umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Železnice

Vlaky z Prahy do Berlína zrychlí o 11 minut, z Česka vyjedou později

Na vlaky EuroCity Praha - Berlín - Hamburk nasazují České dráhy jedny ze svých nejlepších vozů. Foto: České dráhy
Na vlaky EuroCity Praha - Berlín - Hamburk nasazují České dráhy jedny ze svých nejlepších vozů. Foto: České dráhy

Cestování vlakem mezi Prahou a Berlínem od změny jízdního řádu 10. června zrychlí. Přímé vlaky už nebudou muset měnit lokomotivu v Drážďanech.

Ke zkrácení jízdní doby dojde od letní změny jízdního řádu,“ potvrdila mluvčí Českých drah Monika Bezuchová. V rezervačních systémech Českých drah i Deutsche Bahn jsou zatím i pro termíny po změně jízdního řádu původní časy. „Cestujícím by se tato změna v informačních systémech měla zobrazit koncem měsíce dubna,“ dodala Bezuchová.

Vlaky z Prahy budou odjíždět v sudou hodinu namísto v čas :21 o 11 minut později, tedy :32. Do Prahy na hlavní nádraží budou přijíždět vždy o 11 minut dříve, tedy ve 24. minutu. Cestu nově vlaky zvládnou za 4 hodiny a 9 minut, na nádraží Südkreuz za 4 hodiny a 2 minuty. Zda se s tím změní i jízdní řády rychlíků z Prahy do Chebu, které jezdí přes Ústí nad Labem a jsou s berlínskými EC v taktu, není jasné.

Vlaky z Prahy do Berlína dosud ztrácí v Drážďanech přepřahem patnáct minut. České dráhy si kvůli tomu pronajaly nové lokomotivy Siemens Vectron. I když je mají k dispozici od prosince loňského roku, kvůli zaškolování německých strojvedoucích začnou plně jezdit vlaky bez přepřahu až v červnu.

Už v prosinci vlaky zrychlily díky dokončení další části modernizace trati mezi Berlínem a Drážďany.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír Bílý

No hlavně z logiky věci je jasné, že změna času se týká jen úseku Berlin-Dresden:-)

Franta

Přesně naopak. Tohoto úseku se ta časová změna netýká.

VRT

Člověče, čtěte víc než nadpisy!

Jaroslav

Rychlíky do Chebu jezdí už od začátku platnosti jízdního řádu v časech, ve kterých mají jezdit ty EC od od změny jízdního řádu, takže není jediný důvod, aby se jejich časy měnily.

železničář v důchodu

Autor tím směrem nejezdí a ČD nejsou (jak je dávno známo) jeho oblíbencem, tak mu to nepatřičné plivnutí pro tentokrát odpusťme …

Romanero

Jan Sůra: tak on nesedí čas R vs. EC ani v jednom směru. Na cestě z Prahy je rozdíl 12 minut, ve směru do Prahy 10 minut. Podle mě to udělají tak, aby se na krušnohorské R nemuselo sahat..

železničář v důchodu

Jan Sůra: „Zkuste si nastudovat fakta: část chebských Rx vyjíždí :21, jiné :33. Jak jistě víte, 11+21 není 33.“
Účelově zavádějící tvrzení: jediným rychlíkem, který odjíždí z Prahy dříve (= mimo pravidelný takt) je první ranní rychlík, a to proto, že jako první ranní dálkový vlak v úseku Praha – Ústí nad Labem zastavuje i v nácestných stanicích – všechny ostatní rychlíky jedou už v pravidelném taktu přesně v souladu s tím, na co upozornil „Jaroslav“!