůstane. Přesypaný tunel by tam vypadal lépe.

Georg

to jo, ale ted se bavime o skladkovani zeminy, ne o vhodnosti zarezu…

Jiří Kocurek

Že by se na zrušené trati postavil železniční tunel? Tady je někdo opravdu bohatý.

Lektor

Tak ono by to tak mohlo být, kdyby se v zářezu stále nejezdili.

Ondřej 2

Člověče, víte, kolik dneska stojí skládkování? Tak to radši povezeme vanama po silnici někam 50km a ještě za to zaplatíme, než abychom zasypali nepotřebnou díru. Na tu meziskládku to jde jenom na předrcení.
Ale to tady nejsou argumenty, zde je důležitá železniční nostalgie! 😀

Georg

vlhke sny sotousu, kteri sami neorganizovali ani stanek s vurtama na detskem dni.

Jiří Kocurek

Meziskládka se zřizuje dočasně, po nějaké době bude chtí majitel ten pozemek zase užívat, tak zajistěte pozemek pro trvalé uložení materiálu. Ideálně někde blízko, ať se to nemusí tahat přes půl republiky a nadávat, jak je to drahé, když se vozí přebytečná zemina zbytečně.

czhunter

Já myslím, že stavitelé té staré trati by byli rádi. Oni věděli, že to staví „na dobu určitou“ (tak jako to víme i my, když stavíme ten nový koridor) a protože byli přátelé pokroku, byli by určitě nadšení, že jednou, až bude lepší technika, tak jejich stavbu nahradí lepší stavba. Já také doufám, že ty naše koridory na +- 200 km/h do 100 let nahradí něco lepšího … ať už něco na způsob maglevu/hyperloopu nebo třeba konečně někdo vymyslí teleport … nebo cokoliv. Pokud bysme trvali na tom, že to co děláme dnes je to nejlepší možné pro zbytek budoucnosti… Číst vice »

Rozšíření S welcome

Maglev a hyperloop se zastavkami jako Heřmanice, no tak to jo. 😀 A pak už rovnou teleporty… sice jsme ještě nepřišli na to, jak dosáhnout a udržet aspon 10% rychlosti světla pro cestu k nejbližší hvězdě a jejím planetami, stejně tak zatím nevíme jak dostat lidi na Mars bez rizika brutálního ridnuti kosti a rakoviny, ale pán už vidí reálně teleportaci. Bylo to ve Star Treku, co?

Laborec425

To jsou přesně ti, co si o sobě myslej, že jsou vládci světa a vesmíru. Oni uviděj, co s náma planeta udělá za pár stovek let. Sama si poradí s tím, co jí velice škodí….

czhunter

Ve Star Treku jsou pokud vím Warpové motory.

Ale vy si myslíte, že to co stavíme dnes je to nejlepší možné na celý zbytek budoucnosti a máme už radši dopředu fňukat, že nám to za pár desítek let někdo překope?

Já myslím že ne.

czhunter

EDIT:

Ono jde o to, že jste to nepochopil – nepsal jsem, že vidím reálně teleportaci, ale že vidím reálně, že za 100 let budou naše dopravní stavby tak moc zastaralé (a zároveň nepotřebné a neupravitelné – angličeni na to mají pěkné slovo „obsolete“), že to nejlepší bude je prostě bez slitování zrušit.