Vlaky na „Mšence“ začnou od konce října jezdit jen o víkendech, kraj i obce ušetří
Oproti předchozí dohodě přibude jeden pár spojů z Mladé Boleslavi do Katusic.
Provoz na železniční trati 076 Mělník – Mladá Boleslav, přezdívané někdy také jako Mšenka, od 30. října zeslábne. Po květnové dohodě s obcemi podél trati dojde k redukci provozu na čtyři páry vlaků denně pouze o víkendech. Od jara jich bude jezdit šest, k tomu ještě v pátek dva páry spojů mezi Mělníkem a Mšenem. Oproti původní dohodě bude jezdit o víkendech jeden vlak navíc z Mladé Boleslavi do Katusic.
Finální podoba jízdního řádu je na stránkách Správy železnic, kde je i jeho verze pro příští rok. Spojení do Katusic v ranních hodinách bylo zavedeno kvůli tomu, že je efektivnější využít motorový vůz z Mladé Boleslavi, než posílat v této časové poloze na trasu autobus.
Středočeský kraj se dohodl s obcemi, provoz vlaků z Mělníka do Mladé Boleslavi omezí na víkendy
Na trati došlo už v minulosti k velkým redukcím provozu, postupně se zase část vlaků vrátila. Po výměně vedení radnice po minulých volbách ve Mšeně i jiných obcích ale kraj našel se zástupci samospráv shodu relativně rychle.
„Dojde k zachování železniční dopravy o víkendech celoročně bez zásadního dopadu na spoluúčast jednotlivých obcí či dramatického zhoršení dopravní obslužnosti autobusovou dopravou v regionu,“ uvedl v květnu po jednání s obcemi radní pro veřejnou dopravu Středočeského kraje Petr Borecký.
Čtyři páry vlaků přes zimní víkendy
Vlaky jezdí aktuálně po celé trase třikrát denně v pracovní dny. O víkendech od konce dubna do konce října sedmkrát denně. Nový jízdní řád počítá v letní sezóně se dvěma páry vlaků mezi Mělníkem a Mšenem v pátek, šesti páry o víkendu. V zimě v pátek vlaky nepojedou, v sobotu a neděli pojedou čtyři. V úseku Mšeno – Mladá Boleslav bude rozsah stejný, jen v pátek pojede jeden pár vlaků. Na trase zůstane i přes sezónu Kokořínský rychlík společnosti KŽC Doprava, se kterou má kraj nevysoutěženou smlouvu až do roku 2028 uzavřenou bývalým vedením.
V případě autobusů dojde k úpravě linky 668, u které část spojů nově povede ze Mšena přes Chorušice do Mělníka, část zůstane mezi Mšenem a Všetaty. Provoz o víkendech plně zajistí vlaky. Ke změně dojde i u linky 747, vybrané spoje budou prodlouženy z Byšic do Všetat.
Kraj si od změny jízdních řádů slibuje úsporu zhruba 8 milionů korun ročně. Dosud obslužnost Mšenska stojí 66,4 milionu korun ročně, nově má 58,3 milionu korun. Obcím se v součtu o 2,9 milionu korun sníží platba na standardy dopravní obslužnosti.