Vlaky z Prahy do Plzně do prosince zrychlí, opačným směrem naopak zpomalí
Západní expres Českých drah před odjezdem z hlavního nádraží v Praze. Foto: Jan Sůra
Správa železnic vysvětluje prodloužení jízdních dob stavebními pracemi mezi Smíchovem a Radotínem.
No jak čtu ty příspěvky, něco vám uniklo! Ty rozdíly času jsou do ČTYŘ minut, které mnozí cestující prohýří a nepoznají. Poznali byste tak 15 minut rozdílu. Hlavní je dodržování jízdních dob podle jízdního řádu. Otravné je pro cestující hlavně zpoždění, z důvodu kterého musí stihnout připoj nebo jim ujede! A to je o organizaci dopravy a ne o návrhu grafikonu.
O návrhu GVD je, aby byl reálný, neobsahoval kolize.
Často se hlásí „zpoždění z důvodu křižování“ (=jelo něco kolizního. Jinak by se mohlo hlásit, čím se lavina spustila).
Někdy se hlásí „zpoždění z důvodu výluky“ (=nedělal se výlukový GVD)
4min. jsou nic, ale kdyz si vemu vzdalenost Plzne od Prahy, tak ze Smichova jsem to jel autem stejne dlouho cca 75min… je to pomale, od vlaku bych cekal vice,…
A tunel na Beroun zatim v nedohlednu, zrychleni trati mezi Berounem a Ejpovicemi se neuvazuje… Natoz aby chtel clovek jet dal…
Koukám,že jste experti a proto vás požádám o sdělení – když přijedu do Pha hl.n. a dálší spoj mi odtud jede za 10min,ale nevím z kterého nástupiště,kde se to dá zjistit,děkuji za odpověď,protože běžet do haly a zase zpět tak jen tomu spoji – zamávám.
najděte si na stránce SŽDC odjezdové tabule, tam se to dá najít
Tak to chce být dost velký optimista nebo spíš hazardér. Já si nedovolim naplánovat cestu kde je na přestup 20 minut 😉 To jedu na vlak autobusem.
Někdy to vyjde tak, že při intervalu půl hodiny mám 10 nebo 40 minut. Počítám s 40, ale když to vyjde tak jsem rád.
Do haly běžet netřeba. V podchodech jsou aktuální odjezdy+perony+zpoždění na obrazovkách, vždy mezi jednotlivými nástupišti, takže jsou všude.
Plus na peronech jsou stojany s obrazovkami s odjezdy a příjezdy staršiho data a trochu méně přehledné pro ty, co to neznají, ale jsou.
Stojan ano, ale do podchodu, tam je to mizerny, takhle jsem pospichal take a kdyz vystoupite na 5 nast. a ted nevite kterym smerem a na ty tabule u vstupu na nastupiste neni videt dokud k nemu neprijdete (jsou vyse)… takze behate sem a tam…
Ten stojan ano, nejsem si ale jisty, jestli je na kazdem nastupisti a kolik jich je… ja uz to mam vychytany, ale clovek co nevi a nejezdi tam, tak vystoupi z vlaku a nevi kde co hledat, automaticky vleze do podchodu a hleda tabule, ktere nejsou videt a souhrne tam nejsou az v hale…
Nově jsou v podchodech světelné tabule s odjezdy.
Od kdy?
Jak to mám vědět? Prostě tam jsou.
Na nastupistich jsou elektronicke tabule s odjezdy a prijezdy… Myslim, stojan…
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/77/Hlavní_nádraží%2C_elektronický_informační_stojan.jpg
Takze bude lepsi do Plzne naprimo a zpatky do Prahé to vzit prec Ceske Budejovice…
A jsou ty jízdní doby reálné? Pokud vlak bude v daný čas připraven k odjezdu, dojede bez zpoždění? 🙂 Nebo tam budou pomalé jízdy které tomu brání, výstrahy aby se nejelo naplno,….
Má cenu řešit 4 minuty, když u nás když má vlak +5 minut je ještě včas. 😀
Není. Jen +4.
I když má vlak +5, tak SŽ nehlásí zpoždění.
Když má +9 nebo +10, hlásí se +5.
Protože ten informační systém většinou stále ovládají lidé ručně, tak si tam můžou napsat coi chtějí. V Ostravě hln se například jednu dobu snažili o přesné informace a na informační tabuli nebyl problém vidět třeba spoždění 7 minut. Pak je to asi přestalo bavit a už to tam píšou po 5 minutových krocích.
Jeden japonec rikal, jak v tom chaosu muzeme fungovat, nechape, ze stihame pripoje…
Hlášení menšího zpoždění je z toho důvodu, kdyby vlak krátil zpoždění, tak aby si pak někdo nestěžoval, že mu ujeli. Tak se napíše raději 5.
Ano, ale někdy k tomu dochází i v situacích, kdy je nemožné aby měl vlak z dané stanice jenom +5:59. (Třeba protože už má +11 a rozdíl mezi „krátkým časem při vmax“ a „přepásaným časem“ je menší)
+4 nominálně znamená <5, protože čas skutečného příjezdu/odjezdu a tím i čas zpoždění se standardně zaokrouhluje dolů (zpoždění 4 minuty 59 a půl sekundy se počítá jako zpoždění 4 minuty).
Ostře menší než 5, to je i 4:59.99999999. (přesně, perioda by se už rovnala)
No to je zase kauza hodná zDopravy.cz 🤪
Má tahle zpráva vůbec hodnotu, kterou za ni SŽ tiskovému mluvkovi zaplatí?
V neděli to dělá mluvčí ve svém volnu, tudíž zadarmo.
Vy nemáte práci, která je Vám koníčkem?
U SŽ to tak mají skoro všichni.
Po 30 letech u ČSD-ČD-SŽDC-SŽ je mi koníčkem jen kvůli šotoušské minulosti 😀 A co se týče kolegů, koníček je to možná pro pět ze sta, pro ostatní práce jako každá jiná, někdy baví, jindy se.e
Krásná teorie. Prosím do poznámky v JŘ přidat „Cestující si navatuje jízdní dobu podle svých zkušeností“.
Sněhulák z Plzně G.n. na Špičák měl v poznámce: jede za příznivých sněhových podmínek. O jízdě vlaku se informujte a telefonní číslo…tak co nějak podobně…?
BND 30 ab mladší generace věděla, co je Plzeň G.n. 😀
PS: já to vím
O pár minut kratší nebo delší jízdní doby, na tom až tak nesejde… Potěšilo by spíše, kdyby byly realistické, jinými slovy spolehnutí na časy odjezdů a příjezdů vlaků. Přes léto to bylo peklo.
Proto jezdím už 5 let autem.
Je fakt, že se mi dlouho nestalo, že by navigace ukazovala čas příjezdu nesmyslně dopředu. Spíše jsem rychlejší než Waze (a podezírám z toho svoje řízení, sice jedu defenzivně ale na dálnici 140+).
O tom bych raději nemluvil, protože pokud máme někde schůzku, ti co jedou autem jsou zásadně dost pozdě a se slovy „sorry, zase to stálo v XYZ“.
A vidíte, já mám naprosto opačné zkušenosti. Auto mne nevyplivne vesnici před cílem, jede, kdy chci já, mám v něm uklizeno a hlavně jsem na místě za polovinu času.
Kolik z vás, co jste palcovali červeně, dojíždí vlakem Beroun – Praha a opačně?
Ani po dostavbě 171 nebude dosaženo systémové jízdní doby Ex 60 minut. A čekat do roku 2042+ mi přijde neakceptovatelné… 🙁
A k čemu je, prosím, ta vaše (hloupá) „systémová jízdní doba 60 minut“? To chcete v koncových stanicích toho úseku čekat 60 minut při přestupu na nějaký přípoj, abyste dodržel „ideální takt“?
Například to může snížit turnusovou potřebu souprav na dálkových linkách.
Petr je evidentně idiot, když si myslí, že kvůli pěti minutám dojde k ušetření souprav…
Tak u ČD samozřejmě k žádné úspoře nedojde… (trocha ironie použita)
Alexi, Petr není vůbec idiot a napsal to úplně správně = může to snížit tunrusovou potřebu. Když u expresu zkrátíte jízdní dobu o 8 minut v každém směru, tak máte v součtu 16 minut. A to může (ale nemusí) opravud přinést snížení turnusové potřeby souprav, kdy Vám nejen zbyde pár vozů pro nějakou jinou linku, ale taky to může (ale i nemusí) přinést nějaké nové přípoje v Praze nebo Plzni (třeba na R 11 alespoň ve směru do ČB) a může to zprostředkovaně přinést úsporu jinde, protože časově posunuté vlaky budou v jiných „slotech“ na hlavním nádraží. Zkrácení o 8… Číst vice »
Což je ovšem vlastnost samotného zkrácení, nikoliv (ne)dosažení SJD.
Tak ono i 60min by byla tristní doba. Už dávno to mělo být 30-35min. Jen to tehdá ten kohoutek z VV zatrhl a tunel jen tak nebude. Přitom se tak za 5-7 let mohl otevírat 😓
Jj, je to škoda. Ten pán zabrzdil hodně staveb. A to nejen na železnici. Ale mistrovství světa koko.. vyhrává ten co přišel po Žaludu.
Asi moc nevíte, že je snaha o uzel (dálkový) Praha X:00 a X:30, že? Ze všech ostatních směrů se k němu ta JD bude kolem 2030 už velice blížit, jen Plzeň bude totálně mimo.
Je možné, že většina linek dálkové dopravy ve výhledu 2030 bude dosahovat uzlu Praha hl.n. kolem celé a půl. Ale k tomu je potřeba dodat, že přestupní doba na hlváku je 9 minut. k čemu vám bude těsný příjezd kolem celé, když spoj jiné linky odjede těsné kolem celé? Já teda to, že linky Ex6 a R16 přijedou 15/45 a většina ostatních pojede 00/30 vidím spíš jako výhodu, protože díky tomu bude přestup cca 15 minut na většinu linek, což je na Prahu velmi přijatelná doba.
Ano, proto by měl být příjezd do takového uzlu maximálně X:55 a odj X:05… 🙂
Jistě, a při zpoždění 6 minut uděláte přípoji pápá.
No, dokud je tu zpoždění STANDARD (jak to berete vy) a ne VÝJIMEČNÁ událost…
Tak chcete raději dobu na přestup 45 minut? Myslím, že ne…
45 je ideální čas. 30 minut je na zpoždění a 15 na pohodlný přestup 😉
Právě, když bude systémová jízdní doba hodina, tak nebudete v koncových stanicích hloupě čekat, protože vám to bude navazovat.
V roce 2042+ bude tunel z Prahy do Berouna hezky namalován,za ty malůvky zaplaceno tolik,že by se prokopaly tunely nejmeně 3,na youtube se podíváte na krásnou padesátou vizualizaci,kterak že to bude rychlé a spolehlivé spojení do Plzně a dále,jak to uleví již znovu opravované a optimilizované trase Smíchov-Beroun a bude slibováno,že do třiceti let bude postaven.
Pro ty,kterým chybí smysl pro humor:
Ten tunel nikdy nebude ale stát bude jako by byly dva. A většina provozu mezi Prahou a Berounem bude po jedné koleji.Ostatní se budou opravovat.
Hezké systémové jízdní doby jsou kvůli křižováním a návaznostem potřeba mimo Prahu zejména na jednokolejkách, v Praze v běžné denní doby je to stejně na průběžné příjezdy a odjezdy spíš než na sjíždění se všeho v určitou dobu.
Ono už jen marketing „do Prahy pod hodinu“ udělá hodně. Vizte Pardubice.