Stopadesátka na dálnici D3 se blíží, ŘSD vybralo dodavatele značek

Dálnice D3 u Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDálnice D3 u Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Možnost zvýšit nejvyšší povolenou rychlost na dálnicích ze 130 km/h na 150 km/h dala ministerstvu dopravy vládní novela zákona.

Odebírat
Upozornit na
guest
132 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jmeno

150kmh je pouze legalizace všeobecně vídaného jevu na jakémkoliv úseku dálnic v ČR. Tato rychlost je zhruba průměrná, poctivých 130tkářů je spíš menšina a 130 v levém pruhu překáží.

Marek

To je asi nějaký národní sport když se má něco změnit l lepšímu tak strhne povyk „jak není potřeba něco menit“ apod. JE to potřeba.

Martin

Ve Francii na dálnici naprostá většina řidičů dodržuje 130/110. Jednak to znamená plynulejší provoz a pohodovější a méně stresovou jízdu.

Petr

Pro někoho méně stresovou, pro druhého otravnou, únavnou a ubíjející.

Marek

Moderní vozidlo by s rychlostí 150 km/hod na dálnici (v úseku kde je to bezpečné) nemělo mít problém. Co se týče emisí, spousta moderních řídících jednotek Vás prostě nenechá na to šlápnout tak aby se příliš zvýšily emise.

Krysa350

Ale jo, kdo nezvládá emoce a zároveň chce šetřit desítky sekund, ať to hulí 150. Akorát si budou muset závodníci zvyknout na to, že ne každý chce jet rychle, pálit zbytečně pohonné hmoty a bude jim občas někdo „překážet“. Až se začne skutečně vyhodnocovat odstup, bude mít pár lidí problém.

Marek

Tak ať se udělá zkušební provoz a následně ať se to vyhodnotí

Petr

Toho se tady spousta diskutujících právě bojí. Podle tvrdých dat by se ukázalo, že bude takový provoz zcela bezpečný. Narušilo by jim to jejich ideologii.

filias

Nesystémová, předvolební ptákovina.

Jestli je ta dálnice tak dobrá, tak ať to dá neomezeně. Zvyšovat to kvůli 20km to nemá za ty prachy a cenu smysl.

Libor

Stejně Jako 200 na železnici? Vždyť se ušetří trochu minut. A kolik se toho projede a probrzdi více, co? 😁 80 max všude a bude klid, vypnout etcs…

Frantisek X

Ale prd. Na železnici by bylo prima mít hlavní tratě podél VRT na 120, ostatní 160. Vedlejší 80 až 100, místní aspoň 60. Proč se kusy bastlí na 200 se zastávkami v polích, zatímco jiným zůstane 70 jednokolejně, jen s dráty, je mi též záhadou. VRT pak na 240 až 360 OK.

Marek

Ne, není tomu tak. Nemáte pravdu

Jan

Ekonomický přínos záporný, zvýší se akorát hlučnost, případně náklady na protihluková opatření. Dálnice by měly být budovány za peníze daňových poplatníků výhradně za účelem všeobecného hospodářského prospěchu.

Libor

No vždyť čas jsou peníze, méně času na cestě, víc peněz na účtech, vyšší daň, je to ok?

Frantisek X

Pokud peníze > život…

Jan

Při těchto rychlostech je ušetřený čas vůči ceně paliva a zvýšenému riziku nehody zcela bezvýznamný. Navíc náklady na odstranění škod při vyšších rychlostech rostou taky a to dokonce kvadraticky. Ekonomicky je ve skutečnosti ideální rychlost asi 80 kilometrů za hodinu.

Aleš M

V zásadě tuto výjimku na vybraných úsecích naší dálniční sítě vítám. Je v souladu se stanoviskem naší vlády respektovat a uznávat Green Deal. Rád bych se však dozvěděl od odborných novinářů, předkladatele zákona i od dopravní policie, jak prokážu, že jsem jel v daném úseku povolenou rychlostí 150 km/hod. (když bude na návěstidle svítit), když mi dodatečně přijde výzva k uhrazení pokuty, že jsem překročil obecnou nejvyšší povolenou rychlost na dálnicích v ČR? Tzn. ptám se, jak se budu moci bránit eventuálně šikanózním pokutám ze strany obcí, přestože při mé jízdě bude na proměnné dopravní značce v moment mého průjezdu… Číst vice »

Libor

Vrať se na dráhu. Žádné návěstidlo na dálnici nebude 😁😁

Michal M

Porovná se rychloměrný proužek se záznamy v ESA? 😀

unzip

sice jsem rád jako šofér, ale nazval bych to „jak si koupit voliče“ 😆

Observer

Ještě stručněji: populismus. Praktický přínos = 0.

Někdo neznámý

Mám stejný názor a to jsem též řidič.

Michal M

Jak si koupit hodně blbé voliče.

Ferda

Hovadina roku…

Ferda

Jak vlastně budou vypadat značky na hraničních přechodech, které na vjezdu informují řidiče o českých rychlostních limitech?

Leinad

Není důvod je měnit.
Stále zůstává „kde neříká cedule něco jiného, tam je 130/110/90/80/50.“ Už dávno je možné rychlost zvyšovat (70 v obci je docela častá). Že nově bude možné i na dálnici dávat i ceduli s něčím vetším než 130 znalosti řidiče nijak nemění.

Michal M

Spíš by mě zajímalo jak budou návěstit konec 150 a návrat na 130.
Třeba ta zmíněná (neproměnlivá) 70 se v ČR neruší značkou (50), ale značkou „konec 70“, což je sice z nějakého autistického pohledu „správně“, ovšem cíl sdělovat řidičům aktuální rychlostní omezení to úplně neplní…

Asd

Tak doufám že se opatření osvědčí a brzy se dočkáme i rozšíření na další úseky. Mnohde to bude jen legalizace stávajícího stavu.

Martin

To prakticky nedava smysl,… ale, nemam na ro uplne nazor…

Asd

Proč by to nemělo dávat smysl? Proč neumožnit těm co to chtějí jet trošku rychleji. Konec konců na tom stát vydělá.

mlokXCM

Jak na tom stát vydělá?

Jan K

No, je třeba si taky uvědomit určité limitace stávající dálnice. Např. u svodidel, které nejsou konstruované na takovou rychlost, tak může v případě dopravní nehody dojít k jejich přetržení.. Takže pak vám klidně ňákej joudou přelítně středový svodidla a sejme někoho v protisměru a nic mu v tom nezabrání..

Asd

Mám za to že všechny tyto aspekty byly dlouho důkladně prozkoumány dlouho před tím než toto opatření přišlo na svět.

Jan K

O svodidlech mám díky své práci dobré vědomosti a můžu vám s určitostí říct, že ty nejsou dostatečné.. Nové svodidla mají kolikrát problém i při 120km/h, natož pak při 150, na kterou nejsou vůbec konstruovány..

DavidS

Já si myslím, že svodidla by snad mohla vydržet 150 místo 130, že tam je snad nějaká vůle a je to předimenzované, ne? Nebo se mýlím?

Leinad

Podle mě je to takový populismus. Já bych v silničním zákoně i v reálném vymáhání raději viděl předepsané rozestupy (myška = omezení při změně pruhu, zrychlení zadního = lepení. Obojí je na pokutu a bod). Pokutovat nedání přednosti (viz trotlové co na začátku připojováku vjedou před kamion, počkaj až kamík zastaví, pak možná najdou kde maj plyn – i když by měli výkon na to zařadit se před ten kamík normálně ve 100 na konci připojováku). Pak nezapomenout, že při dodržení dalších ustanovení včetně „řidič musí přizpůsobit rychlost…“ je ta předepsaná trochu k ničemu. Střelci si budou nárokovat 150 v… Číst vice »

Filip Jirsák

Protože vyšší rychlost znamená vyšší riziko nehody nebo vážnějších následků. Bude to znamenat větší rozdíly v rychlostech jednotlivých aut, takže zase vyšší riziko nehody. A zvyšuje to zátěž životního prostředí, i když ten rozdíl bude patrně neměřitelný. Stát na tom pravděpodobně nevydělá, spíš naopak.

Auta mají velký vliv na své okolí, takže dopady nějaké změny v případě aut nikdy nemůžete posuzovat jenom podle toho, jaké to má dopady na řidiče. Vždycky se musíte dívat i na dopady na okolí.

Clovek

To bude za mnou mrzeni, az budu ve svych tempomatovych 110 predjizdet kordon kamionu. 110 je racionalni, optimalni rychlost z hlediska pomeru casu a spotreby a pridavat kvuli problikavacum nebudu

jbb

Tempomat na 110 je ve skutečnosti 103-5… Fakt miluju tyhle vychovávače. Plná ústa jak ostatní porušují předpisy a samo je to větším rizikem.

Jan

No… tak to seš dobře bezohlednej ubožák, gratuluju.

Jaaa

Ne, není. On nemá povinnost jet 80, když má volný rychlý pruh.

Karel

Záleží na značce auta.

František

Co zkusit autobus/vlak? Ušetříte ještě vic! Nebo těch 110 jedete s dodávkou?

mimochodem

Zajiste dodrzujete zakon a predjizdite pouze tak, abyste pri zmene pruhu vozidlo v pruhu jedouci ani neomezil… a neprodlene po dokonceni predjizdeni prejedete do praveho, i kdybyste si mel holt chvilku pockat na dalsi moznost predjeti, nez vam to situace v levem pruhu umozni, ze ano?

Pak je vse v poradku.

Filip Jirsák

Když se ptáte na dodržování zákona, měl byste si ho nejprve nastudovat. Omezit řidiče jedoucí za sebou můžete. Nesmíte je ohrozit.

mimochodem

Kde jste vycetl, ze smite omezit ridice jedouci za sebou pri zmene pruhu? (srov. §12, odst. 5)

Pokud jede nekdo v levym a ja se do levyho vecpu v nizsi rychlosti, musim udelat tak, aby ten v levym pruhu jedouci nebyl ani omezen a nemusel davat ani nohu z plynu.

Leinad

Pokud jde hlavně o spotřebu, tak doufám že z kopce nebudeš brzdit.

Badger

Ne ten tam nechá kvalt a pojede úplně zadarmo anebo bude rekuperovat!;-)
Miluji tyhle jámámprávojet105vlevém, co se na ně pyjáti agresivně tlačí a blikají.
Nebylo by lepší kdyby jeli furt v pravém s kamiony 88? To by teprve ušpořili a hlavně nikoho neomezovali a neštvali…

Petr

To je zase diskuze… Když se plánuje zvyšování rychlosti na vybraných tratích ze 160 na 180, respektive 200 km/h za stovky milionů, tak tu místní šotouši hýkají blahem. Pokud se plánuje to samé na dálnicích, které jsou nejbezpečnějším typem komunikace, tak je to podle některých strašný problém a zbytečnost. Nějak jsem si nevšiml, že by byla v Německu na dálnicích vyšší nehodovost. 150 km/h je pouze legalizace současného stavu. Nic víc, nic míň.

Jan Tichavský

Vlak na 200 a více km/h má zabezpečení, o kterém se řidiči na silnici ani nesní a na takové trati nejsou ani přejezdy. Pokud je to legalizace současného stavu, znamená to, že se bude překročení té stopadesátky řádně vymáhat stejně jako nedodržování rozestupů nebo čumění do mobilu?

PavelX

Mhm. Současný rychlostní limit byl v ČR nastaven v roce 1997, brzy to bude 30 let. Tedy v době, kdy většina vozového parku ČR tvořila vozidla typu Škoda 120 a o (bezpečnostních) vymoženostech dnešních moderních vozidel, se skutečně nikomu ani nezdálo. Nezaznamenal jsem tehdy mrtvolami přeplněné chladící vozy u dálnic, byť nabourat s takovým střepem jako Š120 v rychlosti vyšší 50 km/h znamená téměř jistou smrt.

Jaaa

Smrtnost na silnicích klesla o polovinu. Ale vy se zjevně chcete do těch 80. let vrátit.

David

trat na 160kmh na porad urovnovy prejezdy, ktery nejsou monitorovany kamerou a vlak zastavi za nejakym kilometru?

Auta zastavi ze 100kmh i na 40m, rozhledovy pomery na dalnici jsou ale o hodne vic nez 200-300m … staci se nekoukat do mobilu a nebo si nevypinat radar/adaptivni tempomant/nouzove brzdeni.

Jaaa

A ze sto padesáti? Taky na 40 metrech? Vaše reakce je taky pod 0,1 vteřiny?

Lžete si do kapsy, abyste si mohli na veřejných komunikacích cpát mozek adrenalinem. To si běžte na okruh.

Observer

Dobré auto fakt na 40 metrech zastaví, jenže dalších 200 metrů auto ujede, než polospící řidič zareaguje na překážku. Pak je z toho velké BUM a práce pro havrany.

František

Už asi 10 sedlám auta s asistenční systémy, co jsou rychlejší něž člověk. Když jezdite vic, tak nemá smysl jezdit nějakou starou popelnicí.

Badger

Rychlost, technický stav vozidla a infrastruktura nad tratí zabíjejí!
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_v_Eschede

Martin

Mmch. nemecke dalnice nemaji vsude neomezenou rychlost a vetsinou je omezena… a take se nejedna o tak kratke useky… nekde na 120km/h, a rychlosti prave kvuli smrtelnym nehodam se tam stale diskutuje, i kdyz to ted nepripada v uvahu…

Petr

Diskutuje se tam kvůli zeleným pseudoaktivistům. Všem ostatním současné dálniční nastavení vyhovuje. Mimochodem je opravdu vtipné sledovat, jak státy, které pod rouškou ekologie, rychlost omezily, ale postupně ji vrací zpět.

Filip Jirsák

Dálnice nejsou nejbezpečnějším typem komunikace. Železniční tratě jsou bezpečnější. Pěší zóny ještě bezpečnější.

Petr

A tramvaje jedoucí 50 km/h v hustě obydlených úzkých ulicích s přechody, se zaparkovanými auty a obecně automobilovým, cyklo a pěším provozem jsou taky bezpečnější než německá dálnice s komfortními parametry a s neomezenou rychlostí?

Igelkott

Škoda 90 mio. Výsledek minimální. Bezpečnost se určitě nezlepší. A divné osoby s mdlým duchem, ale o to větším egem (p. Turek ví) budou jezdit úplně stejně nebo rychleji než dosud. Kdo jezdil více o 20, tak v tom bude pokračovat atd.

Jan K

Bezpečnost půjde určitě dolů, protože na to ze stavebního hlediska dálnice není konstruovaná. Nevím, zda tam ověřovali, zda směrové oblouky pro danou rychlost vyhovují, zda není omezen rozhled vrcholovými oblouky.. ale určitě na to nejsou připraveny bezpečnostní systémy (např. svodidla)..

lokotomy

Na 50km rozdil 3 minuty – realne ani minuta, kdyz ty, kdo se 150 pokusi jet, neustale nekdo bude „blokovat“. Vyssi riziko nehody s vaznejsimi nasledky, vyssi emise i opotrebeni brzd, vice hluku, vetsi stres pro vsechny ostatni. Ubohy populismus.

David

V Nemecku jsou dalnice staveny se stejnymi parametry a je tam neomezena … a na odpocivadlech nejsou mobilni krematoria pro ty, co to neprezili. Nestane se prakticky nic. Navic by se mi vic libilo, pokud by se lidi co jedou do leveho pruhu fakt pred tim podivali do zrdcatek.

koriandr

Češi vs. Němci.. fakt si myslíte že čecháčkovské ego nebude mít vliv na provoz😂😂?? Tu mobilní krematorní jednotku bych tam právě rád viděl.

libor

v Německu nejezdí pouze Němci!

Asd

Přesně tak. Není zas tak nebezpečné jet 150 km v moderním voze jako to že se více čumí do mobilu či tabletu o používání blinkrů či bezpečné vzdálenosti nemluvě.

Martin

Nemci nesouhlasi… kolik dalnic ma v nemecku neomezenou rychlost? Jaka sance je v nemecku pri vysoke rychlosti na preziti v pripade nehody?

koriandr

To se bude Filípek být na prsou jak díky jeho rychlé jízdě zařídil stopadesatku Na dálnici 🤣🤣🤣🤣 jestli mi někdo bude někdy tvrdit jak žijeme nesvobodně že nás furt něco omezuje díky EU nebo já nevím kvůli čemu, tak mu doporučím ať si vzpomene na turečka / bl…ečka a pocit Svobody z něj musí stříkat. protože jestli se takový šůrák dostal až do europarlamentu tak je u nás možné úplně všechno!!!! Jaký jiný důkaz svobody tu ještě chcete????😆😆

Stanislav

k čemu je tohle dobré ?

Asd

Třeba k tomu aby lidé zbytečně nedostávali pokuty za vyšší rychlost a také aby se ukázalo že to zvýšení nebude mít zásadní vliv na nehodovost.

Jaaa

“ také aby se ukázalo že to zvýšení nebude mít zásadní vliv na nehodovost.”

Ani na výše škod, že.

Filip Jirsák

LIdé nedostávají pokuty za vyšší rychlost zbytečně. Dostávají je jako trest, protože porušili zákon. Trest je má odradit od toho, aby tak jednali příště.

Někdo neznámý

Pro některých hlasů ve volbách, jinak samozřejmě k ničemu. 😉

mgr.pavel

Tolik práce, a přitom taková blbost.

Reálné zrychlení se počítá v desítkách sekund a jen na část aut. Za cenu změny zákona, osázení spousty značek, více hluku a zplodin a větší nehodovosti.

Ale hlavně že to měla vláda jako prioritu v programovém prohlášení!

Martin

V tom se program vlády protnul s Turkovým, ale je možné, že pro toho šílence je 150 km/h málo.

michawel2

Zejména ta nehodovost by mě zajímala, pro to existuje na D3 nějaká statistika (pro rozdíl 130/150)?
a. ta dálnice je relativně rovná b. je nová c. je dost přehledná d. nejezdí tam navíc těch aut až zas tolik. Nic nebrání používat proměnlivé dopravní značení. Tak v čem je problém? Jak se to začne zhušťovat, zapne se omezení na 120, pokud je dálnice prázdná, tak ať se jede 150. Ty auta to dneska umí bez problémů a rozdíl v hluku bude minimální. Zrovna D3 je příklad toho, kde to klidně může být. U D1 bych si už tak jistý nebyl.

Asd

Naopak je to opatření které povede ke zrychlení a paradoxně k větší bezpečnosti silničního provozu. Ta trocha hluku i zplodin za tu větší svobodu stojí. A i státní rozpočet si přijde na své.

Martin

A jak presne zvyšuje maximální povolena rychlost bezpečnost, když se rozevírají nůžky mezi nejpomalejším a nejrychlejším vozidlem?

A jak se zvýši státní rozpočet, zvýšením spotřeby paliva a vyšším vyberem spotrebni dane?

V realnem svete je třeba tyto tvrzeni doložit, tady si samozřejmě muže říkat, každý co chce…

Asd

Bezpečnost se zvyšuje nejen tím že se více soustředí na jízdu ale také o tu pohodu že se nemusíte obávat že zbytečně dostanete pokutu.
Ano máte pravdu zvýšená rychlost znamená zvýšená spotřeba.
Konec konců rychlostní limity se nezaváděli tak kvůli bezpečnosti jako kvůli omezení spotřeby.
S Vaší poslední větou naprosto souhlasím.

Martin

Zde je krásný příklad, že se jedná o vaše subjektivní hodnocení bezpečnosti: dle vašeho vyjádření se řidič, který má zájem jet rychle (pravděpodobně se jedná i o vás), se více soustředí na jízdu, a tedy lépe reaguje na různé situace. Opomíjíte přitom, že jsou i řidiči, kteří ne nutně chtějí jet rychleji (méně zkušení řidiči, řidiči nákladních vozů a dodávek omezených legislativou atd), kde převážně pro méně zkušené řidiče znamená změna větší zátěž a stres, např. díky tomu že se zkrátí doba, po kterou mohou zaznamenat vozidlo ve zpětném zrcátku a kteří a priori nezvýšili jejich soustředěnost na jízdu (kterou… Číst vice »

Jaaa

“ Bezpečnost se zvyšuje nejen tím že se více soustředí na jízdu” – nesmysl, doložte

“ale také o tu pohodu že se nemusíte obávat že zbytečně dostanete pokutu” – opět nesmysl, to platí při každém omezení.

Ano máte pravdu zvýšená rychlost znamená zvýšená spotřeba. – a zvýšené emise o 20 %. Ale to vás nezajímá.

Frantisek X

Jasně, svoboda jedněch vykoupená zdravím a životy všech. To za to stojí… Ach jo.

Erik

Smazáno pro nedostatek mozkové hmoty autora.

Twix

Všude? No, třeba na D1 před Mirošovicemi, D1 u Brna, na D35 u Mohelnice bez odstavných pruhů nebo na D4 kde jsou zastávky autobusů, tam by těch 150 km/h bylo super bezpečných.

koriandr

A co taková D1 hned na začátku Ostravy směr Praha 🤣🤣🤣 tam kdyby jste jel 150. Tak letíte …. Hlavně na začátku jedny estakády…. Tam je houpal jak prase

mimochodem

Tak ja nevim, ale v cem je jako problem jet treba na D1 u Mirosovic v jedenact vecer 150? Tri pruhy, provoz tou dobou uz vyrazne mensi…

Stejne jako mame v nekterych mistech casova omezeni (zakaz predjizdeni nakladaku 6-22), tak proc by nemohlo byt casove omezeni maximalky (klidne jen formou fixne danych casu)?

Asd

Svého času bylo legální jezdit 90 v obci pásy se zas tak moc nepoužívali s světě div se nevymřeli jsme. Myslím že je lepení se někomu na prdel je mnohem nebezpečnější než když někdo pojede trochu rychleji.

Jaaa

“ světě div se nevymřeli jsme.”

Ano, ani za epidemie moru a za druhé světové války jsme nevymřeli. Opravdu tohle chcete používat jako argument?

TominoLopez

Naprosto zbytečné na těch pár km… Když už, tak změna má být plošně.

Martin

jenze to neni mozne, D1 je na hrane uz ted co se tyce parametru, totez D10,… a pak jde o kvalitu povrchu a jeho udrzbu,… nicmene zakom mluvi jasne, prizpusobit jizdu stavu vozovky a povetrnostnim podminkam..
Coz castecne budou stejne jako v nemecku resit promenlive znacky..

Asd

Každá změna vedoucí k větší svobodě je dobrá. Nemusí pršet stačí když kape. Uvidíme jak to řidiči budou zvládat. Pokud nebude větší nárůst nehod, což doufám nebude, tak jistě takových rychlejších úseků bude přibývat.

Jaaa

Vyšší rychlost není větší svoboda.

Frantisek X

A není 150 málo? 200 jako na železnici, třeba jen pro ten pocit… 😏

Tomáš

Proč přesně se ta rychlost zvyšuje? Jaká je za tím motivace?

Jan Tichavský

Odebrat Motoristům nějaké procento u voleb, co ještě?

Martin

To s tim nesouvisi, o tomhle sni ODS velmi dlouho…

Asd

Aby se zbytečně lidem nebránilo jet rychleji. Kdo nechce nemusí. Kdo chce může aniž by zbytečně riskoval pokutu.

Frantisek X

Větší rozdíly rychlostí, větší kapacitní (i bezpečnostní) problém. Na kolejích už to známe. Někteří…

Sáček

Pro ty, co jezdí 250 km/h a fotí se u toho, to bude pořád málo.

Erik

Smazáno pro nedostatek mozkové hmoty autora.

mgr.pavel

A co tak změnit limity vzhledem k rozhledovým vzdálenostem a hustotě provozu? (o ekologii ani nechci psát, to je červená na bejka za volantem tuplovaně)

Erik

Smazáno pro momentální zaostalost.

Sáček

150 bude legislativně možná jen tam, kde je šířka dálnice aspoň 26,5. Má to určitě svůj dobrý důvod.

Tomáš

Nejel náhodou Turek s autem, který se přestalo vyrábět na konci devadesátek, ty „stave dnešních vozů“?

Dusmor

V dnešním autě plném bláznivých asistentů zasahujících do řízení by se tak bezpečně necítil.

Rosta

Vsechny nakladaky v nasi firme maji omezovac na 80 km/h. Az je bude predjizdet nekdo pomalejsi, ten jedouci 154 km/h to nemusi ubrzdit.

Jan P.

Tomuhle se říká plýtvání časem a veřejnými investicemi. Investice přes 50 mega, k tomu další náklady plánování a organizaci VŘ. A co z toho? Významné emise navíc, hluk navíc, vyšší riziko nehody (a vyšší riziko úmrtí při vyšší rychlosti)…. za cenu rychlejší jízdy třeba o 10/15 min? Češi nejsou zvyklí na legální rychlejší jízdu jako v Německu se všemi riziky apod….. zbytečný alibistický krok. Pak se nedivme, že arogantní jedinci jako Turek jezdí bez pravidel a my jim tímhle nahráváme.

Sáček

Poslední věta je hysterická reakce staré paní. Zcela to otočíte, vymyslíte si následek příčinu, proč. Argument faily z Novinek

okarban

Také nesmíme zapomenout, že když bude 150, všichni budou reálné jezdit cca „tachometrovych“ 165.

Radek

Je to takový drahý a málo významný ústupek…
V DE se ve 180 km/h cítím bezpečněji, než na D1 ve 120, ale na D3 s (proti D1) minimálním provozem je těch 150 jak nic.
V DE jsou neomezené úseky, kde není ani odstavný pruh – taky proto tam lidi neblázní 200, jedou podle možností svých a auta, všichni jsou v pohodě.
Tady se kvůli excesům pár lidí démonizuje překročení MPR na dálnici, přitom k nehodě vede většinou nevěnování se řízení.
Probuďte se, pouhá mantra dodržovat předpisy vás nespasí, buďme rozumní, předvídaví a slušní.

Někdo neznámý

Váš poslední příspěvek je sice krásný, ale v ČR bohužel tohle nefunguje. 😉

Cupra

Takže člověk teď nebude potenciální vrah, ignorat a pirát ve 130+ ale až od 150ti a více?

Daniel

Spíš Příznivci rychlé jízdy z řad Motoristů;)

Zlámalík

…Příznivci rychlé jízdy z řad motoristů…
Krásně napsáno 😀 😀 😀

timom25

ani by mi nevadilo zvýšenie legálnej rýchlosti kľudne aj pár kmh viac než sa práve zvyšuje, no tá rýchlosť by potom mala byť úmerne vynucovaná. Tých 150 totiž nebude znamenať, že ľudia nepôjdu 150, ale pôjdu 200 s neúmerne nízkym postihom (5kmh nepresnost radaru, 5kmh nepresnost tachometra, do 39kmh 3 body a 2500kč v blokovom řízení), a to už je docela dosť. A práve si myslím že to zvýšenie povolenej rýchlosti je účelovo spravené tak, aby sa dalo ísť „nemeckou“ rýchlosťou bez rizika straty vodičáku, s veľmi nízkou pokutou (keď človek zbiera po troch bodíkoch tak to predsa chvíľu trvá… Číst vice »

Sáček

„nepojdu 150, ale 200“. Co to máte za logiku. Jako, vážně. Prostě všechno vyžeňte hned do absurdna. Čekal bych že někdo napíše 160. Ale 200? Proč to lidi děláte…

timom25

na Slovensku to zase nie je nic nezvycajne niekoho vidiet ist 200 napriek 130 limitu, a len popisujem ako uz po takejto jazde nebude hrozit riziko straty vodicskeho opravnenia. Ze tak vacsina ludi nepojde je samozrejme jasne..

Asd

V Německu je jezdí i rychleji a žádný armagedon tam nenastal. Nedělal bych z toho takové drama.

mimochodem

Pokud uvazuju delsi cestu, treba 4h, tak nejvetsi vliv na unavu a „svezest“ po prijezdu ma v prvni rade hluk. 110 – tichoucko, ale „nudim se“, protoze se jede citelne pomalu 130 – hluk v pohode a nejak se jede, budiz 160 – zhruba maximum, kdy je hluk jeste nejak prijatelnej, pri vyssi rychlosti je to uz celkem neprijemny nu a 180 je omezovac, kterej jsem teda jeste neprubnul a jaksi to ani nemam zapotrebi, radsi si necham nejakou rezervu, kdybych na to potreboval vic slapnout Takze minimalne mne si z tech, kdo budou nekde svistet 200, klidne vyskrtnete, neni… Číst vice »

yxc

S nepřesností tachometru to nemá co dělat. Tu definuje EHK 39, tak že ukazovaná rychlost nesmí být menší než skutečná a nesmí být větší než skutečná rychlost + 10% +4km/h. Takže při 130 kmh dle GPS může auto ukazovat i 147 km/h a furt je to OK (typicky to dělají starší Japonci). Auta homologovaná tuším po r. 2018 už ukazují přesně, protože je euroncap hodnotí i za přesně zobrazovanou rychlost. Rozhodující je tolerance policie a ta je 3km/h při rychlosti do 100 km/h a 3% při rychlosti nad 100 km/h. Takže pokud pojede 154,5 km/h tak pokutu nedostanete, pokud 155… Číst vice »

Josef

Vetsina pekacu jezdicich po ceskych silnicich tech 200 nezvladne jet, minimalne ne dlouhodobe. Nakonec stejne vetsina pojede tech +- 130, jelikoz spotreba, ono ani v tom Nemecku na neomezenym useku nejak vyrazne vic lidi nejezdi, naprosta vetsina pojede tech 130-150.

michawel2

A hlavně nad těch 150 už raketově roste u maloobjemů spotřeba. OK pár blbců pojede 200, ale to jezdí i dneska.

Jan Tichavský

To je právě ten problém, pekáče to nezvládají bezpečně, ale místní řidiči si myslí že to mají pod kontrolou a jezdit budou ještě rychleji.

mimochodem

Presne, v Nemecku se jezdi veskrze na pohodu Tempo 160, obcas nekdo v premii projede rychlejs, no a co, tak at jede.
Polizei primo na dalnicich moc nevidam, to spis stoji na moste nad dalnici a kontroluji, jestli se v levem pruhu udrzuje Abstand.

Vlastne mi tenhle zpusob dohledu nad provozem docela vyhovuje, nebot postihuje opravdu nebezpecne jednani.

koriandr

Jenom 2500??? Přidejte nulu a budu s vámi souhlasit…

timom25
Ten kdo ví...

Ten Trabant tam fakt vypadá úsměvně 🙂

Beskyd

Ani si nevzpomínám, kdy jsem naposledy viděl nějaký na cestách. Autor fotky měl štěstí na takovou náhodu.

kubiqcz

Tati, předjel nás Trabant! 😀
Taky mě ta úvodní fotka pobavila.

Jaaa

Ale na dálnici může.