Vlaky z Brna do Zastávky zrychlí na 120 km/h, na jízdních dobách se to neprojeví
Modernizovaná trať Brno - Zastávka u Brna. Foto: Správa železnic

Výhradní provoz vozidel s ETCS začne až od roku 2028.

Výhradní provoz vozidel s ETCS začne až od roku 2028.
Tady by jízdím dobám pomohlo zdvoukolejnění od St. silnice na hlavas, to je největší bolest. ETCS se zrychlením samozřejmě fajn, ale druhořadé.
„„Modernizace zahrnovala doplnění druhé koleje mezi Střelicemi a Zastávkou a následně elektrizaci celého přibližně dvacetikilometrového úseku. Vlaky zde nyní jezdí v krátkých intervalech, dokončení instalace ETCS jim navíc umožní plně využít traťovou rychlost,“ “
NÁSLEDNÉ určitě ne. Dráty mezi Brnem-HH a Střelicemi visely od roku 2021.
Do úseku Střelice – Zastávka se začalo kopat až 2023 (uměle si to Dobrá správa rozdělila na 2 části s 3letým odstupem začátku realizace) a „následně“ tam jsou od roku 2024 spolu s druhou kolejí.
A ty „krátké intervaly“ – takže 1 pár příměstských vlaků za hodinu mimo špičku/o víkendech = stejně jako předtím.
3 páry příměstských vlaků za hodinu ve špičce = předtím byly 2, takže 1 navíc.
1 pár rychlíků za 2 h, posílený jen 2 spoji za den v období a směru špičky – to bylo taky už i předtím.
Takže „krátký interval“ vznikl dle Nejezchleba přidáním jediného páru spojů za hodinu, a to jen ve špičce. 😀
Projeví se ETCS na přejezdech? Ten v Zastávce bývá ve spičkách dost často zavřený a to na dlouhou dobu.
V Tetčicích taky.
A v Rosicích taky, ale ten je aspoň méně frekventovaný než ty dva předchozí.
Problém je, že přejezd v Zastávce je ve výstraze už v době pobytu vlaku v Rosicích (vlak od Brna), pokud má „postaveno“.
Jestli by se jízdní doby zkracovaly, tak by to byly minuty, možná jen desítky vteřin. Za mě je lepší nechat původní časy a díky 120 budou mít fírové větší vatu. Snad se díky tomu podaří líp eliminovat zpoždění
Už ta výstavba 2. koleje Střelice – Zastávka byla zdůvodňována mj. eliminací zpoždění.
Jinak samozřejmě že se nic nezkrátí, časové polohy jsou fixované potřebou provézt 3 páry vlaků v krátkém cca 20min. časovém úseku přes jednokolejku mezi Brnem-HH a Zhlavím státní silnice.
I proto se nezkrátily cestovní doby rychlíků ani o kousek od 12/2024.