Vlaky se vrací po čtvrt roce na Pražský Semmering, končí první etapa opravy
Od úterních 22:30 se znovu vrací vlaky na nejméně vytíženou, ale nejkrásnější pražskou trať ze Smíchova do Hostivic. Stavbaři na
Od úterních 22:30 se znovu vrací vlaky na nejméně vytíženou, ale nejkrásnější pražskou trať ze Smíchova do Hostivic. Stavbaři na trati zvané Pražský Semmering dokončili částečně opravu dvou památkově chráněných mostů tak, aby zde už mohly jezdit vlaky. Za 63 milionů korun bez DPH oba mosty opravuje Metrostav.
„Jedná se o celkovou rekonstrukci mostů, kde během vlakové výluky byly odtěženy stávající zásypy za účelem vytvoření nového hydroizolačního systému, tak aby bylo zamezeno vnikání vody a následná degradace kamenných a cihelných kleneb. Dále je zde opravováno stávající kamenné převáženě pískovcové zábradlí s nahrazením stávajícího ocelového zábradlí, dojde k zřízení nového kolejového svršku,“ řekl mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha.
Opravou prochází dva kamenné viadukty z let 1870 a 1872, které jsou památkově chráněny. Stavbaři se příští rok posunou pod mosty, kde ale už jejich práce neovlivní samotný železniční provoz. Narušené kamenné a cihelné zdivo bude proinjektováno a kompletně očištěno a přespárováno „Součástí rekonstrukce u jihovýchodního viaduktu je i výměna značně porušené ocelové nosné konstrukce, která je z roku 1923. Vzhled nové ocelové konstrukce je ponechán ve stejném duchu jako stávající,“ řekl Kostiha.
Na trati souběžně běží ještě větší půlmiliardová zakázka na celkovou výměnu zabezpečení, její součástí je například vybudování nových přístřešků pro cestujících, nový vyrostl například v Jinonicích. Vlaky na trati naposledy jely na začátku září.