Vlaky z Budapešti do Prahy nabírají velká zpoždění kvůli nehodě na Slovensku
Ilustrační foto: Vykolejení nákladního vlaku v Trnovci nad Váhom. Foto: Peter Melicher / Railtrans.sk
Cestující na trase mezi Budapeští a Prahou dnes musejí počítat s velkými zpožděními. Kvůli vykolejení nákladního vlaku v Trnovci nad
Tak druhý den po nehodě její následky stále nebyly odstraněny a Metropolitany z Budapešti mají aktuálně zpoždění 130 a 100 minut. Opravdu nešlo vymyslet nějaké řešení (náhradní souprava na českém území)? Kolik významnějších linek než je tato České dráhy mají?
Ex 30172 má u Letovic(Břeclav – Praha) právě „jen“ + 92min…
Zajímá mě jestli není příčinou nehody závada na voze. Nemusí to být nutně ve svršku.
Jestli zavada na voze to nevim, ale vykolejeny uz vjizdel na zhlavi, na poskozeni u sjezdove vyhybky je videt, ze byl pravdepodobne podvozek vykolejeny vlevo a preskakal uchyceni pridrznice – vyhnul ji ke kolejnici, vylomil kolejnice pred srdcovkou… alespon tak to vypada,… pak pri vjezdu na zhlavi to uz na vyhybkach nedal,….
Hmm. Kvalitní slovenský svršek. ŽSR předvádí to co si ani Správa železniční dopravní cesty nedovolí. Stav hlavních tratí na Slovensku připomíná ty nejhorší lokálky v ČR. Výhybky s napadrť rozmlácenými srdcovkami, propadané sváry, pražce z roku 1970 to jsou hlavní tratě na Slovensku. Můžeme být rádi že to odskákal nákladní vlak. Protože kdyby ten vlak projel, to EC za ním by to mohlo schytat místo něj. Ale to už by si někdo na Slovensku možná začal konečně něco uvědomovat. Dvě velké dopravní nehody a ŽSR stále nic se stavem svršku nedělá. Je to neuvěřitelně ubohé z její strany.
Ať ŽSR dělají co dělají, peníze na rekonstrukci svršku si samy nevykouzlí. ŽSR je v situaci, že má sotva prachy na výplaty svých zaměstnanců a řešení největších havarijních úseků. Jestli je někdo ubohý, pak je to vláda, která dáva miliony na (mnohokrát úplně zbytečnou) dálniční infrastrukturu, zatímco veřejná doprava stagnuje
Tak např. loni ŽSR zaplatilo milion Eur za vyškubání Podhoran pri Lužiankách, kde byl poslední osobní vlak v roce 2003 a nákladní 2014 (podobně vyškubaných stanic s nulovou nebo skoro nulovou dopravou bylo loni víc) a pak že nejsou prachy.
Moc fotek zverejneno neni, ale to poskozeni je zajimave…
škoda že není víc fotek. Nicméně pěkně přeoráno…
Me zaujalo to poskozeni na „sjezdove“ vyhybce pred srdcovkou a poskozeni pridrznic… pak je az „preorano“…
Byl vykolejeny uz pri vjezdu na zhlavi… resp. nejaky vuz…
přesně tak, ten průser začal o něco dřív, než zobrazuje fotka. Třeba bude někde časem k mání níc dokumentace
To, co jezdí na Metropolitanu je hrůza.. Velkoprostoráky horší jak v Os! Do Prahy jedu RJ, rj, protože EC má pravidelně půlhodinová zpoždění! A také by mě zajímalo, proč ČD pomáhají RJ v konkurenci? V pátek večer a a neděle jsou jízdenky prozdraženy na 245kč 😂😂. A Jančura vydělává, RJ jsou týden předem vyprodané..
Bodejť by nebyly, když je má stabilně nejlevnější, třeba Praha – Poprad klidně i za 300…
Jen se děsím okamžiku kdy takhle vyskáče nějaký EC-čko plné lidí v pátek odpoledne , zatím si černého Petra vytáhlo Cargo (již potřetí). Ví někdo jaká je traťová rychlost v daném úseku?
Mám za to že tam je ve stanicích stovka, mimo stanice 120.
Jinak je to jen moje teorie, ale nákladní vozy jsou jednak těžší, a druhak mají hrubší chod kvůli jednoduššímu vypružení (nemají sekundární, jen primární), takže to je možná důvod, proč mají větší tendence vyskákat.
Na bláťáku se propadnou hlouběji, skářou tím pádem výš. Díky vyšší hmotnosti nákladnícho vlaku se výhybka rozláme spíš pod ním než pod osobákem. Pendolíno mělo tehdy v Praze smůlu.
No… Pendolino smůlu. Ta trať tehdy byla příšerném stavu, jeden lom za druhým, zaflikované příložnicema, hrůza. Bylo to otázkou času a lotrie kdy se vylomí kus kolejnice přímo pod vlakem prostě na cykly ne na hmotnost.
Co je to bláťák?
Poslední tři fotky http://www.litomysky.cz/drahy/prazcesterk.htm
Samozřejmě, že i nákladní vlaky mají dvojí vypružení. Ale mají větší nápravové tlaky.
To by byla dobrá haluz, svézt se odkloněným Metropolitanem přes Nitru (nebo alespoň přes tu Rajku). Ale chápu, že běžný cestující to asi moc neocení. Snad to tam brzo dají dohromady.
Kdo Metropolitanem jet nemusí, ať nejezdí. Buď je kvůli klimatizaci spoj odřeknut nebo má v lepším případě hodinové zpoždění. A když se ho dočkáte, sednete do nepohodlného velkoprostorového vozu bez područek mezi sedadly, který se rozhodně nehodí na mezinárodní spoje. Cesta tímto vlakem je opakovaně utrpení.
Poděkování směřovat panu Žákovi, respektive na Hrad.
Jak to proboha souvisí s hradem ? 😀
Žák byl ministrem dopravy v Rusnokově vládě, která se bez důvěry a následně v demisi držela díky hradu u moci rekordně dlouho a tak ministr Žák stihnul odmítnout opci na nákup dalších 8 Railjetů, se kterými se počítalo na EC do Budapešti. Proto na Metropolitanech jezdí to, co tam jezdí.
To je pravda, na druhou stranu vozy Bdpee začaly na těchto vlacích jezdit až od roku 2015, kdy již Žák nebyl ministrem dopravy. Do té doby tam jezdily vozy Bpee/Bee, které sice nejsou top, nicméně svůj účel plná myslím velice dobře. Kdyby nedošlo k nesmyslné šarádě, mohly tyto vozy stále jezdit na EC a Bdpee by jezdily tam, kde patří, tedy na rychlících.
Haha: Nesmysl – ten výběr všemožných krajně nepohodlných sedadel do velkoprostorových vozů začal už v 90. letech minulého století a nikdy se nezměnil, ať byl vybrán jakýkoli typ = ať s pevnými opěradly mezi sedadly (= se špatně fungujícím vyklápěcími stolky), nebo naopak bez loketních opěrek, a Žák (aniž bych ho chtěl jakkoli hájit !!!) s tím neměl nic společného, protož tehdy ještě ani nevěděl, že jej budou někdy platit ČD. „Poděkování“ patří především „Medvědici“, Mládkovi, Sosnovi („generálovi“, ne „manekýnovi 1. perónu“), ale zejména mnoha „umělcům“ z tehdejšího O 12 GŘ ČD …
To byla narážka na neodebrání 9 railjetů na Budapest…
Sedadla v railjetu jsou ještě méně pohodlná než v tom, co tam jezdí teď, je to taková pojízdná konzerva sardinek.