Vlaky opět stály u Brandýsa nad Orlicí. Stavbaři poškodili kabel zabezpečení
Pendolino Českých drah u Chocně. Foto: České dráhy
Úsek kolem Tiché Orlice prochází modernizací a vlaky jezdí jen po jedné koleji. Mluví se o výluce desetiletí.
To se stane ještě mnohokrát. Kdo nic nedělá, nic nezkazí.
A to se vám v autě nestane.
Tak nás asi čeká zajímavé léto Pardubice a Brandýs v rekonstrukci, Smíchov – Beroun v rekonstrukci a v rozkladu, plus se ještě přidá nějaký ten kostlivec na nějaké další hlavní trati a léto bude zase kouzelné co do cestování vlakem.
Sranda musí byt, i kdyby fotra věšeli.
Cestující je potřeba neustále držet ve střehu. 🙂
Chudáci lidé okolo této stavby.
Budou za mediální hvězdy za každé zpoždění. Zase mají jiné stavby klid, protože média se o ně nezajímají…
Hodinová neodkladná výluka není nic zásadního, přestože se tvořily kolony. To je prostě provoz a občas se to stane. Určitě není důvod z toho dělat zprávu dne.
a hlavně §8 ! (pro neznalé, to je ten o zpoždění).
Na stavbě, kde jediné špatné kopnutí vedle, i přes urychlenou opravu, vygeneruje celospolečenskou ztrátu ve výši miliónů, musí být úplně jiné technologické a provozní postupy než když budu opravovat lokálku někde v Budišově nad Budišovkou.
Média se věnují takovým incidentům úměrně množství zasažených osob, a to se snad čekat dalo, že tato stavba bude v centru zájmu.
ano, občas se něco nepovede. prekoply kabel se stává.
ale říct, že je to normál…tak třeba když umře na očkování sto lidí z milionů…to je taky skoro nic (0,01 %). jen počkejte až se to bude dít a jdete říct…o nic nejde…
pokud se prekoply kabel stane, je na místě zjištění zda byl někdo tak šikovný (=pokuta zhotoviteli?) nebo kabel byl jinde než měl být (=pokrceni rameny…tady se zodpovědný najde fakt blbě)
Kabel někdo pokládal podle nějaké dokumentace.
Odpovídá tehdejší dokumentace dnešní dokumentaci a reálnému stavu?
Docela pobavila záměna Brandýsa nad Orlicí za Brandýs nad Labem.
Zdá se, že v některých případech se redakce se svými chybami neschovává, a pro pobavení je naschvál nechává.
Cením autorův smysl pro humor.
Autor by měl dostat pohrabáčem. Na jednu stranu zkritizuje projektanty dálnice pro neschopnost, na straně druhé není schopen napsat správný název. Autor vidí třísku v jiných očích, ale trámy ve svých vlastních nevidí.
Kolik infrastrukturních staveb za více než 100 mil. Kč bude kvůli téhle chybě zpozděno či skončí u soudu?
Opomenout v DSP vyjádření provozovatele/vlastníka inženýrských sítí, když je již v DÚR znám, to je poněkud větší kalibr.
samozřejmě že žádná. a principiálně je dokonce jedno, ve kterém Brandýse ten kabel byl…zastaví to provoz tam či onde, a překopavat kabely je možno jen se schválením pana zababy.
ale kritikovi ucpeme hubu poukazem na jeho omyl…typicky způsob jak umlčet a znechutit kohokoliv kdo tepe nějaké nešvary…
Vámi popisované pochybení je ekvivalentní tomu, kdyby milý bagrista do těch kabelů hrabl úmyslně / ignoroval vyznačeni či autor napsal lzivy článek…
ad JK: To máte sice pravdu, ale je ironicky vtipné, že autor předchozího článku, tepe za chyby projektanty, jejichž projekt má stovky stran a výkresů a je to vcelku složitá stavba, a tentýž autor není schopný dát správně dohromady článek, který má pár vět. Takže pan mistrsvět, autor, by si měl velice zamést před svým vlastním prahem a podívat se na trám ve svém vlastním oku!
Na stavbách bohužel relativně častá věc, že se kopne kabel, i když je vytyčen. Bagrista přehlédne a je to hned.
A nemusí ani přehlédnout 😀 nejednou jsem viděl špatně vytyčený, nebo vyznačený kabel… bagrista hrábl tam kam měl, a ejhle…kábel 😅
Tak pořád lepší než kdyby kopnul a tam kosti…
Bagrista nic přehlédnout nemusí, stačí, aby „lžíce“ bagříku narazila na nějakou „překážku“, která – mrcha jedna – neuhne a lžíce se posune a o malér je postaráno. Nehledě na skutečnost, že kabel „je někde“, ale podle výkresu je „jinde“ … nebo tam není zakreslen vůbec ….
Však právě proto se inženýrské sítě vytyčují na místě-na zem se sprejuje skutečná trasa.
Otázka jestli chytíte to co chcete, nebo nějaký nepoužívaný kabel. Jednou se nám na ulici stala havárie vody a už byl problém protože pod chodníkem byly nepoužívané silové kabely po stavbě a původním osvětlení. A samozřejmě jim to bralo ty místo používaných sdělovacích které jsou asi o půl metru vedle a o metr hlouběji.
Jasně,ono to hledání kabelů také vždy není se 100% spolehlivostí, neboť čím více sdružených kabelových tras, tím více rušení vlivem vzájemné indukčnosti. Takové speciality by bylo třeba trasovat zkušeným proutkařem, který vytyčuje zrovna ten kabel, na který myslí 🙂
Hmm, Hranice, stavba fabriky Philips. Ten VN kabel nebyl ani ve výkresech, ani vytyčený, ale stavbyvedoucího tahali po soudech za to, že bagrista kabel překopnul. Nakonec soud uznal, že ten kabel je černá stavba.
Správně by to pak, ale mělo být tak, že v takovémto místě se to má dělat ručně lopatou. Neznám moc bagristů kteří umí s bagrem jako s lopatou. Tak 1 z 100 asi ano.
Problém je, že realita bývá úplně jinde od projektu a pořád o půlku jinde než je prováděcí dokumentace. není problém, aby kabel byl klidně o 1 metr vedle, protože když se stavělo tak kabel měl být položen do nějakého data, ale v cestě bylo něco co se odstranilo, až k datu které bylo x dnů po datu kdy měl být kabel položen. Takže co hromada výkopku z tratě se obejde obloukem a to, že kabel je i třebas 5 metrů vedle nevadí. Začne to vadit v momentu kdy se to nedá do finálního zaměření a finální prováděcí dokumentace.
Kabel je ještě jakž takž v pohodě, nějak trochu se dá najít, lepší je vodovod tažený v plastu bez jakéhokoliv označení. U nás v jedné vesnici se kopala kanalizace a přitom se musel i udělat nový vodovod, protože ten starý se povedlo tolikrát trefit, že 2x 3x denně byla vesnice bez vody. Zkrátka podle plánů je voda po téhle straně a ejhle byla na druhé. Problém byl i v tom, že většina pamětníků výstavby už nežije. Zkrátka show, kdy se starosta sázel se stavitelským kolikrát se každý den trefí vodovod po měsíci se radši rozhodlo udělat vodovod nový.
A co jste čekali?
Minulý týden, tam měl problém vlak RJ, tato výluka začíná být výživná.
Prosím opravte si chybku s Brandýsem nad Labem
Jezdit vlakem po Ceske republice prestalo davat smysl. Ocekavam v brzek dobe, prakticky ihned po ukonceni modernizace D1 jeji naprostou pretizenost a casty kolaps.
Ve čtvrtek jsem jel railjetem z Brna do Prahy přes vysočinu a bez problému. Akorát to přijelo od Vídně 14minut zpožděný. Pokud by to jezdilo normálně tak bych jel do Prahy busem, protože by mi vlak nestavěl v Králově Poli.
Dodnes nechápu, proč žluťák v Kéniku nestaví. Napadá mne jedině to parkoviště v Šimicích, ale terorizovat kvůli tomu spoustu cestujících, případně o ně přijít, no nevím.
Praha – Brno RegioJet vozí hlavně vlakem. Těch pár přímých autobusů z Prahy někam za Brno nechce vyblokovat lidmi Praha – Brno.
Jo možná se rozhodl blbě, je dobře že je konkurence a dá se jet s jinými dopravci.
Což ale vyvolá zpětný ráz do rychlíků a expresů, protože se na D1 budou tvořit nekonečné kolony, a cesta Praha – Brno se protáhne ze dvou hodin na čtyři nebo ještě víc…
„Zprava dobrý.“
„To je nulák.“
„Tady kabel neni.“
Blbci. Kdyby nejdříve natáhli troleje z Týniště nad Orlicí do Letohradu, tak by měli alespoň nějakou odklonovou trasu. Takhle se to akorát nahromadí z obou stran poruchy a bude se čekat.
Hmm, odklony po vytížené, pomalé jednokolejce.
Vytíženost je jen v úseku Týniště nad Orlicí – Častolovice, kvůli Škodovce v Kvasinách, to by měla řešit výhybna v Lípě nad Orlicí. Dál je trasa vytížená málo.
Tak ono že škodovky zas tolik vlaku nejezdí ráno jeden tam v 10 z kvasin a okolo 11 zase do škody. Nejvíc jich jede v noci.
Lepší někudy než nikudy.
A lepší něco než nic…
Jasně, ono je lepší stát na rychlém koridoru, než to pomalu objet po jednokolejce s výhybnami.
Pomalý úsek a ještě nutnost v Chocni, Týništi, Letohradě a v Ústí objíždět soupravu. A strojvedoucí počítám téměř ve sto procentech nemají poznání. To by opravdu skoro nic nevyřešilo.
Seznani je neřešitelný problém. Kdyby ta možnost odklonu existovala dám hlavu na špalek za to že každý fira by ho měl. A s tím objezdem. Ano zdržení to je ale rozhodně ne na půl dne jako při kolabsu koridoru. Asi by se následně dala trasa zjednosmernit. Na Ostravu přes Ústí a na Prahu přes Týniště.
Ten kolaps nebyl až tak hrozný. Ano půl dne byl Brandýs neprůjezdný, ale to neznamená, že cestující půl dne čekali. Nevím jak ostatní dopravci, u RJ se prý na busy čekalo čtyři hodiny, já měl zkušenost jen s ČD. Jel jsem dvěma rychlíky přes ten úsek a NAD fungovala poměrně brzy a dobře, zpoždění bylo do hodiny. To při objíždění při tom odklonu by zpoždění bylo minimálně dvakrát větší.
Hodina zpoždění na tříhodinové cestě je vlastně pohoda…
Já bych hlavu na špalek nedával – vzpomeňte, jak dopadl u Marienbad strojvedoucí ČD Cargo … s nákladem, který tam seznání měl a pár měsíců tam nejel … Spíše se najdou – bývali tací, co problém seznání neřešili, návěsti a návěstidla jsou všude stejná, když nevím jak dál zastavím a zeptám se. Pražské „rychlíkové“ skupiny měly seznání pouze „po Stegu“, když je poslali z Chocně přes Týniště a Chlumec / Sadskou / Lysou, tak nic neřešili a jeli … V motorových depech byli voziči lok do ŽOS Zvolen, kteří jezdili podle nálady, jak se jim zachtělo a poznávali tak slovenské… Číst vice »
A ten strojvedoucí/pilot se seznáním spadne z hrušky do 5 minut od mimořádnosti, takže za Chocní již další vlak neuvízne. A protože je těch vlaků asi 10 za hodinu, tak jich z hrušky popadá rovnou 8, aby to stíhali. Jeden rozhodně stačit nebude.
Určitě tomu nerozumíte. On(-a)(-o) je přeci osobák z Chocně přes Týniště do HK.
Jak souvisí osobák z Chocně přes Týniště do HK s možnou odklonovou trasou z Chocně přes Letohrad do Ústí nad Orlicí, tedy opačným směrem?
Nepochybně to je narážka na nick diskutéra „Os5600“. 😉
Nepřečetl jsem si ten nick, moje chyba 🙂
Os5600 je osobák, kterým jsem posledních téměř 8 let dojížděl do Hradce Králové a který za celých 8 let nikdy nepřijel do cílové stanice včas. Vždycky přijel na konečnou s 10 minutami zpoždění, z větší části způsobené křižováním s protijedoucím spěšným vlakem z HK do Letohradu vedený línými motoráky řady 854, kterému se taky moc načas jezdit nechtělo.
Zkuste to podložit daty. Maximální zpoždění za poslední měsíc bylo 8 minut.
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=5600&d=28
Proč objíždět, tak by to jely jednotky/soupravy s řidičákem 😀
Spěchálisté leo a pendolino na odklonu, klasické soupravy počkaly a jedou hned po zprůjezdnění.
Radši budeme dumat, proč to nejde, nebo to radši budeme řešit? Já už jsem bohužel ze hry, ale kdysi jsem se rád podílel na řešení.
Proč v Týništi?
Souhlasím, ale aby to fungovalo lépe, tak by bylo lepší mít zadrátovaný i úsek Lichkov – Hanušovice – Bludov, včetně spojky na Bludovském trianglu směr Zábřeh. Jak tady ostatní správně zmiňují, úvrať v Letohradu a Ústí nad Orlicí je problematická.
Tuto odklonovou trasu by šlo použít ve směru od Hradce Králové.
Jinak u nás není moc zažitý koncept zkvalitňovat infrastrukturu čistě kvůli nákladní dopravě. Je asi jasné, že úsek Lichkov – Hanušovice nemá smysl drátovat kvůli osobní dopravě, tam taková poptávka nikdy nebude. Ale čistě pro náklady by to smysl mělo.
Jaké jsou mezi Lichkovem a Hanušovicemi sklonové poměry? Aby to vůbec pro nákladku mělo smysl…
Nejhorší je stoupání z Hanušovic do Lichkova. Ale to by šlo udělat tak že by náklady jezdily z Lichkova do Hanušovic a tudíž by těch 18 promile klesaly. Takže by to jednosměrně používat šlo.
Dva kopce, druhý má vrchol v Žamberku.
A ten „první“ vrchol je v Červeném Potoku, nikoli v Lichkově, takže dlouho do kopce se šplhá z obou stran (jen z Moravy je to asi trochu větší „krpál“). Zato z Letohradu do Žamberka je to jen kousek (cca 7 km).
A propos: výhybna v Červeném Potoku (nyní už je zase dávno mimo provoz) byla budována koncem minulého režimu jako jedna z hlavních součástí akce CO s názvem „objezd uzlu Česká Třebová“ – jinak tam byla jen zastávka a nákladiště (resp. hláska) a stanice (původně také jen malá) byla v Podlesí …
To je zhruba hodina a půl navíc.
Pár nákladů tam odklonem jezdí. Ale je to jen zlomek toho co ještě projede skrz Bezpráví a nemusí přes Vysočinu.
Tady by jediný funkční řešení byla trať z „předChocně“ na Parník, cokoliv jiného jsou jsou jen zoufalé snahy s minimálním dopadem.
Kdyby … byly chyby … Jak dlouho by podle Vás ta elektrifikace trvala ?
I kdyby byla elektrikována, propustnost trati z UnO do Letohradu nic moc, v UnO nutno objíždět, podobně v LET, spojky (triangly tam nejsou). I kdyby bylo vše, jak si představujete – OUHA > páni strojvedoucí nejsou „osoby odporně způsobilé“ pro tuhle odklonovou trať – nemají seznání traťových poměrů > museli by mít tzv. pilota znalého traťových poměrů a kde ho vzít a „nekrást“ …