Stopadesátka na dálnici D3 se blíží, ŘSD vybralo dodavatele značek
Dálnice D3 u Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Možnost zvýšit nejvyšší povolenou rychlost na dálnicích ze 130 km/h na 150 km/h dala ministerstvu dopravy vládní novela zákona.
Takže tam, kde jsou dva pruhy a v tom jednom je skupina vozidel jedoucí 85 – 90 km/hod, kterou předjíždí skupina 105 – 115 km/hod a také skupina 120 – 140 km/hod., tak do toho všeho vznikne na těchto dvou pruzích ještě skupina Schumacherů kolem 150 km/hod. ODSka se opravdu může podat ruku s Motoristy. I když pro ty je zase těch 150 km/hod. málo, ti by raději 250 km/hod.
Když to tak čtu, ve které skupině se pohybujete Vy?
Lidé si často neuvědomují/podceňují fakt, že energie roste s druhou mocninou. Takže když pojedou dvě identická auta, jedno 130, druhé 150, a začnou brzdit ve stejnou chvíli, tak ve chvíli kdy první auto zastaví na 0, druhé stále pojede cca 74kmh
Proto je také smysluplně zavádět zóny 30. Ve chvíli, kdy auto A jedoucí 35kmh zastaví, tak auto B, které jelo 50kmh, bude mít rychlost 35kmh, tedy jako auto A na začátku. Takže efekt nehody bude stejný, jako kdyby auto A vůbec nebrzdilo. A pokud se započítají i reakční doby řidiče, tak vyšší rychlosti prohrají ještě více, protože vyšší rychlost znamená delší dráhu, kterou auto urazí než řidič začne brzdit. (Při rychlostech 130 a 150 auto B urazí o 8,3m více za každou sekundu reakční doby řidiče než auto A. Při 35 a 50 je rozdíl 4,1m za každou sekundu reakční… Číst vice »
Bavíme se o dálnici a Vy sem taháte zóny 30. Naučte svoje děti, ať neskáčou pod auta a nemusíte otravovat se zónami. Když jsme byli děti, auta bez ABS jezdily 60 a nevím o žádném kamarádovi, že by ho někdo sejmul. Do školy jsem chodil po městě pěšky i přes hlavní silnici 😂 a aut jezdilo dost. Dneska samozřejmě víc, protože děti do školy samy nedojdou… s tímhle myšlením raději jezděte vlakem, tam je riziko srážky minimální.Jen ať si pěkně každý dává pozor, co dělá.
Tohle předneste na mezinárodní konferenci a budete považován za nelidskou zrůdu. Prostě člověk není neomylný a v oblastech, kde převažuje bydlení a je tam intenzivní pohyb lidí, je prakticky po celé Evropě standardem 30 km/h. Auto jedoucí rychlostí 30 km/h zastaví na vzdálenosti, na které auto z 50 km/h nezačne ani brzdit! Tj. v případě kritické situace je to srovnání (žádné zranění/vážné zranění).
Tohle vcelku nikdo nevyvrací, jestli se bojíte, bojte se dál ale hlavně nejezděte do Německa. Taková kinetická energie když se jede 200 😵💫 a ta ujetá vzdálenost za reakční dobu a ta brzdná dráha, jaktože ti Němci ještě nevymřeli… hm hm hm?
V Německu je doporučená maximální rychlost 130 km/h. Kdo jede rychleji, riskuje právní následky i v případě, že případnou nehodu „nezavinil“.
U nás se všichni zaklínají mantrou neomezené rychlosti v Německu. No, nevím, těch úseků s opravdu neomezenou rychlostí tam není mnoho. A i na nich naprostá většina lidí jezdí tak kolem 130.
Pamatuji na německých dálnicích omezující značky třeba na 220 km/h. A tehdy se tam opravdu jezdilo rychle, provoz byl daleko menší, než dneska. A Němci měli více rychlých aut, než dneska. A též si pamatuji, že tam byly celkem běžné hromadné nehody, kdy se na dálnici posráželo třeba 40 aut – právě v takové rychlosti.
Ať žijí zlatá šedesátá a Freie Fahrt für freie Bürger! Ještě by se mohla zvýšit rychlost na dálnici D2 Brno-Bratislava, ta má taktéž návrhovou rychlost 150 km/h. Ovšem co z toho – vyšší rychlost znamená větší nerovnoměrnost dopravního proudu, což generuje více interakcí mezi vozidly i vyšší nehodovost, nemluvě o nárůstu emisí. Na tomto v konečném důsledku vydělají pouze petrolejníci, kteří si namastí kapsy díky vyššímu odbytu pohonných hmot. I když uznávám, že benzín je odpadní frakcí při destilaci ropy a je potřeba jej zužitkovat. To je koloběh života…
Souhlasím , ve Švédsku je maximum na dálnicích 120 km a plynulost dopravy bezvadná. Takže 150 km je hovadina, Ale co chcete ve státě, kde 70% populace jsou idioti!
Fakt má D2 návrhovou rychlost 150? Včetně těch krátkých odbočováků a připojováků na SK straně? Nebo se to stavělo s rozdílnými návrhovkami?
Co si vzpomínám, tak návrhová 150 byla v celé délce (ovšem to byl rok 1978 a je možné, že od té doby se některé části v rámci rekonstrukcí stavebně zprasily).
To je tak vzdělaně a odborně napsaný, až se v praxi ukazuje, že teorie je pouze teorie a život si plyne po svém. Stačí dodržovat pár nevymahatelných pravidel z autoškoly a všichni se na té silnici i přes interakce poskládáme. A kdo ne, má prostě smůlu. Všechno a všechny zachránit nelze. Bojíte se, že trefíte lišku nebo odlétlé kolo z náklaďáku? Trefíte, pokud to tak má být. I ve 130 i ve 120 i v 90 a i když pojedete v zóně pana kolegy vzorně třicet, tak na vás spadne fotbalovej míč a klepne vás pepka z leknutí a je… Číst vice »
Přesně tak, kromě toho, u nás vyšší rychlost jak stávající prakticky nemá žádný význam. Jen je to pro někoho zábavnější. O moc dříve člověk do cíle při 150 nedojede. Při těch našich krátkých vzdálenostech.
A není to málo?
Nepotřebovali by autoholici 200 km/h?
A levý pruh s neomezenou rychlostí pro Turkovy motonácky.
Pravdu díš.
Proč levý pruh? Ja bych nechal pravidla o jízdě v pruzích jak jsou, kdo nepředjíždí ať je vpravo.
A dusledněji vymáhal rozestupy. Na pokutu by mohlo být i brzdná dráha delší než rozhled řidiče.
Oduvodneni volanim verejnosti je slusny bizar. Kdyz bude verejnost volat o bezplatnou dodavku plzne do kazde domacnosti, ministr zemedelstvi zaridi?
Jen aby veřejnost nezačala volat po legalizaci alkoholu za volantem.
Tak to vlastně volá taky.
Ano, i to je demokracie.
Není.
Že tomu nefandíte neznamená, že to nemůže být předmětem demokratického rozhodnutí. Jen jste se tu odkopal jako autoritář.
Ale já jsem nepsal, že tomu nefandím. Jenom jaksi demokracie neznamená, že ministr zařídí každý nesmysl, po kterém je poptávka. Např. proto, že ministr nemá takovou pravomoc. Autoritář je naopak ten, kdo by chtěl ministrům dávat takovou pravomoc.
Napřed by to muselo projít legislativním procesem, poté by nějakou konkrétní vyhlášku technicky řešili další lidé.
Ještě je ten nesmysl nepřešel?
S těmi proměnnými značkami si to celkem umím představit, ten úsek TA- CB je opravdu hezký,ale do budoucna po dostavbě SČ úseku a propojení s S10 doprava rapidně naroste- hlavně v létě. D8 taky bývala pohodová…
Já si to umím představit i bez těch proměnných značek. Fakt má někdo pocit, že je potřeba vyhodit přes 50 milionů, protože řidič sám nepozná, že je např. mlha a měl by zpomalit? A pokud už někdo takový je, fakt zpomalí kvůli značce?
V kontextu bezpečnosti dopravy jsou to drobné..
Naše silnice potřebují více údržby, ne více značek. Za ty vaše „drobné“ by se dalo opravit hezkých pár výmolů a i vliv na bezpečnost by byl věřím větší.
Kdyz nechate na uvazeni – je mlha, pomaleji, tak mate krasnou past pro spravni urady. Jak dokazete, ze byla takova mlha…
Jaká byla viditelnost, to řeknou meteorogové. Jakou mělo auto při dané rychlosti brzdnou dráhu, to řekne výrobce.
Máme na cestách dvakrát tolik mrtvejch co Švédsko (kde je tma, zima a ,samosebou, losi). Takže jo, Češi maj problém používat při jízdě mozek (například si při rychlosti 200+ fotěj selfíčka, že jo)…
Má-li mozek fungovat, je třeba ho používat, ne nahradit značkami. Léta výchovy řidičů k sledování tachometru místo silnice nesou očekávané ovoce.
Jenže řidiče nikdo nevychovává ke sledování tachometru. Mimochodem, máte pocit, že se ve Švédsku dodržují rychlosti méně, než v ČR?
Ve Švédsku jste asi nikdy neřídil, že? Rovné široké přehledné silnice liduprázdnou krajinou, na značce 70, všichni jedou 65. U nás by v takovém místě byla normálně 90 a všichni by jeli 110.
Prostě Švédi jezdí i v létě na suchu jako by bylo náledí. Češi jezdí i po náledí jako by bylo léto a sucho 🙂
kepozna. nebo jste nezazil na polonamrzle/ mokre s louzemi / v mlze na D1 magora, co to tam prosvistel 150?
Nezpomalí. Je to vidět před Prahou na D1, kde jsou proměnné značky a od Mirošovic je daná třeba na 120 nebo 100, před sjezdem na okruh je značka nejvyšší povolené rychlosti někdy na 80 km/h. V levém pruhu většinou skoro nezpomalují…
na cca 50 km je úplně jedno jestli člověk jede 130, nebo 150. Rozdíl v době jízdy bude tak 2-3 minuty. Což srovnají první semafory v Budějicích. Na našich dálnicích člověk ušetří čas vynecháním kafe na benzince spíš než vyšší rychlostí.
Pokud chce nekdo jezdit pomalu a citi se tak bezpecne, vzdycky muze jet v pravem pruhu. A kdo jezdi rychleji a ma na to auto a ridicske schopnoti, at jede rychleji, vsechny nase dalnice jsou na to stavene. Ze musim jet v 1 rano na prazdne dalnici 130, je naprosty nesmysl.
Nevím, zda Vám to někdy někdo řekl, ale v pravém máte jezdit pořád, vyjma předjíždění….
A vy v 1 ráno máte takový rozhled, který umožňuje jízdu rychlostí 150 km/h?
A zastavovat v noci na cervenou na prazdne krizovatce vam taky vadi?
Naduzivani svetelnych krizovatek i v dobach, kdy to neni nezbytne nutnem mi vadi.
Treba v Klatovech, kde jsou svetla pres den zapla a bezi na nich zelena vlna (peknej relikt minulosti, co?), se svetla vypinaji v osm vecer. A to pres ten ctyrpruh vedou i prechody pro chodce. Nepostrehl jsem vsak, ze by tam v dusledku jejich vypinani dochazelo k nejakym problemum.
Každý si myslí, že má dobré auto a řidičské schopnosti. To je tak nějak ten problém. Králů silnic tu máme nepočítaně.
dekujeme, ze jste nam ukazal, ze prave vy ty ridicske schopnosti zcela postradate
150kmh je pouze legalizace všeobecně vídaného jevu na jakémkoliv úseku dálnic v ČR. Tato rychlost je zhruba průměrná, poctivých 130tkářů je spíš menšina a 130 v levém pruhu překáží.
Takže pokud je někde vysoká zločinnost, měla by se taky legalizovat?
Třeba jako trestný čin nedovoleného opuštění republiky? Jak říkáte, zákon je zákon…
Kdyz dost lidi krade, proc trestat kradeze
Možná by stálo za to tohle rozlišovat – když jedu v pravém pruhu 130 km/h a kolem mě proletí někdo 190, tak mi nepřekáží a znervózňuje mě míň než někdo kdo mě dojíždí rychlostí 135 km/h protože má jinak nastavený tempomat. Kdyby mi někdo ale na parkovišti rozbil okýnko a ukradl mi něco z auta, tak to bude jiná, minimálně mi bude překážet to rozbité okénko, i kdyby milý zloděj nic ke krádeži v autě nenašel. Pokud někdo na dálnici kličkuje a předjíždí odstavným pruhem zprava, nebo letí 120 na křižovatce okresek mezi poli, tak je to o dost nebezpečnější,… Číst vice »
Jenže dálnice (silnice vůbec) slouží k přepravě lidí a nákladů. A provoz je tam bezpečný a plynulý pokud jedou všichni stejnou nebo aspoň podobnou rychlostí. Náklaďáky nemohou víc než 90. Takže už to je problém – pravý pruh je zablokován kolonou kamionů. A pokud je někdo předjíždí 130 a jiný se za něj přiřítí 190 vzniká velmi nebezpečná situace. 130 dokáže jet většina aut / řidičů. Ale pokud do stávajícího systému vneseme možnost, že více aut pojede 200 začnou přibývat řetězové nehody.
dovolil bych si nesouhlasit. jezdim po dalnicich 130, a aut, ktera jsou rychlejsi, je minimum.
To je asi nějaký národní sport když se má něco změnit l lepšímu tak strhne povyk „jak není potřeba něco menit“ apod. JE to potřeba.
A zvýšení rychlosti na dálnici je „změna k lepšímu“?
Produkuje to neúměrně víc emisí i hluku (samozřejmě že názory nějakých blbců co bydlí okolo skutečného chlapáka za volantem nemusejí zajímat) a stejně tak to nelineárně zvyšuje rizika jak pro řidiče, tak pro ostatní účastníky silničního provozu.
Proč je to potřeba? Jaké jsou výhody a nevýhody té změny? Jedině porovnáním výhod a nevýhod můžete zjistit, zda je to změna k lepšímu.
jste si jisty, ze je to zmena k lepsimu?
Ve Francii na dálnici naprostá většina řidičů dodržuje 130/110. Jednak to znamená plynulejší provoz a pohodovější a méně stresovou jízdu.
Pro někoho méně stresovou, pro druhého otravnou, únavnou a ubíjející.
V tom případě doporučuji vyšetření u dopravního psychologa.
Dalnice nejsou zavodni okruh
Tak jezdete vlakem!
Chudáčci, no. Tak aby se necítili špatně, budou jezdit 150 s větším rizikem, že někoho zabijou.
Ale to nevadí a nikoho to nezajímá, hlavně že řidiči neutrpí psychickou újmu.
Ve Francii je dalnice tak draha, ze normalni francouzi po ni nejezdi. Takze jizda mezi mesty je skutecne komfortni, pokud Vam to plati firma.
Neřekl bych, mám tu zemi rád a projel jsem ji od Provance po Bretaň a nevšiml jsem si, že by normální Francouzi po dálnicích nejezdili.
Slova jako Francie a pohodovější jízda mi fakt nejdou dohromady. V obci jedou klidně 80, aby pak v první zatáčce za obcí zpomalili na 60, a na dálnici sice těch 130 dodržují, ale to je právě za mě paradox, že dodržují rychlost v místě, kde by překročením rychlosti ohrozili úplně nejméně, což se o obci říct nedá. Možná špatné zkušenosti a máte lepší.
No a v D není na některých dálnicích omezená rychlost vůbec a nezažil jsem tam nějaký stres. Čímpak to asi bude?
Moderní vozidlo by s rychlostí 150 km/hod na dálnici (v úseku kde je to bezpečné) nemělo mít problém. Co se týče emisí, spousta moderních řídících jednotek Vás prostě nenechá na to šlápnout tak aby se příliš zvýšily emise.
Což o to, pro vozidlo to problém není. Ale ten prvek mezi volantem a sedadlem často selhává. ☹️
vy jste na fyzku chybel?
Ale jo, kdo nezvládá emoce a zároveň chce šetřit desítky sekund, ať to hulí 150. Akorát si budou muset závodníci zvyknout na to, že ne každý chce jet rychle, pálit zbytečně pohonné hmoty a bude jim občas někdo „překážet“. Až se začne skutečně vyhodnocovat odstup, bude mít pár lidí problém.
Tak ať se udělá zkušební provoz a následně ať se to vyhodnotí
Toho se tady spousta diskutujících právě bojí. Podle tvrdých dat by se ukázalo, že bude takový provoz zcela bezpečný. Narušilo by jim to jejich ideologii.
V podstatě tohle je zkušební provoz. Petr to dobře shrnul.
V Rakousku byl zkušební provoz 160 následovaný referendem. Menší nehodovost, více kolon, v referendu vyhrálo „proti“
V Rakousku bylo taky referendum o zprovoznění již hotové jaderné elektrárny.
Hm, ale v Korutanech se snaží 160 zavést, takže ani tam nebylo řečeno poslední slovo.
Nesystémová, předvolební ptákovina.
Jestli je ta dálnice tak dobrá, tak ať to dá neomezeně. Zvyšovat to kvůli 20km to nemá za ty prachy a cenu smysl.
Stejně Jako 200 na železnici? Vždyť se ušetří trochu minut. A kolik se toho projede a probrzdi více, co? 😁 80 max všude a bude klid, vypnout etcs…
Ale prd. Na železnici by bylo prima mít hlavní tratě podél VRT na 120, ostatní 160. Vedlejší 80 až 100, místní aspoň 60. Proč se kusy bastlí na 200 se zastávkami v polích, zatímco jiným zůstane 70 jednokolejně, jen s dráty, je mi též záhadou. VRT pak na 240 až 360 OK.
Ne, není tomu tak. Nemáte pravdu
Vy to sice myslíte jako ironii, ale bohužel je na tom spousta pravdy. Neboť míchání rychlých a pomalejších přepravních proudů je problém. Kdyby jelo vše zhruba stejnou rychlostí, bude podstatně větší celková propustnost dopravních cest.
Ekonomický přínos záporný, zvýší se akorát hlučnost, případně náklady na protihluková opatření. Dálnice by měly být budovány za peníze daňových poplatníků výhradně za účelem všeobecného hospodářského prospěchu.
No vždyť čas jsou peníze, méně času na cestě, víc peněz na účtech, vyšší daň, je to ok?
Pokud peníze > život…
Při těchto rychlostech je ušetřený čas vůči ceně paliva a zvýšenému riziku nehody zcela bezvýznamný. Navíc náklady na odstranění škod při vyšších rychlostech rostou taky a to dokonce kvadraticky. Ekonomicky je ve skutečnosti ideální rychlost asi 80 kilometrů za hodinu.
Z Vaseho pohledu ekonomicky. Pokud na ceste stravim 13 hodin za 3800 kc za palivo anebo 10 hodin za 5500 kc, tak kdyz ty 3 hodiny pracuji, vyjde me to ekonomicky 2x lepe. Nehlede na to, ze cas s rodinou, je pro me jeste cennejsi.
No jo, ale většina lidí nejezdí bežně tisicikilometrové štreky, na kterých už je ten časový rozdíl aspoň trochu znát. Jenže tady se bavíme o úsecích cca 50 km, kde půjde vyšší rychlost uplatnit.Časová úspora je na takovou vzdálenost v porovnání stávající a navrhované maximální rychlosti celé 3 minuty. A to pouze za předpokladu, že budete schopný ji opravdu po celý ten úsek využít. Takže je to opravdu pouze plýtvání palivem a zvyšování rizika, že se při neočekávané situaci stane vážná dopravní nehoda. Fakta jsou jasná, zbytek je jenom demagogie a politika.
13 vs 10 nezpusobi 150 vs 130.
Ale spis delka prestavek. Jinak 10 hod uz je skoro na letadlo.
A predstavte, ze ve vlaku muzete pracovat furt. Stejne tak, kdyz budete mit ridice
V zásadě tuto výjimku na vybraných úsecích naší dálniční sítě vítám. Je v souladu se stanoviskem naší vlády respektovat a uznávat Green Deal. Rád bych se však dozvěděl od odborných novinářů, předkladatele zákona i od dopravní policie, jak prokážu, že jsem jel v daném úseku povolenou rychlostí 150 km/hod. (když bude na návěstidle svítit), když mi dodatečně přijde výzva k uhrazení pokuty, že jsem překročil obecnou nejvyšší povolenou rychlost na dálnicích v ČR? Tzn. ptám se, jak se budu moci bránit eventuálně šikanózním pokutám ze strany obcí, přestože při mé jízdě bude na proměnné dopravní značce v moment mého průjezdu… Číst vice »
Vrať se na dráhu. Žádné návěstidlo na dálnici nebude 😁😁
Porovná se rychloměrný proužek se záznamy v ESA? 😀
sice jsem rád jako šofér, ale nazval bych to „jak si koupit voliče“ 😆
Ještě stručněji: populismus. Praktický přínos = 0.
Praktický přínos lze vyjádřit zápornými čísly.
No to ne, zkrácení jízdních dob až o dvě minuty!
Mám stejný názor a to jsem též řidič.
Jak si koupit hodně blbé voliče.
Tak voni když vidí, kolik dostal procent hranatý idiot, se chtějí taky přiživit. Jinak mají v programovém prohlášení dost důležitější věci, na které kašlou. Protože ta teoretická úspora 3 minut na těch 50 km skutecne o ničem nerozhoduje.
A pobavila mě ta D11, kdyby raději opravili ty staré úseky co začínají připomínat bývalou D1, včera jsem tam jel a trochu se bál, nemám terénní vozidlo.
Přesně tak – kdyby řekli, že z dálnic odstraní zbývající pasti, budou garantovat nějakou kvalitu povrchu a infrastruktury (jde si se vším hezky pohrát), neřeknu ani popel.
Ale 150 km/h je quick win pro blbce s první signální, takže souhlasím s tím, že to je lov na voliče zakulaceného hranatce.
Totéž populistická snaha nespouštět úseková měření na D4, to by byl totiž velký průser, kdyby lidi museli dodržovat, na kterou je dálnice navržená a postavená…
Hovadina roku…
Jak vlastně budou vypadat značky na hraničních přechodech, které na vjezdu informují řidiče o českých rychlostních limitech?
Není důvod je měnit.
Stále zůstává „kde neříká cedule něco jiného, tam je 130/110/90/80/50.“ Už dávno je možné rychlost zvyšovat (70 v obci je docela častá). Že nově bude možné i na dálnici dávat i ceduli s něčím vetším než 130 znalosti řidiče nijak nemění.
Spíš by mě zajímalo jak budou návěstit konec 150 a návrat na 130.
Třeba ta zmíněná (neproměnlivá) 70 se v ČR neruší značkou (50), ale značkou „konec 70“, což je sice z nějakého autistického pohledu „správně“, ovšem cíl sdělovat řidičům aktuální rychlostní omezení to úplně neplní…
Rychlostní omezení (i zvýšení) končí na křižovatce, neboli v dálniční temrinologii na nejbližším sjezdu/nájezdu. Není nutné ho explicitně rušit značkou konec maximální povolené rychlosti nebo konec všech zákazů. Očekával bych, ale že budou chtít rychlost omezit už před sjezdem, takže bych čekal, že tam bude svítit maximální povolená rychlost 130 a tím 150 skončí.
Tohle nevím kde se vzalo, a je to IMHO blbost. Na dálnici žádné křižovatky ve smyslu křížení běžných silnic nejsou a ustanovení o rušení platnosti značek tak nelze uplatnit.
Asi ne úplně kvalitní zdroj, ale i tak: https://cnn.iprima.cz/omezeni-rychlosti-445682
Jinými slovy mimoúrovňová křižovatka je také (jak název napovídá) křižovatka.
Jsou tam křižovatky – sjezdy a nájezdy. Jak by se řidič, který přijel na dálnici nájezdem, dozvěděl, že někde před tím na dálnici byla nějaká značka? U nás nemá provozovatel dálnice povinnost tu značku znovu zopakovat na nájezdu.
Tak doufám že se opatření osvědčí a brzy se dočkáme i rozšíření na další úseky. Mnohde to bude jen legalizace stávajícího stavu.
To prakticky nedava smysl,… ale, nemam na ro uplne nazor…
Proč by to nemělo dávat smysl? Proč neumožnit těm co to chtějí jet trošku rychleji. Konec konců na tom stát vydělá.
Jak na tom stát vydělá?
Zvýšení výběru spotřební daně díky vyšší spotřebě paliva a většímu odbytu! Též přínos ohledně nových pracovních míst v nemocnicích, márnicích a autoopravnách. Myslete politicky!
No, je třeba si taky uvědomit určité limitace stávající dálnice. Např. u svodidel, které nejsou konstruované na takovou rychlost, tak může v případě dopravní nehody dojít k jejich přetržení.. Takže pak vám klidně ňákej joudou přelítně středový svodidla a sejme někoho v protisměru a nic mu v tom nezabrání..
Mám za to že všechny tyto aspekty byly dlouho důkladně prozkoumány dlouho před tím než toto opatření přišlo na svět.
O svodidlech mám díky své práci dobré vědomosti a můžu vám s určitostí říct, že ty nejsou dostatečné.. Nové svodidla mají kolikrát problém i při 120km/h, natož pak při 150, na kterou nejsou vůbec konstruovány..
To jste velký optimista.
Já si myslím, že svodidla by snad mohla vydržet 150 místo 130, že tam je snad nějaká vůle a je to předimenzované, ne? Nebo se mýlím?
Umite cist? Pise, ze je problem nekdy i pri 120. Vynechte proto dojmy
Dálniční svodidla jsou hlavně dimenzovány na náraz kamionu a pro ty 150 platit nebude. Osobák do nich může narazit klidně 200 a (svodidlům) se prakticky nic nestane. Jinými slovy, nic se nezmění.
Máte vůbec představu jakou energii má auto které jede 200? Myslím, že svodidla by vypadala jako by byla z papíru.
U nás narazil kdysi takový rychlý motorkář do kamionu (údajně jel něco kolem 130 na místě, kde byla 70 – ale myslel asi, že pro něj neplatí). Kamion vypadal, jako kdyby na něj spadla skála, jeho řidič uhořel, motorkář též…
Podle mě je to takový populismus. Já bych v silničním zákoně i v reálném vymáhání raději viděl předepsané rozestupy (myška = omezení při změně pruhu, zrychlení zadního = lepení. Obojí je na pokutu a bod). Pokutovat nedání přednosti (viz trotlové co na začátku připojováku vjedou před kamion, počkaj až kamík zastaví, pak možná najdou kde maj plyn – i když by měli výkon na to zařadit se před ten kamík normálně ve 100 na konci připojováku). Pak nezapomenout, že při dodržení dalších ustanovení včetně „řidič musí přizpůsobit rychlost…“ je ta předepsaná trochu k ničemu. Střelci si budou nárokovat 150 v… Číst vice »
Protože vyšší rychlost znamená vyšší riziko nehody nebo vážnějších následků. Bude to znamenat větší rozdíly v rychlostech jednotlivých aut, takže zase vyšší riziko nehody. A zvyšuje to zátěž životního prostředí, i když ten rozdíl bude patrně neměřitelný. Stát na tom pravděpodobně nevydělá, spíš naopak.
Auta mají velký vliv na své okolí, takže dopady nějaké změny v případě aut nikdy nemůžete posuzovat jenom podle toho, jaké to má dopady na řidiče. Vždycky se musíte dívat i na dopady na okolí.
Tak to jo, proto mají v D některé úseky dálnic bez omezení rychlosti. Tam jsou to úplná jatka….
Je t ov úsecích, které odpovídají českým dálnicím – např. hustotou dopravy?
Je, ale rychleji naž 130 tam jezdí málokdo. A těch úseků tam už skutečně není mnoho. Mimochodem v Německu chtěli zavést plošně 130 už před 20 lety, ale lobing Porsche a DB byl velmi silný. Argument byl ten, že německé dálnice jsou jediné místo v Evropě, kde lze legálně využívat plný výkon těchto aut.
a jel jste tam nekdy? ono na tech usecich s neomezenou rychlosti jede vic jak 130-140 asi tak stejne aut, jako u nas
To bude za mnou mrzeni, az budu ve svych tempomatovych 110 predjizdet kordon kamionu. 110 je racionalni, optimalni rychlost z hlediska pomeru casu a spotreby a pridavat kvuli problikavacum nebudu
Tempomat na 110 je ve skutečnosti 103-5… Fakt miluju tyhle vychovávače. Plná ústa jak ostatní porušují předpisy a samo je to větším rizikem.
Možná tak ve dvojkové Octavii. Moderní auta s digitálními displeji mají na rychloměru minimální odchylku od reálné rychlosti. Když je na tempomatu 110, jede to 108-109. A i kdyby ne, tak všichni pospíchači vašeho typu by měli navštívit kurzy sebeovládání a vrátit se do autoškoly. Pokud řidič v levém pruhu předjíždí pomalejší vozidlo, i když jede třeba jen 100 km/h za hodinu, tak nedělá vůbec nic špatně a vy jste za ním povinen přizpůsobit vaši rychlost, abyste jej neohrozil a zachoval dostatečný odstup. On může mít své důvody, proč nechce/nemůže více přidat a vám je do toho úplné ho.no. To,… Číst vice »
Takže podle této logiky když kamion jedoucí 90 kmh předjíždí na pětikilometrovém úseku druhý co jede 89, tak to je taky OK?
Maximalka pro vozidla nad 3,5t je 80 km/h, takze to v poradku byt nemuze.
Dokud nikdo za ním nejede, tak ano. Ale zrovna kamion na dálnici nesmí omezit vozidla za sebou, je to tam přesně napsáno.
Proto také velice řídko vidíte „správné“ předjíždění kamionu, nejedou-li v protisměru.
Jaké vychovávače? Jestliže si někdo nárokuje možnost jet 150 tam, kde je dovoleno 130, proč by někdo jiný nemohl jet 110? Minimální rychlost na dálnici je 80. Tudíž jet 81 je naprosto legální. Čímž samozřejmě netvrdím, že to je rozumné.
No… tak to seš dobře bezohlednej ubožák, gratuluju.
Ne, není. On nemá povinnost jet 80, když má volný rychlý pruh.
Pokud to nedela schvalne, ubozak neni. Jen to uspokojeni, ze nekdo zuri, by si mohl odpustit. Stejne jako ti ostatni to zureni
Záleží na značce auta.
Co zkusit autobus/vlak? Ušetříte ještě vic! Nebo těch 110 jedete s dodávkou?
Zajiste dodrzujete zakon a predjizdite pouze tak, abyste pri zmene pruhu vozidlo v pruhu jedouci ani neomezil… a neprodlene po dokonceni predjizdeni prejedete do praveho, i kdybyste si mel holt chvilku pockat na dalsi moznost predjeti, nez vam to situace v levem pruhu umozni, ze ano?
Pak je vse v poradku.
Když se ptáte na dodržování zákona, měl byste si ho nejprve nastudovat. Omezit řidiče jedoucí za sebou můžete. Nesmíte je ohrozit.
Kde jste vycetl, ze smite omezit ridice jedouci za sebou pri zmene pruhu? (srov. §12, odst. 5)
Pokud jede nekdo v levym a ja se do levyho vecpu v nizsi rychlosti, musim udelat tak, aby ten v levym pruhu jedouci nebyl ani omezen a nemusel davat ani nohu z plynu.
Přečetl jsem si zákon, na rozdíl od vás. Předjíždění řeší § 17.
Kontrolni otazka:
Kdyz predjizdite na dalnici, menite jizdni pruh?
Jestlize je problematika prejizdeni mezi pruhy pokryta v §12, proc do toho tahate §17, ktery se zmeny jizdnich pruhu netyka?
Bavíme se o předjíždění, které řeší § 17. Mimochodem, nesmíte předjíždět, když nevíte, zda se budete moci vepředu bezpečně zařadit. Nesmíte předjíždět, když auto před vámi dává blinkr doleva. Takže jak se to auto, které údajně nesmíte ani omezit, v tom levém pruhu vzalo?
Když provedete nějaký jízdní úkon, a někdo, kdo byl v tu chvíli několik kilometrů za vámi bude muset za půl hodiny sundat nohu z plynu, to opravdu není omezení.
Vase interpretace jsou pozoruhodne, avsak zcela mylne. S dovolenim vysvetlim: „Nesmite predjizdet, pokud auto pred vami dava blinkr doleva“ v praxi vicepruhovych silnic znamena: pokud jsou za sebou dve auta v pravem pruhu a prvni auto dava blinkr vlevo, druhe auto muze dat blinkr rovnez; muze dokonce i do toho leveho pruhu zrovna tak prejet (za predpokladu splneni podminek danych par. 12). Ale to prvni auto bude moci predjet az pozdeji. Proste tam byl prvni. Dluzno dodat, ze par. 17 odst. 5e ma z logiky veci pokryt zejmena zalezitosti typu predjizdeni na okreskach, strudl jedouci za traktorem… pokud je druhy… Číst vice »
Máte pravdu, v prvním příspěvku jste omezení vztáhnul k přejíždění z pruhu do pruhu, ne k předjíždění, jak jsem si myslel.
Nesmíte omezit řidiče za sebou když měníte pruh, to se vztahuje samozřejmě na ty, co tam už jsou. Ne ty, co přijedou až nějakou dobu potom co už v něm jste.
Nikoli, omezit ho můžete.
A pokud někdo předjíždí v pravém pruhu a jede přitom 130 a vy se k němu přiblížíte 200, těžko si můžete vynucovat uvolnění pruhu, protože nikdo nemůže počítat s tím, že pokud jede maximální povolenou rychlostí, tak bude někomu překážet – to přeci není matematicky možné.
Pokud jde hlavně o spotřebu, tak doufám že z kopce nebudeš brzdit.
Ne ten tam nechá kvalt a pojede úplně zadarmo anebo bude rekuperovat!;-)
Miluji tyhle jámámprávojet105vlevém, co se na ně pyjáti agresivně tlačí a blikají.
Nebylo by lepší kdyby jeli furt v pravém s kamiony 88? To by teprve ušpořili a hlavně nikoho neomezovali a neštvali…
Při těchto diskusích se pořád zapomíná na to, že po dálnicích nejezdí jen mladí dynamičtí řidiči silných aut se závodnickou minulostí. Jezdí tam i starší lidé s pomalejšími reakcemi, lidé s horším odhadem, jezdí tam začátečníci, prostě lidé, pro které jsou vyšší rychlosti nepříjemné. Tak jedou třeba těch 105. Je to problém nechat je předjet kamion? Za dálnici si zaplatili úplně stejně, a mají na její použití stejné právo jako ti rychlí.
To je zase diskuze… Když se plánuje zvyšování rychlosti na vybraných tratích ze 160 na 180, respektive 200 km/h za stovky milionů, tak tu místní šotouši hýkají blahem. Pokud se plánuje to samé na dálnicích, které jsou nejbezpečnějším typem komunikace, tak je to podle některých strašný problém a zbytečnost. Nějak jsem si nevšiml, že by byla v Německu na dálnicích vyšší nehodovost. 150 km/h je pouze legalizace současného stavu. Nic víc, nic míň.
Vlak na 200 a více km/h má zabezpečení, o kterém se řidiči na silnici ani nesní a na takové trati nejsou ani přejezdy. Pokud je to legalizace současného stavu, znamená to, že se bude překročení té stopadesátky řádně vymáhat stejně jako nedodržování rozestupů nebo čumění do mobilu?
Mhm. Současný rychlostní limit byl v ČR nastaven v roce 1997, brzy to bude 30 let. Tedy v době, kdy většina vozového parku ČR tvořila vozidla typu Škoda 120 a o (bezpečnostních) vymoženostech dnešních moderních vozidel, se skutečně nikomu ani nezdálo. Nezaznamenal jsem tehdy mrtvolami přeplněné chladící vozy u dálnic, byť nabourat s takovým střepem jako Š120 v rychlosti vyšší 50 km/h znamená téměř jistou smrt.
Smrtnost na silnicích klesla o polovinu. Ale vy se zjevně chcete do těch 80. let vrátit.
Podle této logiky mají nejhorší vozový park ve Švédsku, Švýcarsku a Velké Británii.
Lidi, co potřebovali jezdit autem, rozhodně v roce 1997 popelnici Š120 neměli. Nebylo to pohodlné ani spolehlivé auto.
K tomu Š120 neměla úplně předpoklady rychlosti 130 km/h dosáhnout. Spolužák z gymplu sice tvrdil, že z kopce a na sytič jel stopětkou 150 km/h, ale to byl řekněme fyzikální experiment. Reálné bylo těch 100-110, podle sklonu cesty, směru větru a naložení vozidla.
Neříkám, že se na dálnici nevyskytly, ale většina dálničního provozu už byla tvořena novějšími vozidly.
U toho je otázkou, jak se to měří. Tachometry maj blízko maximálce velké odchylky. 150 km/h na tachometru mohlo být pro některé střelce časté na každé dlouhé dalniční rovince, ale nebylo to moc daleko od 130-140 GPS.
trat na 160kmh na porad urovnovy prejezdy, ktery nejsou monitorovany kamerou a vlak zastavi za nejakym kilometru?
Auta zastavi ze 100kmh i na 40m, rozhledovy pomery na dalnici jsou ale o hodne vic nez 200-300m … staci se nekoukat do mobilu a nebo si nevypinat radar/adaptivni tempomant/nouzove brzdeni.
A ze sto padesáti? Taky na 40 metrech? Vaše reakce je taky pod 0,1 vteřiny?
Lžete si do kapsy, abyste si mohli na veřejných komunikacích cpát mozek adrenalinem. To si běžte na okruh.
Dobré auto fakt na 40 metrech zastaví, jenže dalších 200 metrů auto ujede, než polospící řidič zareaguje na překážku. Pak je z toho velké BUM a práce pro havrany.
Už asi 10 sedlám auta s asistenční systémy, co jsou rychlejší něž člověk. Když jezdite vic, tak nemá smysl jezdit nějakou starou popelnicí.
Taková auta jsou pak dokonce rychlejší než vlastní stín.
Gratuluji, to při obvyklé reakční době 1 vteřina (za kterou ujedeme 28 metrů) znamená, že úplné zabrzdění z rychlosti 100 km/h pak zvládnete na 12 metrech. To jste borec, takové přetížení bez ztráty vědomí sotva vydrží kosmonaut.
Rychlost, technický stav vozidla a infrastruktura nad tratí zabíjejí!
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_v_Eschede
Mmch. nemecke dalnice nemaji vsude neomezenou rychlost a vetsinou je omezena… a take se nejedna o tak kratke useky… nekde na 120km/h, a rychlosti prave kvuli smrtelnym nehodam se tam stale diskutuje, i kdyz to ted nepripada v uvahu…
Diskutuje se tam kvůli zeleným pseudoaktivistům. Všem ostatním současné dálniční nastavení vyhovuje. Mimochodem je opravdu vtipné sledovat, jak státy, které pod rouškou ekologie, rychlost omezily, ale postupně ji vrací zpět.
Německé dálnice nemají NIKDE neomezenou rychlost, to je jen novinářský blábol. Platí DOPORUČENÁ MAXIMÁLNÍ rychlost 130 km/h.
V realu je neomezena, doporucena neznamena, ze nemuzete rychleji, ale psal jsem, ze nektere jsou s omezenou rychlosti..,
Dálnice nejsou nejbezpečnějším typem komunikace. Železniční tratě jsou bezpečnější. Pěší zóny ještě bezpečnější.
A tramvaje jedoucí 50 km/h v hustě obydlených úzkých ulicích s přechody, se zaparkovanými auty a obecně automobilovým, cyklo a pěším provozem jsou taky bezpečnější než německá dálnice s komfortními parametry a s neomezenou rychlostí?
No, jak se to vezme. Počet přejetých chodců na železnicích (cca 220 ročně) je několikanásobně vyšší než počet přejetých chodců na přechodech.
Hloupější srovnání vás už nenapadlo? Že jste ty chodce na přechodech neomezil třeba jen na Olomouc, to by byl ještě větší rozdíl v počtu. A železnici k tíži jste mohl započítat třeba ještě počet průvodčích, kteří odešli do důchodu.
Porovnávat má smysl porovnatelné, takže třeba počet úmrtí bez sebevražd.
Kolik z toho jsou sebevraždy?
A co teprve sebevraždy na přechodech…
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-skolacka-vbehla-na-prechod-v-ostrave-primo-pred-dve-rozjeta-auta-40519160
Jistě, jasná sebevražda, normální člověk přece nevstoupí do silnice, když jede auto.
Dle kvalifikace Policie ČR cca jedna třetina.
Škoda 90 mio. Výsledek minimální. Bezpečnost se určitě nezlepší. A divné osoby s mdlým duchem, ale o to větším egem (p. Turek ví) budou jezdit úplně stejně nebo rychleji než dosud. Kdo jezdil více o 20, tak v tom bude pokračovat atd.
Bezpečnost půjde určitě dolů, protože na to ze stavebního hlediska dálnice není konstruovaná. Nevím, zda tam ověřovali, zda směrové oblouky pro danou rychlost vyhovují, zda není omezen rozhled vrcholovými oblouky.. ale určitě na to nejsou připraveny bezpečnostní systémy (např. svodidla)..
Na 50km rozdil 3 minuty – realne ani minuta, kdyz ty, kdo se 150 pokusi jet, neustale nekdo bude „blokovat“. Vyssi riziko nehody s vaznejsimi nasledky, vyssi emise i opotrebeni brzd, vice hluku, vetsi stres pro vsechny ostatni. Ubohy populismus.
V Nemecku jsou dalnice staveny se stejnymi parametry a je tam neomezena … a na odpocivadlech nejsou mobilni krematoria pro ty, co to neprezili. Nestane se prakticky nic. Navic by se mi vic libilo, pokud by se lidi co jedou do leveho pruhu fakt pred tim podivali do zrdcatek.
Češi vs. Němci.. fakt si myslíte že čecháčkovské ego nebude mít vliv na provoz😂😂?? Tu mobilní krematorní jednotku bych tam právě rád viděl.
v Německu nejezdí pouze Němci!
Přesně tak. Není zas tak nebezpečné jet 150 km v moderním voze jako to že se více čumí do mobilu či tabletu o používání blinkrů či bezpečné vzdálenosti nemluvě.
Nemci nesouhlasi… kolik dalnic ma v nemecku neomezenou rychlost? Jaka sance je v nemecku pri vysoke rychlosti na preziti v pripade nehody?
A hlavně, jaké jsou sankce v Německu za nedodržení bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu? Za najíždění na vozidlo vpředu je téměř kriminál, přinejmenším okamžité odebrání řidičského oprávnění. U nás je to „normální“.
No, nehlede jak casto musite hamtnout na brzdu, kdyz vam do rychleho pruhu nekdo vjede a vas videl daleko, jen nepocital, ze to kulite 200…
To se bude Filípek být na prsou jak díky jeho rychlé jízdě zařídil stopadesatku Na dálnici 🤣🤣🤣🤣 jestli mi někdo bude někdy tvrdit jak žijeme nesvobodně že nás furt něco omezuje díky EU nebo já nevím kvůli čemu, tak mu doporučím ať si vzpomene na turečka / bl…ečka a pocit Svobody z něj musí stříkat. protože jestli se takový šůrák dostal až do europarlamentu tak je u nás možné úplně všechno!!!! Jaký jiný důkaz svobody tu ještě chcete????😆😆
k čemu je tohle dobré ?
Třeba k tomu aby lidé zbytečně nedostávali pokuty za vyšší rychlost a také aby se ukázalo že to zvýšení nebude mít zásadní vliv na nehodovost.
“ také aby se ukázalo že to zvýšení nebude mít zásadní vliv na nehodovost.”
Ani na výše škod, že.
LIdé nedostávají pokuty za vyšší rychlost zbytečně. Dostávají je jako trest, protože porušili zákon. Trest je má odradit od toho, aby tak jednali příště.
A že by někdo přemýšlel tak, že když lidé nějaký zákon soustavně porušují, tak asi není správný ten zákon? Ale jo, budeme je trestat za porušení, to je jednodušší…
Takže zrušíme soukromé vlastnictví? Stejně pořád někdo krade.
Nenene, zavedeme trest smrti pro všechny co překročí rychlost o 20km/h.
Kdyby to mělo zachránit jeden lidský život denně!
Pro některých hlasů ve volbách, jinak samozřejmě k ničemu. 😉
Tolik práce, a přitom taková blbost.
Reálné zrychlení se počítá v desítkách sekund a jen na část aut. Za cenu změny zákona, osázení spousty značek, více hluku a zplodin a větší nehodovosti.
Ale hlavně že to měla vláda jako prioritu v programovém prohlášení!
V tom se program vlády protnul s Turkovým, ale je možné, že pro toho šílence je 150 km/h málo.
Zejména ta nehodovost by mě zajímala, pro to existuje na D3 nějaká statistika (pro rozdíl 130/150)?
a. ta dálnice je relativně rovná b. je nová c. je dost přehledná d. nejezdí tam navíc těch aut až zas tolik. Nic nebrání používat proměnlivé dopravní značení. Tak v čem je problém? Jak se to začne zhušťovat, zapne se omezení na 120, pokud je dálnice prázdná, tak ať se jede 150. Ty auta to dneska umí bez problémů a rozdíl v hluku bude minimální. Zrovna D3 je příklad toho, kde to klidně může být. U D1 bych si už tak jistý nebyl.
Naopak je to opatření které povede ke zrychlení a paradoxně k větší bezpečnosti silničního provozu. Ta trocha hluku i zplodin za tu větší svobodu stojí. A i státní rozpočet si přijde na své.
A jak presne zvyšuje maximální povolena rychlost bezpečnost, když se rozevírají nůžky mezi nejpomalejším a nejrychlejším vozidlem?
A jak se zvýši státní rozpočet, zvýšením spotřeby paliva a vyšším vyberem spotrebni dane?
V realnem svete je třeba tyto tvrzeni doložit, tady si samozřejmě muže říkat, každý co chce…
Bezpečnost se zvyšuje nejen tím že se více soustředí na jízdu ale také o tu pohodu že se nemusíte obávat že zbytečně dostanete pokutu.
Ano máte pravdu zvýšená rychlost znamená zvýšená spotřeba.
Konec konců rychlostní limity se nezaváděli tak kvůli bezpečnosti jako kvůli omezení spotřeby.
S Vaší poslední větou naprosto souhlasím.
Zde je krásný příklad, že se jedná o vaše subjektivní hodnocení bezpečnosti: dle vašeho vyjádření se řidič, který má zájem jet rychle (pravděpodobně se jedná i o vás), se více soustředí na jízdu, a tedy lépe reaguje na různé situace. Opomíjíte přitom, že jsou i řidiči, kteří ne nutně chtějí jet rychleji (méně zkušení řidiči, řidiči nákladních vozů a dodávek omezených legislativou atd), kde převážně pro méně zkušené řidiče znamená změna větší zátěž a stres, např. díky tomu že se zkrátí doba, po kterou mohou zaznamenat vozidlo ve zpětném zrcátku a kteří a priori nezvýšili jejich soustředěnost na jízdu (kterou… Číst vice »
K tomu Vašemu poslednímu odstavci: Celkově je to samozřejmě nesmysl, takové Švédsko má nízký limit právě kvůli bezpečnosti, ale původní zavádění rychlostních limitů v ČSSR v roce 1979 bylo opravdu reakcí na ropnou krizi (do té doby byla rychlost „neomezená“, pak se zavedlo na dálnici 110 a na ostatních silnicích 90 km/h). Teprve následně se zjistilo, že to má blahodárný vliv i na bezpečnost a limity zůstaly.
“ Bezpečnost se zvyšuje nejen tím že se více soustředí na jízdu” – nesmysl, doložte
“ale také o tu pohodu že se nemusíte obávat že zbytečně dostanete pokutu” – opět nesmysl, to platí při každém omezení.
Ano máte pravdu zvýšená rychlost znamená zvýšená spotřeba. – a zvýšené emise o 20 %. Ale to vás nezajímá.
Jasně, svoboda jedněch vykoupená zdravím a životy všech. To za to stojí… Ach jo.
Já myslím, že i palivo se vlastně ušetří. Čím rychleji řidič jede, tím je v cíli dřív a tím tedy stihne spotřebovat i méně energie. Slyšel jsem mnohé řidiče říkat, „musel jsem jen rychle, než mi dojde benzín“.
Smazáno pro nedostatek mozkové hmoty autora.
Všude? No, třeba na D1 před Mirošovicemi, D1 u Brna, na D35 u Mohelnice bez odstavných pruhů nebo na D4 kde jsou zastávky autobusů, tam by těch 150 km/h bylo super bezpečných.
A co taková D1 hned na začátku Ostravy směr Praha 🤣🤣🤣 tam kdyby jste jel 150. Tak letíte …. Hlavně na začátku jedny estakády…. Tam je houpal jak prase
Tak ja nevim, ale v cem je jako problem jet treba na D1 u Mirosovic v jedenact vecer 150? Tri pruhy, provoz tou dobou uz vyrazne mensi…
Stejne jako mame v nekterych mistech casova omezeni (zakaz predjizdeni nakladaku 6-22), tak proc by nemohlo byt casove omezeni maximalky (klidne jen formou fixne danych casu)?
Svého času bylo legální jezdit 90 v obci pásy se zas tak moc nepoužívali s světě div se nevymřeli jsme. Myslím že je lepení se někomu na prdel je mnohem nebezpečnější než když někdo pojede trochu rychleji.
“ světě div se nevymřeli jsme.”
Ano, ani za epidemie moru a za druhé světové války jsme nevymřeli. Opravdu tohle chcete používat jako argument?
Naprosto zbytečné na těch pár km… Když už, tak změna má být plošně.
jenze to neni mozne, D1 je na hrane uz ted co se tyce parametru, totez D10,… a pak jde o kvalitu povrchu a jeho udrzbu,… nicmene zakom mluvi jasne, prizpusobit jizdu stavu vozovky a povetrnostnim podminkam..
Coz castecne budou stejne jako v nemecku resit promenlive znacky..
130 jsme tu jezdili ve Favoritech, kdy povrchy byly příšerné, svodidla strašná, další vybavení jako telematika žádné. Za těch 30 let jsme úplně jinde jak dálnicemi, o aktivní i pasivní bezpečnosti aut nemluvě. Prostě jenom nemám rád takováto polovičatá řešení, která na těch pár km nepřinesou nic, pro někoho maximálně pocit „větší svobody“. Plošně alespoň 140 nebo 150, v nevhodných úsecích (např. některá bývalá R) prostě značením snížit.
Každá změna vedoucí k větší svobodě je dobrá. Nemusí pršet stačí když kape. Uvidíme jak to řidiči budou zvládat. Pokud nebude větší nárůst nehod, což doufám nebude, tak jistě takových rychlejších úseků bude přibývat.
Vyšší rychlost není větší svoboda.
A není 150 málo? 200 jako na železnici, třeba jen pro ten pocit… 😏
Proč přesně se ta rychlost zvyšuje? Jaká je za tím motivace?
Odebrat Motoristům nějaké procento u voleb, co ještě?
To s tim nesouvisi, o tomhle sni ODS velmi dlouho…
Aby se zbytečně lidem nebránilo jet rychleji. Kdo nechce nemusí. Kdo chce může aniž by zbytečně riskoval pokutu.
Větší rozdíly rychlostí, větší kapacitní (i bezpečnostní) problém. Na kolejích už to známe. Někteří…
Ale vždyť pokutu riskuješ jen, když porušuješ předpis. Ta situace zůstává stejná.
Pro ty, co jezdí 250 km/h a fotí se u toho, to bude pořád málo.
Smazáno pro nedostatek mozkové hmoty autora.
A co tak změnit limity vzhledem k rozhledovým vzdálenostem a hustotě provozu? (o ekologii ani nechci psát, to je červená na bejka za volantem tuplovaně)
Smazáno pro momentální zaostalost.
150 bude legislativně možná jen tam, kde je šířka dálnice aspoň 26,5. Má to určitě svůj dobrý důvod.
Nejel náhodou Turek s autem, který se přestalo vyrábět na konci devadesátek, ty „stave dnešních vozů“?
V dnešním autě plném bláznivých asistentů zasahujících do řízení by se tak bezpečně necítil.
Vsechny nakladaky v nasi firme maji omezovac na 80 km/h. Az je bude predjizdet nekdo pomalejsi, ten jedouci 154 km/h to nemusi ubrzdit.
Tomuhle se říká plýtvání časem a veřejnými investicemi. Investice přes 50 mega, k tomu další náklady plánování a organizaci VŘ. A co z toho? Významné emise navíc, hluk navíc, vyšší riziko nehody (a vyšší riziko úmrtí při vyšší rychlosti)…. za cenu rychlejší jízdy třeba o 10/15 min? Češi nejsou zvyklí na legální rychlejší jízdu jako v Německu se všemi riziky apod….. zbytečný alibistický krok. Pak se nedivme, že arogantní jedinci jako Turek jezdí bez pravidel a my jim tímhle nahráváme.
Poslední věta je hysterická reakce staré paní. Zcela to otočíte, vymyslíte si následek příčinu, proč. Argument faily z Novinek
Také nesmíme zapomenout, že když bude 150, všichni budou reálné jezdit cca „tachometrovych“ 165.
Je to takový drahý a málo významný ústupek…
V DE se ve 180 km/h cítím bezpečněji, než na D1 ve 120, ale na D3 s (proti D1) minimálním provozem je těch 150 jak nic.
V DE jsou neomezené úseky, kde není ani odstavný pruh – taky proto tam lidi neblázní 200, jedou podle možností svých a auta, všichni jsou v pohodě.
Tady se kvůli excesům pár lidí démonizuje překročení MPR na dálnici, přitom k nehodě vede většinou nevěnování se řízení.
Probuďte se, pouhá mantra dodržovat předpisy vás nespasí, buďme rozumní, předvídaví a slušní.
Váš poslední příspěvek je sice krásný, ale v ČR bohužel tohle nefunguje. 😉
Tesat do kamene
Takže člověk teď nebude potenciální vrah, ignorat a pirát ve 130+ ale až od 150ti a více?
Spíš Příznivci rychlé jízdy z řad Motoristů;)
…Příznivci rychlé jízdy z řad motoristů…
Krásně napsáno 😀 😀 😀
ani by mi nevadilo zvýšenie legálnej rýchlosti kľudne aj pár kmh viac než sa práve zvyšuje, no tá rýchlosť by potom mala byť úmerne vynucovaná. Tých 150 totiž nebude znamenať, že ľudia nepôjdu 150, ale pôjdu 200 s neúmerne nízkym postihom (5kmh nepresnost radaru, 5kmh nepresnost tachometra, do 39kmh 3 body a 2500kč v blokovom řízení), a to už je docela dosť. A práve si myslím že to zvýšenie povolenej rýchlosti je účelovo spravené tak, aby sa dalo ísť „nemeckou“ rýchlosťou bez rizika straty vodičáku, s veľmi nízkou pokutou (keď človek zbiera po troch bodíkoch tak to predsa chvíľu trvá… Číst vice »
„nepojdu 150, ale 200“. Co to máte za logiku. Jako, vážně. Prostě všechno vyžeňte hned do absurdna. Čekal bych že někdo napíše 160. Ale 200? Proč to lidi děláte…
na Slovensku to zase nie je nic nezvycajne niekoho vidiet ist 200 napriek 130 limitu, a len popisujem ako uz po takejto jazde nebude hrozit riziko straty vodicskeho opravnenia. Ze tak vacsina ludi nepojde je samozrejme jasne..
V Německu je jezdí i rychleji a žádný armagedon tam nenastal. Nedělal bych z toho takové drama.
Takže 200 už jezdí teď při 130 a proto to způsobí 150, mno nevím.
Pokud uvazuju delsi cestu, treba 4h, tak nejvetsi vliv na unavu a „svezest“ po prijezdu ma v prvni rade hluk. 110 – tichoucko, ale „nudim se“, protoze se jede citelne pomalu 130 – hluk v pohode a nejak se jede, budiz 160 – zhruba maximum, kdy je hluk jeste nejak prijatelnej, pri vyssi rychlosti je to uz celkem neprijemny nu a 180 je omezovac, kterej jsem teda jeste neprubnul a jaksi to ani nemam zapotrebi, radsi si necham nejakou rezervu, kdybych na to potreboval vic slapnout Takze minimalne mne si z tech, kdo budou nekde svistet 200, klidne vyskrtnete, neni… Číst vice »
S nepřesností tachometru to nemá co dělat. Tu definuje EHK 39, tak že ukazovaná rychlost nesmí být menší než skutečná a nesmí být větší než skutečná rychlost + 10% +4km/h. Takže při 130 kmh dle GPS může auto ukazovat i 147 km/h a furt je to OK (typicky to dělají starší Japonci). Auta homologovaná tuším po r. 2018 už ukazují přesně, protože je euroncap hodnotí i za přesně zobrazovanou rychlost. Rozhodující je tolerance policie a ta je 3km/h při rychlosti do 100 km/h a 3% při rychlosti nad 100 km/h. Takže pokud pojede 154,5 km/h tak pokutu nedostanete, pokud 155… Číst vice »
Vetsina pekacu jezdicich po ceskych silnicich tech 200 nezvladne jet, minimalne ne dlouhodobe. Nakonec stejne vetsina pojede tech +- 130, jelikoz spotreba, ono ani v tom Nemecku na neomezenym useku nejak vyrazne vic lidi nejezdi, naprosta vetsina pojede tech 130-150.
A hlavně nad těch 150 už raketově roste u maloobjemů spotřeba. OK pár blbců pojede 200, ale to jezdí i dneska.
To je právě ten problém, pekáče to nezvládají bezpečně, ale místní řidiči si myslí že to mají pod kontrolou a jezdit budou ještě rychleji.
Presne, v Nemecku se jezdi veskrze na pohodu Tempo 160, obcas nekdo v premii projede rychlejs, no a co, tak at jede.
Polizei primo na dalnicich moc nevidam, to spis stoji na moste nad dalnici a kontroluji, jestli se v levem pruhu udrzuje Abstand.
Vlastne mi tenhle zpusob dohledu nad provozem docela vyhovuje, nebot postihuje opravdu nebezpecne jednani.
Přesně, jen nerozumím tomu, proč to nemůže o 200 km východněji také tak fungovat. Že by zamindrákovaní závistiví Češi?
Jenom 2500??? Přidejte nulu a budu s vámi souhlasit…
https://www.dopravni-pravo.cz/prekroceni-rychlosti/ viz tabulky
Ten Trabant tam fakt vypadá úsměvně 🙂
Ani si nevzpomínám, kdy jsem naposledy viděl nějaký na cestách. Autor fotky měl štěstí na takovou náhodu.
Tati, předjel nás Trabant! 😀
Taky mě ta úvodní fotka pobavila.
Ale na dálnici může.