Vlaky v Česku vydělaly loni Arrivě výrazně více, chce deset procent trhu
Jednotka Siemens Desiro společnosti Arriva vlaky u Jeřmanic. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dopravce čeká za letošní rok ještě lepší výsledky.
Dopravce čeká za letošní rok ještě lepší výsledky.
A z toho loňského zisku by měli koupit speciální hasičské vagóny a připojit je za každý jejich vlak. Za Desira teda né, no.
Lepší výsledky? A za co? Za ty hořící soupravy?
Pokud očekává lepší výsledky, doufám, že nabídne i lepší služby. Např další desira za „kopřivové“ jednotky.
Minuly tyden jsem jel 845 s klimatizaci v Praze, to bylo snad poprve co jsem tam jel timto vlakem s klimou.
Vetsinou tam jezdi bez klimy. A clovek pochopi, proc je tam okenko – vyklopka na kazdem druhem okne.
10% trhu, ale cim to chteji jezdit? Jak je to v jinych krajich?
Jen tak dál. S dýmajícími německými ojetinami vstříc světlým zítřkům české železnice!!
Co dýmající, ale že ti tam neplatí ta režijka, viď…
Napsal zřejmě zhrzený „byl odejit“, co tím přišel o JV. Závist je krutá Michale M…
Stěžujte si u objednatelů.
Jak budou v akci
.
Do údržby ty peníze, hádám, že nejdou 😀 :DD
Arriva prodává jízdenky na tratích v objednávce ministerstva dopravy o více než 30% levněji než ČD a přesto vydělává. Přejme si tedy, ať nahradí ty předražené ČD i na dalších tratích.
Tak jezdit místo opravdového rychlíku muzejním neudržovaným motorákem, co se hodí max. na lokálky jako osobák je moc i za takovou cenu.
Sorryjako, ale 843 vs 845 není žádný podstatný rozdíl.
Rozdíl je minimálně v akceleraci a v možnosti vyvětrat. Sorryjako.
Salon v 845 po repasi je o dost dál než v 843.
vizuálně ano, sedačky jsou také pohodlnější, ale v leteckém provedení je tam málo místa i pro osoby menšího vzrůstu, protostě jich tam je nasázeno hodně, i čtyřka není moc prostorná, takže to je prostě spíše remíza co je lepší..oteverícá okna jsou u 843 pak naprosto suvernní plus, protože bez klimy je 845 masakr v létě..
Rozdíl je v režijce, což velkou část místního šotoušstva irituje ze všeho nejvíc.
Několik rozdílů tam je .. a taky 843 nehoří.
To si asi pamatuju jiné „opravdové“ rychlíky – tady na R26 hydru která vyjížděla kopec hůř než 845, velmi často nahrazovanou brejlovcem s BDs a Bdt, vše bez wifi, zcela bez infosystému. Na R22 stabilnější řazení, posilový vůz býval taky, i když se pro něj muselo v Lípě posunovat. Určitě není Arriva ve všem lepší, ale zrovna co do muzejnosti soupravy bych řekl že aspoň na pohled to působí na cestujícího lépe u ní.
ono je otázkou, kolik lidí skutečně jezdí u čd za ten základní tarif..to, že něco existuje neznamá, že to má velké využití..nakonec i u arrivy platí třeba oneticket..
Arriva je nejlepsi dopravce na ceskem trhu. Jejim prichodem rapidne stopla kvalita cestovani treba na Kladne nebo Valassku.
Není den aby to na Bylnici nezdechlo.
Stejně jako není den, aby to ČD nezdechlo v jiné části Vláry 🙂
Určitě ne
Určitě ano. A to jsem slyšel osobně od nádražáků. S6 je naprostá katastrofa a jestli se do elektrifikace nebude s vozovým parkem nic dělat, tak se do té doby rozpadnou.
No, osobně bych byl rád, kdyby Arriva zmizela zprovozu rychlíků severovýchodních Čech. Ty jednotlyt845 jsou fakt hrůza a cestovat v nich tomhle horku je fakt za trest! A vlastně i v zimě – to bývají zase nechutně přetopené.
Totéž ale bohužel platilo i pro hydry ČD, co tam jezdily předtím. V létě sedět na slunečné straně u okna na kraji vozu, které není otevírací, v zimě si pamatuji návraty s běžkama, kdy venku byla už tma a my se svlíkali do triček. Co lepšího by tam při takovém zadání požadavků mohlo dnes jezdit moc nevím.
srovnáváte jedno místo v celém vlaku s 845, kde je vedro naprosto všude? zlatá hydra v tomhle případě, to letní cestování je v 845 největší vada na kráse, s klimou ty jednotky nejsou tak zlé (z pohledu cestujícího), technicky jsou za zenitem a spolehlivost nic moc, ale to už běžný cestující tak nevmíná (pokud se to nepodělá zrovna na jeho spoji)
V hydře jsou u neotevíratelných oken 4 oddíly (všechny u obou dveří), tj. třetina sedaček ve voze, ale to je fuk. Jen jsem psal že v hydrách taky bylo někdy horko v zimě i v létě.
ale nefouká vždy jen na 2oddíly podle toho jakým směrem se zrovna jede..protože zbytek salónu má normálně otevritalná okna, ty 2 oddíly co jsou „na konci“ jsou naopak nejlépe větrané. V 845 jsou 4 mini sklápečky na každé straně…taková šílenost nebyla ani 810..fakt nechápu, kdo takové vozy navrhl..kdyby tam aspoň daly stahovačky, když už ne klimatizaci..alespoň ty 4 na každé straně, fixní asi vyměnit nejdou, ty budou vedeny jako evakuační..když to šlo u 810, tak by to mohlo jít i tady
Hm, tak podle těch mínusů bych měl tou Arrivou jezdit asi častěji, abych si nemyslel, že ČD byly podobné… 🙂 Každopádně se těším až tam MD bude požadovat standardy převyšující jak 845, tak 854/843.
854 to mají spočítané.. 843 není špatná.
843 byla zastaralá už jen co vyjel prototyp ze Studénky…ale krom kraválu ve velkém oddíle motoru je to lepší volba než 845, v 043/943 je ticho, má to lepší pohon a dá se tam větrat..ale na dnešní poměry už to stejně moc použitelné není..to jedině dosadit klimu, odhlučnit motory a přilepit k tomu nízkpodlažní řidičák ve stylu reginova..ale to už dneska opravdu nikdo dělat nebude.
I z Příbramky. Denně potíže s vozidly.
Jám mám ze zimy (R14a) zkušenost více s tím, že byla spíše zima. Saunu jsem ale také zažil. Nic mezi asi nastavit nelze.
Po dlouhé době jsem se pokusil jet rychlíkem Arrivy a to s kolem. Nejezdil jsem tak proto, že ještě relativně nedávno nebylo možné vůbec koupit jízdenku na kolo online a muselo se volat někam na nějakou linku, případně to koupit u průvodčího a tedy bez rezervace, což jsem z principu odmítal. Teď už si jízdenku pro kolo koupit lze. Máte místenku, jdete s kolem k vlaku – a průvodčí vás pošle do úplně jiných dveří, než kam máte místenku, protože tam už je kol plno. Jinými slovy, není nijak provázaná místenka na sedadlo s místenkou na kolo, takže sednout si… Číst vice »
Doufám, že jste si alespoň nechal vrátit peníze.
Nebylo za co. Problém nebyl v tom, že jsem nedostal službu, kterou jsem si zaplatil, ale že jsem si nevědomě a předpokládaje, že místenka + kolo znamená automaticky a logicky místenku i pro to kolo, koupil „službu“ špatně vymyšlenou.
Arriva skutecne nema provazana rezervovana mista s s misty na kola.
Co me ale rozum nebere je ten, ze jste si mohl nechat povesit kolo a jit si sednout??
To mělo dva důvody:
1. To místo bylo úplně na opačném konci vlaku a kolo nechat nehlídané zcela bez dozoru prostě nechcete
2. I tento představek byl téměř plný (jiná kola, kočárky) a žádný hák volný nebyl. Musel jsem tedy s kolem stát, držet ho a v každé stanici s ním manipulovat, aby mohli cestující procházet.
Jinými slovy prodala Arriva víc míst na kola, než kolik v daném vlaku reálně bylo?
Pokud nejsou jízdenky pro kolo svázané s místenkou, tak jich podle mě prodají neomezeně.
A ono tam místo bylo, jen někde úplně jinde, než jsem měl sedět. A také velkou část toho prostoru zabíraly i kočárky, na které se místenky nekupují.
U ČD už jsem zažil všelijaké kejkle s koly, nejčastěji změnu řazení a tedy absenci vozu, do nějž mám místenku. Ale VŽDY to ČD nějak vyřešily a vždy jsem celkem pohodlně dojel. Systém Arrivy je velký krok zpět.
Ne, Arriva prodává online jen přesně tolik kol, kolik je míst (tuším 8 na vlak, 4 na každé straně), poté už nelze koupit online. Problém je v tom, že Arriva umožňuje nástup s kolem i lidem bez rezervace. Z Prahy do Tanvaldu o víkendech nasazují navíc dvě spřažené soupravy, kde polovina jedné slouží jako cyklovůz pro desítky kol – a tato místa v rezervačním systému nejsou.
To je problém té nepovinné rezervace na kola, buď by měla být povinná nebo žádná. Člověka sedícího na mém místě můžu slušně zvednout, ale shodit cizí kolo z háku… U ČD taky na to kolo většinou přímo nevidím, ale nebývá daleko.
Tu jízdenku na kolo lze koupit online už asi 5 let, ale je pravda, že bohužel ve vlacích Arrivy se nerespektují rezervace na kola a průvodčí tam pouští kola bez rezervace.
Už asi 5 let? Doslova vzato před 5 lety ještě Arriva ty rychlíky neměla, jen expres do Nitry a pražskou městskou linku… tam se kupovaly online rezervace na kolo?
5 let rozhodně ne. Na Turnov jezdí od 12/2019. A když tam předtím léta jezdíte v pohodě tak, že si kupujete místenku na kolo a najednou tahle možnost skončí, to je zlepšení služeb? Ty motorové rychlíky MD fakt pokazilo hodně.
„Společnost rovněž očekává pokračování dynamického růstu tržeb z přepravy cestujících.“
Parafráze:
Cestující pro změnu očekávají, že dopravce dynamicky zvýší nehořlavost a kvalitu úklidu svého vozového parku.
Pokud dopravcům rostou počty cestujících, tržby i zisk, tak co by měli na podnikání měnit?
Bylo by zajímavé vědět, jak velký podíl na tom 4,5 násobném skoku na zvýšení zisku mají elektrické jednotky v Plzeňském kraji.
Možná, že když teď dopravce už není dceruškou (a odkladištěm) DB, by se mohl začít orientovat na pořizování nových vozidel, zaručujících větší cestovní pohodlí.
Pokud skončila část odpisů za využívané jednotky řady 845 a další typy, tak se snížili náklady a zvýšil zisk. Další možností může být růst plateb od objednatelů o inflaci a snížení cen nafty oproti roku 2022. Dalším důvodem je růst počtu cestujících na rychlíkových linkách a tím růst tržeb. Stejně jako množství větších oprav jednotek, či rozjezdu nových linek.
Kéž by.
S tím co vyhráli to na nový nebylo. On největší problém jsou často ty soutěže. Nakoupit byť jen Pesy na pár let bez další budoucnosti nikdo neudělá. Pak to dopadne, že ty exDB poklady v případě GWTR dostanou i ETCS. Ale u soutěží, kde se o tom mluví a nic a pak se to narychlo vypíše a jediné kritérium je cena přinese přesně todle.
Na komerční lince proč ne, tam může cestující jet s konkurencí a hlasovat peněženkou.
V závazkové dopravě jedete vždy stím jediným dopravcem, co je k mání, a můžete nanejvýš skřípat zuby.
Zhlediska trhu máte pořád několik možností – chůze, kolo, auto, autobus, vlak, spolujízda a další varianty. Vždy je to o poměru času, ceny a služby.
Kapitalismus neplatit faktury .
Oskubat zaměstnance a co největší zisk vedení
Ono to je ve všech organizacích podobné včetně přijímání úplatky zaměstnanci. Akorát některé firmy mají lepší kontroly.
Kvalita úklidu jde i za objednatelem, že jí buď má špatně smluvně ošetřenou, nebo málo kontroluje.
Naprostý souhlas, viz moje replika na pana noerf dole.
Tak to by mohli konečně začít opravovat jednotky a klimatizace ať každý den nedělá ostudu někde nějaká kleklá jednotka.
Když je to objednateli jedno, tak dopravce minimalizuje náklady. Krásně je to vidět třeba v Jaroměři, kam člověk přijede od Dvora Králové klimatizovaným čistým Desirem nasazeným na osobním vlaku, a pak směrem na Hradec přestoupí do rychlíkové 845 nasycené čpavým zápachem potu, kde je 100% vlhkost a teplota ke 40 stupňům. Obojí Arriva, ale Liberecký kraj si stanovil požadavky na kvalitu vozidel, zatímco ministerstvu stačí, když to jede.
akorát ty desira nějak moc poslední dobou nejezdí..a to zrovna na potvoru v létě..ale z Jaroměře do Hradce jsou naštěstí i jiné možnosti než jen 845, to jinde je to horší a není jiná možnost než Arriva na Os i R
Ale tím jim zisk klesne, což management nechce 😁.
Ale když budu líp uklízet a podobné věci přiláká to víc cestujících = víc peněz, ale to asi vedení nedochází.
Když se daří tak by mohli více dbát na úklid, při porovnání všech dopravců v Libereckém kraji – Arriva, Trilex, České dráhy má Arriva nejvíce špinavé jednotky, uvnitř je cítit zatuchlost, stolky jsou ulepené, sedačky zaprášené, po rekonstrukci před 5 lety už začínají odcházet některé věci jako vysouvání sedaček a hlavně informační systém.
IS v Arrivě byl stejně vždy takový podivný..hlavně že tam mají i mapu atd. ale většinou tam je nastavený nějaký úplně jiný vlak..
Vozový park arrivy žádny zázrak… To se vydělává když se dlabe na údržbu.
Tak tak, špinavé vozy jdou vidět i u Jančury na tom není nic výjímečného, ale Stadler GTW co hulí jak parní lokomotiva, to jsem u jiného dopravce zatím neviděl.
Stadler jenom hulí, 845 rovnou hoří.
Ne nadarmo se v našich luzích 845ce přezdívá pochodeň…
A to dovezli další dvě
Kdyby z nich aspoň složili jednu s oběma vozy hnacími…
to by se pak hůře vydělávalo..
kdy?
Tak jsem zvědav, jaký bude podíl jednotlivých osobních dopravců v roce 2029, respektive 2030 z hlediska dopravního výkonu ve vlakokilometrech. Vzhledem k tomu, že Arriva má zájem o cca desetiprocentní v tomto období, Regiojet dosáhne podílu 10 % od prosince 2026 (přibudou linky PID, Ústecký kraj, R8), další dopravci jako GWTR, LE, Die Länderbahn dohromady okolo 6 %, tak bude ohrožen plán ČD mít do roku 2033 podíl na trhu minimálně 75 – 80 %, což by mohlo mít vliv na cenu dluhopisů.
To je takové věštění z koule. R8 konci smlouva 2027 a doufám že to dostane někdo jiný.
3 roky, to je tak nejak hraniční termín pro výrobce začít vyrábět soupravy a nikde jsem nezaznamenal ani náznak pokusu vyhlásit nové výběrko, takze vysledek se da předem odhadnout, buď zustane RJ s tim že na oko zhumanizuje to čím jezdí anebo přijdou na řadu ČD s tim že chvilku bude jezdit něco slušnějšiho a to bude ukončeno prvni vozovou krizí nebo kolabasem Comfortů a nutnosti jejich okamžitou nahradou čímkoliv bude po ruce.
Vzhledem k tomu, že ČD na některých linkách mají s vagóny problém také a tak si nemyslím, že budou dávat prioritu na R8. Jiná věc je, co bude MD požadovat a na jakou dobu.
ČD má zájem o linku R8.
Zájem mít může. Otázka zní co bude požadovat objednatel a kolik nabidnou jednotlivý dopravci.
okolo R14 bylo taky od ČD velké haló a pak při prodloužení už ani nepodaly nabídku..sice logické, ale na R8 to může dopadnout podobně, pokud MD nastaví stejně blbé podmínky..jelikož nic vypsáno není, je logické jak to dopadne
Socializace ztrát, kapitalizace zisku.
To platí všude kde něco dotuje stát, kraje či obce. Bohužel těch položek co veřejná správa dotuje je čím dál více.
Dotuje, ok, ale musí účinně (ne jen symbolicky, jako to dělá MD), vyžadovat zasmluvněný standard, nebo sankcionovat.
Myslím, že v kontrole efektivnosti nákladů v osobní dopravě a sankcích, jsou mezi kraji velké rozdíly.
To platí všude i bez dotací.
Navrhněte alternativní a zároveň lepší a ekonomicky efektivnější model.
Nic nedotovat je nejefektivnější. Ale valná část úředníků by byla bez práce, stejně jako lidé zajišťující dotace.
To byste se divil co vše by přestalo fungovat, takovéhle chytrák mám nejraději. 1
Například by nejezdily žádné vlaky.
ale jezdily
Nejezdily.
ono u nás nemáme komerční spoje? A i část těch dotovaných by se provozovalo v komerčním režimu, představa, že by nejezdily žádné vlaky je naprosto zcestná..samozřejmě současný provoz, jak jej známe by nebyl