Vlaky na hlavním koridoru do Německa hodiny stály, mimořádnost provázel informační chaos

Cestující v Děčíně při zastaveném provozu na koridoru. Foto: Fanklub Správy železnicCestující v Děčíně při zastaveném provozu na koridoru. Foto: Fanklub Správy železnic

Důvodem byla poškozená trolej v obvodu ústeckého hlavního nádraží.

Odebírat
Upozornit na
guest
97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Ad operativní využití personálu: Oni by lidi třeba i byli, ale chtěli jsme (opravdu?) oprávněni vztažena ke konkrétnímu dopravci. Takže fira od nakladunsedi na Vectron pro naklad a proste nemůže tímtéž Vectronem odvézt EC.

Michal

A opravdu bude vše ostatní stejné? A nebo to fakt nebude jen o typu lokomotivy.

Tomáš Záruba

A to je právě ono, ze systému se hodně vytratila univerzálnost.

Gogo

Když jsem byl v kurzu tak jsem se na to ptal, a bylo mi sděleno že existují dva druhy jakéhosi certifikátu, jeden pro osobku a druhý pro náklad. ČD mají oba dva ale Cargo už mají jen ten pro náklad, a tak teoreticky fíra od osobky by mohl na náklad ale obráceně to nejde.

Koukám

Á čerstvý odborník v dopravě železniční!!! Zeptejte se na to ještě jednou někde a upřesněte si to ve své paměti. Buďte tak laskavý.

Gogo

S víc jak 30letou praxí v provozu a aktivní držitel licence strojvedoucího.

Petr

Za přítomnosti strojvedoucího ČD může ČD Cargo odvézt vlak osobní dopravy. Samostatně ne.

Michal

Cestoval jsem včera R 615 z Chomutova.Průvodčí vlaku se snažili předávat nějaké informace.V Kralupech vlak skončil,do Prahy pak cestující z vlaku R 615 vzal zpožděný R 617 (tady bych poděkoval paní průvodčí tohoto vlaku za smysluplnou komunikaci 👍👍).A taky poděkování dispečerovi, který umožnil podržením vlaku R 899 a IC 577 přestup cestujícím směrem na Olomouc a Brno.

Petr

Jako kdyby se z toho všechno neponičili. Kralupy Lovosice teď Ústí.

Laren

Nerozuměl řeči kmene tvého..

Ron Don

při mimořádnostech cestující nikoho nezajímají. důležité je zajistit nějaký provoz, ostatní se řeší za pochodu…

Peter

Ani o to se moc nesnaží, na dráze je všem všechno jedno.

dispečer

Plácáte nesmysly, o cestující se staráme,ale hlášení ve stanicích je v rukách SŽ ..a podle toho to vypadá..

Plecháč

Jsem v tom EC179. Příjezd do Drážďan asi v 19:30, pak přes tři hodiny čekání na strojvedoucího a odjezd v 22:50. Mezitím projelo minimálně 5 nákladních vlaků do Česka.

Ex ČD

No a? Jakou souvislost s tím má nákladka, ta většinou z Dc jezdí jinou trasou.

Pohádkár

Máte jezdit tím nákladním 🙂.

Bisik

§8 Zpoždění k cestování prostě patří

Practicus

zvykejte si – doprava na český způsob Vám byla málo, tak máte dopravu na způsob německý – a tam tyhle paragrafy platí trojnásob

Peter

Až nebudete mit zákazníky, pak nebrečte 😉

Practicus

to jako že všichni přesednou do aut? – podívejte se, jak řeší v česku mimořádnosti soukromí dopravci

PS.: aspoň se uvolní místo pro nákladní dopravu

troglj

Z posledních čtyř cest do Německa nebo přes Německo z přestupem jsem 2x inkasoval 50% zpět. Dalších 25% ještě od European Sleeperu.

Jan

Njn správa zeleznic. Organizace nanic

Tomáš

Chci se zeptat, proč SŽDC opakovaně trvá problém skrz informovanost a řešení nestandardních situací. V soukromém sektoru by se to řešilo daleko jinak….

Laren

Nerozumět skrz řeč kmene tvého…

Marty

Asi proto že tato organizace již neexistuje Vy odborníku

Ex ČD

A jak by to řešil soukromý sektor? Prosím konkrétní řešení, ne vzletné korporátní kecy.

p.volavka

Dost divoké na vjezdu do Ústí n. L. hl. n. -naštosovaný Maďar, nákl. vl. bez mašinky, v Prackovicích Panter a další. Stačí tak málo. Chudáci v dálkových spojích.

Nose Peak

Tolik pro nezbytnost přítomnosti vlakvedoucího pro případ mimořádných událostí…

noerf

Pokud dispečer dopravce bude moci zasáhnout do informačních panelů online, tak tam tyto informace může umístit.

Pan průvodčí

Dispečerský aparát má během mimořádností úplně jiné priority…

dispečer

..můžete upřesnit jaké ?

Pan průvodčí

Například řešit oběhy vozidel, personálu, náhradní dopravu, správu dat např. vlakové dokumentace pro správu železnic atp…

Jaroslav

🤣🤣

Petr Šimral

Tak pomocná lokomotiva po hodině čekání v Prackovicích právě najela v žst. Ústí nad Labem jih na čelo stojícího NEx 43303, takže za chvíli by se mohlo zhlaví uvolnit a obnovit provoz mezi ÚnL hl.n. a ÚnL jih.

Petr Šimral

Tak NEx 43303 má Volno a odjíždí z žst. Ústí nad Labem jih.
Kdyby se sem daly vložit obrázky, ukázal bych vám snímek z kamery.

Petr Šimral

A na vjezdu do UnL jih míjí Maďara, tedy podle GRAPPu asi EC 30170, za ním vyráží R 697 Labe z UnL, 21:11 průjezd Prackovice, proti jel EC 458 Canopus, jinak tam nejelo nic.
Lovosice průjezd 21:16 před R 697, nepotkán žádný vlak.
Konec reportáže.

Tonda Sehnal

Příčinu víme?
Příčinu problému, ne floskule pana mluvky.

Petr Šimral

Víme. S pravděpodobností téměř hraničící s jistotou nebyl problém u dopravce.

Gwann

Takze udrzba trakcniho vedeni v rezii dobre spravy? To je ale prekvapeni…

Twix

Není to náhoda, že prakticky kdykoliv se tu píše o problému s trolejí, jde o 3 kV? Ano vím že u nás pořád jezdí více vlaků pod 3 kV než pod 25 kV, zajímá mě jestli konverze znamená naději na zlepšení.

petr

To je náhoda,v Ústí zrovna 3kv jsou

Martin Verner

Úplně náhoda to není, ale primárně proto, že ty 3kV instalace jsou místy hodně staré.
Takže konverze je nadějí na zlepšení prostě proto, že proběhne obnova.

Petr Šimral

To ale není problém žst. UnL jih.

Martin Verner

To nesporně.
Taky má vliv menší hmotnost vodičů a s tím související menší mechanické zatížení prvků vedení..

Hrozen

Není to i tím, že 3 kV tratě jsou u nás v průměru víc zatížené než tratě 25 kV?

Pochůzkář

Když chybí vlaková četa, která jde na 177 od 172, tak je to potom těžké… To samé se stalo před pár měsíci (nebo před měsícem), kdy u Roudnice spadlo vedení. 170 taky byla bez čety v Praze, po hodině a půl tam někdo přišel, aby cestujícím sdělil, že vlak nikam nejde…

Petr Šimral

Tak proto zůstala stát v Děčíně. No, on by se možná mohl nějaký vlakvedoucí najít, ale ono stejně zatím není kam jet. Ústí hl.n. je malé a je důležité udržet provoz alespoň Děčín – Kadaň.

Cestující v Děčíně

A co četa z EC 172, které ukončilo jízdu? To jim zaměstnavatel po té, co byli evakuováni cestující, nemohl zaplatit taxík do Děčína?

Petr Šimral

To já fakt nevím. Nemám nic společného s Českými drahami.

Cestující v Děčíně

Já vím. To byla spíš řečnická otázka a reakce, jestli to tu náhodou někdo netuší. Protože následující EC má poruchu a minimálně hodinu zpoždění.

Lukáš

172 dle Grappu dojela do Děčína, před minutou. (+368 minut zpoždění)

petr

Podobně jako se hned tak nenajde nějaký fira

petr

Každý má svůj oběh

Cestující v Děčíně

Jistě. A v celém Ústeckém kraji není ani jeden volný vlakvedoucí, který by mimořádně mohl z Děčína vlak odvést přes Litoměřice do Prahy… Opravdu by se nějaký nesehnal i za cenu odřeknutí nějakého osobního vlaku?

Jolana

Kdyby to možné bylo, tak by to dispečer vymyslel. A někdo nový vám stěží půjde ve svém volnu do takového bordelu.

Honza

Já nevím proč ty dispečery platíme, tam nemusejí být, odřeknout to může i uklízečka.. Tenhle podnik nikdo neřídí…nemáme traktor na přetah, nemáme disp. zálohy, všechno se musí objednávat, zavádět…tak to tak je…podívejte ve staré době, vzal se traktor, jelo se odklonem…nevím proč EC nejedou po druhé straně…ostuda SŽ a ČD…hnus.

Petr Šimral

Jestli ono to nebylo spíše u optimismu s rychlostí odstranění následků mimořádné události. On ten odklon přes Lysou taky není úplný fičák a nešlo to přes Ústí nad Labem západ, ale muselo by se v Děčíně úvratí na hlavním a pak přes východ.

Zrzek

Proč přes Lysou, z Prahy poslat na Os traktor do Všetat a jedem. Jen ono dnes není nic. Takový Berliner s cargackym dvojčetem bangli by byl dobrý hardcore.

Petr Šimral

A ČD má v Praze k dispozici traktor, který uveze cca 450 tun s vlakovým topením?

Zrzek

Nejsou v Praze čtyřkovy brejle?

Gwann

Ve Vrsovicich by se asi neco naslo, ale…rozhodne to nema fyru. Takze nekoho musite najit, on se musi dopravit, ozivit brejle, vyjet z depa a pres tunely na Wilson. Tam nahradit elektriku v cele nebo se zaradit pred ni a jednokolejkou se vydat do Vsetat. Tam muze brejlak odstoupit a dal elektrika pres Decin vychod na Bodenbach a pak do Aussig.

Jde to, ale hned odjezd by byl tak +90…

petr

Nikde nic navíc bohužel není,jak to bývalo před 30ti lety,je jiná doba

petr

Takovéhle kousky šly dělat tak před 30ti lety,dneska si to nikdo na triko nevezme,notabene každý dobrý skutek bývá po zásluze potrestan

Petr Šimral

Jo jo. To si takto hniji na topírenském posunu tři měsíce po zkouškách, když tu zazvoní telefon od strojmistra…
„Seber si prvního Sergeje na pískové, jeď do Chebu jako 1. nsl 551, tam zapřáhneš 10251 Pařížák a odvezeš ho do Prahy. Až budeš vyjíždět, zastav se u mě, dostaneš SJŘ Zváštní vlaky“. „A pak Tě nějak vrátí, přes Plzeň to teď nejde“

Rozkaz, startuji.

Vojtech

Naposled se dělaly před povodní 2002. Jel jsem se projet posledním EC směr Německo. Zrušili směr Mělník (v +š.. se objevila voda v kolejišti), tak nám dali 2 zamračí a Semering – Kladno – Louny. Teplice – Dresden – a zpět. Topení jelo až s elektrikou, četa vysadila v Děčíně, vlak dojel do Bad Schandau , tam vysadil 10 Japonců, keří ten den nutně museli do Berlína = skončili na 3týdny v evakuačním středisku))

Peter

Tak se mu to nařídí 🙂

petr

Takhle to bohužel nefunguje,to bylo možná před x lety

petr

Každý má svou práci a co mají volno,mají volno😉

Peter

Ti co mají volno, mohou dostat nařízený přesčas. K práci v takovém provozu to prostě patří.

Practicus

to byste se jim musel nejdřív dovolat – a situace je dnes taková, že jede každej sám za sebe

Průvodce původní Aleš

Můžete uvést paragraf zákoníku práce, kde je uvedeno, že když máte volno bez pohotovosti, Vám může být nařízen nástup do práce? Navíc se můžete vymluvit, že jste daleko v zahraničí nebo jste požil legální drogu (alkohol, lék), která Vám znemožňuje pracovat.

troglj

Proč osobního? Příměstská doprava je také důležitá. A cestující z Berlina do Prahy snáze rozdýchá hodinové zpoždění než pravidelně dojíždějící cestující z Ústí do Litoměřic.

Peter

Je dost ubohé se vymlouvat na četu, prostě někomu nařidím směnu a hotovo

luke.pl

Mama mia 🤦‍♂️ A komu jako? Tomu, co je doma, protoze ma volno? Nebo snad myslite, ze sedi deset vlakvedoucich a firu jen tak na nadrazi na lavicce a cumi na vlaky? Nebo to ma naridit pokladni? A jak dlouho asi bude trvat, nez splasi lidi, co by nahodou mohli a nez se ti dostanou na misto do prace? Proste problem nevznikl u dopravce, ale u provozovatele drahy, tam narizujte, co mel udelat 😉

Průvodce původní Aleš

Třeba u aerolinek nebo v nemocnicích to funguje tak, že lidé mají doma pohotovost, dostávají relativně směšné prdelné a pokud je potřeba, musí se do určité doby dostavit do práce.

Peter

A tohle má mít i železnice…

zaosai

Bohužel potom by nenastoupil na další směnu .Je jiná doba.

Peter

Lidem co jsou zrovna mimo službu. Ve firmách, které si na svou činnost musí vydělat normální věc. Je nemyslitelné a zavrženíhodné že dráha nechá své zakázníky někde 3h trčet a pak jim rovnou oznamí že se nikam nejede. Tolik arogance a neschopnosti dokáží vyprodukovat jen na železnici

Pan průvodčí

A taky aerolinky, autobusoví dopravci na dálkových linkách. Kde nic není, ani smrt nebere. Lidé mimo službu nemají povinnost být na telefonu 24/7 a na to, aby se někomu platilo ,,prdelné“, nebo se držela dispečerka, na to už dávno nejsou peníze. Všichni objednavatelé soutěží výhradně na cenu a v podmínkách smluv personální zálohu nepožadují. A žadný dopravce od ČD přes Arrivu po RegioJet fakt nebude platit ze svého lidi, kdyby náhodou. To je prostě stinná stránka liberalizované železnice a nic jiného, než se s tím při podobných mimořadnostech smířit nezbývá. 😏

Dusmor

To není problém liberalizace, ale ukázka neochoty objednatele (stát / kraj) tyto služby objednat a zaplatit.

troglj

Zrovna EC do Německa jsou dotované jen symbolicky (v podstatě za okrajové vlaky a zastavování v Ústí n.L.), z hlediska businessu jde o jednu z nejvýdělečnějších linek.

vid

Na to zapomeň. Na to mám připravenou odpověď. „To mě strašně mrzí, ale já si dal zrovna několik piv“. Unitární železnice vám nevoněla, tak tohle k liberalizované železnici patří, že si cestující občas někde pár hodin počkají. Všude je tlak jezdit co nejlevněji, tak nejde čekat, že budou mít někde dopravci záložní stroje nebo lidi. A když je železnice tak rozkouskovaná, tak nejde sebrat strojvedoucího z nákladu někde pro osobní vlak. Takže smůla.

Peter

1) kdo chce hledá možnosti, kdo ne jako vy hledá jen důvody proč to nejde.
2) Typické pro státní zaměstnance je, že jim naskakuje cévka když slyší slovo „práce“

Pan průvodčí

Tak především zaměstnanec kohokoliv není otrok. Já osobně jsem třeba mimo plánovaný směnář měl svůj osobní program a opravdu nehodlám čekat na mimořádnost. A věřte, že by se vám na podobný nařízený výkon vykašlalo zhruba 100% personálu, notabene při těch prasáckých turnusech. Tohle by jste mohl zkoušet na zaměstnance možná v divokých devadesátkách. A kdyby to chtěl někdo tlačit na sílu ? No není problém dneska přinést neschopenku, žeano…

Peter

Klasické výmluvy českého člověka když ma jít pracovat. Pak se nedivte, že jsme tam kde jsme.

Pan průvodčí

Já si myslím, že ze zemí bývalého východního bloku na tom jsme velmi dobře. 🙂 To je typické sebemrskačství českého člověka, jak to tu stojí za h…
To není výmluva, to je fakt. Lidé už prostě nejsou ochotni obětovat svůj soukromý život na úkor práce. Ti lidé si snad svoje odpracují, nechápu ty kydy ,,Klasické výmluvy českého člověka když ma jít pracovat.“

Peter

To sebemrskačství předvádíte pouze vy, tím jak pořád hledáte důvody proč něco nejde 🙂

percula

Děláte někde u dráhy? Pokud ne přijďte si to zkusit.

troglj

Před dvěma týdny jsme takto odjeli z Berlína HBF výchozím EC s +40, protože „se čekalo na strojvedoucího“. Nevylučuji, že to vozí Český fíra, ale může se to stát i jinde.

Kilinger Jaroslav

Takhle nějak si ta legendární dřevěná loutka ušatého chlapce nár.umělce J.Skupy představovala válku …A druhý takový exot je mr.Peter😀

Tom Matto

Hrozne me bavi jak se tu resi, ze u drahy neni mozne aplikovat pracovni pohotovost, tak jako kdekoliv jinde v soukromem sektoru. Teorie jako, ze reknu ze jsem mel X piv… Prave proto to je placena pracovni pohotovost, ze si ty piva nemuzu dat… Pokud nema dopravce dost lidi nekde na posunu, ktere by v pripade takove krize dokazal operativne nasadit, tak jak velky problem by byl, mit treba 1 strojvedouciho na pohotovosti treba pro kraj? Mozna i pro 2 kraje. V pripade nutnosti ho autem dopravit kam je treba, je otazka hodiny max. Protoze pro vetsinu dikutujicich je pracovni… Číst vice »

Modré zábradlí

Když to někdo zaplatí, tak to problém není. Objednal si to někdo?

Peter

Dráha bere štědre dotace a drahé jízdné, tohle má zvladnout i se stávajícím rozpočtem

Vid

Vy jste dobrý kolovrátek. Všichni dopravci šetří na čem to jde. Běžte na MD a kraje ať nějaké pohotovosti požadují ve smlouvách. Jinak se není o čem bavit.

Peter

Napodobně s tím kolovrátkem, misto psání nesmyslů běžte raději pracovat 😉

Samo

Pracovnú pohotovosť samozrejme na dráhe aplikovať možno, len by ju potom musel dopravca aj platiť. To sa dnes nedeje, takže zamestnanec si môže vo voľnom čase riešiť svoj súkromný život a nie zachraňovať dopravcu.

You get what you pay for. Platí aj pre zamestnávateľov.

Pan průvodčí

Myšlenku máte dobrou, to asi nikdo rozporovat nechce. Ale ta pohotovost prostě něco stojí a tu vám dnes žádný objednavatel nezaplatí. To je prostě náklad navíc.