Vlaky z Číny do Evropy mají problém: uzavřené hranice do Polska. Do Varšavy už dorazil ministr

Vlak z Česka do Číny, zdroj: Železniční magazínVlak z Česka do Číny, zdroj: Železniční magazín

Trasa vlaků přes Turecko je pomalejší a méně spolehlivá.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libcha

Měla by se stejným způsobem uzavřít i vzdušná hranice. Nechápu, proč povolujeme čínským (nebo jakýmkoli jiným, často též podivným) letadlům létat přímo mezi EU a (Bělo)Ruskem, obzvlášť když sami sobě to zakazujeme.

johny

Ono těch alternativních tras, naštěstí pro Poláky, zas tolik není. Finsko a Pobaltí je náš civilizační okruh, Ukrajina je passé a jižní trasa přes Turecko, Srbsko a Maďarsko je vlastně jediná reálná alternativa. Mimochodem, i proto se do těchto dvou zemí Číňani tolik montují, ale tam bude stejně nejslabší článek úsek na Středním východě. No a pak už je všude dál jen Římské jezero. Naštěstí.

Petr Šimral

Co je to „Římské jezero“?

Juraj

Ono to má ještě jeden rozměr: Čína v Bělorusku docela hodně investovala a dál plánovala investovat do železniční infrastruktury, právě kvůli tranzitu carga. A teď jim Lukašenko ty investice trošičku znehodnocuje tím, že dlouhodobě dráždí sousedy do takové míry, že mu uzavřeli hranici.

Pavel Kopeček

Čína v Bělorusku stále aktivně investuje, a nejen investuje ale i ve velkém využívá svoje lidi pro nejrůznější práce. Kromě železnice, kde rekonstruje kompletně tratě a po kterých jezdí i čínské mašiny. Tak stále rozšiřuje obrovský čínský průmyslový park Bílý kámen v blízkosti letiště. Navíc financovala a stavěla novou paralelní dráhu na letišti, pro svoje cargo letadla.

Pražec

Zrcadlově otočená česká vlajka na fotce ukazuje, jak moc si nás Číňan váží

Marťas

No ona i ta bílá půlka v tomto případě není úplně půlka… Je, potvůrka, nějaká větší…

Petr

Mají to stejně blbě, jak naši flastenci