Vlaky S2X pomohou metru. Kvůli komplikacím na Českomoravské se omezí provoz linky B

Stanice metra Českomoravská v lednu 2025 po částečném odstrojení obkladů. Foto: DPPStanice metra Českomoravská v lednu 2025 po částečném odstrojení obkladů. Foto: DPP

Alternativní náhradní dopravu zajišťuje také mimořádná vlaková linka.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Nekuda

Nahradni doprava trochu moc. Kdyz byla vyluka cecka, jezdila severni cast trasy ve spicce po 8 minutach… Trochu nepomer.

PetrM

Osm to nebylo, bylo tuším 6,5 nebo 7m, a kratší interval nešel kvůli jednokolejnému provozu Florenc – Muzeum.

Bert

Jako podle mě by stíhali otáčet jednu soupravu na Florenci než by se vrátila ta z Muzea. Takže interval cca. 3 minuty byl podle mě stihnutelný.

Martin

Ale tu nahradni dopravu by tak mohli nechat, libi se mi posila prime tram. na Florenc k cecku, 12 byva nacpana co ji obsadi lide u gongu…

horst

Veselé. A co Českomoravská? Ta přestala asi existovat. Kolem areny přitom je nevytížená trať kde jezdí jen dvě linky, Nádraží Libeň je vlakem podstatně rychleji dostupné z centra, než jakoukoli tramvají.

Pat

Doporučuji zastávku Divadlo Gong nebo Poliklinika Vysočany. Na stanici metra je to pár kroků.

Horst

Ta stanice metra je dlouhodobě uzavřená. Zástavba ale nezmizela, je treba obsloužit okolí i směrem k Českomoravské ULICI.

Pat

Jezdím z Palmovky na Harfu poměrně často během odpolední špičky. Ještě se mi nestalo že bych si řekl, že by dvě tram linky nestačily.

Jo a vlastně. Jaká zástavba v Českomoravské ulici? Mimo O2 a Galerie Harfa je nějaká kloudná zástavba jen u Ocelářské a u Nádraží Libeň. A stanice metra neni nijak zvlášť blizko ani jedné z těchto lokalit.

Martin

Ano, idealni by bylo protahnout alespon 151 z Ceskomoravske k nadr. na Harfu…

hobbysta

A co mění v obsluze Českomoravské ulice skutečnost, zda metro jezdí nebo nejezdí, když sama stanice metra Českomoravská je bez ohledu na to stejně uzavřená?

Martin

Divadlo Gong? A kde je to metro v par krocich? Na Palmu je to asi 20min. pesky a ta bude zavrena a na Vysocanskou dolu na nastupiste og Gongu pesky tak odhadem taky cca 20min.

Martin Šubrt

Asi jste nepochopil, že to byla odpověď na dostupnost okolí metra Českomoravská, když je uzavřené.

Glados

Proč zase přebíhání mezi soupravami, aby mohl člověk pokračovat dál? Proč se prostě neudělá kyvadlový provoz na obou kolejích samostatně. Ano, v některých stanicích to bude vyžadovat menší obezřetnost, ale fakt to s malou pomocí není nic neřešitelného. Nevím, proč se z cestujících dělají nějaké nemyslící bytosti. Tohle je fakt nedůstojné.

hradtom

Není to třeba proto, že po obou kolejích v celé trase můžou pendlovat jen 2 soupravy, zatímco takhle tam můžou být 4 a tedy kratší interval?

Lukáš F.

To by bylo zajímavé, ale kdyby to tak doopravdy bylo. Podle mě tam budou dohromady jen dvě soupravy. Čtyři by nejspíš nebylo přes noc kde ustájit.

Y.K.

Proč by nebylo? Na Čerňáku je 7 pozic na obratových kolejích, pokud jeden vlak stojí na staniční tak se jich tam bez potíží vejde 8, pokud by dvě nocovaly třeba na Vysočanské, tak by jich tam mohlo být 10 (což je trochu zbytečné).

Martin

7, jedna kolej je myslim kratsi…

Y.K.

Však jo, píšu sedm pozic na obratu, pokud jeden vlak nocuje na staniční u peronu tak tam může pobýt 8 vlaků. 🙂

Leinad

A je důvod řešit nocování? Provoz je možný = odstaví se na některé ze stanic. Nebo je potřeba nechat to na noc sjízdné pro muvku?

Y.K.

Taj je třeba myslet i na zálohy a prohoditelnost vlaků. Ve víkendovém provozu to tam není složité, otázka byla jestli je kam vlaky odstavit a to je, Černá most je v tomhle opravdu vyjímečná konečná. 🙂

Martin

O vikendu si myslim bude jedna souprava na kazdou kolej, interval byva cca 7,5min. a to na Vysocanskou lze zvladnout, ale je fakt, ze coco udela prostoj… i yak to lze se dvema zvladnout…

Martin

Tak budou dve, je to popsano, prestup v Hloubetine..

jva

S přestupem se dá vyjezdit nižší interval, když bude bez něj nějakých 12, zase bude zle…

Matěj Šedivý

Já když si to představím, tak mi naopak vychází kratší interval bez přestupu. Proč se dá s přestupem vyjezdit kratší?

Martin

soubezne vam na obou kolejich jezdi 4 soupravy, kazda pul useku, bez prestupu to budou 2 soupravy, kazda cely usek…
logicky tedy prestup a polovicni interval bude rychlejsi…

Martin Šubrt

Protože se nedá jezdit v obou kolejích celý úsek. Takže po jedné koleji pendlující vlak ČM-VY je interval 20 minut. Dvě soupravy pendlující ČM-HL a HL-VY s přestupem na HL je poloviční interval.

Lukáš F.

Proč se nedá jezdit v obou kolejích celý úsek?

Martin Šubrt

Protože vypnuté napájení na Českomoravské kvůli těm pracím obvodově přesahuje do jedné z kolejí na Vysočanské, která je tedy také bez proudu.

Matyáš

Dvě z těch stanic jsou Rajská zahrada a Černý Most, kde přebíhání od jedné koleje k druhé vyžaduje více než jen menší obezřetnost 🙂

Kubrt

Už při povodních v roce 2002 byly v těchto stanicích instalovány displeje ukazující, kam aktuálně směřuje vlak z dané koleje a fungovalo to.

Y.K.

Ono to funguje, ale ideální řešení to není. Navíc tehdy, pokud se pamatuji, se taky jezdil dvojpendl, takže vlaky nejezdily cik cak z jedné a z druhé koleje, ale celý den z jedné.

Martin

Ano, koncilo se v Hloubetine…

Martin

myslim, ze prestup by byl na Hloubetine…

osasco

Zvláště byl provoz po jedné koleji výživný při nedávné výluce na Céčku. Tam to přímo volalo po tom, aby se jezdilo z Florence na Muzeum střídavě a byl poloviční interval. Asi se toho teď někdo na DPP bojí…

Martin Šubrt

A na Hlavním nasměrujete lidi na správný směr, když se to bude pořád střídat, jak? K tomu prostě nestačí ani televize a informátor na vstupu. A dole navíc po nehodě toho stropu pořád nejsou zpět ta červená běžící odjezdová tabla.

Leinad

Nebudu to přehánět, displej a nějaký % lidí co to spletou.
První vlak jede mým směrem(to se stane aspoň v půlce případů), není problém.
Mým směrem jede až druhý vlak = tak si ho nechám ujet a počkám na stejném nástupišti na další (není čas přeběhnout).
Pokud chci do Letňan, je to jedno, buď se podívám na Muzeum nebo ne (když jo, zůstanu v poloprázdné soupravě a výběru si místo na sezení)

Y.K.

Podle mě to je kvůli tomu, že na Českomoravské a Rajské zahradě nejsou ostrovní nástupiště. Dvojpendl umožní, že to tam bude jezdit k předvídatelnému nástupišti, přestup mezi soupravami na Hloubětíně je krátký bezbariérový. Je to sice opruz, ale hlavně na tom Čerňáku to bude pro cestující přehledněšjí.

Martin Šubrt

Pokud mám správné informace, tak napájecí úseky v pražském metru nejsou v obou kolejích stejné. Tj. pokud pracujete na Českomoravské a vypnete tam přívod v obou kolejích, dělící úsek je až za Vysočanskou v jedné z kolejí. Takže do Vysočanské při pracích na Českomoravské můžete vlakem vjet jen do jedné koleje. A to je ta z centra. No a protože jeden vlak v této koleji na ČM a zpět by byl interval cca 20 minut, tak se musí k tomuto vlaku na Hloubětíně přilepit druhý pro interval poloviční. No a kolej, z níž z Vysočanské můžete jet, určí i polohu… Číst vice »

Frantisek X

To už je mnohem lepší důvod, než že by se to méně bystrým cestujícím (při všech těch informačních panelech a živých informátorech) pletlo, a museli by v případě omylu (chudáci) počkat na další vlak. Tady to navíc nebude přebíhání a čekání na odjezd hned po jedné stanici, tak je to i snesitelnější.

Vojtech

Náhradní železniční doprava . BOŽÍ

Martin

Ano, z Rajcete do centra je to parada…

radim š.

mohl by mi prosím někdo zasvěcený vysvětlit, proč nebudou jednoduše jezdit dvě soupravy vysočanská-černý most kyvadlově, po každé koleji jedna? díky

Twix

Viz diskuze, takto budou moct jezdit 4 soupravy, každá na jedné koleji na půlce trati.

modroko

No, 4 soupravy jezdit nebudou 🙂

hradtom

To s těmi 4 soupravami jsem psal jako dotaz, ale informovanější potvrdili že soupravy budou jen 2 a že kdyby tam nebyl přestup tak by technologické důvody umožnily jen jednu ve 20-minutovém intervalu – takže důvod je podobný (díky přestupu možnost kratsiho intervalu) ale soupravy prý budou jen 2.

Martin Šubrt

Mně bylo vysvětleno, že vypnutí napájení na Českomoravské v obou kolejích a práce v této stanici vylučují u jedné koleje na Vysočanské možnost provozu, protože tam dosahuje napájecí obvod z Českomoravské. Za povodní mohla být Českomoravská v době toho obousměrného pendlu už pod proudem a pracovalo se na nástupištích a obkladech, do otevření stanice. Tj. na Vysočanské se obousměrně jezdit dalo. Ale je to 23 let a možnosti provozu, které byly tehdy, už kvůli novým technickým zařízením a předpisům, už mnohdy dostupné nebývají.

Hrozen

Kdo bude dopravcem na té S2X? ČD s Elefanty nebo RJ s Pesami z S49/S61 (o víkendu jich půlka stojí)?

Kubrt

Půlka jich nestojí, anžto 003 ještě nezasáhla do provozu (okruh??) a jedna (ze dvou teoreticky volných o víkendu) jezdí na R23. Takže to vidím na ČD.

Norbert

Nebo vyřazený španělský vlak, Leo Express. Psalo se o nich, že již přijely. Talže?

Jan Tichavský

Ale ty ještě nesmí spatřit oko veřejnosti.

Náhodný Kolemjdoucí

KŽC s mravencem? Ale spíš ČD s něčím jako 854.

platamond

Nasazeny budou 2 soupravy, obě 471.

Achilles

Linku S2X budou jezdit ČD