- Železnice •
- Dopravci •
- Cestovní ruch •
- Zprávy
Vlaky RegioJetu přepravily na chorvatské lince přes 60 tisíc lidí, v květnu mají znovu vyjet
Vlak RegioJetu ve stanici Rijeka. Pramen: RegioJet
RegioJet si pochvaluje první sezonu vlaků do Chorvatska. Příští rok vyjede k Jadranu znovu.
Je zajímavé, jak všichni vědí, kolik dovezl RJ nakažených z Chorvatska. Byli byste tak laskavi a zveřejnili nějaký zdroj, který by to dokazoval? Jak se pozná, jestli se ten člověk nakazil v Chorvatsku, ve vlaku, anebo ještě v Praze v Lidlu, když si kupoval jídlo na cestu? Nějak rychle se zapomnělo na OKD a přístup státu k nákaze na Karvinsku.
RJ si pochvaluje první sezonu. Jen aby s tou chválou za chvíli nepřestal. Ano možná trochu vydělal, protože na to, aby se dostal na nulu potřeboval obsazenost 85 procent a to měl, ale možná bude muset vracet část jízdného za zpoždění, ale hlavně bezesporu má i svůj určitý podíl na zhoršující se situaci u nás co se nákazy týká. Již teď díky tomu klesá počet cestujících ve vlacích a jestli dojde k omezení mezinárodních vlaků, na které se v současné době RJ převážně zaměřuje a směřuje na ně své podnikání, příjde o mnohem větší částku. Možná si tak trochu svými… Číst vice »
To je ale nesmysl
Super, vozit nemyslící kreteny! Jen už je neměli vozit zpátky!
TO jsou ale výplody, zamyslete se nad sebou…
Covid Express bude pokračovat i v příštím roce. Pochybuji, jestli je tohle zrovna dobrá zpráva.
Pendolino tam nejezdilo. Dle agentury JPP to bylo v tomto vlaku nejčastější páč v něm jezdí víc fotbalistů , hokejistů manageru atd a z důvodu nefunkčního bistro vozíku pili z jedné láhve při návratu z Anglie , Francie etc 🗣️
Pokud by nejezdil RegioJet zavede vlak k moři někdo jiný, vydělává to základ kapitalismu.
Tento web vždycky a bude plný režijlářu ČD
Nekorektní názor:
Kolik Jančura přivezl koroňáků?
„Chorvatsko se nyní stalo učebnicovým příkladem, jak mezinárodní cestovní ruch působí v pandemii jako urychlovač. Podle zdravotníků způsobilo cestování do Chorvatska a dalších tradičních turistických destinací nárůst nakažených po celé Evropě. Podle odborníků je opětovné šíření covidu-19 hnáno cestovním ruchem ve všech prázdninových letoviscích. Role malého Chorvatska při současném šíření nákazy je však nadproporční a ukazuje, jak turistická sezona zničila některá draze vykoupená vítězství Evropy v bitvě proti koronaviru.“
Nepočítaně.
Ti, co jeli autem, se v Chorvatsku nenakazili?:)
I ti co letadlem
Lidé měli mít sami rozum a měli sedět doma na zadku. Toť můj názor. O to budou nyní omezení citelnější.
Závist?
Jaká závist. Pouze kritika rozcapenosti.
A jó, on Vašek a jeho rodina nechodila do práce, na nákup, nejezdila MHD, nechodila na poštu a jen seděla zadku a koukala na telku.
Možná se vyhla nákaze… možná…jen jestli se z toho maličko neblbne…
Vašek a jeho rodina chodila do práce, na nákup, jezdila autem, ne MHD a na dovču jela na chalupu. A je úplně v pohodě.
A představte si, rozvolňovači, že třeba Němci nosí roušky v obchodech a hlídají počet nakupujících v obchodech nepřetržitě od jara, co to začalo.
Zkuste se zamyslet, proč jsme na tom skoro nejhůř v civilizované Evropě. Něčím to asi bude, nemyslíte?
Jel jsem do Chorvatska autem, vlakem bohužel ne (děti a moc zavazadel) a jsme taky v pohodě. Poloprazdná pláž, domek jen pro sebe. V maketech narozdíl od nás všichni v rouškách a to i obsluhy venkovních restaurací. Nikdo se tam netlačil s vozíky, jak v Českém Kaufu při akci. Pokud někdo nepařil na párty plážích,kde každý s každým nevidím v Chorvatsku problém.Tady spíše srší nasranost, že takový úspěšný produkt realizoval Jančura.
To je právě ono. Poloprázdná pláž, protože rozumní zůstali doma.
Pokakanci zustali doma, rozumni si uzili dovolenou a vyhybali se misty s vysokou koncentraci lidi …
Slibuji, že už naposledy :
Miloslav Ludvík, ředitel FN Motol :
V Rozstřelu ředitel pražské nemocnice zdůraznil, že covid je zapotřebí brát s nadhledem, nebát se ho, ale zároveň neztrácet před ním respekt. Upozornil, že lépe vše zvládají dobře naladění jedinci, ne ti, kteří panikaří. Ti, kteří se snažili se před epidemií nejvíce ochránit, se nakonec nakazili jako první, dodal v nadsázce.
„Ve zdravém těle, zdravý duch. Lidé, kteří žijí normálně, kteří nepodléhají hysterii, na tom bývají nejlépe,“ prohlásil šéf Motola.
Je to jeden z názorů, nikoli dogma. Stejně vás nepřesvědčím, ani vy mne. Já se zkrátka chovám s respektem a vězte, že ducha mám zdravého.
NO tím Vaším zdravým duchem si tedy vůbec nejsem jistý..
Necim to bude. Vlakem RJ opravdu ne.
Samozřejmě, že to nebude vlakem RJ. Ten to jen přiživil. Ostatní mají na triku nezodpovědní lidé. A je jich u nás zřejmě víc, než v okolních státech.
Ano Váš názor a pěkně hloupý, jste připosránek….
Ač projektu těchto vlaků fandím, tak přeci jenom uznávám, že ti, co jeli autem, měli menší šanci to chytit nebo předat cestou, a pokud se v Chorvatsku příliš nesdružovali s ostatními turisty, tak to neshledávám v ničem horší, než dovolenou v ČR. Větší problém byli ti vymetači barů, ale to nakonec v Praze taky.
Pane Sůro v Německu zjistili, že desetina nových případů se nakazila právě v Chorvatsku, teď jsem dočetl článek ve kterém se to udává. Chorvatsko se stalo epicentrem nákazy. Píše se tam také, že hlavním zdrojem nákazy byly organizované večírky. Jen v srpnu se z Chorvatska prý vrátilo přes 100 nakažených Čechů. Spočítejte si kolik je z toho asi dnes nemocných při reprodukčním číslu 1.5. A účastníci těchto večírků byli hlavně mladí. S RJ do Chorvatska také jezdili převážně mladí, kteří si to za těch pár korun jeli prostě užít. A neznám asi lepší prostředí pro šíření nákazy, než je pobyt… Číst vice »
Do Chorvatska jelo letos 501 tisíc Čechů. S RJ cca 30 tisíc. Ti ostatní se nenakazili, nikoho dalšího neinfikovali nebo prostě jen nesnášíte Jancuru?
Ludva moc hltá Andreje a plukovníka a měl by používat víc selský rozum.
Pokud by šíření bylo cestou vlaku do Chorvatska, tak by došlo k vytrasování cestujících a při významnějším výskytu komunistické chřipky v tomto spoji, by hygiena určitě zasáhla. V červenci a začátkem srpna totiž ještě trasování v pohodě stíhala. Takže Ludvo klídek, tahle teorie nevyšla.
Andreje jsem nikdy nevolil a volit nebudu. Patří mezi mé nejméně populární politiky. To jen pro tvojí informaci.
Traktůrku, selský rozum nepoužíváte právě vy. Sedlák by seděl doma, aby neohrozil bližní a hospodářství.
Choďte na fotbal, koncerty atd a pak to jděte zapít někam do baru. Každý svého štěstí strojvůdce.
To s mým postojem k RJ vůbec nesouvisí. Za šíření nákazy mohou převážně ti neopatrní ti nezodpovědní a těch bylo ve vlacích RJ dost. Jet na dovolenou do zahraničí bylo prostě letos nezodpovědné. A již teď je zřejmé, že kdyby si lidé letos tu zahraniční dovolenou odřekli, byli bychom na tom dnes asi o dost lépe a důsledky mohou být dost tvrdé.
Představ si Ludvo, že jsme byli na jaře v cizině na lyžích a letos u moře. A hele : nic.
Jestli on nebude problém někde jinde…
A ty si představ, že jsem si lyže letos odřekl, na dovolenou jsem jel jen na svojí chatu a světe div se žiju. A žiju dokonce o trochu lépe, protože jsem z ušetřených peněz trochu pomohl naší těžce zkoušené ekonomice, našemu pohostinctví a kulturním památkám. Takže mám dobrý pocit z toho, že jsem pomohl i někomu jinému a ne jen uspokojení svých potřeb :-). Ten ty asi nemáš :-).
Neboj Ludvo, dobrý pocit mám. Na rodnou zemi jsme nezapomněli, také jsme provozovali tuzemskou turistiku a ne málo, ostatně jako každý rok. Jižní Čechy, Jizerky, Vysočina… namátkou. Pořád mi ale uniká v čem byly ty zahraniční dovolené špatně… Si myslíš, že tam většina lidí jela kalit ? Nebo se schválně nakazit ? Že nepoužívají zdravý rozum a pud sebezáchovy ? Já a spousta dalších lidí nepotřebujeme paní učitelku, aby nám něco dovolovala a někam nás pouštěla… Chceme si užít, ale ve zdraví se vrátit, a pokud s tím máš ty a jiní problém, pak je to vážně jen tvůj problém…… Číst vice »
Urcite by som nesiel na dovolenku kvoli magorom panikarom ty to nemas v hlave v poriadku.
Jednou pro jistotu vynechat zahraniční dovolenou a rekreovat se jen na chaťě znamená nemít to v hlavě v pořádku ? Nevím ? možná bude něco špatně s tou tvojí :-).
Důsledky jsou především přístupem vlády. Zakazoval vláda či nedoporučovala jezdit do Chorvatska?
Radši nevědět. Díky RegioJetu(RJ) se ČR stala pro jednou zase známá(nechvalně). Nejsem si jistý, jestli právě díky RJ nevznikl nový pojem (CoVID-idioti). Minimálně jsme si za to vysloužili pochvalu: Nad CoVIDem ještě není vyhráno, ale Češi si to nemyslí.
Hele Vlku, nejsi náhodou ten, na kterého „při grupáči zapomněli“…že ty kyselé hrozny…
Techtle mechtle nic?
Viděl jste, jak to o prázdninách vypadalo třeba na Mácháči? Nebo jak v létě vypadaly noční podniky v Krkonoších, kam přijel několikanásobek lidí než v jiných letech? Myslíte, že tam nemohl být nikdo nakažený? Prostě se řada lidí vykašlala na jakoukoli opatrnost a je úplně jedno, jestli to bylo na dovolené v Chorvatsku, ve Španělsku, na Šumavě nebo ve Špindlu.
To že jeli češi do Chorvatska by nevadilo, kdyby k tomu:
– sešli se na jednom místě němci, italové, holanďani, španělé, britové i češi neb Chorvatsko bylo bez nákazy a blízko a dosažitelné pozemní cestou *)
– chorvati otevřeli kluby a bary a restaurace aby přilákali turisty, zejména mladé lidi (ti bývají bezpříznakoví)
– bylo vedro a nikdo si nechtěl nasazovat ochranu
*) Itálie i Španělsko mělo pověst nakažené země a Řecko bylo dál a jiné země u moře v Evropě „nejsou“ (balt je studený)
Ostrov Krk je vyhlášený svojí SEX turistikou, bary a diskotékami. Údajně je tam za levné ceny nejstarší řemeslo i pro Čechy.
Nějaká osobní zkušenost ?
Na toto jste přišel prosím jak? Kde konkrétně na Krku jsou ty „vyhlášené“ bary a diskotéky?
Samozřejmě, že jistý počet nakažených si infekci přivezlo z Chorvatska, ale mají na stávající situaci větší vinu, než třeba intelektem méně obdařená vrstva obyvatelstva, která považuje za super trávit víkendy bloumáním po nákupních centrech?
Promiň , ale Regiojet je jen dopravce! Pokud někdo tráví dovolenou tak, že večer jde do baru kde na parketě o slintá všechny levné kurwy při diskotéce a pak s nimi druhý den jde na pláž tak to už snad není chyba Jančury?
Tady jde o to, že spousta těch “ oslintávačů “ by možná do Chorvatska vůbec nejelo, takto to měly za pár korun a pařit mohli i cestou a samozřejmě to i za těch 15 hodin cesty krásně předávat dál. Pak stačí jít na další párty v Praze a Praha je tam, kde dnes je.
A byl někdo takhle vytrasován nebo vaříš z vody hořkou slinu?
Dle nasich mocipanu si z HR za 2 prazdninove mesice privezlo bacil 300 lidi …. to jsme tady meli na konci srpna za den, ale chapu, koronavir nejvice postihuje mozek, takze pozor … bububu bacil bububu ….
Nevím, jestli nejsem mimo, ale mám pocit, že 60 tisíc z 500 tisíc je 12 % podíl, a ne jen 6 %. Ale možná už jsem dnes jen přepracovaný…
Myslím že 60 tisíc přepravených znamená 30 tisíc tam a 30 tisíc zpátky 🙂
Myslím, že většinou dopravu vlakem zvolili titíž na obě cesty, že těch co to berou stylem „tam vlakem a nazpátek pro změnu třeba parníkem“, je v této relaci menšina.
Jako že asi 500 na vlak, 40 na vagón? to by nebylo tak úplně 90% vytíženost.
Dobrá práce.
Kdyby ty vozy měly pevná okna, neprůhledné nálepky na sklech na chodbičku a pořádná lůžka, když se berou jako lůžkový vůz, neměl bych s tím žádný problém a klidně bych jel, ale straší mě ta „klima“, to že za spánku mi bude někdo čumět do kupé a taky nepohodlná postel.
no postel není superluxus, ale na jednu noc dobrý.
Klima příjemná nijak neotravující. Mít fixní okno a bez klimy v létě to bych asi neriskoval.
a do kupé mi nikdo moc nečuměl…. byly tam záclonky
Však vás nikdo nenutil tím jezdit, desítkám tisíc cestujících to tak vyhovovalo.
Bc nikdy nebude WL… ani kdyby čert na koze rajtoval.
Tohle jenom ukazuje, ze cesi nejsou vuci verejne doprave negativne naladeni a je to jenom dukaz toho, ze kvalitni zeleznice by u nas mela slusny potencial rustu. Staci srovnani poctu rocnich jizd vlakem v CR napr s Nemeckem, Rakouskem, kde je infrastruktura nesrovnatelne v lepsim stavu a presto jsou cisla dosti podobna. POrad se resi nejaka elektromobilita, ale to ze zde je jiz jeden dopravni prostredek na ele davno provozovany se nijak neuvazuje, jenom by to chtelo kvalitni infrastrukturu. Verim ze dost lidi by nemelo problem nechat auto doma a jet kvalitnim rychlym vlakem.
A navíc bylo mezi cestujícími hodně mladých, kteří si teď budou pamatovat, že i vlakem se dá jet na dovolenou, navíc za hodně rozumný peníz a ještě si přitom člověk může dál pár piv a večeři, aniž by kvůli tomu bylo potřeba zastavovat někde u pumpy. I kdyby RegioJet na těch vlacích neměl žádný zisk, tak je to úžasná kampaň mezi mladými lidmi, kteří mu mezi svými vrstevníky zadarmo udělali obrovskou pozitivní reklamu.
Tady jde videt jak o vlaky stara stat v Rakousku a jak u nas. Tady je to vsem u zadkua zajem o infrastrukturu neni jen postavit rychlodrahy potreba neni za kazdou cenu udrzet lokalku do Horni Dolni ale je treba ji zefektivnit, zrychlit. Kdyz v obci kde zije treba 850lidi z toho jich 100 pracuje v Okresnim meste proc ranona zastavce ceka jen 5 lidi a ne tech 100 ? Tady je to vsem u zadele. Hovno Elektrifikovat trat. Hazime bobek na zrychleni trati a pokud to takhle pujde tak se nikdy – nikdy jim nevyrovname. Vina neni na strane… Číst vice »
Já bych řekl, že jsme v posledních letech slušnou železnici, i když ne s ultra rychlostí, měli. Ovšem když vidím, co začínají společně zodpovědní SŽ+ministerstvo+ČD+Ropid vyvádět na 171, aniž by padaly hlavy, tak mne jímá z budoucnosti hrůza.
Kéž by to bylo jen o kvalitním a rychlém vlaku. Ale proboha, proč maj „všechny“ vlaky na síti SŽ kolem pěti, deseti až dvaceti minut zpoždění a nečekaj na sebe přípoje?????????????
Jezdím průměrně jednou týdně na delší vzdálenosti a v posledních dvou letech je doprava vlakem čím dál tím tragičtější….
Tak pokud do Chorvatska jelo cca 500 tis. lidí a z RJ jich jelo cca 60 tis., tak to asi nebude 6% podíl ale 12%.
60 tisíc cestujících, resp. prodaných jízdenek, tzn. 30 tisíc lidí tam, 30 tisíc lidí zpět
V takovém případě to sedí. Jak je v článku uvedeno….využilo tuto službu přes 60 tisíc cestujících v obou směrech…., tak jsem to pochopil, že v každém směru bylo 60 tis.
A jelikoz 10% cestujicich jelo ze Slovenska, tak ten podíl je ještě o 10% nižší 🙂 Z toho by mohla byt pěkná maturitní úloha 🙂
Hlavně jestli vám to licuje i s 90% obsazeností.
Potencionál má ještě další vlak přes Rakousko. Z Prahy přes Maďarsko jede vlak hrozně dlouho. Přes Rakousko by byla cesta kratší a rychlejší. Bez přehazování lokomotivy by mohl vlak dojet do Lublaně.
Nebo další nový vlak do Itálie – Bibione, Benátky, … to by zvládl Vectronem až z ČR.
Tady zřejmě budou trochu haprovat poplatky za rakouskou dopravní cestu.
Rychlost není to, co by na tomto spoji lidi primárně hledali. Tady jde hlavně o cenu.
Je rozdíl, jestli vlak vyjede v 17:20 nebo ve 20:00. 17:20 je pro spoustu lidí příliš brzo. Museli by si brát v práci půl dne dovolené.
no já nevím, končím 14:30 (případně v 15:30, podletojho jestli dojdu na 6 nebo na 7). Pokud někdo musí chodit do práce na „ráno“ v 9:00 tak má holt smolíka a pojede v sobotu, nebo si holt tu dovolenou veme.
Leckdo fakt musí, stačí mít mezi obchodními partnery pražskou firmu, pro ty je běžná věc volat po 17. hodině. Nevezmete jim to jednou, nevezmete jim to podruhé a pak buď přijde mail vašemu nadřízenému, že s vámi odmítají dál spolupracovat, protože jim neberete telefony (lepší případ), nebo (pokud je to snadné) rovnou změní dodavatele a vašemu šéfovi na dotaz řeknou, že jste jim nebral telefony, tudíž si mysleli, že už vaše firma nemá o další obchody zájem.
No cywe, nejsu z Praglu, ale vubec vylezt z postele pred desatou je zcela nekrestanske, natoz zacinat pracovat. Kde se to v lidech bere?
Nemyslím si. Ale odpovím za sebe. Cena by mohla být i 5 krát vyšší a cesta přitom kratší o pár hodin.
Já si netroufám řídit vůz do Jugošky či Itálie. Proto bych bez mrknutí oka přijal vyšší cenu a kratší čas.
Neuvažujte o těch cestujících automaticky jako o sockách….
Bohatší lidi měli cenu 2x vyšší, když si zámožnější páry kupovali lůžkové kupé jen pro sebe.
To není moje úvaha, to je obchodní strategie RegioJetu. Já to nehodnotím, já to konstatuju. Tím vlakem jsem jel a ty lidi jsem tam potkával. Z těch, co jsem potkal, nikdo nevypadal na to, že by si chtěl zaplatit 5x vyšší cenu, aby ušetřil řekněme 5 hodin jízdy. Ale, pravda, nemluvil jsem s nimi o tom.
No já si troufám, nenéí problém, nicméně pokud mi někdo nabídne postel (sice ne nejpohodlnější na světe, ale šlo to) a bude „řídit“ za mne a to pomalu za cenu nafty, pak to beru všema 10.
Pojedu i příštří rok, pokud budou jezdit.
Naprosto pohodová cesta.
Proč si myslíte, že by byla cena 5x vyšší? Trasa je o mnoho kratší. Slovinskou lokomotivu by napojil až v Lublani, takže ušetří za pronájem slovinské lokomotivy za trasu Lublaň – Hodoš (cca 250 km). Ušetří úvrať a přehazování lokomotivy v Maďarsku.
Já to myslel tak, že když si netroufám tak daleko řídit. Že bych dal klidně 5 krát vyšší cenu za lístek. Ne že by to stálo 5 krát více….
S Vectronem je nechtěli pustit do Slovinska … jak jste přisel na to, že by s ním dojeli z Rakouska až do Lublaně ?
Já vaši nechuť k řízení na dlouhé tratě plně sdílím, ale je nutné brát v potaz že cílovou skupinou pro vlakovou dopravu jsou především rodiny s malými dětmi a senioři, kde citlivost na cenu bude asi o něco vyšší.
Při té rozumné cenové politice by možná získal i pár lidí z těch městeček na severu: Berlína a Drážďan. A jestli se odjede/přijede v poledne, to by ještě pořád mohlo být prežitelné.
To mohl bez přepřahu i přes HU, jenže Vectrony RJ nebyly schváleny ve Slovinsku. Ve finále pokud by měl i HR homologaci mohlo by se jet bez přepřahu až do Rijeky.
Kdyby to nefungovalo, prodělávalo nebo se snad jinak ukázalo, že to je nesmysl, tak by to Radim stejně nikdy nepřiznal. Zajímají mne reálná čísla zisku, nikoliv počet cestujících.
To je snad věc RJ, když je to komerční vlak, ale hlavně by nepřidával spoje v průběhu léta, kdyby to bylo ztrátové.
A mmch ČD nějak si nevybavuji, že by se ČD každoročně chlubili zisky resp. ztrátami svého Jadranu a to šlo o státní firmu.
To lze tak trochu přirovnat ke Košičanu. Když ČD vozily klasiku přes Valachy měly vlak vždy plný lidí 500 a více. Prostě plno… Teď tvrdí že občas vyprodané SC Pendolino je v zisku a jen 331 lidí občas… Takže spoj v pátek odpoledne 100% po Ostravu. 50% přes hranice do Košic. Zpět sobota ráno nekdy i méně než 30 lidí… Vysledek je dobrý je jen proto, že jde o dosyp…. O něco lépe je na tom SC které vyjíždí ráno z Prahy a z Košic se ještě vrací zpět. No nebýt to pod společnou záštitou ČD a ZSSK tak bude… Číst vice »
Ono by jelo návaznými autobusy lidí víc, kdyby nebyla nesmyslná restrikce, že to jde jen současně s jízdenkou na vlak.
Já třeba nesehnal vlakovou jízdenku zpět na požadovaný termín (ležmo pro 4) a musel jsem jet vlakem o dva dny dříve. Takže terpve pak jsem logicky sháněl ubytování, a když jsem ho sehnal, musel použít místní Arrivu. Nepříjemné byly ty časové prodlevy mezi spoji (i několik hodin). Pokud by šla dokoupit jízdenka na bus k jízdence na vlak dodatečně (do vyčerpání kapacity), určitě bych toho využil.
Nesmyslná vnitro restrikce asi bude vycházet z gaunerské bolševické chorvatské vnitro politiky, nikoli z přání Jančury vozit méně lidí.
Tomu bych rozuměl, že Jančura jel v režimu“uzavřený zájezd“ se zastávkami, ale už ne tomu, proč si nešlo k jízdence, byť dodatečně dokoupit bus.
Pry „tiche“ vozy…vse jenom naoko, vyvonet a obcerstveni. Jezdi neodazbestovane vozy, defektoskopie je sproste slovo. Zaklad je neslyset, nevidet, osidit.Tam prijit statni dozor co rozumi kolejovym vozidlum, tak dojezdila polovina vozidel.
Si jako myslíš že na něj nechodí udání? A kdyby se cokoliv ujalo jako pravdivé, že by nebyl hlasitý kvikot „Koukejte na zlého soukromníka“? Mi to připadá jako s čerpacími stanicemi ONO. Na ty také praská kde kdo, protože mu tam vadí věčné fronty před stojany.
Ale tu slichtu co prodavaj jako ze je benzin po ktere ma auto neskutecne horsi jizdni vlastnosti… Zkusil jsem to, cena je opravdu hodne lakava, ale uz nikdy!!!!
Oni neprodávají prémiová paliva. Starým motorům to stačí, do nového radši nelít. Ale palivo je v normě, byť spíš při spodní hranici, ale je.
No nějakej diesel+aditiv tam prodávaj (a co za aditiva v prémiovejch palivech jinde se člověk taky málokde dozví, tak těžko porovnat). Ale zas mě přišlo, že tam mají nějaké menší litry, než jinde. Do 40l nádrže se slušným zbytkem paliva jsem natankoval 50l (což se mi sice už povedlo i jinde, ale s menším zbytkem paliva).
O víkendu jsem potkal řadu 151. Jestlipak je zhášecí komora kontroléru odazbestovaná? NE? TAK ODEBRAT LICENCI!
Už hezkou řádku let zpět byly na dveřích do strojovny těchto lokomotiv nálepky ,,Bez azbestu“. Rozbor materiálu zhášecích komor jsem nedělal.
Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, že nový materiál zhášecích komor je dokonce hořlavý, pokud se překročí určitá teplota třeba při poruše stykače!
jj komory se postupně začly měnit už na konci 80. let.
Na příspěvku pana Kocurka je nejlépe vidět, jak jsou lidé snadno zmanipulovatelní. Nepřímo napíše, že máme v mašinách azbest a 17 lidí mu tleská, aniž by tomu rozuměli, nebo se přesvědčili. Ne, v mašinách azbest dávno není, pane Kocurku.
najdi jedinej vyz s azbestem a mas u mne flasku.
Možná by stálo za bližší rozbor, kde se vzal ten úspěch. Napadá mě:
– lidi neodmítají jet vlakem, obzvláště v noci. Pořád tu je potenciál.
– výhra jsou přímé spoje (či vozy) bez rizika toho, že mi „v Berlíně“ něco ujede a celý itenerář je v pytli
– rozumná cena nesrovnatelná s mezinárodním tarifem
Těším se, že jednoho dne Open Access model přinese přímé dálkové vlaky (vozy) křižující Evropu, s jednoduchými, přehlednými a dostupnými tarify, nastoupit v Praze (nebo pro mě za mě v Brně 🙂 a vystoupit v Paříži nebo v Nice nebo v Římě. Daydreaming.
Ale to je uplne k nicemu. Do Parize x hodin, proc?
No a? Když je to v noci, komu to vadí? Lidi to běžně jezdí autobusem.
Protože přes noc vám to nevadí?
Navíc až někdy (nevím kdy) bude v Evropě dostatečně souvislá síť VRT, ne jen izolované úseky jako dnes, bude jízdní doba Praha-Paříž něco kolem 5-6 hodin. To už lidi vlakem běžně dávají.
Toho se bohužel nedožiji. Škoda. Člověk si musí jet to zažít do Japonska nebo Číny.
V roce 2025 (otevření Stuggart21) ta jízdní doba do Paříže mohla být kolem 10 hodin. To už byste vydržet mohl.
To snad jo, ale snil jsem o VRTce i u nás. 🙂
Za Vašeho zivota i když vám ještě možná není 30 let(nevím) tak určitě ne….😀
Třeba pokud je nejbližší letenka až za týden a nehorázně drahá a levné jsou s termínem za 2 měsíce?
Tak já se přidám k tomu rozboru: Napadá mě dobře zvládnutý marketing, dobře vybraná cílová skupina, dobře postavený produkt a jeho jena. No a taky velká dávka štěstí, zrovna letos se mohlo podělat opravdu hodně a krom jednoho vykolejení bez lidí se neprodělalo nic, co by stálo za zmínku.
V neposlední řadě k úspěchu přispěl fakt, že s nabídkou přišel někdo jiný, než státní dopravce, a produkt v sobě měl jakousi příchuť alternativy. Aniž bych to středoevropským státním dopravcům přál, jejich pověst je opravdu hodně poblitá. I když třeba nachtzugy ÖBB mají pověst dobrou, tak nevím.
O dopravce nejde, kdyby s tím za podobnou cenu přišel státní dopravce, sklidil by stejný zájem cestujících taky. Klíčová byla velmi příznivá cena jízdenky. Díky nízké ceně najednou bylo možné vyrazit ve skupině přes půl Evropy za pár korun, přes noc kalit ve vlaku, přes den se prospat na pláži, večer hurá do klubu, propařit noc, ráno k vodě a odpoledne se jede domů. Anebo se levně ubytovat a užít si to celý týden. Za částku, kterou by člověk v českých klubech utratil taky, jenže ve dne jaksi není to moře a popíjení vyprošťovacího Karlovačka u plážového baru. 🙂
By mě zajímalo, za co máte ty mínusy. Ona snad není pravda, že tyhle vlaky skutečně byly levnější alternativou letů, kterými ještě před pár měsíci létaly na víkend do Prahy tisíce mladých Britů? Vyjet v partě do ciziny, začít pařit už na cestě, dojet na místo, strávit pár nocí v klubech a hurá domů vystřízlivět. A to celé za peníze, které by doma utratili za jeden večer v pražském klubu.
Koušu to celkem těžko, ale musím uznat, že tohle byla opravdu trefa do černého (snad to není brané jako rasismus). Našel díru na trhu, kterou dokonale vyplnil. Bez nějakých výmluv, že to nejde, že to je riskantní, že se nedokáže domluvit s cizími dopravci, atd, prostě nezůstalo jen u slov, ale přešel i k činům, tady je prostě vidět, jak funguje zdravý soukromý podnik oproti velkému státnímu molochu, který určitě dělá svoji práci dobře, ale nikdy nebudou schopni reagovat pružně na vývoj trhu. Buďme rádi, že tu máme dopravce jako je Regiojet. Jančura právem vyhrál v roce 2007 podnikatele roku.
Protože netahá za sebou těžkou kouli, něco jako odbory s FIP.
Státní moloch jezdil už kdysi dávno třeba do Bulharska, později do Řecka, takže Jančura jen oprášil starou známou věc. A na okraj, ta cesta pro mne byla z dovolené to nejzajímavější, neb se nemusím vyvalovat celé dny na pláži.
Sice ano, ale ten rozsah. Každodenní 11 nebo kolikavozový vlak, to si nedovedl představit nikdo. Sám jsem překvapen, že to mělo takový potenciál.
Do Varny jezdily 18-20ti vozové vlaky. Přes Predeal nás táhly 2 lokomotivy a jedna na postrku.
A platícími obsazeny maximálně dva vozy . To nemělo s businesem nic společného. Něco jako odborářská rekreace
Jakože si myslíte že olravdu existuje tolik lidí co by jeli na pracovní dovolenku ?? Tak to se pletete
Nojo. Dvacet vagónů ajzipoňáků jelo na režijky na odborářskou rekreaci k moři. Máte svou pravdu, kterou nemá cenu vám vymlouvat.
Jezdily i speciálně odborářsky rekreační vlaky, ale i normální. Jezdili i režijkáři, kteří přes většinu zemí včetně Československa uplatnili omezený příděl volných jízdenek, a platili tak třeba jen přes Rumunsko, ale jezdili pochopitelně i plně platící -tenkrát to nebyl takový problém, když mezinárodní železniční tarif byl mnohonásobně levnější než letecký, ano, o něco levnější i než náš tehdejší vnitrostátní železniční tarif.
Vy jste zase vyhrál vtip roku 2020.
Kdopak nám to fňukal že na Slovensku se chovají k němu zle, kdopak nám bloumal a šířil lži o ČD. Kdopak nám to tu jezdil do Liberce za korunu. Tahle fňukna je jen výsměch. Pravdu máte ale v tom že skutečně trefil do černého
Když už zase chcete tahat tohle téma, tak za korunu se nejezdilo do Liberce, nýbrž z Liberce. A bylo to proto, že nebyli vpouštěni na tamní autobusové nádraží, což je mimochodem protizákonné jednání. A tak jezdil za kačku, takže lidi si je našli i někde na ulici u kandelábru. ČSAD Liberec nakonec došlo, že boj s konkurecí typu „vysypat hřebíky“ se jim jen vymstí a nechali toho.
A od července stále čekám na kompenzace kvůli 2,5 hodinovému zpoždění způsobenému nefunkční lokomotivou od HZ. Všechno je velmi „automatické“.
Se nedočkáte. Tenhle spoj není v kompenzacích zahrnut. Podle mého výkladu, ovšem.
Ten Váš výklad by mě fakt zajímal.
Smluvní přepravní podmínky a jiné obchodní podmínky společnosti RegioJet a.s.
…
2.Kompenzace při zpoždění zaviněným dopravcem RegioJet a.s
2.1.4.Mimořádná mezinárodní linka Praha –Rijeka
2.1.4.2.50 % ceny přepravního dokladu v případě zpoždění o 120 a více minut
…
Článek XI, Garance včasného příjezdu
4.1.4.Linka D (Praha-Košice/Bratislava/Vídeň/Budapešťamimořádná mezinárodní linka Praha –Rijeka)
4.1.4.2.při zpoždění o 120 a více minut ve výši 50 % zaplacené ceny jízdenky.
Ještě mi tam vypadlo u té Garance včasného příjezdu, že se jedná o:
4.Výše kompenzace nezaviněného zpoždění je následující
Beru, měla culpa. Já zůstal u informace na hlavní stránce RJ. Že se to týká Košic a Bratislavy u mezinárodních spojů. Zpoždění s RJ jsme měli okolo 70 minut, s ČD potom dalších 90, takže mě tohle konkrétně vůbec nepálilo. Ale děkuji za informaci.
Mea culpa… T9 byla rychlejší…
Lidi, naučte se ty telefony ovládat, dyť už je to trapný 😀
Stále se vymlouvají že se na ně nařízení 1371 nevztahuje? To se pak vydělává, když se porušuje kde co….
Stačí jim napsat trochu ostřejší mail a připsat, že:
„Dle nařízení EP má každý občas EU nárok na odškodnění při mezinárodní vlakové přepravě nejméně 25% ceny jízdenky v případě, že zpoždění přesahuje 60 minut, viz zde:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32007R1371&rid=2 “
– odškodnění připsali za pár hodin 🙂
Docela bych si i dokázal představit podobnou linku s konečnou stanicí např. v Mestre v Itálii a opět s návaznou dopravou po severoitalských pobřezních letoviscích. Navíc by se to dalo využít taky na návštěvu Benátek. A pokud by byla trasa plánovaná přes Rakousko, tak by ani ta jízdní doba nemusela být tak strašná 🙂
To bych jel hned, na sever Itošky vlakem a pak autem. Hola žluťáci zařiďte to prosím 🙂
Do Benátek a Lublaně se plánují po dokončení Koralmbahn protáhnout Railjety, ale pár let to ještě potrvá.
rozhodne by som radsej dal zarobit Talianom nez Chorvatom, casovo by to malo vychadzat podobne, ratam ze naklady na talianskej strane a na dopravnu cestu su vyssie?
Jednou jsem na přání děti jel autem do Itálie a jednou do Chorvatska. Oni spokojeni , já do uterka dospával a rovnal záda . Od čtvrtka protivném , že mě čekají muka za volantem. Chtěl bych se tam ještě podívat . Ale do auta , nebo busu mě uz nikdo nedostane . Těším se na nové noční vlakové přímé spoje.
Hele,já jsem dojel v životě čtyřikrát pod Burgas,a nic mě nebolelo. Kup si pohodlné auto.
Asi před deseti lety takový vlak jezdil, používal jsem ho docela často, i když ne do letovisek..
Z Prahy přes Linz do Salzburgu, s několika přímými lehátky až na Venezia S.L. za cca 14 hodin
Na přípoje je z celé Itálie nejlepší Bologna, pak by takový vysněný vlak mohl dost letovisek obsloužit přímo a skončit třeba v Anconě..ale to jsou jen detaily, jakékoli přímé spojení do Itálie by bylo skvělé.
NightJet to z Vídně do Bologni zvládá za 10 hodin, z Mnichova ještě o hodinu rychleji..
Mestre je pevninnska cast Benatek. Jel jsem to vlakem. VENEZIA – MESTRE – tam vsichni bydli a VENEZIA – SANTA LUCIA (tedy Benatky – „hl.n.“) na ostrove doslova par metru od mistu Rialto pres Canal Grande. No fuj fuj fuj – naprosta ztrata casu je to mesto – uz bych tam v zivote nejel..
Tak to by mohl konečně zaplatit všechny ty dluhy ne? U naší firmy má fakturu už půl roku po splatnosti na blbých 30 tisíc 🤔
To je bohužel neblahá praxe v celém českém businessu. Dokud nezačnou všichni důsledně vymáhat úroky z prodlení tak se na tom bohužel nic nezmění.
Tak si najděte ještě jednoho dlužníka a pošlete ho do konkursu… 🙂
Spíš věřitele,ne?
Věřitele. Do konkursu se neposílá, ale navrhuje. A právníkovi a záloze na řízení zaplatí dvojnásobek toho, co jim firma dluží. To není moc mazaný postup.
To je o českém právním bezvědomí. Všichni si myslí, jak jsou mazání, jen opravdu chytrých je málo.
V tom příapdě jistě máte fakturu a nebduete se stydět za název firmy.
Fakturu jistě máme, ale tady ji opravdu zverejňovat nehodlám 🙂
To je zvláštní, u nás nemá ani jednu fakturu po splatnosti! V čem ten rozdíl platební morálky vězí?
Příští rok to může být už jen lepší. Letos jsem jim prognozoval grandiózní úspěch, už jen když se ta myšlenka na webu objevila, pro příští rok asi nebudu mít to správné slovo. Nicméně úspěch jedné linky má příznivý dopad na společnost jako celek i na ostatní linky.
Well done žluťáci! Krásná ukázka podnikavosti.
Že to nenapadlo armádu modrých se všemi jejich odbory, útvary, náměstky apod……
Když ono by to bylo strašně složitý, a kde taky rychle sehnat vozy 🤷♂️
Spíš by s tím byla práce
Ale napadlo… za vším hledej politiku. ČD je tam, kde je díky podnikavosti politiků a těch sraček co jim jsou diktována. Státn nemá zájem na prosperitě této firmy.
A vlastní invence se trestá!
Zapomněl jste na režijky.
Asi nic jiného neznáte, než kecy o režijkách, zapoměl jste na slogan… do švestek
tak proavdou je, že bejvalý vlaky ČSD „k móóři“ byli Fipkama obsazeny z velký části. Zbytek vatížili ROHáci a bylo to….
Vlak ČD k moři byl pro běžného cestujícího cenově naprosto nepoužitelný. Když jsem si to před lety porovnával, vyšla mě cesta vlakem pro rodinu dráž než jízda autem+pobyt. Bohužel.
Nicméně chápu, že těm co měli jízdní výhody ČD to může být těžké vysvětlovat.
Nápad dobrý, jen ty tiché vozy se moc nepovedly:
– vůz jako tichý nebyl nijak označen
– stewardi na přítomnost v tichém voze nijak neupozorňovali
– ani hlášení palubního personálu na tichý vůz neupozornilo
– hlášení vytočené na volume on maximum, takže člověk skoro ohluchnul
– vůz nebyl řazený na konci soupravy (což měl být), takže stejně tam průchozí na chodbě dělali bordel
– v době mojí cesty začátkem září byl tichý vůz jenom jeden a oba jeho záchody byly nefunkční.
Velké překvapení a úspěch RegioJetu. Takhle trefit obrovský skrytý potenciál v mezinárodním cestování vlakem, to není každý den.
Tohle se Jančurovi fakt povedlo.
Kdyby na příští rok sehnal vagóny na auta tak by to dotáhl k úplně dokonalosti.
V tom případě by mohl jezdit 2x denně a bude stejně vyprodaný.
Otázkou je, jestli by už vlak nebyl příliš dlouhý a jestli jsou nádraží vybavena na sjíždění aut z vagonu.
Délky bych se nebál. To nádraží by asi mohl být problém. Ale myslím, že se to určitě dá vyřešit hezky po balkánsku 🙂
Myslíte třeba nájezdovou rampou z prken a z palet? 🙂
Přesně a nebo vysokozdvih.
V Rijece je vlak akorát, tam už by se další vůz nevešel.
Myslíte na peron ? To u autovlaku je jedno ty se odpojí a auta se můžou složit o 3 koleje vedle. Nebo by se případně mohl oželet jeden spací vůz. Vyšší cena za auta by tu ztrátu vykompenzovala.
Tam je to vážně od námezníku k námezníku, vata tak 10-15 m…
minimalne Split urcite je (siel som pradavno), Rijeka netusim
„Stačilo“ by kdyby více nabídl pro cyklisty. Letos byly pro kola vyhrazen jen jeden (původní ) dětský oddíl na hraní.
Na kole se dost blbě veze kufr na dovolenou.
Mrkni na diskuzi o pražských nákladních e-kolech. Třeba myslel to…
Nikdo netvrdí, že to svinstvo C19 by se sem nedostalo. Dostalo i tak. Ale proč tomu nejít ještě víc naproti a v téhle době to nerozjet ve velkém. Byznys je byznys a tekoucí láva ze sopky je taky nejhezčí z úpatí kráteru.
Do ČR to roznesli hlavně cizinci, v létě jich byla Praha plná.
Taky si myslim, sice jich bylo mnohem mene nez obvykle, ale stale dost na to aby neco dovezli a roznesli.
Svádět to na cizince je dobrý vtip. Všude v zahraničí se dělala opatření, jenom my se přes léto tvářili, že se nic neděje. A teď se divíme.
Diví se ten, kdo se divit chce. Komunistická chřipka tu už bude na jeden furt.
To známe už z povodní v roce 2002.
„Já bych řekl, že Praha není ohrožena. Situace je, bych řekl, nadmíru výtečná. Všechny orgány pracují, jak mají…“, pravil primátor Němec a druhý den byla Praha pod vodou a metro zatopené.
A múžou za to zemědělci s tisícihektarovými lány! Tisíc hektarů je plocha 2×5 kilometrů. A navíc to dělají jenom pro zisk, aby sklidili více než zaseli – to je podle agrárních expertů také špatně.
To je pravda, těch bylo až Praha přetékala, dokonce i průvodci museli najímat brigádníky. Zájezdový busy ani nevypli motory co měli kšeftů, hotely neměli kapacity na ubytovani…. Jooo to byla sezóna letos
jo, preto ma CR vyrazne vyssie cisla nez vsetci naokolo, kvoli tym cudzincom… vsetci sem posielaju len nakazenych ludi a chcu skodit CR, vsetci sa spikli…
Andrej je cizinec. Tam hledejte proč.
K tomu Andrejovi jen podotýkám, že ten virus přišel taky z východu…
Tak hlavně, že se u nás nikdo nenakazil na zábavě, svatbě, v hospodě a tak….
Naprostý souhlas. Kotelny jsou pod vodou a na horní palubě se tančí.
Jasně! Za Covid v BŘEZNU může Jančura, protože v ČERVNU jezdil do Chorvatska. Myšlení se zakakzuje!
Ti museli včera toho Andreje přímo hltat…a počkejte jak budou vrňet, až se plukovník v záloze pořádně chytne vesla…
Andrej je úplněj bůh. Tak dlouhej projev a NIC vlastně neřekl… Na to musí bejt talent!
Nejsem si jestej, jestli by zrušení tohoto vlaku přineslo méně nemocnejch.
Ten virus už tu je i v ČR a byl i před prázdninama, tkaže bych to nyní nehrotil, že by se vozil “ z ciziny“.
Viry jsou byly a budou.
Způsobují nemoce. Na nemoce se holt umírá.
Říkejme tomu příroda.
Nejsem si jist, zda náhodou ta panika není krapet „nafouknutá“ víc než je realita. Ano pár lidí umřelo.
Víc nakaženejch lidí mělo těžkej průběh.
Většina nakaženejch lidí měla lehkej průbeh.
Naprosatá většina obyvatel ČR buď to nechytla (zatím?), nebo neměla žádný příznaky kterých by si všimla.
90% obsazenost a pres 60t cestujicich…to mi nesedi. Nepocita do toho i navazni busy z/do Opatie?
Ty návazné autobusy nelze využít pro chorvatskou vnitrostátní přepravu.
ale jeden z těch cifer tedy nebude pravda…
pesimistická varianta vlak á 500 pax tj 450 pax pri 90% + 450 zpět = 900 pax x 68 = 61.200 … kolik vlaků jelo dle rezerváku poloprázdných ( a to tam třeba jelo xy pax do BA…)
Od 10. července do 31. Srpna máte přesně 51 dnů = 51 vlaků. Od 30. června do 10. července je to 11 dnů, tj. cca 4 vlaky. Takže 2x 55 vlaků.
61.200 děleno 110 je 556 osob na vlak, tím pádem to docela sedí. To je tak, když se někdo snaří najekovat počty, aby mu vyšel důkaz podvodu.
Tak mi dokažte najeknutí počtů … prosím, rád se poučím.
To je tak, když někdo vehementně obhajuje… RJ si to asi také vypočítal přes Bulharskou konstantou obsazenosti 90%
„…Od 30. června, kdy vyjel první vlak, využilo tuto službu přes 60 tisíc cestujících v obou směrech“ …tj. nechybí Vám náhodou spoje v září? Proč to dělíte 110 a ne 136? aha ono by nevycházelo…
61.200 děleno 136 je 450, což je přesně Vámi uváděné číslo při obsazenosti 90%.
výborně a teď co ty spoje, kde bylo pár minut před odjezdem i přes 300 míst volných … a že jich bylo… 🙂 to už nám do toho nezapadá, že?
Vy jste je všechny viděl?
60 tisic lidi denne 60 dnu prazdnin 500 tam 500 zpet nevim co vam na tom nesedi
Jestli byl letos podíl cestujících ve vlacích do Chorvatska jen 6% na celkovém počtu turistů, tak to znamená, že je to stále obrovský potenciál dalšího růstu.
Ten růst je bohužel omezen stavem chorvatské železniční sítě, proto se do Rijeky se jezdí záměrně přes Slovinsko, aby vlak jel co nejmenší počet kilometrů v Chorvatsku. Ostatně hned po přejezdu hranice Slovinska a Chorvatska vlak uvítají rychlostníky s čísly 25 a 40 a ty vlak doprovází až do Rijeky. V Rijece je to na nádraží jak po výbuchu bomby, ostatně i zabezpečovací zařízení je klíčový průmysl… Vůbec to tam nepřipomíná to, na co jsme zvyklí od nás, když odečteme ošklivosti typu Praha Vysočany:-).
Jo a ten růst bych odhadl díky stavu chorvatské železniční sítě maximálně tak na dvojnásobek. Víc to za současných podmínek už nepůjde. Leda v případě, že by se někdy v budoucnu modernizovala a elektrizovala trať do Splitu a jízdní doba by byla maximálně 16 hodin. Pak bych věřil tomu, že by se naplnil vlak i tam, ovšem je otázka, jaké by muselo být jízdné, aby náklady na provoz takového vlaku pokrylo…
No elektrifikace to nevytrhne, na mnoha úsecích by se muselo jít úplně jinou stopu, páč to tam je místy hdoně divoký. Kralovac – Gospič to je místy kovbojka, ne moderní trať.
Pravda u HŽ mechanická návěstidla, klíčový průmysl a Slovinci moderní docela rychlá trať v horách. Kochal jsem se. Obojím.
Akorát to první je spíš k pláči…
Dojíždět do rachoty bych tudy nechtěl, ale dovolená…já se nerad stresuji…
Obrovský potencionál růstu tam není. Vlak jede dlouho a jen na sever Chorvatska. Do střední a jižní části se nevyplatí.
Dojezdová vzdálenost autobusem cca dvě hodiny je ještě OK. Jižněji pod Zadar bych s tím už jet nechtěl.
Tak ono z Rijeky do Zadaru se vlakem „normálně“ dojet nedá – ono by tro šloi, alte trvalo byto pomalu jaz zpět do ČR…
úsek Rijeka – Ogulin je posázavskej pacifik ve velkým. To asi neuměli vyrobit rovný koleje, tak udělali celou štreku jen z oblouků.
Páč tan nejsou slušný tratě??
S protažením vlaků dál na jih se samozřejmě v dohledné době nedá počítat. „Růstem“ myslím, zvyšování počtu vozů, popřípadě i vlaků/den. Plus návazné garantované autobusy. Jen mi není moc jasné, co ta dělala ta polovina cestujících, kteří nevyužili navazující autobusy?
Nejspíš to co já, viz můj příspěvek úplně nahoře. Jela místní dopravou dál.
Mohli jet taxíkem nebo si jízdenku na nějaký chorvatský autobus koupili sami. Nebo pro ně dojel autem nějaký známý/příbuzný, co už tam byl (oni jeli tím vlakem později).
Praha – Ploče a přípoje Korčula, Split, Dubrovník, Hvar, brač?