Vlaky pro Paříž a okolí s českou stopou. Bombardier s Alstomem ukázaly první novou jednotku RER
Kontrakt na nové příměstské vlaky je jedním z největších na francouzské železnici. Karoserie se svařuje v České Lípě.
Sdružení výrobců železničních vozidel Alstom a Bombardier představilo první jednotku RER NG pro provoz vlaků v Paříži a okolí. Soupravy mají českou stopu: skříň se kompletně svařuje v závodě Bombardieru v České Lípě.
Novou jednotku ukázali výrobci na zkušebním okruhu Alstomu ve Valenciennes při prezentaci pro Île-de-France Mobilités, tedy objednatele dopravy v Paříži a okolí.
Jde o zakázku, kterou získaly společně Alstom a Bombardier. Kontrakt je jedním z největších v dějinách francouzské železnice: celkem jde o 125 sedmivozových jednotek a 130 šestivozových jednotek pro linky D a E. Rámcová smlouva má hodnotu 3,75 miliardy eur, první už jistá objednávka je na 15 delších (130 metrů) a 56 kratších souprav (112 metrů).
Bombardier dlouhodobě v České Lípě svařuje vlaky, které nakonec skončí ve Francii, v minulosti se podílel například na výrobě pařížského metra. Svařené skříně míří z České Lípy na kamionu do francouzského Crespinu k další montáži.
Vlaky vycházejí z jednotek Regio 2N od Bombardieru a X’trapolis od Alstomu. Budou mít dva metry široké dveře, aby se usnadnil nástup a výstup lidí. Francouzské státní dráhy SNCF je nasadí postupně na linky D a E.