Vlaky z Číny do Evropy mají problém: uzavřené hranice do Polska. Do Varšavy už dorazil ministr
Vlak z Česka do Číny, zdroj: Železniční magazín

Trasa vlaků přes Turecko je pomalejší a méně spolehlivá.

Trasa vlaků přes Turecko je pomalejší a méně spolehlivá.
Dobre tak. Lebo s Číňanom sa dá jednať len keď mu tresneš po peňaženke a s ruSSákom len keď mu tresneš po papuli …
A přitom je to tak jednoduché- Si Tin Pchingovi stačí jeden telefonát do Kremlu a je vše vyřešené.
Opravdu jezdí 19000 vlaků ročně? To je 52 denně, takže od 12. září se jich za 10 dní v Bělorusku nebo po trase naštosovalo kolem 500?
Taky mě to zaskočilo, jestli to nebude někde chyba v překladu ( i třeba trochu úmyslná, Vagón= vlak apod.)
Pro srovnání, před válkou jezdilo z Ruska do Lotyšska 18 vlaků denně, nejvíc s uhlím k Baltskému moři
Není to překlep, podle čínského železničního dopravce to bylo 19.392 vlaků. Nemyslím si jen, že vše přes Brest.
19 392 vlaků – z Číny kam?
Polaci maji radi (Belo)Rusko asi jako býk rudy hadr. Kdyz je budou dale stvat, tak tu hranici už neotevřou nikdy.
Tím pádem Čína končí (:-)).
Tím pádem i Ostrava. Jak Vítkovice tak Liberty(Nová huť) vozí přes tento přechod vstupní materiál pro válcovny když prvovýroby skončily…
Odkud tento materiál primárně pochází? Rusko, Kazachstán?? Děkuji.
Co se týká Nové huti provoz 14 (profily) středojemná válcovna (plánuje se rozjezd i hrubé válcovny) tak je to Kazachstán. Co se týká závodu 15 rourovna a 16 válcovna pásů jde o určitý mix. Kazachstán Rusko ale i jiné země jako Omán. Mix dovozců se týká i Vítkovic.
Zapomněl jsem dodat že jsou i evropští dodavatelé jako Německo Polsko Rumunsko. Jde o určitá specifika a každý ten dodavatel je schopen v podstatě dodat něco jiného na konkrétní výrobky a v požadovaných rozměrech.
středojemná válcovna je ta kde se válcuje jen ve středu a velice jemně ?
ne, ta je v Jemnici
Já jsem myslel, že v Jemnici je akorát jemná drtírna odpadu z čajových lístků.
No ta nase vlajka na to obrazku je teda povedena. JE TO SCHVALNE??
To si nemyslím, jen šlerndrián. Jak jsem napsal níže, ta fotka pochází z doby, kdy vztahy mezi ČR a ČLR byly na vrcholu.
Já myslím, že náš čínští komouši urážejí zcela záměrně. Pokud by se u nás někde objevila takto vzhůru nohama čínská fangle, tak bude jejich velvyslanec okamžitě sepisovat protestní nóty. Zatímco pro nás je to jen úsměvná připomínka hlouposti autora, v Čině, kde je „zachování tváře” jednou z nejvyšších hodnot, je to hluboká urážka.
Třeba jen někdo nezná tu povídačku o cihle a vajíčku, co se u nás učí už děti ve školce (takže správně nakreslit českou vlajku umí i malé děti).
Jasně že jiný stát už by vyhlašoval válku, ale my češi se maximálně tak pousmějeme nad něčí nevedomostí.
Měla by se stejným způsobem uzavřít i vzdušná hranice. Nechápu, proč povolujeme čínským (nebo jakýmkoli jiným, často též podivným) letadlům létat přímo mezi EU a (Bělo)Ruskem, obzvlášť když sami sobě to zakazujeme.
To by se jednoznačně měla. Takto se hodně poškozují evropští dopravci na linkách do východní Asie. Přes Rusko to prostě je kratší a čínské aerolinky tu mají konkurenční výhodu jako kráva.
Jenže diplomacie není jednostranná. Evropská letadla létají zase přes Čínu a to jde snadno zatrhnout. Má se to evropským dopravcům ještě více zkomplikovat? Jinak Čínské aerolinky nepochybně mají výhodu, ale jako cestující z Evropy bych to teda 4x zvážil, protože v případě technických problémů jeden skončí na nepřátelském území Ruska.
Přičemž to jde dokonce udělat i politicky korektně. – “To víte, lítaj nám sem přes hranice rusáci s migama, ještě nešťastnou náhodou schytáte nějakou raketu. Raději to obleťte jinudy”. A takhle fackovat Číňany tak dlouho, dokud tu svou surovinovou kolonii trochu neuklidněj…
Koukám, že zas někdo (ten, co vždycky) spustil hackerský útoky na letiště po Evropě. Správná reakce by měla být divert některých letů na záložní letiště (protože letiště pod hackerským útokem má omezenou kapacitu). Takže lety z Číny pěkně na Paris Beauvais, Frankfurt Hahn a Brussels Charleroi
A takhle s každým takovým útokem. Číňani buď rusáky umravněj, nebo z nich bude dálkovej Ryanair…
No nevím, s Čínou se neválčí, tedy nejsou na sankčním seznamu, hlavně to velmi snadno mohou recipročně vrátit evropským aerolinkám, tedy drasticky prodloužit cesty do Japonska, Koreje a znemožnit do Číny.
Nerozumím tomu, jaktože KLM můžou létat mezi Amsterdamem a Tokiem přes ruskou Sibiř. https://www.directflights.com/AMS-NRT
Nemůže, tohle je jen indikativní trasa, fyzicky to letí jinak, proto ten let trvá skoro 14hodin.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bqh#3c4f9653
Nemůže, najděte si nějaký let na Flightradar24. Ortodroma je přes Rusko, to na té mapě, to jest nekratší spojnice na kouli, ale v reálu se musí kolem Ruska.
Ono těch alternativních tras, naštěstí pro Poláky, zas tolik není. Finsko a Pobaltí je náš civilizační okruh, Ukrajina je passé a jižní trasa přes Turecko, Srbsko a Maďarsko je vlastně jediná reálná alternativa. Mimochodem, i proto se do těchto dvou zemí Číňani tolik montují, ale tam bude stejně nejslabší článek úsek na Středním východě. No a pak už je všude dál jen Římské jezero. Naštěstí.
Co je to „Římské jezero“?
Asi Středozemní moře ?
Středozemní moře?
Středozemní moře
dle AI: „Římské jezero“ není přesný název konkrétního jezera, ale může odkazovat na jezero Albano (Lago Albano), které je známé jako „papežské jezero“ a leží kousek od Říma 🙂
Nebo mě ještě nepadá Vodní nádrž Římov 🙂
Jenze jsou tam jeste Bulharsko nebo Recko, ktere muzou taky poslat Cinana do ****. Pak uz jen po mori kdovi kam …
Řecko nepošle Číňana nikam. Prakticky mu prodalo přístavy.
Ono to má ještě jeden rozměr: Čína v Bělorusku docela hodně investovala a dál plánovala investovat do železniční infrastruktury, právě kvůli tranzitu carga. A teď jim Lukašenko ty investice trošičku znehodnocuje tím, že dlouhodobě dráždí sousedy do takové míry, že mu uzavřeli hranici.
Čína v Bělorusku stále aktivně investuje, a nejen investuje ale i ve velkém využívá svoje lidi pro nejrůznější práce. Kromě železnice, kde rekonstruje kompletně tratě a po kterých jezdí i čínské mašiny. Tak stále rozšiřuje obrovský čínský průmyslový park Bílý kámen v blízkosti letiště. Navíc financovala a stavěla novou paralelní dráhu na letišti, pro svoje cargo letadla.
Kdo to zavřel, Lukašenko? Tímhle maximálně se zvýší jeho závislost na Rusku a Číně. Už nejsme v době kdy sankce mají nějaký efekt, aniž by to nebolelo i ty kdo to vymyslel.
Jo, zavřelo to Lukašenkovo agresivní vojenské cvičení s Ruskem.
Zrcadlově otočená česká vlajka na fotce ukazuje, jak moc si nás Číňan váží
No ona i ta bílá půlka v tomto případě není úplně půlka… Je, potvůrka, nějaká větší…
Mají to stejně blbě, jak naši flastenci
Asi drobný přehmat. Je na čase drobným přehmatem používat tuto čínskou vlajku
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Flags_of_the_Republic_of_China#/media/File:Flag_of_the_Republic_of_China.svg
Proč by si nás měl Číňan vážit? Protože jsme se vykašlali na jeho investice a paktujeme se s Thajwanem? Protože náš nejvyšší představitel jezdí za dalajlámou? Čína dá hodně na symbolická gesta a tohle je možná jedno z nich.
Hm. Jenže ta fotka je z roku 2017, z prvního funkčního období Miloše Zemana, kdy hovořil s krtečkem v čínské televizi, učil se stabilizovat společnost po čínském vzoru a předseda Si navštívil Prahu a cítil se zde jako doma.
Takže vysvětlení bude prostší, ten transparent vyráběl nějaký ne příliš bystrý soudruh a všem kolem to bylo tak nějak jedno.
My jsme se vykašlali na jeho investice? Myslíte ty investice, které slibovala parta kolem Zemana, a ze kterých zbyl jen nákup fotbalového klubu? Takové investice ať si s prominutím strčí za klobouk. Fascinuje mě, že za těch pár let už lidi zapomněli, že líbat čínské zadky bylo úplně k ničemu, a kdybychom diplomatické úsilí nasměrovali kterýmkoliv jiným směrem, měli bychom z toho větší užitek.
Těch investic bylo víc, ale oproti velkohubým slibům našich politiků to bylo hodně slabé. Pěkný přehled je tady (pro ty, co mají předplatné Hospodářek): https://archiv.hn.cz/c1-67788700-10-let-od-invaze-cinskeho-kapitalu-zbyly-hotely-kancelare-zvetrale-pivovary-a-jedno-nove-spojenectvi
Myslíte ty investice, jaké svět neviděl?
A není to naopak spíš tak, že si Číňan váží toho, kdo se nedá koupit?
Sliby nejsou peníze, po 4tém to budete mít nás vlastní kůži