Vlaky z Vídně do Bratislavy se ve slovenské metropoli vrátí na hlavní nádraží, cesta zrychlí
Lokomotiva od ÖBB a vozy zajišťuje ZSSK a WGS. Foto: Aleš Petrovský

Rekonstrukce trati si vyžádala výluku, jezdily jen vlaky z Petržalky.
„Soupravy budou tvořit klimatizované vozy národních dopravců slovenska a Rakouska (ZSSK a ÖBB)“
Tady bych byl opatrný. Pokud se nezmění vozový park na lince, tak toto platí jen částečně. Klimu mají slovenské vozy Bdteer, ale ne rakouské CityShuttly (Jenbacher). Kvůli řídicímu vozu tam nejspíš zůstane tento hybrid, protože ÖBB už žádné jiné vhodné vozy nemají.
Byla by to krásná linka pro dvousystémový Cityjet.
Pravdepodobne tam budú CityJety, len sa ešte dodávajú. Do konca budúceho roka ich má byť 21 kusov a sú dvojsystémové….
Tak schválně, jestli někoho na Slovensku napadne, že by tam pak šlo začínat nebo končit některé dálkové spoje na západ od Vídně, nebo to je zase prostě moc práce a nikdy se to tak nedělalo, či Bratislava na mapu Evropu prostě nepatří a tak jediné prodloužené spoje z Zurichu, Stutgartu, Mnichova, případně odjinud, budou končit jenom v Budapešti.
Ten 33km dlouhý usek tratě rovný jako pravítko by výkonné jednotky na 200kmh samozřejmě dokázali využít, když je z jedné strany na ohraničen 160, ještě více, pokud by se i na Slovensku sousední úsek dokázal zvednout na 120-140.
S tím, co jste napsal, se dá souhlasit. Jen.. kdo to bude platit? Kdo na to poskytne soupravy? Kam by se soupravy uklízely v uzlu Bratislava? Je na to vůbec dostatečná kapacita?
Platilo by to buď Slovenské či Rakouské ministerstvo nebo jízdné, předpokládám, že těch denních cest mezi Bratislavou a Vídní je za den vcelku dost a pro část těch lidí je jezdit v osobáku „pod úroveň“, stejně jako dnes neexistuje žádné přímé spojení dál do Německa. Jestliže by ta cesta trvala někde mezi 25-30 minutami, tak to počet souprav opravdu razantně nezvýší, nové vlaky se pořád objednávají a vyrábí, v Rakousku teď zrychlení do Klagenfurt může nějaké soupravy uspořit. Jestliže je okolí hlavní stanice po několik hodin denně vytíženo Slovenskými spoji, tak by ony spoje prostě směřovaly mimo prostředky špiček, na… Číst vice »
ZSSK soutěží jednotky pro dálkové vlaky Košice – Vídeň.
Problém leží v Bratislavě – zoufalá hlavná stanica, zoufalý tunel. Dokud tyto problémy ŽSR nevyřeší, moc se toho na spojení Bratislavy s Vídní a dál západním směrem nevymyslí (a samozřejmě to platí i pro směr Břeclav).
Nateraz budú od decembra existovať priame vlaky Košice – Viedeň. V staršom prevádzkovom koncepte mali jazdiť každé dve hodiny, v preklade s vlakmi zo západu Rakúska do Bratislavy. Bohužiaľ tá druhá kategória sa nerealizuje vôbec a prvá bude jazdiť len štyrikrát za deň. Takže máme luxusnú trať kde sa po inštalácií ETCS bude dať BA – W dať za cca 40 minút, alebo drvivá väčšina ľudí sa stále bude voziť REXami za 56 minút navyše stojacimi v Marcheggu kvôli výmene personálu, lebo napriek radu slovenských fírov v Rakúsku je údajne nemožné nájsť ľudí čo by mohli odjazdiť hodinovú linku v… Číst vice »
Na to mali byť tie nové súpravy od Stadlera, aby zabezpečovali spojenie – KE – Viedeň. Aj keď som počul hrôzostrašnú správu, že Stadler sa do výberového konania nezapojil 🙁
No už od prosince budou některé expresy Bratislava-Košice začínat/končit ve Vídni, pokud vás zajímá to.
V opačném gardu je to hlavně o zájmu ÖBB, nicméně první/poslední rjx do Curychu už pár letí začíná/končí v Bratislavě. Doteď to jen dost limitovala infrastruktura.
Škoda že momentálne nie sú žiadne ucelené súpravy na REXy. Rakúšania ich začnú dostávať až budúci rok a Slováci asi nikdy 🙁
Škoda, že tam nikoho nenapadne protáhnout ICE z Vídně.
Na našej infraštruktúre je to vďaka Bohu. Veď by sa rozbilo…
Sú jednosystémové na 15kV, takže na SK nemôžu. Sú voľné vlaky do Benátok, Zürichu, videl som dva vlaky RJX do Mníchova (zvyšok ide do Budapešti)
Ano, na střídavinu jsou pouze ICE 3, ale DB už oznamovalo plány o expanzi, včetně Polska, tak bych čekal v budoucnu i dvou nebo tří systémové ICE 4. Když do Benátek ročně přijede 20 milionů lidí, tak nějaká část určitě i ze Slovenska.
Které soupravy mají jít na REXy u ÖBB?
Díky.
KISS.
elektrizace pěkná, ale proč se nezdvoukolejnil úsek Marchegg-DNV? nevyšla ekonomika? Rakušáci mají na východním zhlaví založeno prodloužení až na hranici..
ale je možné, že druhá kolej by musela jít mimoúrovňově přesmyknout trať na Kúty
Jenom opravit a zadrátovat ten půlkilometrový úsek trvalo rok a půl. Postavit druhý most přes Moravu + přesmyk, to je odhadem na dekádu 😉
Druhá koľaj je stále plánovaná (teda ekonomicky to vyšlo), ale je to samostatný projekt ktorý má byť realizovaný neskôr.
V omezené míře znamená každou hodinu z Petržalky. Nebo co je „onezená míra“? Po půl hodině to snad nejezdilo ani před výlukou, ne?
Ten výraz sa zrejme vzťahuje na celú ponuku medzi Bratislavou a Viedňou. Reálne došlo k zredukovaniu cca polovice vlakov (predtým základný interval 2x za hodinu, počas výluky 1x za hodinu – cez Kittsee je v špičke interval zahustený na 30 minút, takže reálne tá celková redukcia bola mierne pod 50 percentami).
Toto malo byť čiastočne kompenzované predĺženými súpravami cez Kittsee v špičkových časoch, ale bohužiaľ v praxi OBB ľúbili v prípade nedostatku vozidiel obetovať práve túto linku a zažil som tam niekoľko dosť neprijemných tlačeníc, kedy ten vlak z Viedne ledva pobral ľudí.