Dopravci Železnice

Vlaky z Prahy do Berlína zrychlí o 11 minut, z Česka vyjedou později

Na vlaky EuroCity Praha - Berlín - Hamburk nasazují České dráhy jedny ze svých nejlepších vozů. Foto: České dráhy
Na vlaky EuroCity Praha - Berlín - Hamburk nasazují České dráhy jedny ze svých nejlepších vozů. Foto: České dráhy

Cestování vlakem mezi Prahou a Berlínem od změny jízdního řádu 10. června zrychlí. Přímé vlaky už nebudou muset měnit lokomotivu v Drážďanech.

Ke zkrácení jízdní doby dojde od letní změny jízdního řádu,“ potvrdila mluvčí Českých drah Monika Bezuchová. V rezervačních systémech Českých drah i Deutsche Bahn jsou zatím i pro termíny po změně jízdního řádu původní časy. „Cestujícím by se tato změna v informačních systémech měla zobrazit koncem měsíce dubna,“ dodala Bezuchová.

Vlaky z Prahy budou odjíždět v sudou hodinu namísto v čas :21 o 11 minut později, tedy :32. Do Prahy na hlavní nádraží budou přijíždět vždy o 11 minut dříve, tedy ve 24. minutu. Cestu nově vlaky zvládnou za 4 hodiny a 9 minut, na nádraží Südkreuz za 4 hodiny a 2 minuty. Zda se s tím změní i jízdní řády rychlíků z Prahy do Chebu, které jezdí přes Ústí nad Labem a jsou s berlínskými EC v taktu, není jasné.

Vlaky z Prahy do Berlína dosud ztrácí v Drážďanech přepřahem patnáct minut. České dráhy si kvůli tomu pronajaly nové lokomotivy Siemens Vectron. I když je mají k dispozici od prosince loňského roku, kvůli zaškolování německých strojvedoucích začnou plně jezdit vlaky bez přepřahu až v červnu.

Už v prosinci vlaky zrychlily díky dokončení další části modernizace trati mezi Berlínem a Drážďany.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vladimír Bílý
Host
Vladimír Bílý

No hlavně z logiky věci je jasné, že změna času se týká jen úseku Berlin-Dresden:-)

Franta
Host
Franta

Přesně naopak. Tohoto úseku se ta časová změna netýká.

VRT
Host
VRT

Člověče, čtěte víc než nadpisy!

Jaroslav
Host
Jaroslav

Rychlíky do Chebu jezdí už od začátku platnosti jízdního řádu v časech, ve kterých mají jezdit ty EC od od změny jízdního řádu, takže není jediný důvod, aby se jejich časy měnily.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Autor tím směrem nejezdí a ČD nejsou (jak je dávno známo) jeho oblíbencem, tak mu to nepatřičné plivnutí pro tentokrát odpusťme …

Romanero
Host
Romanero

Jan Sůra: tak on nesedí čas R vs. EC ani v jednom směru. Na cestě z Prahy je rozdíl 12 minut, ve směru do Prahy 10 minut. Podle mě to udělají tak, aby se na krušnohorské R nemuselo sahat..

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jan Sůra: „Zkuste si nastudovat fakta: část chebských Rx vyjíždí :21, jiné :33. Jak jistě víte, 11+21 není 33.“
Účelově zavádějící tvrzení: jediným rychlíkem, který odjíždí z Prahy dříve (= mimo pravidelný takt) je první ranní rychlík, a to proto, že jako první ranní dálkový vlak v úseku Praha – Ústí nad Labem zastavuje i v nácestných stanicích – všechny ostatní rychlíky jedou už v pravidelném taktu přesně v souladu s tím, na co upozornil „Jaroslav“!