Vlaky v Krušných horách na německé straně k českým hranicím bude provozovat nadále DB Regio
Jednotka Siemens Desiro (DB Regio) a RegioShark na nádraží v Johanngeorgenstadtu. Foto: Aagnverglaser / Wikimedia Commons
Smlouva bude do roku 2032.
Dost krátká doba mezi vyhlášením vítěze a začátkem platnosti kontraktu.
Taky mi přijde zajímavé, že tak dlouhý kontrakt vůbec je podepisován pro dvojici tratí, u které má být (resp. ono to celé je ve skluzu, jinak by to už snad nastalo, resp. technicky vzato by to bylo realizovatelné snad už dnes) realizována další etapa „Chemnitzer Modellu“ – tedy nasazení vlakotramvají na tratě do Cranzahlu, resp. Olbernhau s přímým vedením spojů již z centra Chemnitzu po tramvajových kolejích.
A budou ty vlakotramvaje v provozu dříve než v roce 2032, do kdy ten kontrakt platí? Jinak je pravda že vyhlásit to 9 měsíců před vyjetím je na Německo dost krátké, navíc „nový“ dopravce vyjede v červnu uprostřed platnosti JŘ.
V Německu nemají jine dopravce? :O
Tam mohli zkusit expandovat nekteří naši, pokud by to ovšem bylo legalni aby cz dopravce ziskal smlouvu na nemeckou trať.
České dráhy by mohli udělat pomstu DB za to že nám sem vyslal Arrivu 😀
Že by tam s velkou slávou nasadily Regionovu, však řada 814 vznikla před ani ne 20 léty, nejnovějším je 11 let?
Arrivu. Konečně by měli lepší kvalitu jako v Česku. 🙂
ČD tahají v tomto boji za kratší konec provazu. Kdyby se DB rozzlobily, tak je v Německu rozcupují a dojezdily by tam. A to za tyto tři tratě fakt nestojí.
A kde jezdí ČD v Německu, kromě linek kde jsou patnerem DB Regio ale dopravcem jsou jen po státní hranici? (a ani těch už moc není – Potůčky, RE z Chebu a Saské Švýcarsko)
ČD dělá na licenci pro osobní vlaky v Německu. Největší smysl pro ČD by bylo zajímat se o soutěž příměsta v Drážďanech. Když by využili levnější pracovní síly na údržbu přes hranici, tak by měli konkurenční výhodu, krásně by to mohly zkombinovat i s Děčínskými rychlíky a osobáky, depo na motoráky v Liberci s přeshraničními osobáky to samé.
OK, ale to neodpovídá na to „dojezdily by tam“, na což jsem reagoval.
Annaberg-Buchholz* (jedno město)
Mimochodem Annaberg je velmi zajímavým historickým městem; mezi jeho historickým náměstím a „dolním“ nádražím je převýšení mnoha desítek metrů.
A přísně vzato ty tři zmiňované relace nejsou tratěmi, ale linkami, protože úsek Chemnitz – Flöha je shodný (nejen) pro obě linky zároveň.
Dnes ano, původně však města dvě, která byla sloučena z příkazu sovětské okupační moci již v roce 1945. Stát Sasko dalo souhlas s integrací obou měst k 1.1.1949.