Vlaky na nejdražší pražské lince nejezdily po chybě strojvedoucího. Modernější jednotka bude až v létě
Motorový vůz 810 společnosti KŽC Doprava na Masarykově nádraží, středa 8. ledna 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Na lince několik týdnů jezdí již jen motorové vozy 810, čeká se na instalaci ETCS.
A co jezdit se 2× 749 (příp. 740) a Béčka? S34 jezdí jen v pracovní dny, takže alespoň přes zimu by na to vozidla byly. Fíra by stačil 1, jedna mašina 2 vozy a mašinu v pohodě uveze. A co si budem, Béčko je komfortně zase o trochu jinde než 810. A s tím, za kolik jezdí, to snad i finančně vyjde
No mohl by alespoň spojit dvě 810, těch by snad měl mít dostatek. Kapacita vlaku je pro přepravu cestujících zásadní. Ta jedna je tak přeplněná i stojících cestujích.
Tou linkou jsem několikrát jel a přetížená rozhodně nebyla. Asi jsem si vybral nějakou méně rušnou dobu.
Jinak 810 jezdí běžně na Vlašimku (S99) a na Sedlčanku (S98 tuším) a občas i na S90, přičemž na Vlašimce výhradně na těch pstatních je občas vidět i Regína.
Teď jsem už tam dlouho nejel, takže současnou situaci neznám. Jinak to bývalo takové nostalgické 810 se slovenskými nápisy a skoro v původním stavu.
Varianta 2×810 *2 pořadí= 4×810 a 8x strojvedoucí. Personálně i vozidlově velmi náročné.
(Nejde ovládat dveře druhé 810)
Varianta 810+010 = nedovoleno, kvůli vysoké vytíženosti Masarykova nádraží na objíždění.
Shrnutí
Což je ovšem problém KŽČ, že se nacpala na výkony, na které nemá vhodná vozidla.
Jestli je tím 8x strojvedoucí myšlen celodenní provoz, pak budiž. Ale jinak by na 2x 810 stačili dva, tj. čtyři na ty dvě pořadí.
Myslim, že KŽC je naprosto nejhorší ze všech soukromníků,
Prachy za smlouvy bere nehorázně, prachy na etcs do 65let starých vozidel taky
Presto jeho nejmodernější vozidlo je 813 která ani jedna nejezdi
813 neboli Helena Vondráčková .. starý podvozek nová tvář.
„první se vrátí do 30. června, pak začne instalace ETCS do druhé“
Opravit a instalovat ETCS do rozbité, a druhá by jezdila, a potom jich vyměnit aby jedna nizkopodlažní vždy byla? Neeee
Proč to dělat, když z pohledu PIDu tam můžou klidně 810 byt do nekonečna
Možná byl nějaký harmonogram, kdy se objednali montáže etcs ještě před nehodou 2. jednotky? Možná nejde jen tak říct, příští týden se na to vrhnu a za týden mám hotovo.
Tím byste ovšem prodloužil dobu, po kterou nebudou mít žádné vozidlo schopné provozu pod ETCS. A mohlo by hrozit, že se do zavedení výhradního provozu ETCS ani vybavit nestihne. Také tam mohou být smluvní překážky nebo podmínky dotace. Třeba že vybavování ETCS začne do nějakého termínu, nebo první vozidlo bude vybaveno do termínu. Nebo prostě mají na teď nasmlouvanou kapacitu dodavatele ETCS a další kapacitu bude mít až za dva roky. Navíc to podstatné snížení komfortu pro cestující je to, že místo aby byly všechny spoje nízkopodlažní, jsou tam nějaké vysokopodlažní. Jestli jich je půlka nebo všechny už není takový… Číst vice »
Ono se s tím nesmyslem nepřestalo nebo se časem na železnici pod ETCS jezdit od května do prosince, pokud ovšem zase nebude mít zabezpečovač problém i při vysokých teplotách?
Včera tuším někdo psal v diskusi k článku k téhle lince, že si prý fíra pravidelně bere na stanoviště kamarády a že je zřejmě jen otázka času, kdy se něco podobného stane… Tak to opravdu netrvalo dlouho a stalo se:))) Naštěstí to tentokrát dopadlo celkem dobře
Jedna paní povídala. V Brně máme návěstidlo, které bylo projeto už šestkrát a žádný kamarád tam nebyl. Stačí záludné zamaskování v terénu.
Zamaskování v terénu? To je asi jako seznání stylem jízdy prstem po mapě co?
Na to bych se nevymlouval. SŽ je povinna zajistit dobrou viditelnost návěstidel.
kamarád na stanovišti projel návěstidlo? Bych řekl, že naopak víc očí víc vidí..
To jsme viděli v září.
Byl jste tam? Víte o někom, kdo by byl na stanovišti navíc?
Odbočka Skály je další Bermudský trojúhelník projetých návěstidel české železniční sítě. Bohužel se zde tentokrát chytil do pasti momentálně nepopulární dopravce.
Jaké pasti?
Detaily musíme prověřit, ale mnoho strojvedoucích si zde stěžuje na nejednoznačnost návěstění, resp. riziko snadné záměny návěstidel po změně konfigurace provedené v rámci rekonstrukce trati.
Takže je tam nějaká past?
Poznat červenou, to už chce fištróna.
Jaké pasti, Pavle? Odpověz a nevymejšlej!
Tak ono všichni mají málo, nikde není nic navíc, tak to prostě chodí, nikdy nic náhradního nestojí, všechno musí jezdit, velké zálohy bývalý před lety
On ten problém je trochu větší a to v celém ROPIDu, pokud tam budou lidi bez motivace k lepším výsledkům tak se nikdy nic nezmění. Zatím je to byrokratický aparát zamrzlý mentálně někde v 80. letech bez motivace k jakékoliv změně (pokud ta změna nepříjde shora).
Vám KŽC hodně leží v žaludku…
A i kazdemu kdo musi tou pravekou zrudnosti cestovat. A pri te cene co za to mesto plati. Smrdi to korupci
Proč? Evidentně jsou na té lince problémy, kterých si všimli jak cestující, tak starostové dotčených obcí. Pokud někdo platí peníze za službu v nějaké kvalitě, a tu neobdrží, pak je třeba se ptát, kde je chyba.
Mě leží v žaludku jejich rekordně vysoké dotace za zcela nedstačující službu, která nesplňuje standard PID. A není to ani výletní retrolinka, ale běžná linka pro dopravu lidí do práce nebo do školy.
Tak snad tohle už je neudržitelné a dojde k výměně dopravce a hlavně vozidel. 814 je dostatek tak je tam ČD za stejnou sumu mohou celkem rychle začít provozovat. To je jako bych si v restauraci objednal svíčkovou a oni mi přinesli jen rohlík. Taky bych to neakceptoval, tak at se ROPID začne trochu snažit.
Já nevidím přebytky 814
Ropid to z neznámého 😂 důvodu toleruje, nebo spíše poporuje.
Omlouvám se za překlep, podporuje.
Měla by snad být jiná jednotka, nikoliv oprava toho nabouraného..co jsem slyšel, tak snad prototyp, který byl dlouhodobě odstaven a nyní byl zprovozněn a zkušebně jezdí na Slovensku už v polepu starý PID
Kdyby se chtělo, tak by šlo ledacos. Zaprvé je tu tenhle mravenec, a zadruhé se třeba ve Zvolenu snad válí ex GWTR 813.1. A tolik zájemců o to snad nebude, aby Zvolen šponoval cenu. Maximálně je otázka, v jakym je to stavu.
Každopádně Augustovo „nikdo nám nic nepůjčí“ nezní úplně důvěryhodně.
Půl roku instalace ETCS?! Půl roku do jedné, půl roku do druhé a skoro půl roku už je jeden mravenec polámanej. Rok a půl s šukafonem a peníze tečou pořád stejné.
netečou, platí sankce, které už údajně přesáhly 300 milionů
omlouvám se 300 tisíc..
A to je taky strop, pokud vím…
Máte tam chybu v řádu, chybu v řádu a chybu v řádu. Ty sankce překročily 300 tisíc, ne milionů.
Bohužel jenom tisíc, ne miliónů. To by KŽC hodně rychle sehnalo něco lepšího než 810.
Ahoj, tušíte někdo proč má KŽC u Ropidu takovou protekci, jaké jsou tam vazby? Nějaká láska, příbuzenstvo či co?
#korupce ?
Nevíte někdo číslo onoho vláčku?
7770
Augusta lže jak když tiskne. ČD mu byly ochotny 814 pronajmout. V Rakovníku jich je tři pr.ele. Jen s tím, že si musí sám zajistit údržbu, poněvadž kapacity dílen má ČD vyčerpané údržbou svých turnusovaných vozidel.
no což může být stejné, jako nemít nic, když to není kde udržovat..a ono otázkou je taky za kolik..třeba si řekly tolik, že vykalkuloval, že ho vyjdou levněji sankce a jezdit s 810, které by jinak stály nevyužité
Tak samozřejmě za ty nízké sankce se ani nemusí namáhat hledat. A kdyby nabídnul tolik, kolik sám dostává od města, tak byl měl nabídek tolik, že by nestačil vybírat. Já mu nevěřím, že by nic nesehnal.
Tak nekde ty 813 snad udržoval, jaky je problem nechat tam udržovat 814, kdyz ma dily dost podobne
problém to být může, ale navíc zánovní 813 a vylítaná 814 jsou taky celkem rozdíl..a to co stojí někde odstavené, bude solidně vylítané, zatím jich takový nadstav není, aby ty v rozumné stavu někde postávaly bez využití. A s podobností dílů si nejsem moc jistý, ono i datum vzniku je dost jinde. ale vše je to o penězích, bohužel to není problém jen této smlouvy, ale u všech dopravců je to podobné..někde se to navíc i naprosto tiše toleruje bez sankcí..tady je alespoň uplatňují..jinde jezdí místo nízkopodlažních klimatizovaných vozidel taky vysokopodlažní a bez klimatizace..ještě k tomu nestíhající jízdní doby a… Číst vice »
Tak to je jistě pravda, tomu bych i věřil
Ono mít odstavené a chtít je půjčit jsou kolikrát 2 různé věci… Dovedu si představit, že ČD chtějí 814 především na zálohy za 847 a půjčovat zatím nechtějí
Vtipný je, že když je vůz ČD „vytopen“, tak se tady samozvaní ochránci hájí, že je lepší zajistit přepravu a standard neřešit. Ale jak je to u někoho jiného, tak by jej vláčili za genitál přes Václavák.
Pravděpodobně nechápete rozdíl.
Ten vytopený vůz (zřejmě narážka na to Bdmtee) se po dokončení oběhu vyřadil a nahradil jiným. KŽC s tím hodlá plánovaně jezdit přes půl roku.
Jak dlouho ČD jezdili s tím vyplaveným vozem? Jak dlouho KŽC jezdí šukafonem linku, kde nejen nesplňuje standardy, ale ani naprosto nestačí kapacitně.
Kdyby aspoň KŽC ty šukafony spřáhli dva nebo tři, vykašlali se na nízkopodlažnost a klimu, ale aspoň jezdili s potřebnou kapacitou, dalo by se jim to přičíst k dobru. Nebylo by to ideální, ale aspoň nějaká snaha by byla vidět. Doufat, že si nikdo nevšimne, že tam bude naprosto neodpovídající náhrada většinu roku je fakt na okamžité vypovězení smlouvy.
ono dva šukafony jsou dva strojvedoucí a hlavně jich tolik taky nemá k dispozici i když teď přes zimu by to možná daly dohromady a teoreticky by se to možná dalo jezdit i jednomužně, že druhý by byl nečinný
S cestujícími musí na 2×810 být dva strojvedoucí v každém případě, kdyby jel ten druhý nečinný, nemohl by ovládat dveře.
Hodně teoreticky by ten zadní mohl otvírat dveře jen na konečných, i to by bylo pro Čakovické fajn
A musel by mít zajištěnou nápravovou převodovku ve vyřazené poloze.
nelze ovládat dveře jiným MV? Já to nevím, ale přišlo mi že když se jezdilo běžně 810+010+810 tak dveře se ovládaly „centrálně“ i když se jezdilo samozřejmě ve dvou strojvedoucích
Musí být také natoceny a dobíjení baterek a zapnutý klíček, BS2 v jízdě,
BS2 v jízdě být nemusí, stačí v závěru
On vzal (a nechává si sakra dobře platit a to bez soutěže) linku, na kterou neměl a nemá potřebný zálohy a není schopnej požadovaná vozidla (a to nemluvíme o ničem nedostupným, novým, moderním nebo aspoň novějším ale o šukafonech/regionovách) sehnat v rozumným čase.
Pokud by na ní měl shodou nepříznivých okolností nějakou dobu prodělávat, je to jeho podnikatelský riziko. Který má v té luxusní smlouvě bohatě zaplacené…
já to nerozporuju, jen že to není tak jednoduché a když mu „nic“ nehrozí, tak se nepřetrhne
Děláte skvělou ty skvělou práci! Jen tak dál.
Oni jsou na nej na chudacka vsichni zli a nechteji mu pujcit nahradni vlacek…😀
Ale chtějí. Ale ne zadarmo a s tím, že si musí zajistit údržbu. A to Augustovi asi nevoní. On by to rád za dobrý slovo a skoro zadarmo. Generální šotouš ale nepochopil, že už skoro 40 let není všechno všech.
U nás byly jednou soucasne dvě 810 v dílnách tak se jezdilo traktorem s Bixem, tehdy do toho ještě nekecaly kraje, tak to šlo
To šlo, neboť se to hrnulo ze státního rozpočtu a nákladní dopravy. Teď se konečně ví, kdo a za co platí, a pro někoho překvapivě, se ten zákazník i stará, co za své peníze dostává. Vítej v reálném světě.
Už jste to někdo dal na NCOZ? díky
Jen detail, jízdu zakazovalo to návěstidlo, nebo ji zakazuje to projetí? Soudě dle dvakrát užitého tvaru („projetí návěstidla zakazující jízdu“) asi to druhé… Jinak je to celé mrzuté, to ano.
Líbí se mi, jakou jim dáváte sodu, jen houšť! Hlavně doufám, že to bude mít nějaký efekt a někdo se na ROPIDu chytne za nos, protože tohle je ostuda a návrat do dob minulých.
Souhlasím. Linka S 34 tady není pro šotouše, ale pro dojíždějící z Čakovic, Kbel a Satalic, kterým ROPID servíruje služby na úrovni IV. cenové. V ranní špičce je nacpaná 810 nasmrádlá naftou a výpary opravdu kvalitní svezení. Bohužel je lepší jezdit busem.
Jako ona ta jizda naplnuje skutkovou podstatu TČ obecne ohrozeni… Takove dezolatni vlaky nejezdi snad ani na Ukrajine
Na ROPIDu se nikdo za nos chytat nebude. Ti hoši si prostě všestranně vycházejí vstříc. Aby taky ne, že jo.
Však s tím ani nepočítám, spíš to je jen zbožné přání.
celý pražský šrot je ostuda. Není to tak dávno, co tam jezdily žabotlamy a nyní toto a mnoho dalšího…
Žabotlamy do Čakovic ? 😄
To by musel někdo na Masaryčce, na nástupišti, odkud to jezdí, vyvěsit plagá,t že za toto platí ropid 40 milionů ročně. Pod tím by, jako doplňková informace mohlo být za kolik jeden Šukafon prodávají ČD.
To není vůbec špatný nápad.. možná se tam v následujících dnech objeví.