Vlaky S2X pomohou metru. Kvůli komplikacím na Českomoravské se omezí provoz linky B
Stanice metra Českomoravská v lednu 2025 po částečném odstrojení obkladů. Foto: DPP

Alternativní náhradní dopravu zajišťuje také mimořádná vlaková linka.
Veselé. A co Českomoravská? Ta přestala asi existovat. Kolem areny přitom je nevytížená trať kde jezdí jen dvě linky, Nádraží Libeň je vlakem podstatně rychleji dostupné z centra, než jakoukoli tramvají.
Doporučuji zastávku Divadlo Gong nebo Poliklinika Vysočany. Na stanici metra je to pár kroků.
Proč zase přebíhání mezi soupravami, aby mohl člověk pokračovat dál? Proč se prostě neudělá kyvadlový provoz na obou kolejích samostatně. Ano, v některých stanicích to bude vyžadovat menší obezřetnost, ale fakt to s malou pomocí není nic neřešitelného. Nevím, proč se z cestujících dělají nějaké nemyslící bytosti. Tohle je fakt nedůstojné.
Není to třeba proto, že po obou kolejích v celé trase můžou pendlovat jen 2 soupravy, zatímco takhle tam můžou být 4 a tedy kratší interval?
To by bylo zajímavé, ale kdyby to tak doopravdy bylo. Podle mě tam budou dohromady jen dvě soupravy. Čtyři by nejspíš nebylo přes noc kde ustájit.
Proč by nebylo? Na Čerňáku je 7 pozic na obratových kolejích, pokud jeden vlak stojí na staniční tak se jich tam bez potíží vejde 8, pokud by dvě nocovaly třeba na Vysočanské, tak by jich tam mohlo být 10 (což je trochu zbytečné).
S přestupem se dá vyjezdit nižší interval, když bude bez něj nějakých 12, zase bude zle…
Já když si to představím, tak mi naopak vychází kratší interval bez přestupu. Proč se dá s přestupem vyjezdit kratší?
Dvě z těch stanic jsou Rajská zahrada a Černý Most, kde přebíhání od jedné koleje k druhé vyžaduje více než jen menší obezřetnost 🙂
Už při povodních v roce 2002 byly v těchto stanicích instalovány displeje ukazující, kam aktuálně směřuje vlak z dané koleje a fungovalo to.
Ono to funguje, ale ideální řešení to není. Navíc tehdy, pokud se pamatuji, se taky jezdil dvojpendl, takže vlaky nejezdily cik cak z jedné a z druhé koleje, ale celý den z jedné.
Zvláště byl provoz po jedné koleji výživný při nedávné výluce na Céčku. Tam to přímo volalo po tom, aby se jezdilo z Florence na Muzeum střídavě a byl poloviční interval. Asi se toho teď někdo na DPP bojí…
Podle mě to je kvůli tomu, že na Českomoravské a Rajské zahradě nejsou ostrovní nástupiště. Dvojpendl umožní, že to tam bude jezdit k předvídatelnému nástupišti, přestup mezi soupravami na Hloubětíně je krátký bezbariérový. Je to sice opruz, ale hlavně na tom Čerňáku to bude pro cestující přehledněšjí.
Náhradní železniční doprava . BOŽÍ
mohl by mi prosím někdo zasvěcený vysvětlit, proč nebudou jednoduše jezdit dvě soupravy vysočanská-černý most kyvadlově, po každé koleji jedna? díky
Kdo bude dopravcem na té S2X? ČD s Elefanty nebo RJ s Pesami z S49/S61 (o víkendu jich půlka stojí)?
Půlka jich nestojí, anžto 003 ještě nezasáhla do provozu (okruh??) a jedna (ze dvou teoreticky volných o víkendu) jezdí na R23. Takže to vidím na ČD.
Nebo vyřazený španělský vlak, Leo Express. Psalo se o nich, že již přijely. Talže?
Ale ty ještě nesmí spatřit oko veřejnosti.
KŽC s mravencem? Ale spíš ČD s něčím jako 854.