Vlaky přes fotbalové hřiště jsou zpět. Při zahájení provozu se porouchalo auto přímo na přejezdu

Starostovo auto, které se porouchalo na přejezdu. Foto: Aleš BílekStarostovo auto, které se porouchalo na přejezdu. Foto: Aleš Bílek

Vlaky nejezdily kvůli zátarasům od developera, soud nařídil jejich odstranění.

(aktualizováno 7.8. 8:06) Na slovenské Čiernohronské železnici mohou po dvou měsících opět jezdit vlaky z Čierného Balogu na Dobroč. Provoz na trati přerušily zábrany a plot, který na trať umístil developer Jozef Garbiar nesouhlasící s provozem trati. Soud ale na konci června rozhodl, že překážky musí pryč.

O obnovení provozu informoval šéf Čiernohronské železnice Aleš Bílek. Ve středu provozovatel trati na základě pověření exekutora odstranil betonové zábrany, v pátek poprvé vyjel.

První obnovená jízda ale přinesla nečekanou situaci na jednom železničním přejezdu. Podle Bílka postavil developer před vlak svůj osobní automobil Mercedes s vysvětlením, že se mu porouchalo auto. „Po delším dohadování se Policie SR nakonec zajistila výkon platného soudního rozhodnutí. Od dnešního dne už jezdí naše vlaky podle zveřejněného jízdního řádu na všechny tři trasy,“ řekl Bílek.

Odstranění betonových zátarasů z trati na Dobroč. Foto: Aleš BílekOdstranění betonových zátarasů z trati na Dobroč. Foto: Aleš BílekAuto, které se porouchalo na přejezdu. Foto: Aleš BílekAuto, které se porouchalo na přejezdu. Foto: Aleš BílekObnovení provozu na trati na Dobroč. Foto: Aleš Bílek Obnovení provozu na trati na Dobroč. Foto: Aleš Bílek

 

Spory s developerem Jozefem Gabriarem začaly loni, kdy nejprve zasypal část trati, letos přibyl plot a betonové zátarasy. Ty jsou i před bránou haly, kde má spolek svůj sklad. Pozemky na části trati na Dobroč získal developer Jozef Gabriar, který chce na místě postavit 50 rodinných domů. Vlaky na trati jezdí od roku 1913. Spor se teď týká situace způsobené v 80. letech. Oficiálně byla trať zrušená, než ji nadšenci začali v roce 1983 zachraňovat. Jenže pár let před oficiálním zrušením byla stavba prohlášena za národní kulturní památku. Developer chce trať zrušit, protože je na jeho pozemcích. Rozhodnout o tom, zda je trať provozována legálně, má ministerstvo dopravy.

Čiernohronská železnica je lesní dráhou o rozchodu 760 mm, spojuje obce Chvatimech, Valaská, Hronec a Čierny Balog ve Slovenském rudohoří. Provoz je na 20 kilometrech trati, její provozovatel chce ve spolupráci s Banskobystrickým samosprávním krajem trať v budoucnu elektrifikovat a rozšířit až pod Nízké Tatry.

(V původní verzi textu jsme omylem uvedli, že auto bylo starosty. Za chybu se omlouváme)

Tagy Čiernohronská železnice
121 komentářů