Vlaky v Česku vydělaly loni Arrivě výrazně více, chce deset procent trhu

Jednotka Siemens Desiro společnosti Arriva vlaky u Jeřmanic. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Siemens Desiro společnosti Arriva vlaky u Jeřmanic. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dopravce čeká za letošní rok ještě lepší výsledky.

Poslední rok ve skupině Deutsche Bahn zakončila společnost Arriva vlaky historicky nejlepším výsledkem svého působení na českém trhu. Firmě i díky nárůstu počtu cestujících loni stoupl zisk více než čtyřnásobně.

Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve sbírce listin. Podle dokumentu firma vydělala 48,81 milionu korun, v roce 2022 to bylo 10,8 milionu korun. Tržby dopravce stouply z 1,374 miliardy na 1,487 miliardy korun. Počet cestujících stoupl loni ze 7 na 7,5 milionu.

Dopravce měl k poslednímu prosinci loňského roku celkem 83 motorových jednotek, nově do majetku zařadil i elektrické jednotky RegioPanter pro provoz v Plzeňském kraji.

Arriva vlaky působí v Česku aktuálně jen v závazkové dopravě, kdy jezdí na objednávku ministerstva dopravy a krajů. Loni firma začala jezdit nově v Plzeňském kraji, kde převzala část výkonů Českých drah, letos naopak přestane jezdit na městské lince S49 v Praze, kde v soutěži vyhrál RegioJet. Nově letos začne dopravce jezdit v Jihomoravském kraji. Platby za objednané výkony jsou klíčovým příjmem: loni poprvé přesáhly miliardu korun (1,096 miliardy korun).

Od letošního roku již firma nepatří pod Deutsche Bahn, Arrivu ovládla společnost I Squared Capital.

Evropská komise schválila prodej Arrivy fondu I Squared Capital

Podle výroční zprávy je vedení pro další roky optimistické. Letos čeká ještě lepší výsledky, především díky opožděnému promítnutí inflace z předchozích období do ceny dopravního výkonu a následné kompenzace objednateli. „Společnost rovněž očekává pokračování dynamického růstu tržeb z přepravy cestujících,“ uvádí ve výroční zprávě.

Výroční zpráva Správy železnic uvádí, že Arriva měla loni na výkonech české železnice v osobní dopravě podíl lehce přes 5 % podle ujetých vlakokilometrů. Firma chce navýšit do prosince 2029 podíl na 10 %.

Tagy Arriva vlaky
52 komentářů