Vlaky z Brna do Zastávky zrychlí na 120 km/h, na jízdních dobách se to neprojeví

Výhradní provoz vozidel s ETCS začne až od roku 2028.
Rok po dokončení rozsáhlé modernizace začnou v prosinci se změnou jízdního řádu vlaky na trati z Brna do Zastávky u Brna nově jezdit vyšší rychlostí. Umožnila to instalace jednotného evropského zabezpečovače ETCS. I díky zvýšení rychlosti ze 100 na 120 km/h se ani v novém grafikonu jízdní doby nezmění.
Zavedení ETCS v úseku Brno-Horní Heršpice – Zastávka u Brna vyšlo na celkem 495 milionů korun, do soutěže na dodavatele dorazila jediná nabídka od AŽD Praha.
I přes vyšší rychlost budou vlaky mít shodné jízdní doby jako nyní. Jen některé spoje v okrajových časech pojedou o minutu rychleji.
Obrazem: Aglomerační dráha do Zastávky u Brna je hotová, nástupiště dostala i důlní drážka
Modernizace trati je jednou z největších akcí Správy železnic v Jihomoravském kraji. „Modernizace zahrnovala doplnění druhé koleje mezi Střelicemi a Zastávkou a následně elektrizaci celého přibližně dvacetikilometrového úseku. Vlaky zde nyní jezdí v krátkých intervalech, dokončení instalace ETCS jim navíc umožní plně využít traťovou rychlost,“ říká náměstek generálního ředitele Správy železnic pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb. Velkou část nákladů zaplatí evropská dotace.
Na trati i po zavedení ETCS nebude zatím výhradní provoz, důvodem je nasazení starších vozidel bez ETCS na některé výkony. Podle Národního implementačního plánu má být výhradní provoz od prosince 2028. Bez ETCS je brněnský uzel, čeká se na jeho kompletní modernizaci.