Dopravci Letecké společnosti Letectví Železnice

Vlaky nahradí letadla. Austrian škrtá spojení mezi Lincem a Vídní

Turbovrtulové letadlo Dash 8 - Q400, které Austrian nasazují mezi Lincem a Vídní. Foto: Austrian Airlines
Turbovrtulové letadlo Dash 8 - Q400, které Austrian nasazují mezi Lincem a Vídní. Foto: Austrian Airlines

Letecká společnost Austrian Airlines končí s leteckým spojením mezi Lincem a Vídní. Linka, kterou dopravce používá hlavně kvůli přestupům na další lety ve Vídni, skončí 27. října.  Spojení hlavního letiště s třetím největším městem Rakouska nově zajistí pouze vlak.

Firma konec linky oznámila v tiskové zprávě. Podle ní se s koncem linky rozšíří spolupráce s rakouskými spolkovými drahami ÖBB. Ty nabízí cestujícím Austrian přímou cestu mezi Lincem a letištěm Schwechat v rámci nabídky AIRail. Spolupráce začala už na konci roku 2014, podle Austrian počet cestujících ve vlacích mezi Lincem a vídeňským letištěm vytrvale roste. „Každoročně jde o dvouciferný růst,“ řekl obchodní ředitel Austrian Airlines Andreas Oto.

Austrian dosud nabízí už jediné spojení denně mezi Lincem a Vídní s brzkým ranním odletem z Lince a nočním z Vídně. Let s letadlem Bombardier Dash Q400 trvá jen 40 minut. Vlak jede z centra Lince na letiště 1 hodinu a 54 minut. Denně jede 16 spojů, které mají i kód letu Austrian. Díky tomu mají cestující garanci přestupu.

Austrian v Linci neskončí úplně, linku do Düsseldorfu si dál ponechá.

Rakouský dopravce patřící do skupiny Lufthansa Group od zimního letového řádu proškrtá i síť dálkových linek. Zmizí spojení do Hongkongu, Havany a Colomba, už v půlce září spojení do íránského Isfahanu a Šírázu. Lety do Miami zůstanou v nabídce jen přes léto. Naopak firma zahustí spojení do jiných destinací, například do New Yorku či Chicaga, nově nabídne spojení do Kapského města.

16 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • V tom je čeština krásná….kdo koho nahradí??? titulek dá se číst i obráceně, pro toho kdo neví že Austrian jsou létadla??:-) Na druhé straně, že by to na tomto fóru někdo nevěděl, je pravděpodobnostně mizivé:-):-)

    • Krásná, ale zákeřná. A zvláště v titulcích by si autor měl dávat bacha, aby to bylo jednoznačné.

    • Panove delji novinarinu tak by ji meli delat poradne. Stacilo napsat „Letadla budou nahrazena vlaky“ a nebylo co resit. Chapu ze pan Sura ma „jazykove pravopisnou skolu“ z idnes, ale snad se to odnauci:-)

      • Titulek je gramaticky správně. Trpný rod v titulku se většinou nepoužívá. Děkuji za rady od někoho, kdo je ve třech větách schopen napsat pět hrubek.

        • To je docela zajímavé, to jsem nevěděl. Můžete, Honzo, říct, proč se trpný rod v titulcích nepoužívá? Přitom tady by byl vskutku prospěšný… Děkuji Vám! 😉

          • Že by se v titulcích nepoužíval trpný rod, to také slyším poprvé. Kolikrát jsem v titulku četl třeba „je rozhodnuto“…
            Možná bych spíš volil titulek „Místo letadel vlaky“. Použitý titulek opravdu připomíná to pověstné „Ženu holí stroj“ (kdo to nezná – přísudkem může být každé ze tří slov a věta tedy může mít tři různé významy).

        • Gramaticky ano, ale významy jsou tam 2 víceméně rovnocenné. Možná je nějaký novinářský úzus o nevyužívání trpného rodu, ale čtenář není novinář, tedy to netuší.

  • Letiště v Linci není třetí, ale až páté největší (402 000 pasažérů) v Rakousku.
    Krom vídeňského ho předběhlo i letiště Salcburku (cca 2 mil.), Innsbrucku a Grazu ( obě +- 1mil.)

      • To je takový zjednodušený názor lidí, kteří nechápou, k čemu linka primárně slouží. Podobné hlasy se často ozývaly (i v tisku!) třeba kolem feederů z Brna (PRG, MUC). Pouze z pohledu p2p pochopitelně takové linky velký smysl nedávají a přestupní lety zase nepoužívá tolik lidí. Dalo by se o tom napsat knihu…

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora