Vlaky pro britskou vysokorychlostní trať dodá Hitachi s Alstomem
Nové vysokorychlostní jednotky pro HS2. Foto: Alstom / Hitachi Rail
Nové vlaky pojmou 550 cestujících, zvládnou rychlost až 360 km/h.
Nové vlaky pojmou 550 cestujících, zvládnou rychlost až 360 km/h.
Tomu říkám krásný design. Moc pěkné.
Jde o jednotky vycházející z řady Bombardier Zefiro 300, tedy stejný základ jako italské ETR 1000 (Frecciarossa), budou jezdit i ve Španělsku.
Času na testovaní bude dost, to zahájení provozu 2029 je dost optimistické datum.
A taky se vycházelo z V250 – vláčky pro holandského dopravce známé taky jako Fyra. Nakonec tyto vláčky odkoupil italský dopravce, neboť nebyl výhodný poměr cena/užitná hodnota po započítání odstranování závad u vyrobených kousků.
Ohledně dalších klepů o těchto rychlých vláčků z Itálie (Hitachi/exBombardier)
https://www.ferrovie.info/index.php/it/13-treni-reali/17985-ferrovie-clienti-arabi-in-visita-all-hitachi-rail-di-pistoia-puntano-al-v300-zefiro
„Holandské“ V250, dnes ETR700 nemají s Zefirem 300 ani ETR 1000 společného vůbec nic. Na nich se značnou měrou v konsorciu podílel Bombardier. V250 je naopak typický produkt AnsaldoBreda, které se často něco epesně nepovedlo (poslední tram a železniční projekty byly katastrofa).
AnsaldoBreda už neexistuje, dnes v té fabrice vyrábí zejména konstrukce Hitachi. Pro UK toho v posledních letech vyrobili fakt hodně, takže vědí co čekat.
ad nepovedená V250 Z 19 vyrobených kousků V250 prý v Itálii jezdí naprostá většina …. Když si vezmeme příklad co se opravdu příliš nepovedlo tak to můžou být např. Pendolína ETR 470= z celkem 9 vyrobených jsou 4 vyřazeny a ostatních 5 kousků bylo dost důkladně předěláno v souvislosti s prodejem do zcela jiných podmínek (z prostředí italských železnici byly prodány do prostředí řeckých) Ad návaznost nynější produkce sdružení Hitachi Italia+ex-Bombardier Transportation na dřívější elektrovláčky V250 … to jsem opsal asi už si přesně nevzpomenu odkud (četl jsem to už před časem, když jsem se snažil pochopit ty podmínky fúze… Číst vice »
Většina je málo, aby za to někdo rozumný platil. Tuším minimálně dvě slouží na díly. Navíc v Nizozemí měli nějaká zahoření, opadávající panely, sníh zalézající do výzbroje, nedivím se, že ten kontrakt stornovali.
Překvapuje mě, že se nad tím Trenitalia slitovala, i když ve sněhu asi jezdit nebudou, tak by to mohlo být lepší. Možná to dalo Ansaldo skoro zadarmo, aby to nebyla úplná pohroma a nemuseli to sešrotovat.
Mě je „AnsaldoBreda“ úplně fuk. Stejně jako Pendolina od Alstomu.
Prostě jsem se snažil podělit o to „nejdůležitější“, co se snažil prosadit evropský antimonopolní úřad = aby pro britského dopravce zůstala zachována nabídka = neboť po koupi Bombardier by bylo logické, aby Alstom stáhnul nabídku podanou původně fy Bombardier+Hitachi, neboť Alstom měl v této soutěži vlastní „želízko v ohni“
A pro VRT např. v ČR je výhodou, že italsko-britská divize Hitachi bude mít zajištěnu obživu na několik let (=jde tuším o 432 vagonků, které budou tvořit 54 vláčků), tak aby zůstala široká nabídka vláčků pro VRT.
Tak kde je odborářská úderka se svým kolovrátkem, jak železnice v Británii stojí za hovno?
V souvislosti se stavbou VRT bude obnovena železnice mezi Oxfordem a Cambridge. Dnes funguje jen třetina z ní. Zbytek je nesjizdny nebo vytrhany. Přičemž tato obnova bude dokončena dříve než VRT.
Co je myšleno „železnicí mezi Oxfordem a Cambridge“, East West Rail? Ta s HS2 nemá souvislost VŮBEC ŽÁDNOU, maximálně ji bude někde v polích mezi Bicestrem a Winslow v pravém úhlu křížit. Jezdit po HS2 ať už do Oxfordu, nebo do Cambridge, je totální krávovina.
Tak drobná souvislost tam asi bude, v místě křížení bude velmi pravděpodobně napojení z East West Rail na HS2 kvůli údržbové základně (infrastructure maintenance depot /IMD/) pro HS2.
Ale zastávka pro lidi pro přestup tam nebude.
Projekt HS2 vedl k tomu, že se o znovuspojení univerzitních měst začalo reálně uvažovat a má tam být i spojka na HS2.
Spojka bude akorát technologická (jaké rameno by tam mělo smysl, Birmingham – Oxford snad?), vždyť trať EWR původně vůbec neměla být elektrizovaná (teď se to už „zvažuje“: https://www.railmagazine.com/news/network/ewr-targets-short-term-fleet-ahead-of-possible-new-electric-fleet). „Reálné úvahy“ nezpůsobila HS2 (vždyť v těch místech už vede dnešní WCML), ale reálná poptávka v takové relaci, jakkoli čeští odboráři, šotouši a další hlupáci točí dokola flašinet o tom, jak je železnice v Británii v rozkladu. Takže Network Rail došel v roce 2008 k rozhodnutí revitalizovat západní část Oxford – Bicester a v roce 2013 reaktivovat zbytek (to se o HS2 teprve tvrdě licitovalo, jestli ano nebo ne, zákon o její… Číst vice »
Pěkné stroje.
Tak hlavně aby dokončili I. etapu HS, i když ony vlaky by tam po GB 200 km/h jezdit mohly i tak.
s délkou 200 m by se mohla vejít i k nástupišti na letišti a v Dejvicích 😀 … no jen představa
Rychlovlak na trase kratší než 10 km. Taky představa…
Tak ony by mohl udělat okruh Masaryčka – Havliště – Smíchov – Prahlavák a pak po VRT pryč. nebo přijet na Havliště od Kladna a tam úvratit, kdyby bylo nutné jezdit na Prahlavák, jinak úvratit na Masaryčce, myslím, že není vhodné nějaké nádraží v centru vynechat, ale dovedu si představit i jízdu po spojovací koleji Negreláku a zastavení Bubny – Libeň.
Do toho ale nesedí ty Dejvice. SC nezastavují v Libni a VR vlak by měl zastavovat v Dejvicích? eek!
SC (VRV) kdyby nejel přes Prahlavák a Masaryčku, tak v zastavení v Libni je logické, v Dejvicích u Metra taky.
Ále ještě uvidíme co se do postavení všeho vymyslí.
On ten vlak nemuze popojet treba 80km/h rychlosti tech 10km?
Oni rychlovlaky neumi jezdit i pomalu?
Jistěže může. Stejně jako může Pendolíno dojet do Ústí nad Labem. Ale proč by se mělo vejít k peronu v Podbabě?
Však by tam mohl dojet i z delší dálky ne? I TGV se na svých trasách plouží několik kilometrů třeba rychlostí 60 nebo i méně, třeba 40 už na zhlaví stanic ještě daleko před nástupištěm…
A od Libně by tam dálkový vlak zajel úplně bez problému.
A co by ne? Furt menší overkill než toto: https://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_maglev_train
Narozdíl od toho maglevu by pak klidně mohl dál pokračovat po existujících tratích třeba… no kam by to bylo potřeba. Navíc netřeba si pořád připomínat krásné, ale dosti líné TGV. Distribuovaný pohon shinkansenů z nich opravdu nedělá bullet train pro nic za nic. V UK mají s vlaky od Hitachi už nějaké zkušenosti.
Dovolím si doplnit pasáž: „Alstom byl původně v soutěži sám za sebe, další nabídka ale byla od sdružení Hitachi a Bombardier, který ovládl Alstom. Nakonec se firmy dohodly na podání společné nabídky.“
Dle mého názoru dohoda Alstom-Hitachi byla kvůli snaze Alstomu, aby antimonopolní úřad povolil převzetí Bombardier Transportation firmou Alstom…. Neboť cílem antimonopolního úřadu je „kultivovat konkurenční prostředí=z čeho mají prospěch zákazníci“. nikoliv posilovat monopolní/oligopolní firmy.
A nyní – v prosinci 2021 – zdá se, že Alstom prodá vše co souvisí s těmito rychlými vláčky (původně od Bombardier) firmě Hitachi
https://www.hitachirail.com/press/#/pressreleases/hitachi-to-acquire-bombardier-transportations-contribution-to-the-v300-zefiro-very-high-speed-train-from-alstom-3148234