posily_do_teamu

Vlaky na nejdražší pražské lince nejezdily po chybě strojvedoucího. Modernější jednotka bude až v létě

Motorový vůz 810 společnosti KŽC Doprava na Masarykově nádraží, středa 8. ledna 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz 810 společnosti KŽC Doprava na Masarykově nádraží, středa 8. ledna 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Na lince několik týdnů jezdí již jen motorové vozy 810, čeká se na instalaci ETCS.

177 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš

O jakém komfortu mluví? Vždyť tam žádný nebyl.

ReR

Pár let nazpět mi přišlo, že ropid ještě tu a tam reagoval na nějaké návrhy, ale časem zarogantněli. Zavedení nových linek je vzácné, okrajové části města jsou obsluhovány mizerně, ale hlavně že mají statisíce na rozhazování za prázdný vlak po semeringu. Tlačí se na nové autobusy a tramvaje, ale starý vlak je jim jedno. Je to smutné. Stejně jako ten systém že se v lednu a únoru jezdí s delšími intervaly. Je to taková klasická argumentace co bylo dříve jestli vejce či slepice. Když jezdí mhd hůře, méně lidí s ní také jezdí, protože je nepříjemné, že je narvaná, hůře… Číst vice »

MartinS.

1) Ropid zdražovat nemůže. To je na rozhodnutí zastupitelstva.
2) Jaká nová osídlení máte na mysli? Taková, aby tam byla hustota obyvatelstva jako na Hájích, v Čimicích, v Kobylisích nebo v Bohnicích?
3) On je někdy problém se zavedením MHD na straně developerů a obyvatel. Viz třeba sídliště Nový Zličín, kde nejsou dostatečně široké ulice a obyvatelé odmítli vybudování zastávek, protože by přišli o místa k parkování.

Martin Lér

Ad intervaly: pokles v poptávce tam je (zvlášť v únoru) takže nereagovat na to snížením počtu vozidel by bylo a) mrhání peněz b) hlavně mrhání lidských zdrojů, řidičů je totiž málo, přesčasů je legislativou omezené množství, takže raději se „schovají“ na podzim, kdy poptávka kulminuje.

Neodrážet Nespouštět

Bojují proti ETCS a zároveň projíždí návěstidla jak na běžícím páse. Kdyby ty vlaky alespoň uměli řídit. Zrovna tahle parta by za ETCS měla být ráda.

Michal M

Dobře, tak projet návěstidlo umí každý blbec.
Ale projet ho se školařem na stanovišti, to už je level KŽC. 😀

Lukáš Chytil

To umí i Cargo, jako např..loni nebo předloni odb. Skály, případně cca 5, 6 let zpátky Poříčany.

Bram

Povedlo se to i dalším dopravcům, psalo se o tom i zde.

Ondřej

Z Hostivice do Prahy jezdí 810 běžně a nikdo si nestěžuje…

Happy

Tak ono si dát do smlouvy, že chci to nejhorší z nejhorších je taky dost úchylné. To je jak si najmout instalatérskou firmu a do smlouvy si dát „zpraste to nejvíc, ochotně zaplatím“. Ale smlouva je smlouva, to bez debaty…

Michal M

Šukafony, regioškuky a Bt nám nadělila paní Jermanová ze Svědků Burešových.
Bylo to tak nejjednodušší, prostě se podepsala minulá verze. A i pan Krtek z ČSD byl rád, nemusel vůbec nic dělat a všechno pokračovalo osvědčeným způsobem…

Happy

Však ano. Tohle pometlo se stalo legendárním. Nenapadá mě ani jedna věc, za kterou bych jí pochválil.

Leinad

A taky za hodinu. S34 prostě má dlouhé prostoje, dané prokladem s S3.

Bram

Na tohle je jednoduchá léčba a tím je protažení linky S34 z Čakovic do Měšic. Bude se více jezdit a méně stát, cena za vlakokilometr značně poklesne a nebude to už bít do očí, ovšem tady je na tahu Středočeský kraj… Cestující z Měšic a Hovorčovic by proti protažení S34 rozhodně neprotestovali. Dál do Neratovic už linku S34 prodloužit nelze, nevychází to ani časově. Samozřejmě by to chtělo i nějakou úpravu v Měšicích, kdy by bylo potřeba jako naprosté minimum vytvořit nástupiště u koleje č. 5, ovšem daleko lepší řešení by bylo zdopravnění kusé koleje č. 2. To by Správa… Číst vice »

Kdesevzaltusevzal

Určitě se nechci zastávat Bohouše, ale to je zase jednostranného povyku. Na druhém konci Prahy (Zličín, Hostivice) jezdí také 810 a nikdo při tom nebrečí. Ano, jedno vozidlo rozbyto a druhé na ETCS (kdo se kolem tohoto motá, tak ví, že to něco obnáší), nadruhou stranu alespoň něčím náhradním jezdí, narozdíl od jiných ,,preferovaných,, dopravců, kteří např. provedli náhradu rovnou autobusy a nebo jinak, místo nízkopodlažních Desir, nasazují na linku Tanvald – Brod již hodně měsíců vysokopodlažní vozidla. Smutné je, že se dnes různá problematika řeší jen jednostranně. Kdyby takhle byl článek shrnující a porovnávající, jak si dopravci umí poradit… Číst vice »

PvvS

Kdyby tenhle případ dojení byl u KŽC jedine, tak to možná většina přejde. Ale podobných předražování za starý vraky je u nich hromada.

Nikola

Že údajně nebrečí na Zličíně, není argument. S tímhle stylem přemýšlení se nezmění nikdy nic.

Petr Vašek

On je trochu rozdíl, když na druhém konci Prahy jezdí přesně to co si objednatel objednal a zaplatil. Bohuna jezdí dlouhodobě s nižší kapacitou a kvalitou. Fakt tam nevidíte rozdíl?

Adam Ř

Rozdíl je, že u S65 se s tím celou dobu počítá, protože z povahy tratě nemůže moc lidí přilákat. A taky tomu odpovídají platby

753001@gmail.com

Souhlas.
Nicméně je na majiteli webu, jak věc prezentuje. V tomto případě je jasný cíl. Zničit kžc.

MartinS.

Na Zličín, v době kdy jezdil vlak jako ND za tramvaje až Na Knížecí k metru, jezdila Regionova. Jenže potom se to spojení zhoršovalo. Nejprve zbytečné čekání na Smíchově, teď dvojitá úvrať a ukončení na Smíchově. Ta linka nemá v současné době moc šancí zaujmout víc lidí. Na to 810 bohužel stačí. Se zastávkami na Smíchově, Výtoni a Hlavním nádraží by ta linka měla hned větší význam. Ale bohužel to bude chvíli trvat.

Leinad

Čekání nevíc nebylo na Smíchově, ale za ním. 😀
Na Smíchově byl pobyt, protože Šukafon jel za vlakem z Radotína. Když se Radotín zpozdil, tak šukafon se místo čekání na čas odjezdu nacpal před něj. Cestujícím se čas odjezdu schbálně neříkal.

Happy

A on má na ty strojvedoucí smůlu. Jeden mu potuní Hurvínka, druhej mu zašlápne mravence, třetí neumí brzdit šukafon…. To za ty prachy od ROPIDu by mohl angažovat ty největší hvězdy z Pendolín a Hurvajze by mu proháněl ten týpek s kapucí, co jezdí Střelu…

Petr Vašek

No nezapomínejte, že Bohuna zaměstnává vševědoucího Brama. Už se tady dlouho neukázal…

Bram

Ale co to vidím, nějaký Petr Vašek má problém a potřebuje si ho poléčit skrz mojí osobu?!? Copak jsem mu tím ježděním s 830, 831 a s M131.1 a provedl?!? Jen tím, že jsem tu prezentoval své zkušenosti s provozem těchto vozidel, včetně údržby a dostupnosti náhradních dílů?!? To musí být hrozné ujímáníčko, když je potřeba se do mne kvůli tomu navážet. Situace je prostě taková, že 831 se v provozu těch deset let zejména díky dostupným náhradním dílům na spalovací motor udržet dá, s tím ostatním na 831 už to trochu skřípe (některé díly už běžně dostupné nejsou, musí… Číst vice »

Happy

Ale no tak .. Bramovi názory si pamatuji ještě z dob, kdy jsem hodně četl diskuze na Káčku a nikdy mě ničím neurážely,. Se zájmem si přečtu názory a zkušenosti druhých, pokud nejsou zcela mimo.

Bram

Díky za podporu.

Michal M

A co to s tím má co do činění?
Bram tam brigádně fíruje, v jeho silách není oprava nabořené jednotky, ani vykouzlení náhradního regiošuku.

Bram

Samozřejmě. Přičemž spousta lidí si neuvědomuje, že jako strojvedoucí na DPP těžko mohu něco v KŽCD ovlivnit, jako zaměstnanec přeci nic takového v popisu práce nemám, nejsem ve vedení, majitel KŽCD přeci také nejsem. Kdežto mnozí diskutující se tu pasují div ne do role generálního ředitele ČD či do role ministra dopravy a nějak jim nedochází, jak moc jsou směšní. Obecně se dá říci, že se k dění v KŽCD v rámci loajality k zaměstnavateli nevyjadřuji, komentuji jen některé technické a provozní záležitosti (například proč 831 a proč ne 830 a proč ne Hurvínek apod.) a to jen jako komentář… Číst vice »

Happy

No jestli v milionové aglomeraci stačí pro obsluhu části území motorák vyvinutý pro spojení Lhoty a Kotěhůlek u Vystrkova, pak je něco špatně.. Buď to mají zrušit pro totální neefektivitu nebo radikálně předělat, tak aby to zaplnilo alespoň dvovozovou standardní jednotku.

Noname

Všichni jsou na Bohouška zlí jako obvykle, jak tak koukám

Nikola

Kdybych tu včera nepsala o tom, jak se strojvedoucí nevěnují řízení a berou do kabin kámoše a kámošky. A hned další den projeté návěstidlo stůj? To si vážně už dělají srandu? Tady skutečně by se provoz této linky měl veřejně probrat na zastupitelstvu hl.m.Prahy – skrze petici občanů.

Pavel Skládaný

Spíš by se měla analyticky probrat odbočka Skály, tady bylo projeté návěstidlo už šestkrát, to už není náhoda.

Martin Lér

Dle předpisů SprŽel je dozajista vše v naprostém pořádku, protože existuje předpis!

Sériový jezdec

a je už na tomto úseku vyhradní provoz ETCS, nebo je trať stále zabezpečena mačkáním čudlíku?

nowas

ETCS v 810?

M. S.

Bez liniového opakovače a bez etcs.

Luboš Beneš

Takže bezpečné -:)

Vena

Trochu mimo téma, z jiného kraje… v Jihomoravském kraji momentálně došlo k rapidnímu nárůstu odřeknutych vlaků z důvodu nasazení MV 843… Téma ne tolik viditelné, avšak těch mimořádností už je tam tolik, že by to možná stálo za nějakou mediální pozornost.

Happy

Jenže z pohledu cestujícího není rozdílu mezi záložním katrem a Apollem. Dokonce bych preferoval to starší. Není tam kravál od vyběhanejch uřvanejch Liazů. Říká se, že co Skot zahodí Holanďan ještě zvedne. No a Brno je ten Holanďan. Těch řad před smrtí na dotrhání tu bylo více než dost. A přišla další.

Jarda

proč je s nima takový problém v Brně? Už jsem to viděl tolikrát, pod Trutnovem ani předtím Libercem to nebylo tak hrozný, jen se objeví v Brně, tak to nejezdí

Happy

Protože než se to naučí opět udržovat, bude to trvat nějakou dobu. Za měsíc se naučíte udržovat vozidlo nové a ne přetechnizovaný skoro třicet let vyběhaný stroj. Kdyby ty motoráky byly v pohodě, tak po předání k novému GVD by jezdily dál bez problémů, protože měsíc je fakt krátká doba. Jenže tohle je továrna na práci, která bude zaměstnávat dílnu.

PvvS

Už když do Brna došly poprvý, tak to byla katastrofa. A když je dílny rozjezdily, tak 843 šly zas do háje.

Jan Kavan

Hele, jsem nepoučený, či je to malá domů nebo službička pro kamaráda?

Ra

A co jezdit se 2× 749 (příp. 740) a Béčka? S34 jezdí jen v pracovní dny, takže alespoň přes zimu by na to vozidla byly. Fíra by stačil 1, jedna mašina 2 vozy a mašinu v pohodě uveze. A co si budem, Béčko je komfortně zase o trochu jinde než 810. A s tím, za kolik jezdí, to snad i finančně vyjde

Lukáš Chytil

A jak to uděláte na Masarykově nádraží, které je hlavové?

kubiqcz

Píše, že by tam byly dvě mašiny, každá na jednom konci. Takže na Masaryčce žádný problém.

Lukáš Chytil

Jenže lokomotivy řady 751/749, atd. prostě ČKD, neumožňují jízdu na konci vlaku bez strojvedoucího, protože mají obruče a hrozí jejich vyhřátí, pokud by tam byl jen jeden strojvedoucí. Navíc to má daleko větší spotřebu nafty a samozřejmě i větší poplatek za dopravní cestu + potřeba strojvedoucího navíc.

Patrik vlak

No mohl by alespoň spojit dvě 810, těch by snad měl mít dostatek. Kapacita vlaku je pro přepravu cestujících zásadní. Ta jedna je tak přeplněná i stojících cestujích.

Petr

Tou linkou jsem několikrát jel a přetížená rozhodně nebyla. Asi jsem si vybral nějakou méně rušnou dobu.
Jinak 810 jezdí běžně na Vlašimku (S99) a na Sedlčanku (S98 tuším) a občas i na S90, přičemž na Vlašimce výhradně na těch pstatních je občas vidět i Regína.
Teď jsem už tam dlouho nejel, takže současnou situaci neznám. Jinak to bývalo takové nostalgické 810 se slovenskými nápisy a skoro v původním stavu.

pacicka

Na Vlašimce a Sedlčance je to dle smlouvy, Váš argument je mimo

M. S.

Varianta 2×810 *2 pořadí= 4×810 a 8x strojvedoucí. Personálně i vozidlově velmi náročné.
(Nejde ovládat dveře druhé 810)
Varianta 810+010 = nedovoleno, kvůli vysoké vytíženosti Masarykova nádraží na objíždění.
Shrnutí

Poručík Mazurek

Což je ovšem problém KŽČ, že se nacpala na výkony, na které nemá vhodná vozidla.

kubiqcz

Jestli je tím 8x strojvedoucí myšlen celodenní provoz, pak budiž. Ale jinak by na 2x 810 stačili dva, tj. čtyři na ty dvě pořadí.

richmond

obracet se dá přes triangl, akorát by si kžc muselo sehnat posunovače. Po negreláku nejezdí vlaky od dejvic, jezdí tam jen osobáky z kralup a navíc jsou tam dvě koleje, takže úplně v klidu, na hrabovku nic nejezdí a zátěž ze sluncový částečně (i když jen drobně) přeneseno na hlavní. Ty dvě minuty by se tam našly.

Pan průvodčí

No nejsem si tím úplně jistej. X:46 příjezd na Masnu S34, ve 16, 46 přijíždí Kralupy, 19, 29, 49, 59 Český Brod/Kolín. Odjezdy má S34 ve 13, S1 v 11, 29, 41 a 59, S4 11, 41. Jen samotný obrat na trianglu zabere 15 minut. Je potřeba brát v potaz častá zpoždění a nepravidelnosti na S1 a S4 od března vyloučené koleje 3, 4, 5 a 6. To, co na kapacitě přidala odejitá S2, to zase ubrala zahuštěná S1. Na každohodinovej triangl není místo, vadí tam kromě výše zmíněného i Sv na spěšňák do/ze Slaného, který jede sice 2x denně,… Číst vice »

richmond

příjezd 46, tzn krásně do toho okna kdy kralupský směr nejede, výstup cestujících, sjednání posunu a voalá, jede, ten jeden vlak ze slynýho to vážně nevytrhne, protože negrelák má koleje dvě a na hrabovce může pak KŽC chvilku počkat.
Navíc jestli už zpožděný S1 a S4 budou tak pokud by dostali teoreticky minutu… jasně, CDP mívá i slabší chvilky.
Ale že by to zabralo třeba 15minut je úplně jedno, klidně to může trvat 30minut a furt se to bude stíhat, když obrat na masaryčce je 47minut

richmond

pardon za chybu, takto je to ráno.
Odpoledne je doba obratu 21 minut, ale i to je za mě celkem v pohodě. Stejně nejsilnější přepravní proudy jsou v ranní špičce.
A v sedle by jim stačila jen ta 810 bez vlečňáku.

Bram

Brzy půjde do výluky nerekonstruovaná část Hrabovky, takže spojovací viadukt bude dočasně odpojen – možnost otočení na trianglu tedy nepůjde využít.

nowas

Proti KŽC se prostě všechno spiklo. 😀

richmond

otevřel jsem si plánek stanice a dá se díky konfiguraci směr negrelák objíždět i tam. Ze 3,4 nebo pátý koleje vysune 701 a po 702 druhý obejde. Nebude to trianglem a samozřejmě někdo to bude muset rozvěsit a svěsit a provést brzdu (což by asi mohl i strojvedoucí a jak někdo psal, vlakoš bude na chvíli posunovačem). Možná to zní na první pohled složitě, ale není. Musí se chtít.

Raf

Ve velké většině případů jezdí na S34 vlakvedoucí, kteří by posunu schopni byli, netřeba shánět posunovače. Pokud ne, tak by se určitě nabízela možnost to udělat jako za starých časů, kdy jezdily dvě soupravy 810+010 a jeden vlakvedoucí skákal ve Vysočanech ze soupravy na soupravu.

richmond

mně je jasný, že by to šlo, ale musí se chtít.

Bram

Musela by s tím souhlasit Správa železnic a ta s objížděním přípojného vozu na Masarykově nádraží z důvodu stavebních prací nesouhlasila, což plně chápu. Ale tahání přípojného vozu by nebylo dobré řešení, není na to sestaven jízdní řád, takže by se z Masarykova nádraží do Čakovic dojíždělo se zpožděním (plus pět minut určitě, mám obavu, že by to byla spíš tak o osm minut delší jízdní doba, protože souprava 810+010 z Vysočan na Rajskou zahradu pojede maximálně 55 km/h a dost dlouho trvá, než se na tuto rychlost vůbec dostane – vlastní zkušenost), vlaky linky S34 by se křižovaly na… Číst vice »

Leinad

Šukafon s vlekem je línější než Mravenec či Regina? Nemá Regina stejnou převodovku

Bram

Samozřejmě, že je souprava 810+010 výrazně línější než Mravenec. Je to dáno jednak výrazně vyšším měrným výkonem (kW/t) u Mravence oproti soupravě 810+010. Dá se pro jednoduchost říci, že měrný výkon je u samotné 810 zhruba stejný jako u Mravence. A dále je samozřejmě odlišná převodovka – u 810 je hydromechanická Praga 2M70 (případně 2M90), která má dva měničové stupně a třetí stupeň přímý náhon. Kdežto u Mravence čtyřstupňová hydromchanická převodovka Voith Diwa D 884.5. U Mravence jsou i stupně mezi sebou daleko lépe rozloženy, takže odpadá problém, kdy u soupravy 810+010 se jede na druhý měničový stupeň na cca… Číst vice »

tarten

Regionova je o mašinfíru levnější.

Jan Máca

Ještě by to bylo řešitelné jako ježdění s 810+010 s 3*810+2*010. 810a+010 přijede na Masaryčku a od zadu na to najede 810b, přivěsí 010 a odjíždí do Čakovic 810b+010. 810a pak posunem odjede k depu a za hodinu se situace opakuje. Vzhledem k tomu, že by posily byly nutné pouze ve špičkách, dalo by se to vyjezdit na 4-5 strojvedoucích.

Prodloužení jízdní doby ve směru Masaryčka – Čakovice je pak řešitelné dřívějším odjezdem z Masny („výfukově“)

Avlaky

Myslim, že KŽC je naprosto nejhorší ze všech soukromníků,

Prachy za smlouvy bere nehorázně, prachy na etcs do 65let starých vozidel taky

Presto jeho nejmodernější vozidlo je 813 která ani jedna nejezdi

super

813 neboli Helena Vondráčková .. starý podvozek nová tvář.

Pan průvodčí

Tady visí ve vzduchu pěkná žalobička. 😆😆

Beskyd

Tak tohle je příspěvěk měsíce!
Už dlouho jsem se tak nezasmál

pacicka

15 let starý vtip….

Jirka P.

Při porovnání s motorovými vlaky zcela jistě, nicméně na téma stáří H.V. už žertoval i Tutanchamon

Vadym

„první se vrátí do 30. června, pak začne instalace ETCS do druhé“
Opravit a instalovat ETCS do rozbité, a druhá by jezdila, a potom jich vyměnit aby jedna nizkopodlažní vždy byla? Neeee

Avlaky

Proč to dělat, když z pohledu PIDu tam můžou klidně 810 byt do nekonečna

M. S.

Možná byl nějaký harmonogram, kdy se objednali montáže etcs ještě před nehodou 2. jednotky? Možná nejde jen tak říct, příští týden se na to vrhnu a za týden mám hotovo.

Filip Jirsák

Tím byste ovšem prodloužil dobu, po kterou nebudou mít žádné vozidlo schopné provozu pod ETCS. A mohlo by hrozit, že se do zavedení výhradního provozu ETCS ani vybavit nestihne. Také tam mohou být smluvní překážky nebo podmínky dotace. Třeba že vybavování ETCS začne do nějakého termínu, nebo první vozidlo bude vybaveno do termínu. Nebo prostě mají na teď nasmlouvanou kapacitu dodavatele ETCS a další kapacitu bude mít až za dva roky. Navíc to podstatné snížení komfortu pro cestující je to, že místo aby byly všechny spoje nízkopodlažní, jsou tam nějaké vysokopodlažní. Jestli jich je půlka nebo všechny už není takový… Číst vice »

Jakub P

Ten rozdíl v komfortu není jen nízko/vysokopodlažnost, (a klima) ale taky, a to zejména, výrazně nižší kapacita.

Filip Jirsák

Což je ovšem totéž v bledě modrém. Kdyby jezdila půlka spojů s kapacitnější soupravou a půlka méně kapacitní 810, neznamená to, že když přijede plná 810, někdo na nástupišti si řekne, že si počká hodinu na další, kde bude volněji. V krajním případě už při nasazení jedné 810 opustí linku všichni, kterým vadí vysokopodlažnost, neklima nebo malá kapacita, a při nasazení 810 i na druhý oběh už se vlastně pro nikoho situace nezhorší. Není to omluva pro porušování smlouvy, ale vysvětlení, proč je lepší jezdit půl roku s 810 a další půl rok se dvěma Mravenci, než jezdit rok s… Číst vice »

Jirka z CB

Ono se s tím nesmyslem nepřestalo nebo se časem na železnici pod ETCS jezdit od května do prosince, pokud ovšem zase nebude mít zabezpečovač problém i při vysokých teplotách?

Tomáš B

Včera tuším někdo psal v diskusi k článku k téhle lince, že si prý fíra pravidelně bere na stanoviště kamarády a že je zřejmě jen otázka času, kdy se něco podobného stane… Tak to opravdu netrvalo dlouho a stalo se:))) Naštěstí to tentokrát dopadlo celkem dobře

Pavel Skládaný

Jedna paní povídala. V Brně máme návěstidlo, které bylo projeto už šestkrát a žádný kamarád tam nebyl. Stačí záludné zamaskování v terénu.

Pavel Nocar

Zamaskování v terénu? To je asi jako seznání stylem jízdy prstem po mapě co?

tarten

Na to bych se nevymlouval. SŽ je povinna zajistit dobrou viditelnost návěstidel.

Filip Jirsák

Nečekal bych, že někdo bude v roce 2025 obhajovat, že bezpečnost na železnici má záviset na tom, jestli si strojvedoucí trať pamatuje. Ještě že se zabezpečení žezlem zrušilo už za císaře pána, jinak bychom to tu měli ještě dnes.

Nikola

Napříště to pro vás vyfotím, vy “paní povídala”

Pavel Skládaný

Děkuji, ale z hlediska analýzy míst s opakovanými MU je tato informace ovšem spíše ihelevantní.

Jarda

kamarád na stanovišti projel návěstidlo? Bych řekl, že naopak víc očí víc vidí..

nowas

To jsme viděli v září.

Pavel Skládaný

Více hlav více ví. Proto chodí policajti se psem.

M. S.

Byl jste tam? Víte o někom, kdo by byl na stanovišti navíc?

Pavel Skládaný

Odbočka Skály je další Bermudský trojúhelník projetých návěstidel české železniční sítě. Bohužel se zde tentokrát chytil do pasti momentálně nepopulární dopravce.

nowas

Jaké pasti?

Pavel Skládaný

Detaily musíme prověřit, ale mnoho strojvedoucích si zde stěžuje na nejednoznačnost návěstění, resp. riziko snadné záměny návěstidel po změně konfigurace provedené v rámci rekonstrukce trati.

nowas

Takže je tam nějaká past?

Fíra šukafonu

Poznat červenou, to už chce fištróna.

nowas

Na odbočce jsou tím směrem 2 navestní lávky(vjezd, odjezd) kilometr od sebe. Vjezd pred zastávkou, odjezd za..3 koleje, 3 navestidla, jsou hlavní, takže vždy všechna sviti(narozdil od ab mezi zastávkou a Vysočanama). Neuvěřitelná past.

Kuták

Jaké pasti, Pavle? Odpověz a nevymejšlej!

Pavel Skládaný

Zatím máme signál pouze z tohoto zdroje: https://projetanavestidla.cdvinfo.cz/.

nowas

Tam jsou 2 záznamy z doby před rekonstrukcí a 2 záznamy z roku 2022, kdy probíhala stavba. Na nové a plně funkční odbočce(výhybně) zatím nic. Až KŽC.

nowas

A pak jsou tam ještě dva nějak náhodně umístěné do mapy. Opět rok 2022 – ve výstavbě a 2023 KŽC. Takže s novou podobou Skal má zřejmě problém jen KŽC.

Petr

Tak ono všichni mají málo, nikde není nic navíc, tak to prostě chodí, nikdy nic náhradního nestojí, všechno musí jezdit, velké zálohy bývalý před lety

Jaaa

A kdo za to může?

Dominic

On ten problém je trochu větší a to v celém ROPIDu, pokud tam budou lidi bez motivace k lepším výsledkům tak se nikdy nic nezmění. Zatím je to byrokratický aparát zamrzlý mentálně někde v 80. letech bez motivace k jakékoliv změně (pokud ta změna nepříjde shora).

idk123

Vám KŽC hodně leží v žaludku…

Valtteri

Proč? Evidentně jsou na té lince problémy, kterých si všimli jak cestující, tak starostové dotčených obcí. Pokud někdo platí peníze za službu v nějaké kvalitě, a tu neobdrží, pak je třeba se ptát, kde je chyba.

Salam

Problémových linek je vícero, jen tehle se věnuje pozornost

Jan Tichavský

Mě leží v žaludku jejich rekordně vysoké dotace za zcela nedstačující službu, která nesplňuje standard PID. A není to ani výletní retrolinka, ale běžná linka pro dopravu lidí do práce nebo do školy.

Lukáš Chytil

Tak v podání KŽC už je to aktuálně taky retro linka, ovšem neúmyslně.

Michal82

Tak snad tohle už je neudržitelné a dojde k výměně dopravce a hlavně vozidel. 814 je dostatek tak je tam ČD za stejnou sumu mohou celkem rychle začít provozovat. To je jako bych si v restauraci objednal svíčkovou a oni mi přinesli jen rohlík. Taky bych to neakceptoval, tak at se ROPID začne trochu snažit.

Radegast

Já nevidím přebytky 814

Pan průvodčí

Jen v Rakovníku jich je po příchodu Lišek asi 10 provozních navíc. Regionov je přebytek. Momentálně se v Rakovníku 001 opravuje na pronájem pro Landerbahn.

platamond

Možná jste si nevšiml, ale zmizely 810 z Nymburska, Boleslavska a Kutné Hory.

Pan průvodčí

Všiml. Zároveň však přišly ČD o výkony v JMK a na dalších výkonech byly Regionovy jinými stroji. Například Děčínsko, kde Desira nahradily čtyři 814. Provozních Regionov je v Rakovníku 29, turnusových oken pro 814 je dvanáct. Z těch 29 kusů je dočasně odstaveno pro závady momentálně 5 kusů, jedna mínus na střídačku na dílnách, jedna mínus na střídačku na polep PID, zbytek je bez práce.

tarten

Letos mají rozhrabat Kladno – Ruzyně. Další přebytky Regionov, nikdy se tam nevrátí.

Pavel Nocar

Ropid to z neznámého 😂 důvodu toleruje, nebo spíše poporuje.

Pavel Nocar

Omlouvám se za překlep, podporuje.

Jarda

Měla by snad být jiná jednotka, nikoliv oprava toho nabouraného..co jsem slyšel, tak snad prototyp, který byl dlouhodobě odstaven a nyní byl zprovozněn a zkušebně jezdí na Slovensku už v polepu starý PID

Liquid

Kdyby se chtělo, tak by šlo ledacos. Zaprvé je tu tenhle mravenec, a zadruhé se třeba ve Zvolenu snad válí ex GWTR 813.1. A tolik zájemců o to snad nebude, aby Zvolen šponoval cenu. Maximálně je otázka, v jakym je to stavu.

Každopádně Augustovo „nikdo nám nic nepůjčí“ nezní úplně důvěryhodně.

Jaaa

“Nikdo nám nic nepůjčí zadarmo?” 🙂

Pan průvodčí

Nejlépe zadarmo, bez kauce a s údržbou od pronajímatele.

nowas

Půl roku instalace ETCS?! Půl roku do jedné, půl roku do druhé a skoro půl roku už je jeden mravenec polámanej. Rok a půl s šukafonem a peníze tečou pořád stejné.

Jarda

netečou, platí sankce, které už údajně přesáhly 300 milionů

Jarda

omlouvám se 300 tisíc..

Poskok

A to je taky strop, pokud vím…

platamond

Alespoň jste četl smlouvu. Bylo zde psáno o limitu 300 tis. pro možné vypovězení smlouvy, ale nikoliv o celkovém limitu sankcí. Možná to tak ve smlouvě je, ale já ji neviděl.

Jakub P

Máte tam chybu v řádu, chybu v řádu a chybu v řádu. Ty sankce překročily 300 tisíc, ne milionů.

javr

Bohužel jenom tisíc, ne miliónů. To by KŽC hodně rychle sehnalo něco lepšího než 810.

tarten

Nepřesáhly ale dosáhly, takže žádné další sankce nejsou. Ergo peníze tečou nerušeně dál. Správně by po dosažení meze sankcí měla přijít víceméně AUTOMATICKY výpověď, od toho ta mez sankcí je.

MichaelP

Ahoj, tušíte někdo proč má KŽC u Ropidu takovou protekci, jaké jsou tam vazby? Nějaká láska, příbuzenstvo či co?

VRTjecesta

#korupce a #láska

Tetr

Nevíte někdo číslo onoho vláčku?

Pan průvodčí

Augusta lže jak když tiskne. ČD mu byly ochotny 814 pronajmout. V Rakovníku jich je tři pr.ele. Jen s tím, že si musí sám zajistit údržbu, poněvadž kapacity dílen má ČD vyčerpané údržbou svých turnusovaných vozidel.

Jarda

no což může být stejné, jako nemít nic, když to není kde udržovat..a ono otázkou je taky za kolik..třeba si řekly tolik, že vykalkuloval, že ho vyjdou levněji sankce a jezdit s 810, které by jinak stály nevyužité

Jan Tichavský

Tak samozřejmě za ty nízké sankce se ani nemusí namáhat hledat. A kdyby nabídnul tolik, kolik sám dostává od města, tak byl měl nabídek tolik, že by nestačil vybírat. Já mu nevěřím, že by nic nesehnal.

Avlaky

Tak nekde ty 813 snad udržoval, jaky je problem nechat tam udržovat 814, kdyz ma dily dost podobne

Jarda

problém to být může, ale navíc zánovní 813 a vylítaná 814 jsou taky celkem rozdíl..a to co stojí někde odstavené, bude solidně vylítané, zatím jich takový nadstav není, aby ty v rozumné stavu někde postávaly bez využití. A s podobností dílů si nejsem moc jistý, ono i datum vzniku je dost jinde. ale vše je to o penězích, bohužel to není problém jen této smlouvy, ale u všech dopravců je to podobné..někde se to navíc i naprosto tiše toleruje bez sankcí..tady je alespoň uplatňují..jinde jezdí místo nízkopodlažních klimatizovaných vozidel taky vysokopodlažní a bez klimatizace..ještě k tomu nestíhající jízdní doby a… Číst vice »

tarten

… a popsal to slovem „nepůjčí“.

Petr

Tak to je jistě pravda, tomu bych i věřil

Ra

Ono mít odstavené a chtít je půjčit jsou kolikrát 2 různé věci… Dovedu si představit, že ČD chtějí 814 především na zálohy za 847 a půjčovat zatím nechtějí

Pan průvodčí

Nechtějí. Depo v Rakovníku není nafukovací. Landerbahn si pronajímá 001 která se pro ně dává dohromady a pokud se v chystaném nabídkovém řízení neobjeví zájemce (vrabci něco zpívali o GW), tak vytěžení ND pro nejlepší kusy a zrušení. Přecijen těm nejstarším bude 20, respektive 50 let.

tarten

Spíš 33-52 let, výroba 1973-1992. Ale z kusů v lepším stavu už jsou dávno Regionovy aj., takže zbyly jen hajtry.

jaroslav.dohnalik

Vtipný je, že když je vůz ČD „vytopen“, tak se tady samozvaní ochránci hájí, že je lepší zajistit přepravu a standard neřešit. Ale jak je to u někoho jiného, tak by jej vláčili za genitál přes Václavák.

Pan průvodčí

Pravděpodobně nechápete rozdíl.
Ten vytopený vůz (zřejmě narážka na to Bdmtee) se po dokončení oběhu vyřadil a nahradil jiným. KŽC s tím hodlá plánovaně jezdit přes půl roku.

Jakub P

Jak dlouho ČD jezdili s tím vyplaveným vozem? Jak dlouho KŽC jezdí šukafonem linku, kde nejen nesplňuje standardy, ale ani naprosto nestačí kapacitně.

Kdyby aspoň KŽC ty šukafony spřáhli dva nebo tři, vykašlali se na nízkopodlažnost a klimu, ale aspoň jezdili s potřebnou kapacitou, dalo by se jim to přičíst k dobru. Nebylo by to ideální, ale aspoň nějaká snaha by byla vidět. Doufat, že si nikdo nevšimne, že tam bude naprosto neodpovídající náhrada většinu roku je fakt na okamžité vypovězení smlouvy.

Jarda

ono dva šukafony jsou dva strojvedoucí a hlavně jich tolik taky nemá k dispozici i když teď přes zimu by to možná daly dohromady a teoreticky by se to možná dalo jezdit i jednomužně, že druhý by byl nečinný

Achilles

S cestujícími musí na 2×810 být dva strojvedoucí v každém případě, kdyby jel ten druhý nečinný, nemohl by ovládat dveře.

Adam Ř

Hodně teoreticky by ten zadní mohl otvírat dveře jen na konečných, i to by bylo pro Čakovické fajn

Bram

A musel by mít zajištěnou nápravovou převodovku ve vyřazené poloze.

Jarda

nelze ovládat dveře jiným MV? Já to nevím, ale přišlo mi že když se jezdilo běžně 810+010+810 tak dveře se ovládaly „centrálně“ i když se jezdilo samozřejmě ve dvou strojvedoucích

Petr

Musí být také natoceny a dobíjení baterek a zapnutý klíček, BS2 v jízdě,

Ra

BS2 v jízdě být nemusí, stačí v závěru

Jakub P

On vzal (a nechává si sakra dobře platit a to bez soutěže) linku, na kterou neměl a nemá potřebný zálohy a není schopnej požadovaná vozidla (a to nemluvíme o ničem nedostupným, novým, moderním nebo aspoň novějším ale o šukafonech/regionovách) sehnat v rozumným čase.

Pokud by na ní měl shodou nepříznivých okolností nějakou dobu prodělávat, je to jeho podnikatelský riziko. Který má v té luxusní smlouvě bohatě zaplacené…

Jarda

já to nerozporuju, jen že to není tak jednoduché a když mu „nic“ nehrozí, tak se nepřetrhne

Jakub P

Kdyby ROPID fungoval, tak už mu z této smlouvy nehrozilo nic…

rvt1

Děláte skvělou ty skvělou práci! Jen tak dál.

MPE

Oni jsou na nej na chudacka vsichni zli a nechteji mu pujcit nahradni vlacek…😀

Pan průvodčí

Ale chtějí. Ale ne zadarmo a s tím, že si musí zajistit údržbu. A to Augustovi asi nevoní. On by to rád za dobrý slovo a skoro zadarmo. Generální šotouš ale nepochopil, že už skoro 40 let není všechno všech.

Petr

U nás byly jednou soucasne dvě 810 v dílnách tak se jezdilo traktorem s Bixem, tehdy do toho ještě nekecaly kraje, tak to šlo

Kubrt

To šlo, neboť se to hrnulo ze státního rozpočtu a nákladní dopravy. Teď se konečně ví, kdo a za co platí, a pro někoho překvapivě, se ten zákazník i stará, co za své peníze dostává. Vítej v reálném světě.

libor

Už jste to někdo dal na NCOZ? díky

Frantisek X

Jen detail, jízdu zakazovalo to návěstidlo, nebo ji zakazuje to projetí? Soudě dle dvakrát užitého tvaru („projetí návěstidla zakazující jízdu“) asi to druhé… Jinak je to celé mrzuté, to ano.

Karel

Líbí se mi, jakou jim dáváte sodu, jen houšť! Hlavně doufám, že to bude mít nějaký efekt a někdo se na ROPIDu chytne za nos, protože tohle je ostuda a návrat do dob minulých.

Ondros

Souhlasím. Linka S 34 tady není pro šotouše, ale pro dojíždějící z Čakovic, Kbel a Satalic, kterým ROPID servíruje služby na úrovni IV. cenové. V ranní špičce je nacpaná 810 nasmrádlá naftou a výpary opravdu kvalitní svezení. Bohužel je lepší jezdit busem.

VRTjecesta

Na ROPIDu se nikdo za nos chytat nebude. Ti hoši si prostě všestranně vycházejí vstříc. Aby taky ne, že jo.

Karel

Však s tím ani nepočítám, spíš to je jen zbožné přání.

libor

celý pražský šrot je ostuda. Není to tak dávno, co tam jezdily žabotlamy a nyní toto a mnoho dalšího…

Pan průvodčí

Žabotlamy do Čakovic ? 😄

libor

myslím „pražský šrot“, tj, Praha a okolí

vlachjan

To by musel někdo na Masaryčce, na nástupišti, odkud to jezdí, vyvěsit plagá,t že za toto platí ropid 40 milionů ročně. Pod tím by, jako doplňková informace mohlo být za kolik jeden Šukafon prodávají ČD.

Karel

To není vůbec špatný nápad.. možná se tam v následujících dnech objeví.