Cestovní ruch Doprava ve městě Dopravci Infrastruktura Železnice Železniční průmysl Zprávy

Vlaky pro novou pařížskou linku na letiště dodá Alstom

Vlak Alstom Coradia Polyvalent ve stanici Montreuil-Bellay. Autor: Von Cramos - Selbst fotografiert, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=43008469
Vlak Alstom Coradia Polyvalent ve stanici Montreuil-Bellay. Autor: Von Cramos - Selbst fotografiert, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=43008469

Konsorcium Hello Paris koupí pro novou chystanou linku mezi Paříží a letištěm Charlese de Gaulla vlaky od Alstomu. Celkem si pro CDG Express objednalo 13 elektrických jednotek z rodiny Coradia Polyvalent za zhruba 160 milionů eur (cca 4,1 miliardy Kč). Alstom to oznámil v tiskové zprávě.

Sdružení Hello Paris, které tvoří Keolis a státní Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP), počítá se zahájením provozu CDG Expressu koncem roku 2025. Koncesi na provoz získalo na 15 let. Trať na pařížské východní nádraží zbuduje a bude provozovat konsorcium SNCF/Paris Aéroport.

„Těší nás, že se na projektu CDG Express můžeme podílet. Náš vlak bude představovat pro miliony cestujících při příletu či odletu výkladní skříň francouzského umu,“ uvedl viceprezident Alstomu Jean-Baptiste Eyméoud.
Připomněl, že dopravce nekupuje zajíce v pytli, neboť v provozu už je 220 vlaků řady Coradia Polyvalent, které najezdily už přes 50 milionů kilometrů. Pro letištní expres bude upraven především interiér a informační systém.

CDG Express má ulevit přetížené letištní lince RER B. Vzdálenost 32 kilometrů má vlak urazit za 20 minut.

10
Diskuze

avatar
5 Komentáře
5 Reakce na komentáře
9 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
10 Autoři komentářů
Honza D.Jiří Kocurekmikiqexmgr.pavelJakub W Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Honza D.
Host
Honza D.

No a u nás jsou při odletu či příletu výkladní skříní řidiči taxislužby, takoví novodobí Mirkové Dušínové. Celý svět nám je závidí a jestli jste o nich slyšeli něco jiného, jsou to jen ošklivá a zlá slůvka… 😁

Jakub W
Host
Jakub W

A mezitím, v jiném městě na P, připravují Projekt na budoucí dráhu na PRG. a to je konec Pohádky

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Ale zato ten projekt připravují už pekelně dlouho! Tak dlouhou přípravu nám celý svět může jen závidět!

mikiqex
Host
mikiqex

Vždyť se říká, že i cesta může být cílem. Dokud se projektuje, není co zkazit.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

V tom měste na P jse také městská část č.6 bouří proti čemukoliv, co by … no raději zácpa na ulici E a město na K příměstskou železnici nemít. Asi se bojí, že by jim ženy potratily a krávy.. krávy tam nikdo nechová, ale mohly by přestat dojit.

Martin V.
Host
Martin V.

Takže na rozdíl od RER B má jet bez zastávek, o 10 minut rychleji. Ale nějak jsem nepochopil, jestli bude za vyšší tarif, tak jak byl původně zamýšlen čistě privátní projekt, nebo zda bude integrován do současné tarifní nabídky.

Marek Turnovec
Host
Marek Turnovec

Tak už teď některé vlaky z CDG jezdí až na Gar du Nord bez zastávky. Je to o něco rychlejší než ty zastávkové (31 minut místo 38). Cena naštěstí stejná – i když mě i těch 10 € přijde celkem dost. A i ty současné vlaky to myslím valí i 120 km/hod, možná i rychleji. Tak by mě také zajímalo, jak to chtějí ještě zrychlit…

thegrid
Host
thegrid

Ježíš já už četl na novou pražskou linku na letiště. Tak zase nic.

Katun
Host
Katun

„Vlaky pro novou pařížskou linku na letiště dodá Alstom“
Velmi nečekané…

TPal.
Host
TPal.

Nečekané asi ne, ale určitě ne jisté, když poslední dobou v příměstských vlacích má své úspěchy Bombardier.

Partneři



CSCARGO
RSD