Vlaky se na lokálku do Malé Morávky podle SŽDC nevrátí, spolek se naděje nevzdává
Lokálka Bruntál - Malá Morávka, Rudná pod Pradědem. Autor: Honza Groh (Jagro) – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17384227
Plány na návrat alespoň turistických vlaků na lokálku Bruntál – Malá Morávka dostaly povážlivé trhliny od Správy železniční dopravní cesty.
tak 27,28,29.6 2018 probehne podbijeni asp 09 16 162 doplneni sterku a uprava strekoveho loze pusl 71 108 vse tss a.s.
Jak se s péčí řádného hospodáře dá srovnat to, že trať v péči SŽDC je neschopná provozu? Nemám pocit, že by to, že na trati není provozována pravidelná vlaková doprava, dávalo SŽDC oprávnění se o trať nestarat a nechat ji rozpadat…
Kdyby ti nýmandi nechali rozpadnout jen tuhle trať. Oni do podobného stavu dostali i životně důležité tratě. Třeba 072, 171…
A jé je, SŽDC kromě údržby začíná mluvit o péči žádného hospodáře… a to i přesto, že obě věci jsou jí úplně cizí
A jéje- tady se zase sešlo odborníků… 😀 Jen houšť, jen houšť. Ono dobře poradit, to je základ. Chce to fištrón a mít pod čepicí… Tak předně: Náš spolek se kolem Morávky točí už nějaký čas. Pokud bychom neměli jistotu, že tam ty lidi dostaneme, tak bychom se do toho nepouštěli. Vypravili jsme tam dost vlaků na to, abychom se měli o co opřít a čím podložit naše přesvědčení, že ta štreka má přepravní potenciál. Pokud by krajský úřad nevěřil, že tam ty lidi dostaneme- neklepnul by na to dotaci. Argumenty, že se jedná o lokálku z Horní do Dolní,… Číst vice »
Tak možná že tady někomu jde o to udělat z trati cyklostezku, malá domů se určitě bude hodit. A zdejší stavební firmy propojené s místními politiky, kteří v nich dělají tiché společníky….škoda mluvit.
Možná by oživení trati pomohlo právě využití pro svážení dřeva, při aktuální kůrovcové kalamitě je k tomu třeba zrovna dobrá příležitost. Investovat do trati jen kvůli občasnému turistickému provozu, věřím, že je hůř obhajitelné.
Bohužel pro nákladní dopravu je trať momentálně nepoužitelná. V Malé Morávce zcela chybí manipulační kolej pro nakládku, která byla zlikvidována a ve Světlé Hoře je nakládková kolej vyloučená. Navíc vzhledem ke sklonovým poměrům by zde nakládka dřeva nebyla příliš kapacitní. Pan Ladislav má pravdu, trať znám také velice důvěrně, již třetí rok tam příležitostně jezdím jako strojvedoucí zvláštních vlaků a žádné stamilionové investice tam opravdu potřeba nejsou. Není potřeba z toho dělat koridor, pouze do budoucna udržet trať alespoň v takovém stavu v jakém je nyní, a nenechat ji zchátrat a zničit. Ve středu jsem si také trat prošel –… Číst vice »
Já bych se toho „hybného momentu“ v podobě kůrovcové kalamity a možné nakládky kalamitního dříví rozhodně nevzdával: nakládat lze i na dopravní koleji, zejména není-li na trati jiná pravidelná doprava: to žádný předpis nezakazuje (jen by bylo asi třeba tu kolej na dobu nakládky formálně vyloučit z provozu) a nebylo by to rozhodně poprvé, kdy by takto byla dopravní kolej využita. Hlavně to nevzdávat – možná by stačil podobná postup, jako v případě trati Mělník – Mšeno, kde se v rámci „ututlání“ různých nepravostí spojených s její asi dvacetiletou (ne)údržbou najednou našlo tolik peněz, že je bylo možno vyplýtvat na… Číst vice »
Sranda je ta, že žádné závratné investice potřeba nejsou. Těch 100 mega si někdo vycucal z prstu, aby tomu víkendovému provozu uměle bránil, protože co kdyby se to chytlo…? Ano- je potřeba přibít na mostky krycí plechy, aby skrz ně nemohl někdo propadnout a na přejezdy dát cedule „pozor- obnovený provoz vlaků“, případně zprovoznit jeden blikací přejezd. V dodavatelských cenách SŽDC se jedná o několik desítek tisíc, v normálních cenách o několik málo tisíc Kč. Ovšem tím to hasne. A řeči o kontrole po zimě a nesjízdnost trati jsou holý nesmysl… Pravda- nabízí se svoz kalamitního dřeva, ovšem zde se… Číst vice »
Odedávna platí, že „když se nechce, je to horší, než když to nejde“ – a přesně to je i tento případ.
Akorát nevím proč, ale už asi měsíc je trať vyčištěná od trávy a to samé platí kolem trati. Vše je řádně posekané, jako by se na ni doprava přece jenom měla vrátit.
Třeba místnímu traťmistrovi ještě nikdo z OŘ SŽDC Ostrava neřekl, že „to nejde“ …
Oko nezůstalo suché. Sežeňte si dotaci, nechte si trať převést na sebe a klidně si tam jezděte dalších 100 let.
Zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách praví (část) : § 23b Omezení provozování dráhy (1) Provozovatel dráhy je oprávněn omezit provozování dráhy nebo její části na dobu nezbytně nutnou a v nezbytně nutném rozsahu z důvodu a) provádění činností spojených s údržbou nebo opravou dráhy, b) provádění činností spojených s uskutečňováním stavby dráhy, nebo na dráze nebo jiných činností ohrožujících bezpečnost nebo plynulost drážní dopravy na dráze, nebo c) narušení provozuschopnosti dráhy živelní nebo mimořádnou událostí a provádění činností spojených s obnovením provozuschopnosti. (2) Je-li to možné s ohledem na účel činností podle odstavce 1 a na charakter dráhy, provádí… Číst vice »
100 mega je zas jen výplod nějaké modrogumní choré mysli, aby nemuseli nic dělat.
Ze zákona je SŽDC povinna udržovat a provozovat dopravní cestu a ne nechat to dojít do virtuálních nákladů sto miliónů…
To je přesné – ale když za to nikdo nikoho nepostihne, tak se nelze divit, že to tak (a stále dál) funguje …
„Za bolševika“ by si to nikdo netroufl – stačilo by, aby příslušný krajský tajemník udělal „ty, ty, ty, soudruhu“, a do měsíce by trať sjízdná byla, a i bez pomalých jízd.
A proto tady byly v roce 89 všechny tratě jako ve Švýcarsku. Jistě, soudruhu.
Nebyly – ale jezdilo se a co bylo nezbytné opravit, opraveno bylo tak, aby se jezdit mohlo (jak jsem ostatně už napsal).
Svým způsobem škoda, že trať nevede až do Karlova, kde je lyžařské centrum, takhle by mohla být trať využívána hodně lyžaři. Takhle ta trať ale nemá moc velký poenciál.
No měla by v létě, pokud by se ale dalo dojet rychle do Bruntálu ať už z Ostravy, či od Olomouce, píši to dole, pokud by tam byl přípoj v létě na busy na Hvězdu, potažmo Ovčárnu, pěkné jsou tam trasy v létě, třeba z Ovčárny na Petrovy kameny, pak po Modré či po žluté a jste skoro u nádraží, do jednoho z Orkánů bývala pěkná i Bílá Opava, ale to se jezdí až do K. Studánky. kdyby to bylo v dojezdu do hodiny z Ostravy, tak je to i na jednodenní výlety. Možná je to zajímavější v létě než… Číst vice »
Zase breky připitomělých šotoušků, nepodložené vůbec ničím, trať prostě vede odnikud nikam a 10let jí nikdo nepotřebuje, proč by to toho stát vrážel 100 mega? Rozbijte prasátka a kupte si tu štreku, jezděte si tam motoráčkem, když to užívíte, to ne, co? Protože byste nezaplatili ani toho fíru. Trať do Vidnavy je na prodej, trať do Ždánic je na prodej, nikdo to nechce, ale pár nablblých šotoušků pořád brečí. Jděte se už jednou pro vždy bodnout, stát ať dává peníze do tratí, které mají smysl, do zvyšování rychlosti na koridoru, odstraňování přejezdů tam a pod.
Tento příspěvek snad ani nemůžete myslet vážně, pokud jo, tak je mi Vás líto a nechápu Vaše duševní pochody, musíte být opravdu poněkud mdlého rozumu. Buďte alespoň trochu slušní a tolerantní, nikde tady v diskuzích jsem si nevšiml nějakého arogantního napadání řidičů či nějakých požadavků snad na omezování či zákaz aut, spíše naopak se tu vyjadřují někteří diskutéři včetně vás neustále pohrdavě o vláčkařích, šotouších apod. a jsou to paradoxně oni, co zde neustále propagují rušení tratí a omezování vlaků ve prospěch busů, minibusů, elektromobilů a kol. Takže kdo tady vlastně komu káže, jak má žít a co má dělat,… Číst vice »
Zcela souhlas!
„Nikdo ji nepotřebuje“ – nemáte pravdu; Moravskoslezský kraj usoudil opak a proto předpokládal objednávku sezónních spojů (viz článek).
„Vrážel 100 mega“ – pouze v případě, že SŽDC tvrdí pravdivé informace.
„Nablblých šotoušků“ – nemáte pravdu (viz výše – objednávka veřejné správy); dále tímto slovním spojením užíváte vulgarismus, který v této diskusi není povolen.
Mimochodem, je to již druhá trať, která se náhle stala nesjízdnou v okamžiku, kdy na ní byla po několika letech předpokládána objednávka ze strany krajskéh úřadu – viz též Kozina v úseku Děčín – Telnice.
Když nikdo není ochoten pohnat ke zodpovědnosti ty, kteří způsobili, že trať je vydávána za provozování neschopnou, ačkoli měli v pracovní náplni takový stav nepřipustit, tak jsme zkrátka tam, kde jsme: za co je tedy (jistě velmi dobře) placen Ing. Jiří Macho, takto současný ředitel OŘ SŽDC Ostrava, když se pod jeho vedením stala trať údajně nesjízdnou, a kolik na její údržbu v posledních letech OŘ SŽDC Ostrava vykázalo, když její sjízdnost není zajištěna?
Peníze byly, jsou a budou, tratě byly, jsou, ale budou? S dnešním přístupem lokálky sotva přežijí reálný kapitalismus…
Zatím ho přežily od reálného socialismu dalších skoro 30 let a většina tu třicítku a dál bude paběrkovat s několika lidma na palubě motoráčku.
Mnohem větší zázrak byl, že přežily reálný socialismus, kdy byla železniční infrastruktura velice podfinancovaná a skoro se do ní neinvestovalo až na několik výjimek, které byly spíš poplatné tehdejší orientaci na těžký průmysl a hornictví. Nicméně asi nemáte moc dobrou paměť, protože několik tratí bylo zrušeno už za socíku.
Ponechejme teď stranou otázku, zda má smysl zachovávat každou trať vedoucí z Horní do Dolní, se zastávkami často daleko od sídel, kde denně jede řádově 10 cestujících a provoz je značně neekonomický.
Pro některé šotoušky má!
Než aby byli rádi za budoucí vylepšení relace Tachov – Bor – Stříbro – Plzeň a zlepšení návazností na vlaky ve Stříbře, budou raději vymýšlet obludnosti jak za každou cenu „zlepšit“ přestupovost u naprosto bezvýznamnýho Svojšína. Páč tam vede ta kolej co naši předci pro nás postavili, žeee…..
Svojsin
Umíte vůbec číst ??
Viz zákon o drahách.
KPL: Umíte číst vy?
Zákon o drahách (kerý by se měl změnit, to tady ale nebudu rozebítat)
s tím co jsem psal nemá moc společnýho.
Já reagoval na dlouhodobou „snahu o oživení“ Bor-Svojšín v rámci tzv ZDO ze strany šotoušů, některých. A to je napříč rep. i u jiných zoufalostí….
A není jedno, jestli budu přestupovat z vlaku ve Svojšíně nebo z autobusu na kopci nad Stříbrem, kam možná dojede? 🙂 (Vlastně není, do vlaku se lépe vejdu s větším zavazadlem.) Mimochodem, zrovna tenhle směr by s párem kolejových propojek mohl být obsloužen přímým vlakem. Ale to bychom tu nesměli být tak zavilými nepřáteli každého metru kolejí navíc, že…
František: Není to jedno ani náhodou.
Střibro je pro oblast nesrovnatelně větší centrum, než nějakej „Skorosvojšín“ a ten bus tam stejně pojede a žádné „spec. vlaky“ vzhledem k přepravním proudům potřeba určitě nejsou. To už raděj zaplatit něco navíc např. kolem Plzně….
O nastupování do šukafonu s větším zavazadlem, to snad raději komentovat nebudu, ať neporušuji pravidla diskuze….
Jinak vlakem toho během roku najedu beztak o dost víc než Vy(jakožto platící cestující) a žádné nepřátelství u toho neprožívám.
U Vás naopak předpokládám skřípání všech zubů, pokud jste nucen použít silniční dopravu, takže asi tak k tomuto…..
Trefil jste to, tenhle pán silniční dopravu z duše nenávidí.
Člověk nemusí nenávidět silniční dopravu, aby věděl, že silniční doprava není všemohoucí. Svojsin: Vlakem možná jezdíte, ale určitě ne do Svojšína, protože z všemožných Vašich příspěvků vyplývá, že jej nesnášíte. Protože takhle se ze Skorosvojšína stane ne skorořiť, ale jen řiť. Proč pak vystupujete pod stejným jménem nechápu. A věřit na nějaké budoucí vylepšení relace Tachov-Bor-Stříbro-Plzeň (které Svojšín míjí) je jako čekat na rytíře z Blaníku či věřit v UFO. František: I kdyby se propojky neudělaly, přelézt z jedné kabiny do druhé na 810 a dojet až do Ag už přece není takový problém. Sp by pak nemusely stavět v… Číst vice »
Asi na tomto serveru budu za „kverulanta“, ale opravdu v tom postrádám logiku. To jako budeme udržovat takřka „rozpadlou“ trať, která vede odnikud nikam, na které není pravidelný provoz už pěknou řadu let, jen proto aby se na ni projeli zapálenci železnice, navíc jen párkrát v roce? Jsme fakt tak bohatí? Nebylo by lepší dát peníze z „Morávky“ do lokálek s nějakým potenciálem – např. Posázavský pacifik, nebo (ať to zůstane v MS kraji) k Morávce blízkou Osoblažku. Příp. do navazující „hlavní“ trati Krnov – Olomouc. Jen opravou mostů a sanací skal by byla jízda rychlíkem o něco plynulejší a… Číst vice »
Tak předně je dobré si připomenout zákon o drahách, zejména práva a povinnosti provozovatele dráhy a povinnosti osob nacházejících se na dráze a v obvodu dráhy: Povinnosti vlastníka dráhy (1) Vlastník dráhy je povinen zajistit údržbu a opravu dráhy v rozsahu nezbytném pro její provozuschopnost a umožnit styk dráhy s jinými dráhami. (2) Vlastník dráhy celostátní a dráhy regionální je dále povinen pečovat o rozvoj a modernizaci dráhy v rozsahu nezbytném pro zajištění dopravních potřeb státu a dopravní obslužnosti území kraje. (3) Pokud není vlastníkem dráhy celostátní nebo dráhy regionální stát a vlastník dráhy není schopen zajistit její provozuschopnost, je… Číst vice »
PetrB:
Víte proč se musí přestavovat? Protože se tehdy začalo stavět jen na 160, pokud by se dělalo na 200, tak se to nepřestavuje.
Nádraží v Brně je pak problém neřešený dobrých sto let, takže se do toho musí investovat a něco s tím udělat, ať už to bude jedno, druhé, nebo budou v centru nádraží dvě.
Víte proč se musí přestavovat? Protože se tehdy začalo stavět jen na 160, pokud by se dělalo na 200, tak se to nepřestavuje.
To mi prosím upřesněte, co a jak se musí na koridorech přestavovat kvůli 200? To si opravdu rád přečtu, třeba se i trefíte – a prosil bych to přesně 🙂
Jinak samozřejmě svršek koridorů, kde je z mnoha technicko-administrativních důvodů max.160, je na 200 stavěný zcela běžně (rozebírat nějaké detaily stejně nemá v takové diskusi cenu).
Bude třeba zejména odstranit veškeré přejezdy, bude třeba odstranit nízká nástupiště u hlavních kolejí na 200km/h nahradit je vysokými s podchody, bude nejspíš nutné hrábnout do ZZ a možná, tím si teď nejsem jistý jestli to už je na 200+, nebo až někde kolem 300km/h, upravit zastávky tak aby v nich byly předjízdné koleje.
Vážně by bylo lepší nechat „koridory“ do 160 a postavit k této síti páteřní VRT, než stávající tratě překopat tak, že se ztíží použití pro všechny ostatní segmenty. Jinak pokud jde o Morávku, především trať nevede odnikud, nýbrž z Bruntálu. A od koncové stanice buď jen rozvoz anebo ještě kratší prodloužení do míst, kam jezdí hodně lidí za rekreací, mi přijde lepší než čím dál větší parkoviště a čím dál plnější silnice.
To by významná část hlavního koridoru v polabí nesměla být vybraná osobkou a náklad nahnán na vysočinu, což i s postrkem bude pořád asi dost limitující faktor, kde je problém v úseku Tišnov-Vlkov, trochu prohozené, přijde mi, ale naneštěstí je trať přes vysočinu pomalá na to aby se tam začalo jezdit s expresy, pokud už tedy postrk vrchem, tak se podívejme po ostatních tratích a zaveďme postrk i tam a možná nebudeme mít problémy s kapacitou. Možná jestli se dostane o rekonstrukci magistrála na vysočině stane pro osobní dopravu zajímavá (oproti trase kolem Svitavy třeba jen o 10-15 minut delší,… Číst vice »
A kolik stovek aut ta trať ze silnic stáhne? Přesunem pár lidí z busu do vlaku neubude aut na parkovištích. 😉
Doporučuji třeba tady takovou malou tabulku ze SP:
https://www.facebook.com/119998421394733/photos/a.153916238002951.33686.119998421394733/1766105316784027/?type=3&theater
Za tabulku díky, ale pořád ta sranda bez tunelů a mostů vychází na nějakých 256 milionů korun.
Ale to se bavíme o 4. koridoru, který je stavěn s lepšími parametry než ty další… Ono jiných úseků, kde byste jen tak vystřihl 200 zas tolik není. Břeclav – Brno, Pardubice – Choceň, ale jelikož je tam jen poloperonizace a jsou tam přejezdy, tak by se muselo stavět. A problémem by bylo, že by to vyžíralo kapacitu, protože náklad plazící se 80, osobák co zastavuje všude a do toho Ex na 200 by nebylo úplně dobré bez dalších kolejí… Podle mě než teď cpát někam 200 by bylo dobré zaměřit se na další tratě jako Hradec – Osek, Kolín… Číst vice »
Pokud bude pravobřežka, a čtyřkolej v Chocni, tak těch 200 na trati přes Pardubice asi tolik zase vadit nebude. Další peronizace na koridoru Brno-Břeclav si vyžádá omezení počtu kolejí ve stanicích, nebo jiné změna, každopádně nové nástupištní hrany. V šakvicích skrz terminál kombinované dopravy už teď asi není dost kolejí pod dráty, ale i při redukci o nízká nástupiště by se dala asi jedna získat hned u staniční budovy, druhá až u nástupiště lokálky, Podivín by asi podle všeho tak jako tak o kolej musel přijít, Zaječí asi také bez další koleje, Vranovice by asi došly jen o nástupištní hranu,… Číst vice »
Drobný doplněk: (zákon o dráhách) § 12 Úřední povolení může být vydáno za podmínky, že: c) žadatel, který hodlá provozovat dráhu celostátní a dráhu regionální, prokáže finanční způsobilost k provozování této dráhy § 18 Zrušení a zánik úředního povolení (2) Úřední povolení k provozování dráhy zaniká a) rozhodnutím drážního správního úřadu o zrušení úředního povolení, jestliže provozovatel dráhy 1. přestal splňovat předpoklady pro vydání úředního povolení Pokud se SŽDC jako obvykle bude vymlouvat na to, dráhu nelze provozovat, protože vyžaduje opravu a na tu opravu nemá peníze, znamená to že je finančně nezpůsobilá k provozování dráhy a může jí být… Číst vice »
Si představte, že se mnohde udržují zcela rozpadlé silnice III. tříd, po kterých se proženou 2, 3 auta za den, navíc vedoucí odnikud nikam. Kdyby se však objevil nějaký „optimalizátor sítě silnic III. tříd“, nejspíš jej pošlou na přezkum do Bohnic. Zatímco u SŽDC je stejný odborník, profi přeháněč finančních částek na obnovy tratí a zároveň trousič mouder „o kolik je bus lacinější“, nežli libovolná trať, velice ceněným artiklem. Každý se holt živí, jak umí. A k propularizaci rušení tratí stačí jen velká huba, mozku netřeba.
Naprosto přesný zásah do černého 😀
Nesmyslná analogie. Problém je v tom, že od „nikud nikam“ je potřeba i tu silniční infrastrukturu udržovat, protože je potřeba se tam nějak dostat. A cesty (=silnice) jsou naprostý základ. Železnice je v podstatě bonus, který silniční síť už ze své technické podstaty nikdy nahradit nemůže. Nadto neexistuje žádná individuální železniční doprava a nikdy existovat nebude.
To je výmluva a základní dogma zdůvodnění lehkého živobytí všech „optimalizátorů železniční sítě“. Nezpochybňuji trojky (vzal jsem je za příklad, na němž obvzláště vyniká debilita chování „optimalizátorů“ SŽDC), ale odborník který určil, že „železnice je bonusem“ bude nejspíše Žemličkovým studentem (není totiž nic jednoduššího, nežli jiným cosi brát, očekávajíc vlastní prospěch – v tomto případě od stolu jim ničit dopravní obslužnost). Neznám případ, že by „vlakobijec“ dbal na názor dotčených obyvatel. Porovnejme s Prahou a okolím – proč se tam k obyvatelstvu nechovají tak přezíravě, jako jinde – na venkově? A kam to dopracovaly kraje, či organizace, které se uvedenými… Číst vice »
To není žádná výmluva, ani dogma, ale věc logiky a racionálního uvažování. Jestli Vy to nazýváte dogmatem, pak dogmatikem jste vy sám, ale železničním. Nevím, kdo je Žemlička, takže těžko můžu být jeho studentem. Nejsem žádný vlakobijec, naopak mám vlaky velice v oblibě, ale zároveň nejsem zaslepeným dogmatikem, který se snaží za každou cenu udržovat neperspektivní tratě s dnes již zastaralým a nevyhovujícím trasováním. Než udržovat tyto, pak radši nechť se postaví nové poplatné dnešním nárokům a době a v trase, kde opravdu existují přepravní proudy. Chování jednotlivých krajských zastupitelstev je věc jiná a s touto diskuzí nepřímo související. Chápu,… Číst vice »
Silnice základ, a pak sklízíte ty kolony ve městech. Silnice je jistě základem tam, kam nedosáhnou koleje (a to je pořád plošně většina území), ale to hlavní těžiště a páteř by měly být kolejové trasy, k nimž se po těch“trojkách“ (a „dvojkách“) dostanete. Přičemž lokálka nemusí být sběračem celého okolí, nýbrž jen může svést o něco silnější proudy do uzlu mimo silnici a odlehčit jí. Naopak silnice vyšších tříd už jsou pak jen nadstavbou pro ty, jimž koleje z různých důvodů nevyhovují. To, že jsou dnes brány za základ, je dopravní paradox; leckam se pak přes vysoké státní náklady dostanete… Číst vice »
Jasně, vlaky nás zachrání. A lidé tam, kde koleje nevedou, ti si můžou trhnout. Zachrání nás nabízet vlaky tam, kde náhodou vedou koleje. Tyhle šotopitomosti už fakt nejsou ani k smíchu. Banda lidí, která ignoruje existenci míst, kam nevedou koleje, poučuje o tom, že koleje (které je baví) mají mít přednost. Sobectví na nejvyšším levelu. A železnice má být místo silnic základ. Fakt už to přestaňte pít. Tohle nemá hlavu a patu. Vlak je prostě bonus, přesně jak bylo řečeno. Není třeba ho všude rušit (aby to bylo rovnostářské), ale základní dopravu nikdy nemůže zajistit. A kdokoli se pokouší podsunout… Číst vice »
Soupravo, bohužel jste to hlavně Vy, produkt sobeckého systému dneška v kombinaci se sociálním inženýrstvím a snahou diktovat všem správný způsob života. Jste příliš zaplaven nenávistí, záští a závistí vůči jiným způsobům života a nesnesete svobodnou diskusi, proto tu stále ostatní urážíte a vulgárně napadáte.
V jakém jiném způsoba života vám bráním? To spíš vy a vám podobní si vynucujete, že koleje mají dostat peníze primárně. A drze nazýváte vaší zábavu za peníze druhých „jiným způsobem života“. Jenže já, milý pane KPL, mám na ten autobus úplně stejné právo jako vy na váš vlak. A demokracie je o tom, že pokud více lidí chce autobus, tak bude autobus. Naučte se to respektovat.
Soupravo, nechte už té své demagogie a věčných urážek. Pokud nazýváte to, že lidé kteří k dopravě využijí vlak jako zábavu, tak je jakákoliv diskuse s Vámi zcela bezpředmětná. Holt jste zcela zastydlý v totalitním a nenávistném myšlení.
S dovolením, bych prosil optimalizátora silnic III. třídy poslat na jižní Moravu, cest co by lépe sloužilo v podání makadamové cesty. Dnes vypadají že by patřily do galerie současného umění, polepené je to jakousi hmotou z „flusače“, která lepí ještě pár týdnů po aplikaci všechno jen ne silnici. Zkoušeli to i ve městě, vypadalo to hrozně a moc to ani v mírné zimě nevydrželo, pak se vrátili k používání Silkotu, záplaty tím udělané drží dodnes. Pokud z lokálky jde vytáhnout řekněme 80-100 a je na ní nějaké větší město, jde případně elektrifikovat, tak samozřejmě si rekonstrukci zaslouží, dokonce by měla… Číst vice »
Pán si byl trať projít? Je zajímavé, že ještě nedávno po ní vlak jel celkem v pohodě. Prostě oblíbené „tanečky“ výmluv SŽDC, nic jiného v tom nehledejte.
Důležité je sdělení traťmistra, ne nějakýho poťapanýho šotouše, který hodností stav trati podle toho, že „tam projel vlak celkem v pohodě“
Jak můžete říct, že trať vede odnikud nikam? Možná nevede z Prahy do Brna, ale s takovou rétorikou bude urbanizace a centralizace u nás jen a jen narůstat.
Ona narůstá i bez toho, ale tímto se ještě dále podporuje. Pak je ve velkoměstech nesnesitelně (všude asfalt, beton, spousta aut – zvláště v létě lahůdka) a zbytek ztěžka přežívá (často i za cenu nadměrné dopravy), pln kdysi krásných ruin a ztracených nadějí. Těžko říct, jak moc se to dá změnit, i kdyby se chtělo, jako že se moc nechce. V každém případě není arogantní přístup „náplav do velkoměst“ namístě. 🙂 A efektivní doprava v tom může dost pomoci.
Jasnačka, zatímco do některých vesnic, od nejbližších kolejích vzdálených 15km nedojede o víkendu jediný autobus, tak ideálem by bylo udržovat pěkně nablýskané nádražíčka na nějakých horských lokálkách. Fakt výsměch ze strany šotoušů už. Tyhle provokace už vážně nejsou vtipný.
Provokujete a urážíte tady akorát Vy a to neustále, že pane Soupravo !!
Připomenout že do řady vesnic jezdí velmi málo autobusů je provokoace a urážka? Zatímco příspěvek pana Františka není vůbec plný ironie a nenávisti vůči autům? Máte nějaký dvojí metr, poslyšte.
Pozor na infarkt, soupravo !!
No, vzhledem k tomu, co čeká do budoucna jesenické lesy, které jsou zdevastované nejen kůrovcem, tak by se tato lokálka měla opravit hlavně pro dopravu nákladní, a to na odvoz vytěženého dřeva. Stav zdejších silnic je po posledních letech těžby v žalostném stavu. Stačí se podívat na trať Milotice – Vrbno a Valšov – Rýmařov. Jsou plně vytížené nákladní dopravou, a to hlavně dřeva.
Většina lokálek (a železnice jako takové vůbec) by měla mít základ v přepravě nákladů, pokud tam nějaké jezdí, neboť právě přeprava těžkých věcí na střední a delší vzdálenosti může nejlépe využít jejich výhod. Potom už nějaký ten lehký motorák pro lidi nežádá příliš výdajů navíc.
Ne „zapálenci železnice párkrát v roce“, ale mj. i turisté po letní sezónu. Viz článek (pokud jste jej vůbec četl). Pokud je údaj v článku pravdivý (tzn. že SŽDC nemá ani těch 100 mil. Kč), pak žádné „peníze z Morávky“ neexistují. Mimochodem, do dolního Pacifiku již bylo značně investováno (bez jakékoliv souvislosti s Malou Morávkou); do havarijního úseku horního Pacifiku též je předpokládán výdaj směřující k obnovení sjízdnosti (opět bez souvislosti s Malou Morávkou). Přepravní potenciál Osoblažky dost možná není o nic větší než potenciál tratě na Malou Morávku. A na téměř 100 km trati Olomouc – Krnov se za… Číst vice »
„Mimochodem, do dolního Pacifiku již bylo značně investováno (bez jakékoliv souvislosti s Malou Morávkou)“ No, já bych to viděl spíše tak, že na „dolním Pacifiku“ bylo vyplýtváno dost nehorázné množství finančních prostředků bez aspoň trochu odpovídajícího efektu jak pro provoz, tak i pro „koncové uživatele železnice“, tedy pro cestující. „Přepravní potenciál Osoblažky dost možná není o nic větší než potenciál tratě na Malou Morávku.“ Přepravní potenciál Osoblažky je ve skutečnosti zcela jednoznačně menší, než přepravní potenciál tratě do Malé Morávky – nebýt na Osoblažce těch sezónních parních vlaků, tak už po ní (bohužel) téměř „neštěkne ani pes“: Malá Morávka zabezpečí… Číst vice »