Vlaky podél Berounky zastavily spadlé stromy na dvou místech, za dálkové vlaky není náhrada
Modernizace úseku Karlštejn - Beroun. Foto: Správa železnic
Jde o úsek, který aktuálně prochází modernizací.
Jde o úsek, který aktuálně prochází modernizací.
Jak oni v tom roce 1860 tu trať postavili za 5 let celou až do Berouna 🙂 dnes se dělá 4 roky jen rekonstrukce Radotína…netáhla, netáhla, šlendrián, rozkrádačka….
Jenže ta trať byla jednokolejná a na nízkou rychlost, pochopitelně neelektrizovaná. Maximální nápravový tlak byl 15 tun.
Chtěl jsem dne jet do Rakovníka ráno v 11:50 z Řevnic, ale prt. Přípoje neexistují, zpoždění +25, serem na vás. Další vlak za 2 hodiny, Poté jsem raději jel přez Zličín a autobusem. Jako co tohle je? Komu mám psát stížnosti, aby to někdo řešil… v Japonsku se klaní celé vedení drah když maj +30 sekud a tady tohle?
Šinkansen měl 30 minut zpoždění a nikdo se neklaněl…
mozna i mate pravdu, co na tom sejde, kazdopadne fakovaci pristup v CZ je hnus….
Stížnosti psát je zbytečná ztráta času, managament obou zainteresovaných státních firem, tedy ČD a SŽ má otěže pevně v rukou. Nikdo nic řešit nebude. Jen kdyby chtěl, bože nedej, někdo nabourat celostátní takt. Ten musí být i když na konečnou nelze dojet, kaštane poraď si jak umíš. Máš metro, tak co se Ti nelíbí. A zbytek dojdeš, máš nohy. Že to co by jsi vlakem jel 6 minut pojedeš 40 je Tvůj problém. Když chce ministr zlepšit plnění JŘ udělají obě instituce dlouhý nos na všechny světové strany, co jiného je totiž zavést NAD a vyhlásit, že za výlukou je… Číst vice »
Takže jsem to chytnul ještě dobře, Mnichovák v 13:35 skončil v Řevnicích, o hodinu čumákování v Řevnicích později nás nahnali do zpožděné Serounky, no a po dalším čumákování v Karlštějně se jelo s +65 (tj. +95 pro Mnichovák) do Plzně. Večer jsem si pak moh vybrat, jestli jet dál na Cheb z Plzně tím v 16, co má 4 hodiny (nakonec odřeknut), nebo tím v 18, co má 2 hodiny, nebo tím ve 20 načas… Prostě běžný den na 171. Samozřejmě i ten miniprůser opačném směru jsem dopoledne chytl, ale to nebylo nic drámo, jak je to do +30, tak… Číst vice »
Vlaky stojí, auta jedou.
Vlaky stojí, stromy jedou.
Cestující na trati 171 jsou dlouhodobě vycvičeni….
Děkuji za tenhle typ humoru, který je bohužel hluboce pravdivý.
Taková naše Maeklong Railway. 😀
Tak pokud to bude takto další tři roky, máme se na co těšit.
…. A Černošice až Radotín nejméně do roku 2029. Pak se to snad zlepší.
Odbočka Berounka – Karlštejn posun 2026-2029 taky. Viz mapa SŽ.
A to je ještě otázka, jak moc se těm aktuálním termínů dá důvěřovat. Projekty modernizace snad všech úseků 171 jsou na mapě SŽ od jejího vzniku a všechny se setrvale neustále posouvají v čase. Například v letáku od SŽ ze srpna 2019, který ještě mám, se u úseku odb. Berounka – Karlštejn uváděla realizace 05/2023 – 02/2026.
Nářky tratě 171 pro dnešní den :
9.10 – 13.10 hod. výluka Karlštejn až Řevnice, vše po jedné koleji – oprava lomu.
13.20 – 15.40 hod. zastaven provoz Beroun – Karlštejn – spadlý strom.
15.50 – ? zastaven provoz Karlštejn – Zadní Třebaň – spadlý strom.
Naštěstí se vítr klidní. Pevné nervy všem zainteresovaným zaměstnancům a cestujícím !
Nic ukončeno není. Naopak. Někdo vyhlásil, že se pojede a ono ne, Řevnice jsou momentálně plné dálkových vlaků a S7 musí končit už v Dobřichovicích…
Protože spadl další strom Karlštejn – Zadní Třebaň.
To je paráda,že u tratě jsou takové pořádně velké stromy. 🙂 Ekologové jsou nadšení, lidé si rádi počkají.
Vlaky ve stanici Karlštejn nečekají na příjezd autobusů!!! To je další vylepšení situace. ( Hrad je asi uzavřen, že by se dalo využít čekání k prohlídce).😞
Vždyť to tam jezdí každých 30 minut 😅 a silnice fakt nic moc nedá se to moc synchronizovat
Autobusy jezdí kyvadlově, jízdní doba 30 min. na co chcete čekat?
Já bych ty stromy normálně pokácel, když už jim nejde zakázat, aby padaly.
No vzhledem k tomu, že je to na CHKO, tak pochybuji, že by ochranáři dovolili vyřezat dřeviny za ochranným pásmem.
Máte představu, kam až sahá ochranné pásmo dráhy ? Evidentně ne.
Častější ježdění po 171 by měl mít v pracovní náplni managament SŽ i ČD, aby pánové věděli co řídí a co lidu nabízí. Z kanclu jim ve výhledu na ten bordel nejspíše brání vinohradský tunel.
NAD Beroun – Karlštejn je docela fraška, nemyslím v počtu busů, jízdní doba je tak 45 minut. Rozumnější pro toho kdo jede do Prahy je vratka jízdného a přesun do města na bus, ten je u metra za 20 minut, takovou kreativitu však u ČD nelze čekat.
Proč vratka, autobus je snad taky v PIDu.
A souhlas, neuškodilo by při informování o mimořádnostech kromě oznámení přímé náhrady připomenout i souběžná pravidla. Přímá NAD jet musí, třeba pro lidi Beroun – Karlštejn, ale kdo chce do Prahy, tomu říct že jedou busy na Zličín.
Budu-li sedět v dálkovém vlaku asi nepojedu v tarifu PID
Berounka je dálkový vlak a PID v ní platí.
Souhlasím, ale tarif PID snad není povinný a v daném vlaku není jediný uznatelný.
To samozřejmě ne.
IDSK a ROPIDu by ten váš nápad asi příliš nevítali – nebo snad má ta autobusová linka PID takovou kapacitu, aby mohla operativně (= bez posílení) fungovat i jako NAD za dálkové rychlíky?
Chápu, že vám nevadí, že by to nejspíš odnesli cestující z mezilehlých zastávek, kteří jinou nabídku dopravy než ten autobus nemají, ale ta linka PID je určena prioritně pro ně.
Linka 394 má jedinou zastávku Beroun – Brožíkova a tam nastupuje minimum lidí, linka 384 obsluhuje navíc Vráž a Loděnice, ale většina busů je 15 m kapacitních. Linka 380 má většinu busů kloubových. Navíc to bylo v době kdy směr do Prahy je sedlový, jezdí se často, aby se odvezli lidé opačným směrem, tedy na Prahu to rozhodně nejde na stojáka v této době, opačně ano, ale o to nejde. Je to už hodně let, ale za jedné nesjízdnosti byly na Smíchově v podvečerní špičce cestující vyzváni k možnosti využití busů pro Beroun, Zdice, Hořovice z Butovic a Zličína. Nevěřil… Číst vice »
Svatá pravda. Informovanost nulová ne-li záporná. Měl jsem odjíždět z Prahy v 15:35 – vlak dle aplikace Můj vlak chvíli jel chvíli nejel až nakonec nejel,. Když jsem risknul osobák před čtvrtou do Berouna, tak mi bylo doporučeno vystoupit na Smíchově a počkat na IC, kde zpoždění přihazovali po 10 minutách, přestože stál bůhví ještě kde. Po krásných 4,5 hodinách naštěstí už sedím ve vlaku do Plzně. Ale kdybych opět dal na informace vlakového personálu ve vlaku IC 556, že pojedeme po 19 hodině, tak jsem ještě na Smíchově, protože ho v 19:15 odřekli bez náhrady. To, že se něco… Číst vice »
Nu, asi by se mělo jít ve stopách DB, po několika vichřicích , tuším v roce 2018 začali kontrolovat a případně probírat stromy kolem tratí a na údržbu zeleně v mezích mimo trati věnují ročně asi 120 milionů EUR …
Ale také od té doby DB Netz v případě silného větru zastaví provoz úplně (i na víc dnů) a dá to do televize.
Okolo tratí je nutno okamžitě pokácet každý strom, který by nic případě pádu mohl zasáhnout do průjezdního průřezu.
Je zajímavé, že zrovna tam probíhá ve velkém kácení. Takže je spíš otázka kde se tam ten stroj ještě vzal.
To samé jako zde :
http://ubytovaniukloucku.cz/opustena-trat-z-mladotic-do-kralovic-zastavka-trojany/
Práce na traťové koleji a sanace dřevin.
😁
Ať se to nepřehoupne do opačného extrému.
Kolem trati jenom planina = vítr, padající troleje. Závěje.
Rozumný les může být i lepší.
A toto nestačí jen prořezávat?
https://youtu.be/Mfz1YrpMbBg?si=6n1sNqx6UxNy67td
Odborníkům, kteří sanovali okolí to spadlo jinam, než chtěli??
Buď, anebo dnes i pěkně fouká.
Ono se vcelku jednoduše pozná, jestli je naříznutý nebo ne. Vůbec se do nich nemusíte navážet, když nevíte nic.