Vlaky RegioJetu přepravily loni více než 10,5 milionu cestujících
Lokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra
Dopravce RegioJet má za sebou rekordní rok, pokud jde o počty cestujících ve vlacích. Žluté vlaky (včetně regionálních na Slovensku)
Regiojetu drzim palce, jen tak dal. Jeste kdyby tak zacali zase rust i zlute autobusy
Je ten počet ověřený? Nezdá se mi to. Stačí prosté kupecké počty.
28 tisíc cestujících za den zas není nic nereálného
Ono to bude o něco méně pokud se budeme bavit o cestujících a ne o jízdenkách. Často třeba Košice – Praha mají cestující několik jízdenek jelikož na celou trasu není místo. Takže ve výkazech je místo jednoho cestujícího třeba 5.
Takových lidí ale přeci nebude statisticky významný počet. I kdyby na každém spoji takových cestujcích bylo 10 (a to myslím přeháním), tak se nedostáváte do statisticky významného počtu.
Nedokážu odhadnout počet ale studenti to dělají pravidelně, kupují jízdenky na poslední chvili. Statistika je přece jen tak dobrá jak ji dobře dokážete zfalšovat 🙂
No vidíte. Takže číslo je uměle navýšené.
To je skutečně nadnesené. Cestujících nemůže být přece víc, než je počet obyvatel republiky. Já jsem s nimi nejel, ani manželka a děti.
Záleží jak je definován „cestující.“
Vesměs když jedu o vánocích a Velikonocích, započítají mě jako dva cestující.
A je to dobře, (pokud by metrem jelo jenom dva miliony lidí za rok nemusel by po dvou minutách jet vlak pro párset lidí.)
To asi nebude významný počet. Někdy to je chování rezervačního systému (nechce prodat Praha-Pardubice když očekává že brzo někdo bude chtít Praha-Košice). Lidí co si rezervují všechny vlaky ten den to většinou chtějí stornovat.
Karel si koupil lístek na vlak. Jenže Karlovi to ujelo a tak už nikam nejel. Karlova jízdenka byla ale započítána do přepravených cestujících. Karel tuto statistiku napadnul: V tom vlaku nebylo 333 lidí, já jsem nejel!
A bylo tomu tak, Karel má pravdu. Těch lidí bylo 334, jeli totiž 2 režijkáři.
Jenom dva? Když tam platí režijka, tak je jich ve vlaku mnohem víc.:-)
Velka gratulace, kdo umi ten umi a kdo neumi ten tapetuje modrou.
Nevíte zda bude někdy mít RGJ i opravdové lůžkové vozy? Myslím tím WLAB místo Bc
Trolling
Prosím tedy o přesná čísla! Nedáte je? Jste troll!?
A nevíte kolik cestujicich přepravili autobusy pod značkou Regiojet?
Jinak je to pěkný výsledek, když přepravuje zhruba 5 % cestujících ČD. Pokud ještě zvětší počty díky vlakům v objednávce a rozšíření spojů někam k 20 milionům cestujících ročně, tak dosáhne původnímu záměru 10 % cestujících na železnici využívající jeho vlaky.
ty prasky, co mate, se asi musi brat i vecer, podivejte se lip na krabicku.
Už aby tu bylo to slíbené spojení do Budapešti, prosím! 🙂
Já bych radši ten vlak do Berlína, než na Ukrajinu.
Do Berlína je nabídka spojů už teď dostatečná a s ohledem na počet Ukrajinců v ČR spoj na Ukrajinu dává smysl. Přes Užhorod snad nejezdí žádný spoj, dříve to byla naopak hlavní trasa.
Akorát ve špičce mimo Ústí-Dresden se i stojí, stát platí dotace a pokud se vyprodají včasné jízdenky, tak je to celkem drahé. Důkazem, že vlaky v současné podobě nestačí, je množství autobusových spojů, které si můžete porovnat třeba s Blavou či Vídní.
Protože EC vlaky jsou nesmyslně součástí základního taktu „ZDO“ v úseku Praha – Ústí nad Labem v prokladu s „Cheby“ místo toho, aby ten základní proklad byl mezi vnitro Ex vlaky Praha – Lovosice – Ústí n/L. – Cheb a Praha – Lovosice – Ústí n/L. – Děčín (vše vždy se zastavováním i v Podbabě a v Lovosicích) doplněný nějakými častěji zastavujícími Sp vlaky namísto zbývajících „plívových děčínských rychlíků“ (vedených třeba i „pantery“) s tím, že ty EC vlaky by jezdily jako „nadstavba“ mimo ten základní hodinový takt. Jistě, bylo by to dražší než současný stav, ale hlavně mnohem komfortnější… Číst vice »
„Praha – Lovosice – Ústí n/L. – Cheb“. Kdo takovým „vymetacím vlakem“ bude jezdit?
Bývaly doby, kdy tatáž souprava jezdila Bohumín−Přerov−Brno−HavloBrod−Praha. Nikdo takovým spojem nejezdil, když přímo do Prahy jelo Pendolíno…
Jsou spoje kde se neočekává že by tím někdo jel z konečné na konečnou. A někdy je to dobře a dílčí relace mají smysl.
Do Šalingradu zatím žluťák jezdí max. s 6 vozy, ale často jen s 5. Takže potenciál pro růst by byl, na Smíchově mu pár vagonů hnije. Cenově už černou díru dohnal, služby zejména výběr z menu docela dobrý. Na druhou stranu je personál občas na facku, když přistaví vlak na váguson 5 min. po pravidelném odjezdu, pohne se se sekerou -12 a při dojezdu do Pardubic zahlásí, že důvodem zpoždeění je výluka na trati.
Myslíte si, že pozdní příjezd že Smíchova na Wilson provádí JJ (JančuraJet😉) cestujícím schválně? Podle mého je na vině nedostatek kapacity mezi Smíchovem a Wilsonem – Os příměsto, R Plzeň, Ex Plzeň, do toho občas nějaký Švejk… Holt ty šíny nejsou nafukovací.
Když dopravce řekne SŽDC „Sv 123 jede na Ex123, když sv zpozdite, zpozdí se Ex“ nedostane náhodou ta sv prioritu jako Ex? 😀
Samozřejmě, pokud se zpoždění přeneslo (ex z Plzně má zpoždění protože výluka) je fér hlásit původní příčinu.
To samozřejmě nevylučuju, ale ten případ, co má na myslmi, je z minulého pátku na spoji v 17.20 do Horních Uher. Zvláštní je, že během těch 10 min. z tvinohradského unelu nevyjelo ani kolo.
Jako já neříkám že nekecají, skutečnou příčinu zpoždění neznám.
Jenom nemám rád když se místo původní příčiny ohlásí „vlak má zpoždění na odjezdu protože měl zpoždění na příjezdu“ (obrat soupravy, křižování, pozdní příjezd ze zahraničí, přestupy,…)
Pozdní odjezd zluťáka že Smícháče mohlo být cokoliv (+obrat) nebo spíše neschopnost vozidla(na poslední chvíli fíra přesvědčoval aby to jelo)
Tady se ukazuje výhoda RJ ve srovnání s LE. RJ prostě koupí vůz a přidá jej na konec vytíženého vlaku. A může to dělat tak dlouho, dokud budou dost dlouhá nástupiště nebo výkon hnacího vozidla. Co může udělat LE? Vyběhat další povolení na další trať.
Leoš spojí dvě jednotky
Ještě by tu druhou musel mít. 😀
No a protože ani Jančura němá těch vagonů nekonečně, tak stejně přidat nemůže. No a vyrobit nový? Kde jste to četli!
Jo jasné, ale to je navýšení kapacity o 100%. To s nějakým operativním navýšením nemá nic společné. A hlavně spojit jednotky u LE = zrušit nějaké spoje.
Něco jiné je to u ČD, kde se InterPantery dají spojovat 3 a 5 vozové takže těch kombinací kapacity je víc než dost. (3, 5, 3+3, 3+5, 5+5)
Mno, spíše než spojování Interpanterů s nelibostí sleduji nasazování hnoje z křoví v podobě Eso + plejáda Béček před smrtí. (R19)
včera jedno z těch Bček bylo už objektivně po smrti… ale statečně jelo dál!
Obávám se, že tuto věc oba řeší spíše dražší jízdenkou, než že by uvažovali o přidání vozů. Jestliže přepraví o 20% více pasažérů nebo prodají jízdenky v souhrnu o 20% dráž, tak se jednoznačně vyplatí to první:-)
Oprava: Jestliže přepraví o 20% více pasažérů nebo prodají jízdenky v souhrnu o 20% dráž, tak se jim jednoznačně vyplatí to DRUHÉ:-)
To je přesně to, co RJ nedělá. Vyprodaný vlak a furt jenom 5, max. 6 vozíků. Nedávno jsem viděl vagón s velkoprostorem v uspořádání a la Pendolino. Co to je?
To bude bývalá německá jednička, co jezdívala mj. i na spojích jako Jan Jesenius anebo Vindobona.
Oni to i dělali, ale aktuálně mají málo vagonů, ale postupně jim chodí další, takže to nejspíš zase dělat začnou.
Mno pamatuju 60 lidí na chodbičce. No oni vlastně ti šudáci časem jezidt přestanou, tak proč přidávat Brno−Ostrava vagony na první semestr. Nakonec si můžou vlézt i mezi vagony, nebo si stoupnout do kupé. … a pak se začali vztekat, že študáci jezdí autem ve čtyřech, nenažranci.
Dvouciferní procentuální růst na hlavních dálkových tratích – to je obdobný růst jako u ČD. Je tedy vidět, že počty cestujících na železnici rostou bez ohledu na dopravce. Když je tu zmínka o nových linkách RgJ, tak na jízdníchřadech.cz už visí, že od poloviny června jezdí přímý „žlutý“ vlak z Prahy přes Brno, Vídeň, Mošon a Győr do Budapešti. Jak avizovali na podzim. Jsem zvědav na cenovou politiku. O obsazenost spoje z Vídně na BudaPešť strach nemám.
Z pohledu capacity managementu je 93% úžasné číslo, podstatná je ale zmínka o údaji při výjezdu z Prahy. Otázka je, jak je vlak naplněný například na slovenském území. Nicméně to dává tušit, že už není kam dál růst. Tuší někdo, co brání RJ v dalším rozšiřování dálkových spojů? Jsou to administrativní problémy, nedostatek techniky a lidí nebo něco jiného?
Vždyť se tam jasně píše, že růst se plánuje. Budapešť přes Vídeň, Polsko, Ukrajina.
Předpokládám, že dali přednost bezpečnější variantě růstu založené na vysoké efektivitě (=obsazenosti) před překotným rozšiřováním působnosti, což sice teoreticky může přinést i skokový nárůst zisků, ale vždy je to risk.
Z čeho konkrétně plyne, že není kam růst?
Nevyjede. Nevydží do švestek. Nemá kam růst.
Kolik vagonu muze mit vlak na trase Praha-Ostrava a Praha-Viden?
23,5
Tolik kolik se vejde k nástupišti.
Nechce se mi tam koukat , ale délky vlaků osobní dopravy je určitě v TTP
Povolená délka vlaků 616 metrů. Lokomotiva má kolem 20 m a vůz 26,5 m (trošku jsem navýšil čísla kvůli rezervě). Po propočtu vychází, že v čechách může jezdit lokomotiva s 23 regiojet vozy.
To je souprava na páteční nebo nedělní odpoledne a pak nic…
Jak těch 23 kočárů budete rozjíždět.?..sice vectron 6MW ale pokud budou plné- proč by jich taky bylo 23 , to je slušná hmotnost.
Srovnejte hmotnost osobního a nákladního vlaku. Těch 23 osobních vozů je v porovnání s nákladem tak asi polovina. A největší výkon potřebujete při vysoké rychlosti a při stoupání, nikoli při rozjezdu. Dřív stačil výkon lokomotiv kolem 2MW a na rozjezd to stačilo, ale jezdilo se do 120km/h.
Já nepochybuji o tom ze to nakonec rozjede , traťové poměry taky beru v úvahu , ale jde o grafikon, a případně zpoždění způsobené pomalejším rozjezdem. Nemluvě o těch zástupech lidi na nástupišti jak hledají svůj vůz … 500 metrů … to je jak z Formanova filmu. Znám R6xx ze Slovenska v špičkové poptávce a ten rozdíl v rozjezdu mi popsal přímo fira. Myslím , ze to byla řada 350 . Na každém rozjezdu měl plus minutu až dvě, krátit jízdní dobu mu moc nešlo.
Jaké zpoždění způsobené pomalejším rozjezdem? Při sestavování GVD počítám nejtěžší/nejlínější soupravu, aby se to i o vánocích vyjelo. Že zbytek roku tam bude vata nevadí,
Těch 23 osobních vozů se rozjíždět nebude. Řešíte neexistující problém.
Reagoval jsem že “ podle propočtu může RegioJet lokomotiva jet s 23 vagóny “. Myslím si osobně , že cesta vede přes duplex jednotky nebo vagóny. Jako to řešilo SNCF , nebo i NIM expres v provedení od ŠT.
Otázka je délka nástupišť ve stanicích, kde by zastavoval…to by mohlo být méně.
Už asi 17 vozů se běžně k nástupišti nevejde v ČR teď snad už prakticky vůbec nikde v síti (možná tak k jedné či dvěma peronním hranám na pražském hlavním nádraží, ale ani tím bych si jistý nebyl) – nehledě k tomu, že z provozního hlediska je to už úplný nesmysl, protože to přináší nejen pomalý (dlouho trvající) rozjezd, ale i pomalejší zastavování a mnohem delší pobyty ve stanicích kvůli špatně přehledné soupravě: rozumné ještě přijatelné maximum je tak asi 12 vozů, a to jen v případě, že vlakový personál je dostatečně početný a kvalifikovaný a řádně vykonává službu.
Jirka: totéž platí i pro Moravu.
Acho jo…
Pokud je povolená délka vlaku 616 m (nevím), vůz měří 26,4 m přes nárazníky, je jich 23 a k tomu lokomotiva o délce 20 m, tak mi to dává dohromady 627,2 m, tj. 11,2 m přes povolenou délku. Kromě toho jestli si dobře pamatuju, tak nejdelší nástupiště je v žst. Praha Smíchov o délce asi 550 m.
Na Slovensku veľmi zavísí od dňa, času a obdobia roka…zažil som plný vozeň od Košic, ale aj, že som bol sám od Košíc po Poprad (trieda Relax)