Vlaky mezi Prahou a Kolínem budou jezdit pomaleji než před čtyřmiliardovou opravou
Rekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnic
Návrh jízdního řádu počítá s prodloužením jízdních dob až o tři minuty v porovnání se stavem před rekonstrukcí.
A máte to uspořádané podle paní 🙂
ze 3 vlaku dalkovky udelat jeden. Vectron SZ potahne 3vagony CD, 3 RJ, 3 Leo. A HNEDLE JE KAPACITA TRATI. A je to za jeden rozraženej vzduch…..
Představa hezká, ale realizaci si nedovedu představit. Jaký je benefit, že mi v jeden okamžik odjedou tři dopravci?
A co ne/zastavování? Souprava fyzicky zastaví všude, ale dveře odblokují jenom některé vagony (čímž by se řešilo i to, že se padesátivozovka jednou za den nevejde do stanic)
Tragikomedie a je to k placi. 🙁
Domnívám se, že jedním z problémů tuzemské železnice jsou jízdní doby bez špetky vaty. Pokud by nové jízdní doby nějaké rezervy obsahovaly, zvolal bych třikrát „sláva“ a Sprželu bych za to nenadával.
Ne, problémem české železnice je to že je zoufale pomalá v porovnání s konkurencí (autem ale často i autobusem). Zlepšovat spolehlivost za cenu prodloužení už tak mizerné jízdní doby nic neřeší.
Zrovna na relaci Praha-Kolín-(Ostrava) je železnice o dost rychlejší než jízda autem. Však díky tomu tam vlaky jezdí tak často a koleje kapacitně nestíhají. Kapacita trati je ten zásadní problém.
Pořád je ještě rezerva v délce souprav popř. v nasazení dvoupodlažních vozidel.
Po zavedení ETCS by mělo dojít k zavedení rychlostního profilu v150. Plánuje se to? Jaký to může mít vliv na rychlost (+10 km/h)? A jaký vliv na propustnost (snížení?)?
Vzhledem k tomu, ze trat je prakticky dokonale rovna a osazena radou prejezdu, tak zadny.
Jak s tím souvisejí přejezdy?
Úrovňová křížení železnice se silnicí se nesmí vyskytovat na tratích s max ryclostí nad 160 km/h, i když by to mohlo být sníženona 120 km/h.
Jenže mezi Kolínem a Prahou je hned několik propadů rychlosti, v Českém Brodě se s tím nedá nic moc udělat. Teda až na novou trať v jiné stopě…
Právě pro řešení propadů rychlosti byly původně rychlostní profily v130 a v150 navrhovány, ne?
ETCS ještě vše zpomalí.
Proč by mělo? ETCS level 3 má naopak zkracovat mezidobí mezi vlaky (bude tu někdy?).
ETCS zpomalí prd. Jak jezdí opatrný strojvedoucí na kluzké koleji na podzim, tak se bude dojíždět k návěstidlům vždycky. Jestli jsou dneska v GVD prasárny vyžadující prudké brždění (nebo zpoždění vinou povětrnostních podmínek), tak jich možná ubyde.
A pro jízdu na blok může být i lepší, že strojvedoucí uvidí až čtyři oddíly, před stanicí se hodí znát povolenou rychlost. A jet jak je dlouhý oddíl etcs, ne jako Mirel neprojízďět opakovací výstrahu, a na mezikruží jet 40.
Za pět let nebyli schopni opravit rampu pro kočárky na zastávce ve Velimi. Teď rozebírají a znovu sestavují celé peróny s podchodem, na nichž nebyla závada. Pak není divu, že proinvestované miliardy nemají žádný efekt na kvalitu cestování.
A nejspíš je udělají stejně blbě 200 neready.
Tam byste chtěl 200, které by se na této brutálně přetížení trati využívalo téměř jen v noci?
U žádnýho současnýho peronu tam stejně 200 nebude, protože 4k-200 bude mít koleje v místě dnešních peronů 🙂
Vzhledem k tomu, že hned za Velimí je oblouk na 150 / 160 (Vk), tak 200 tam asi být stejně nemůže.
V současnosti je tam oblouk s poloměrem 1200 m, ale vleze se tam oblouk až s r = 3200 m, to pak vychází až na 230/250 km/h.
Když chystají vedle trať na 300 km/h? Jasně, nikdy nebude, tak budem rozkopávat a předělávat, aby nikdy nebyla a nadávat kaštanům, že mají jezdit na prázdných lokálkách a ne tady.
A objízdná trasa zase nula, že.
Co mi tu uniká?
Odměny u SŽ?
Hlavně by to chtělo rapidně snížit počet osobákú v rámci PID.Vlaky po 10,20,30 minutách,to je jako mezi dvěma milionovými velkoměsty.První vlak plný,druhý ve sledu poloprázdný,třetí prázdný.
Úvaly,Č.Brod,Poříčany,Pečky,Velim mají dohromady cca 15-20 tisíc obyvatel.
Tak to je počet vlakú vzhledem k počtu obyvatel luxus jako prase.
Spádovost od Kyjí do Velmi bude spíš kolem 50 tisíc obyvatel…
Řidiče autobusu IDS se ptá reportérka když dojede vlak vejdou se všichni lidé do autobusu dále pokračující spoj.Řidič odpoví kdyby dojely tři vlaky tak se tam pořád vejdou.
ne, naopak. žádný delší, než čtvrthodinový špičkový takt nemá na páteřní lince moderního příměstského systému co dělat.
To si brzo (doufám) třeba u páteřních linek S2, S3 IDS JMK, kde všechny Ibalginy (= řada 530,550) mají instalován systém automatického počítání cestujících u všech dveří – předpokládám z vlastní zkušenosti, že se ukáže značná dosavadní „vzduchovozovost“ – bo 15 minut špička.
Sám tímto vlakem jezdím každý všední den 2krát, o víkendech mnohdy více. Jenom Úvaly mají 8000 obyvatel, brod má podobně a s dalšími městy, co jste vyjmenoval, se blížíme k 30 000 obyvatel. Nepočítám spádové vesnice a mesta kolem, u úval například škvorec, co má 3000 obyvatel. Vlak jezdí dost plný a hned jak odjede jeden osobák už se začíná perón opět zaplňovat.
Ono by chtělo radikálně snížit počet Os vlaků na dvojkolejce Poříčany – Kolín – jak to píše pan korda.
Ono by to chtělo udělat z dvojkolejky čtyřkolejku. Vadí tomu jen 4 domy a pár nadjezdů.
Už to mělo být.
A asi trochu peněz.
To nikdy neprojde. Jedině dvě dvojkolejky a na tom se pracuje.
Fakt?
Vyřizují územní rozhodnutí… příprava JE součástí stavby.
No to chápu, ale nějaké detaily o té stavbě? Zatím jsem o tom neslyšel a nic nevidím.
Domnívám se, že jde o ten pilotní úsek VRT. SŽ nebo kdo to prezentoval, že i kdyby se to pro VRT nakonec nepoužilo, tak se to použije právě pro koridor. Takže hledal bych to pod plánovanými VRT
Tak hlavně se v rámci této rekonstrukce neudělal ETCS, tedy v případě že se přejde na výhradni provoz ETCS, jezdíme v úseku Český Brod – Kolín max 100 km/h. 😉 Doplnit ETCS nebude tak časově naročné, ale finančně to bude v této situaci horší.
Tím chcete napsat, že SŽ plánuje zavést výhradní provoz pod ETCS aniž by měla systémem kompletně pokryté tratě?
Vůbec bych se tomu nedivil.
O termínu zavedení výhradního provozu ETCS, nerozhoduje jen SŽ, ale nadřazený orgán EU. Termín výhradního provozu byl EU stanoven na 1.1. 2025 s tím že MD žádá o odklad. Ale i kdyby to bylo v roce 2030 nebudou všechny tratě ETCS vybaveny. Úsek Český Brod – Kolín má být hotový 06/2023 a pak bude komplet ETCS na I. koridoru v úseku Děčín – Praha – Břeclav
Je výhradní provoz a „výhradní provoz“ v Německu takové striktní požadavky „pouze ETCS, jinak nic“, nemají.
Ba ne, tohle není o EU…
Možná je to racionální z hlediska provozu/kapacity, ale z hlediska pohledu veřejnosti na #mynic to je…šílený debakl
klasická SŽ, rokope trať vlaky mají sekry od 20 do 40min. a slavné rekonstrukci je vlak pomalejší než předtím…
Nechapete psaný text? Delší jizdní doby jsou zavedeny z kapacitního důvodu.
Jo, což chudák SŽ vůbec nemůže ovlivnit, protože to není ona, kdo má na starosti investice do železnice. 😀
Vy jste se tam nikde dočetl, že by nebyla možná větší rychlost?
Na základě nedostatečné kapacity? To je dnes obecná znalost.
Jasně, mají Jančurovi nabídnout trať do Kralovic a ne z Prahy do Ostravy. A do Kolína osobák po dvouhodině a basta! Za to, že zrušil železnici do Mochova.
Možná na koridoru pár vlaků ubyde. Podle letošního názoru ČD by 20x 9 Comfortjetů mělo jezdit:
– do Maďarska/Slovenska
– do Hamburgu
– do Rakouska (Railjety by se přesunuly, nevím kam).
Takže namísto 6+1 vagonových Metropolitanů by jezdily 9 vagonové. Tím naroste nabídka sedaček.
No počet sedaček sice naroste, ale dál budou Metropolitany/Vindobony jezdit mezi Prahou a Břeclaví v hodinovém taktu, protože jinak to nedává smysl. Takže vlaků neubyde…
Alexi, nespekuluj tady zase ty tve soto sny. Comforjety pujdou na Berlin a nejspis Videnk a Railjety se pak presunou nejspis na Budapest. Na vsechny trate jich nenije dostatecny pocet
Vy jste z vedení ČD?
Pokud ne, tak proč ostatní potřebujete okřikovat, když jde o citaci člena vedení ČD Jiřího Ješety zveřejné letos v únoru:
„V případě vozů jde o dvacet devítivozových souprav s řídicím vozem, které bychom nasadili nejen na linku do Hamburku, ale i na spoje do Rakouska, Slovenska a Maďarska. S tím souvisí i přesunutí souprav railjet. O tom ale zatím teprve jednáme s ministerstvem dopravy. “
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/jiri-jeseta–interjety-nabizeji-komfort-21–stoleti/-30346/
Nemůžete brát marketingová vyjádření jako nějaký závazný příslib či garanci konkrétního nasazení souprav.
20x 9 Comforjetů na Ex3 a na Ex5 je sjednáno v dotační smlouvě z 11/2019 na období 2020-2029 (příloha 7B).
Jde o smlouvu ČD a Ministerstva dopravy
Bez omezení určitě ne. Stále je omezena rychlost na 120 km/h a ve Velimi 50 km/h. Omezení trvají.
A ted jsme Poricany – Pecky jeli jednokolejne.
Jo 3 víkendy je v úseku Poříčany-Pečky plánovaná výluka.
Proběhla klasická rekonstrukce dle receptu SŽ, takže bez zkrácení jízdních dob. Ty minuty navíc s tím moc nesouvisí, to je produkt změny hodnocení manažerů, které bude negativně odrážet zpoždění. Je smutné, že to řeší takhle, ale asi se to dalo trochu čekat. A vlastně mi to jako cestujícímu až tak moc nevadí. Radši pomalejší spoje na které bude časově víc spoleh, než JŘ na hraně, kde už se automaticky musí při plánování cesty připočítávat zpoždění násobené bulharskou konstantou… i když, při tom jaká zpoždění letos na koridoru produkovali jsou nějaké tři minuty jako plivnutí do rybníka.
Přesně tak. Neježdění stylem „k ohni“ povede k větší stabilitě GVD, když ty další 2 koleje zde nejsou.
Tak ale to není „jizdni“ doba, že
Ta by měla být v podstatě stejná bez ohledu na to, zdali zpoždění je plánované či nikoli.
V tomto úseku už nebolo kde ďalšie minúty stiahnúť. Na rýchlosť 160 km/h bol rekonštruovaný už koncom 90. rokov. Takže teraz sa „len“ robila veľká oprava po 25 rokoch a pridali sa dve výhybne, ktoré trochu pomôžu pri ďalších výlukách.
No prostě furt a pořád chybí a až do stavby VRT chybět bude jedna (další) dvoukolejka na Moravu. Třeba to konečně všichni pochopí.
I kdyby to pochopili, dřív než VRT se stejně žádná novostavba postavit nestihne. A šance na přidání kolejí na stávající koridor už se promarnila, jak se jednotlivé části průběžně při rekonstrukcích konzervují v současném stavu.
A kam by tu třetí, resp. čtvrtou kolej přidali? Ve volné krajině by to relativně nebyl problém, ale co průtahy měst jako Kolín, Pardubice a další. Jak odstranit tato úzká hrdla?
…ja bych vedel, ale bylo by to drahe….
Tak si to pojďme rozebrat (směr od Prahy) Vjezd do Peček, není problém, zajímavé by bylo zřízení trojúhelníku pro přímou jízdu z Prahy do Chotic (a dále), ale to není důležité, tří jsou bez problémů, teoreticky by se mohly vlézt i 4 (s dalšími úpravami). Výjezd z Peček. Dnes tam jsou 2 koleje + výtažná, teoreticky je místo na straně u hřiště, takže by snad mohlo jít přidat alespoň jednu traťovou kolej. Nadjezd u Cerhenic, teoreticky by se jedna kolej mohla vlézt. Průjezd Cerhenicemi vypadá na dost problematický, jsou tam stísněné poměry a nevím jestli se tam kolej vleze, rozhodně… Číst vice »
Od Poříčan až před Kolín se všude vejdou 4 koleje s prostředními až na 250+ km/h, je ale potřeba odstranit tři domy, jednu stodolu a rozšířit většinu nadjezdů.
Něco, co neschopní plánovači na SŽ vůbec nejsou schopni pobrat a jenom se vykrucují, jak to nejde. Takové lidi nakopat do zadku a vyházet, zjevně svou práci neumí.
A musí být kolej na 250 v téhle stopě, nebyla by lepší VRT Polabí?
A dalo by se na zmiňovaných úsecích předjet?
To asi bude záležet na to jak se to vyprojektuje. Chtěl jsem se podívat čistě jenom na to jestli by se tam více kolejí v těch kritických místech v obcích vůbec vešlo. Doufám tedy že minimálně v úseku napojení cancourku na koridor se to pojme jako pravá čtyřkolejka přinejmenším do Peček. (A ono by asi nebylo od věc vytvořit maximum pravých čtyřkolejek (jedna falešná je třeba v Brně, další u Třebové), trojkolejek a více využívat souběhy tratí, pokud mají třeba kilometr)
Je celkem pravděpodobné, že část zátěže převezme během následujících 10 let dostavěná D35.
D35 určitě pomůže, ale očekávat, že lidi z Ostravska čj Olomouce začnou z ničeho nic jezdit víc do Prahy je nereálná. Studentů a pendleru víc nebude.
Dálnice D35 bude generovat větší dopravní zátěž především z okolí té dálnice – více lidí bude jezdit dál prostě proto, že to ledaskam po té dálnici bude časově blíž – klidně i o 80 procent.
Ale myslet si, že lidi z Ostravy, co teď jezdí vlakem, přesednou kvůli D35 do aut, je naivní. Kdo autem jezdit chce, jezdí už dnes. Časově dálnice lidem z Ostravy zase takovou časovou úsporu oproti D1 nepřinese.
Ono z Olomouce vás vyjde časově zhruba nastejno jestli jedete přes Brno nebo okolo Hradce a to se od Mohelnice, někam za Vysoké mýto vlečete za nákladními vozidly (70-80) ona ta dálnice ušetří celkem dost času a to je velké lákadlo.
To je docela smutné. Dálnice tedy vytvoří zase další emise.
Emise vytvářejí nikoli dálnice, ale nová vozidla se spalovacím motorem a těch bude ubývat.
Jo, než dojedete před Prahu. On se ten nárůst dopravy z meziúseku totiž jaksi projeví. A jste tam, kde jste byl.
No tak to určitě ne.
Ano…bohuzel
A pak bude chybět dál…
A přitom stačí překecat Boreckého, aby zastávkové osobáky na trati 010 zrušil a problém s dojížděním pomalých osobáků odpadne. A Leoošovi s Jančurou nepovolit víc jak 140 km/h, aby nedělal bordel mezi vlaky taženými řadou 362 a hned vynikne rychlost Pendolína. Nákladka pojede v noci, Hrbaté si sebrat nenecháme!
Můžete mi říct jediný relevantní důvod, proč by se zastávkové vlaky na 010 měly rušit? Vycházíte snad z toho, že když během výluky dokázal cestující pobrat autobus, že obce jako Pečky, Cerhenice, Velim nebo Nová Ves vlaky nepotřebují?
Tady by se spíš hodilo zavést Sp vlaky Praha – (bez zastávek) – Pečky – (se zastávkami) – Kolín, byť by to znamenalo další vlaky na trati.
Přesně to také bude zavedeno 🙂 pásmová obsluha 010 začne ve velmi blízké budoucnosti.
To mě na jednu stranu dost děsí, pokud to bude znamenat Sp se soupravou honeckerů, nedejbože Bdt.
Měly by to být pantery.
Super, to zní mnohem líp.
A znamenalo by pásmování další vlaky? Co kdyby vlaky Praha-ČB stavěly všude, delší by profrčely několik zastávek?
Pouze půlhodinový takt pro ty profrčené zastávky neprojde.
Vezmi si prášek a jdi spát.
Kouzelné, jak tady lze narazit s ironií
Pitomci se vždycky brali děsně vážně.
Ironie je umění. Musí se umět. Někdo to řeší tak, že si pomáhá smajlíky.
🤓 Klasika. Je to jako trať z Hostivaře do Vršovic. V celém úseku nové tratě se tam jezdí téměř krokem (asi 50km/h). Boží!
Tak to vás chci vidět jak uděláte 15 km/h chůzí.
Tak je to ve městě, platí padesátka 🙂
😂
V té Praze jde ale o provizorium, byť dlouhé a zbytečné. Tady to vypadá, že je to pro odpovědné už cílový stav…
Viki Cabadaj to řekl takhle:
Pojedeme zkratkou, je to sice dál, ale za to horší cesta 😀
Takže úplně vyhozené peníze..
Ne. Nebýt té opravy tak se tam za pár let jezdilo třicítkou
To jsou jen maistreamove plky
Být pravidelné údržby, nemuselo by se čekat na rozpadnutí a vyhlašovat výluky.
Existuje nějaká jiná země, kde vlaky dálkové dopravy v jeden a ten stejný jezdi co 10 minut? Třeba v z Třebové má v SS:01 odjezd vlak směr Ostrava, o pár minut později odjíždí RJ, hned na to projíždí LE a ve vybrané hodiny hned na to projíždí IC do Bohumína. Takže během 10 minut 4 dálkové vlaky ve stejný směr. Potom se skoro sjede Valašský a Slovácký expres. Ten grafikon je jak Papinův hrnec
Vlaky jsou vytížené, žádný problém není. Je jen problém s kapacitou tratí a nemá smysl uměle omezovat kapacitu vlaků jen proto, protože jsou tratě málo kapacitní. To je to samé, jako kdybychom chtěli, aby lidé méně jezdili auty a kvůli tomu přestali stavět dálnice. Asi by to neprošlo, protože lidé jezdit chtějí. Kupodivu nejen autem, ale i vlakem, tak není důvod, proč by na dráze měla platit jiná pravidla.
Tak vytížené jsou, to je pravda. Když mají často jen 5-6 vozů.
To je jeden z důvodů proč na lince Ex1 Praha-Ostravsko/Slovensko/Polsko je zvažován koncesní model
Na druhé straně asi není okamžitým řešením na Ex1 navýšit počet vagonů na rychlost 200 km/h, neboť zdá se, že dopravci nemají rychlé vagony odkud vzít.
Import rychlých vagonů je asi oříšek. Rychlé ojeté vagony shání např. FlixTrain či DSB (kvůli zpoždění dodávek Talga).
Švýcaři své EW4/EuroCityWagen na 200 km/h, zdá se, příliš nevyřazují, přestože nakoupili 460 vagonů Twindexx Express/RABe502. A radši investují do modernizací https://www.lok-report.de/news/europa/item/31049-schweiz-sbb-plant-die-erneuerung-ihrer-eurocity-wagen.html
A Rakušáci radši Bmz přestavují na lehátkové
Obávám se, že džin už byl vypuštěn a zavedení koncesního modelu je nemožné. Jakmile by se o to stát pokusil, má na krku arbitráž od soukromníků kvůli bránění v podnikání. Sorry jako.
Mrkněte do Plánu dopravní obsluhy, kde jsou popsány jednotlivé koncese (sprinter i expres) na Ostravsko
Já jsem pro, aby koncese neznamenala zákaz konkurence.
Koncesionář pojede v časech kdy se trefuje dovšech uzlů, musí odvést nocňí spoj. Ostatní můžou jet za ním na blok nebo i před ním.
Jestli by nebylo hospodárnější, kdyby místo dvou krátkých vlaků stejné kategorie jedoucích stejným směrem jel jeden delší? Kapacitě trati by to změnilo.
Mám naprosto stejný názor. Dříve jezdily patnáctivozové rychlíky naprosto běžně. Dnes mají některé pár vozů, hlavně, že mají jinou barvu a jeden honí druhého.
A dvakrát denně.
Patnácti vozový vlak se nikam pořádně nevejde. Rozumná délka je maximálně deset vozů i s ohledem na výkon lokomotiv. Opravdu není nutné mít vlaky v podobě hlemýžďů, které se rozjedou na rychlost 160 km/h až za deset kilometrů.
K nástupištím v krajských městech se 400metrové (tzn. 14vozové; O. K., 15voz. ne) expresy vejdou. A takto dlouhé soupravy by se uplatnily asi nejvíc právě na nich.
P. S. Přeji vám zde mnoho přínosných příspěvků, když jste byl na jistém žluto-zeleném „diskusním“ fóru tamním prorusky zaměřeným (a různým metrem měřícím) správcem zablokován. 😉
Ale, ale … Tak to musel té ruské filcce Strnadovi pořádně hnout žlučí. 😀 škoda, že si nepřečteme, co mu napsal!
14 vozový vlak se vejde i na brno horní? Mám jisté obavy…že ne. A množství stanic po cestě s tím bude asi mít taky problem
Do Brna hl. n. určitě ne – měl jsem na mysli nejzatíženější relaci Praha – Ostrava.
Nepsal ještě před týdnem do optimalizace LV v Praze?
Asi už bych si pomalu odvykl od „axiomů“, vycházejících z chování uklouzané ř. 151. 😉 Nějakých 12 vozů za Taurusem/Vectronem apod. v pohodě. K těm perónům délky od 12-13 po 18 vozů se to taky trefí ještě relativně slušně (tj. není třeba to ladit „na metr“ a tím prodlužovat JD). Pokud se tedy nebavíme o často zastavujícím „pomalíku“.
Jiná otázka je samozřejmě reálné napětí troleje, ale i tak bych to zatím viděl jen na dost malý vliv na JD. Rozhodně menší, než byť jediná srdcovka na 50 km/h. 😉
Vám připadá výkon Tauruse a jeho bráchy Větroně pro 15 vozů nedostatečný?
Švýcaři posílají na vytížené linky 400m dlouhé vlaky v 30min taktu a do budoucna plánují 15min takt.
A taky mají kratší cestovní čas a cena je poměrně nízká. Patnáctivozové rychlíky by měly smysl tak na skutečně dálkových vlacích, pokud by cestovní doba byla přiměřená.
V těchto délkách už je to na dvojitou trakci, bude to líný.
Jako diesel i elektřina?
Spíš bych to viděl na diesel + pára. 😉
V čr dálkový vlak neexistuje. Nemame stat rozlohy russka.
A EU je vzduch? Mám takový malý šotosen, že se jednou budou Evropu křižovat opravdu dálkové vlaky kterými se bude dát dojet z Nice do Stockholmu, z Bukurešti do Berlína, z Vídně do Paříže a z Říma do Gdaňsku, že ČR bude spojena s Jadranským pobřežím atd. A to vše denně pravidelnými spoji bez přestupu.
Ale pro začátek by mi asi stačily expresy „T.G. Masaryk“ a „M.R. Štefánik“, z Prahy přes Ostravu/Bratislavu do Užhorodu.
Z Bukurešti do Vídně to jezdí už dnes. Sava. 3 až 5 vagonů. Cesta zabere cca 18 hodin.
Dlouhé trasy jezdí i švédský Snälltåget, ale kterého se chce jeho vlastník zbavit
https://en.wikipedia.org/wiki/Longest_train_services#International_services
Nezbláznil ses trochu?
Ne, říkám že je to spíš takový šotosen. Na druhou stranu v momenty kdy vlaky začnou dosahovat průměrné rychlosti alespoň 200 km/h, to zase takový problém nemusí být.
domud bude cesta vlakem casove mnohonasobne delsi nez cesta letadlem (a za predpokladu, ze cenovy rozdil letadlo – vlak bude na dnesni urovni (celkem maly)), tak to bude opravdu jen sen
No jen aby taky nekdo chodil do prace , kdyz budou vsichni na cestach. Ale sen je to hezky .
A co expres Praha – Brno – Bratislava – Budapest – Szolnok – Püspökladány – Debrecen – Nyíregyháza – Záhony – Чоп – Ужгород? 😀
Jo, třeba Jančura s 10 vozy Praha-Ostrava. Někteří odmítají vozy počítat, protože by jim to narušilo jejich vsugerovanou představu, že je jich jenom pět. A než by to šel počítat, tak raději někoho přetáhne trubkou po ksichtě, protože on má pravdu.
A taky má pravdu, když nadává, že s těma 10 vagonama Jančura na koridoru zdržuje.
Samozřejmě, že zdržuje – neplatí v něm režijka, cestující musí čekat na další.
Zajímavé, že v každé diskusi se najde nějaký ubožák- závistivec a vypustí nějaký nesouvisející žvást o režijkách.
Když jsem začal svou kariéru pomocníka strojv., byl desetivozový rychlík jeden z nejkratších. 10 měl Košičan, ještě kratší byl Ostravan, tuším s osmi. Jako fíra jsem pak čekal v Přerově na mostě na rychlík ze Slovenska a počítal vozy, jedenáct, dvanáct, třináct, čtrnáct, někdy i patnáct. To už jsem byl otrávený, že to bude na prd jízda. Když se dařilo, měl jsem E 499.2, když se dařilo méně, i Bobinku.
Bóbiká už ten rozjezd mívala oproti tomu Banánu takový jako vlažnější, taky si to pamatuju. Dnes je na stejnosměru spíš problém ty současné potvory krmit. Jako jo, jde to, ale se střídavinou to půjde líp.
Nejde o barvu vlaku. Jde o to, že lidé chtějí jezdit bez přestupu z Prahy i do Ostravy i do Vsetína i do Starého Města. A všude v pravidelném taktu. To se to pak nakumuluje.
Ani ne, vzhledem k tomu že je provozuje více dopravců a máte tam několik směrů. Nebo chcete ztrácet čas dělením v MuN? Víte třeba jaké problémy by to nadělalo teď při výlukách na Slovensko? EC občas dost posunuté protože je z BV musí přetáhnout do Hodonína a pak se jede přes Holíč.
Pokud by se měla zátěž nějak rozdělit, tak by bylo třeba aby mezi Brnem a Prahou byla jízdní doba jak přes Třebovou, tak přes Vysočinu stejná a to není ani omylem.
Neboli postavit první dva úseky VRT. 😉
Jak nám s tím pomůže Přerovsko-Oderská dráha Salomona Mayera Rothschilda a cancourek z Prahy pomůže vyřešit problém mezi Brnem a Prahou? Myslím by bylo jednodušší předělat 230/250 na 230-250. Ty relativně dlouhé rovné úseky s pidioblouky mezi nimi si o to přímo říkají.
*Přerovsko-Polanecká
Cesky Brod – Svetla n.S.
Přesně tak.
Bohužel žijeme ve světě, kdy většina lidí chce mít rychlé a pravidelné spojení. Z pohledu logiky je to nejlepší řešení, ale řekněte cestujícím, že místo 15 minut budou čekat 30 minut, nebo místo 30 minut hodinu, popřípadě místo 1 hodiny rovnou 2 hodiny.
Určitá část si raději řekne, že jim to za to nestojí a zvolí auto. A pak se dostáváme k tomu nekonečnému kolečku, kdy se začíná omezovat doprava víc a víc, protože cestujících ubývá. Je to vlastně začarovaný kruh.
Pokud jedete jenom mezi dvěma body, tak počkat dýl, třeba i hodinu (dvě už jsou moc), se dá ještě, ale pokud je to s přestupem, tak představa že někde budete místo 15 minut čekat hodinu, je poměrně odrazující.
„Bohužel žijeme ve světě, kdy většina lidí chce mít rychlé a pravidelné spojení.“
A přesně z těchto důvodů tu železnici předkové stavěli. Jim totiž ve Vídni sůl z Halíče nestačila až někdy a podle toho, jak se zrovna kdo vyspal.
Jak správně píšete, železnice byla (na kontinentě) stavěná primárně pro nákladní dopravu, osobní byla takovým přívažkem.
Myslím, že když to bude rychlé, tak cestující klidně budou čekat těch 30 minut, když budou vědět, že to bude 30 minut VŽDYCKY, ne 15, když to dobře vyjde, nekdy 20, když to tak úplně nevyjde, nebo 30, když to nevyjde vůbec.
Jakože spojit ČD+RJ do jedné soupravy, nebo klasiku a pendolino přes adaptér?
Souběh podobných vlaků jednoho dopravce tu skoro neexistuje – snad jen ve špičkách Ex+IC Praha-Ostrava, avšak každý má jiné zastávky.
Pokud by to naopak mělo být na úkor frekvence, tak to je čisté negativum.
Dvě spřažené Pendolina a Leošovy tramvaje, 660 na přípřeži klasiky, Slovácký expres z Prahy do Přerova spojen s Ostravanem nebo Valašským expresem
Myšlenka hezká. Ale jak donutite spojit leosovu pohřební salinu se zlutakem a jak vysvětlite lidem ve slováckém expresu, že nové nebudou jezdit přímo do Prahy, respektive budou čekat na zpožděny vlak od Ostravy/Vsetína, to nechávám na vás. Stejně jako manipulaci s loko ve stanici olomouc
Takže vyasfaltujeme celou krajinu všude, protože lidé chtějí jezdit auty? Tenhle způsob života není udržitelný.
Ne, říkalo, se, že je potřeba postavit další koleje.
A propos nebyl jste to vy, kdo štěrkovou silnici považoval za diskriminační, protože narozdíl od asfaltového koberce se po tom špatně jezdí na galuskách?
Byl. Ale je rozdil vyasfaltovat už existující trasu, kde je krajina vic jak sto let rozdělená a vytvářet zcela nove a zbytecne široké pásy asfaltu. Silnic už tu máme až až. Ale pokud vam nechybí, že ucelené kusy přírody se stále zmenšují a krájí a líbí se vám v takovém prostředí zit, tak jak je libo. Nové generace lidi se ale přemirou silnic a zbytečného cestování budou muset zabývat, protože i to přispívá ke globálnímu oteplení a okyselovani vod a rozpadu ekosystemu. Dohánět konkurenceschopnost vůči zapadni Evropě tím, že si vyasfaltujeme většinu krajiny smysl nedava. Ve Skandinávii mají také větší… Číst vice »
Jinak jste to popletl. Ten asfalt na cyklostezkach jsem chtěl kvuli tomu, ze i na horáku je to na něm lepší. Galusky jsem nikdy neměl. Jak jsem ale napsal v předchozím prispevku, jde o cyklostezky po byvale zeleznici, ne o zcela novou stopu.
Vlaky jsou možná vytížené, ale jsou krátké. Leošovy tramvaje a čtyřvozové ČD expresy jsou akorát plýtvání kapacitou. Tady by stát měl vyhlásit koncesní řízení na dopravce, který tam bude jezdit se railjetem (ve špičce zdvojeným) po hodině celodenně celotýdenně. A nechoďte na mně s argumentem, že hodinový takt je málo, že dnes to jezdí častěji. Jezdí, ale jsou tam tři dopravci s nekompatibilními tarify, a většina vlaků je tam povinně místenkových, takže to že vlak z Prahy do Ostravy jede každou půlhodinu cestujícímu ve skutečnosti nijak nepomůže.
To by možná řešilo cestující Praha – Ostrava. Ale co Praha – Vsetín? Praha – Červenka? Povinně dvě hodiny čekat na dvourailjeta a pak přestupovat na nenavazující šukafon taky ve 2h taktu?
Je problem prestup v Hranicich?
Při cestě do Červenky docela jo.
Pomůže to cestujícím, kteří se v různých tarifech vyznají (zejména pravidelní cestující), nebo cestujícím, kteří umí používat OneTicket aplikaci (umí prodat i místenku, je-li vlak povinně místenkový).
Bylo by pěkné, kdyby OneTicket uměl automaticky přebookovat místenky.
Představuji si SMS „kvůli zpoždění nestihneš vlak A. Vlak B je vyprodán, tím můžeš na stojáka, pokud chceš sedět, počkej na vlak C, v něm máš sedadlo X“
Jednou z možností ako navýšiť kapacitu vlakov je zaviesť poschodové súpravy (nie škodovácke 4-dielne). Stadler vyrába 6-dielne. Myslím že by to stačilo. A na expresné linky zasa 8-dielne twindexxy…
V Nizozemí naprosto běžná věc.
Ano, regionálky na hlavních koridorech mají méně, ale zrovna příklad té Třebové není žádný unikát.
Bylo by možné to dokázat na příkladu HSL Zuid?
https://en.wikipedia.org/wiki/HSL-Zuid
Ptám se proto, že mi není jasné jestli by rychlovlaky Fyra měly dost cestujících. Thalys/Eurostar do Bruselu a ani pomalejší BeNeLux/Intercity Brussel vlaky zdá se nenahradily vlaky Fyra.
Jo. Ale pak tam 2 hodiny nejede nic,že.. Takže nejezdí osobní vlak co 2 hodiny.
Švýcarsko.
No když máme síť jakou máme a jezdíme na Moravu primárně po tom co tu nechali první dvě železniční společnosti, tak se nedivme že máme grafikon jak papiňák.
Kdyby Brno-Praha bylo časově stejné přes Brod i Třebovou, s tím že se zastaví v Brodě, tak jistě nějaká část vlaků pojede horem, druhá spodem.
No jo, ale to neřeší problém mezi Kolínem a Prahou. Tam se totiž sejdou vlaky ze dvou dojkolejných tratí a ještě se přidá eSko od Lysé. Z Českého Brodu do Libně to chtělo 4 koleje už tehdy při reko.
V davne dobe ( kterou pamatuji , jo uz mam vlasy šedivé☹️) vlak , ktery prijel z do kolin od hb pokracoval na prahu pres nbk. Nerikam ze je to spravne a nejezdily tak vsechny , ale z ko do phy jsou koleje 4 . Staci se podivat do mapy .
Tak třeba by se mohlo podařit uhádat aby se při rekonstrukci pravobřežky mezi Kolínem a nadjezdem silnice II/611 postavilo na
~200+km/h a stejně mezi Nymburkem a Lysou, zbytek na 140-160 km/h. To by mohlo, by uměle ponecháním levobřežky na 160, srovnat jízdní doby, případně dosáhnout inverze. Nemožné by to být nemělo.
Trať mezi Nymburkem a Lysou bude mít 3 koleje kvůli nákladům.
Včetně křížení u Stratova.
Hodně by pomohly paralelní spojky (na 130 km/h) „uprostřed“ stanic = tak, aby na obou zhlavích mohly současně vjíždět Os na koleje 3+4, a současně se bez zpomalení potkávat R/Ex vjíždějící z nulté na 1. resp. 2. kolej. Pak už stačí grafikon osobáků takový, aby ke „křižování“ docházelo právě v takových místech (resp. právě tam, kde se má pravidelně potkávat, postavit takto uspořádané výhybny) a taková trať už se pak chová téměř jako čtyřkolejka.
naučte se sím zeměpis, protože trať Kolín – Poříčany je dvoukolejná, zde se připojuje jednokoejná trať od nymburka přes Sadskou (používaná např. rychlíky od/do HK) a Pečky – Praha-Libeň je tříkolejná. Podstatné však je, že vlaky od Lysé se na ní rozhodně nikde nanapojují – https://mapy.cz/s/gopegetego, protože jedou přes stanici P-Vysočany. A Praha-hl.n. – Vysočany i Libeň má pro každou větev 2 koleje https://mapy.cz/s/kerajupogo + jsou tam další 2 koleje mezi P-Libeň – P-Masarykovo nádr. + je tam odbočka/spojka již výše uvedených 2 kolejí pro možnou jízdu mezi P-Vysočany a P-Masarykovo nádr. + jak je uvedeno výše existuje dvoukolejná trať… Číst vice »
Basel -> Olten: X:01 (osobák), X:03 (IR/EC), X:16 (IR), X:28 (IC/EC), X:31 (osobák), X:56 (IC/ICE) + náklady
Basel -> Zurich: X:06 (IC/ICE), X:11 (IR), X:20 (osobák), X:33 (IC/TGV), X:37 (IR), X:43 (IR), X:50 (osobák) + náklady
A tak my si tu žijem…
Česko: země příběhů.
4 miliardy, 2 roky vyhánění cestujících (jak kdyby nestačil kovid) a výsledek takový ..trpký.
K tomu evidetně začínají být dost rozhrkané jiné časti koridoru.
Takže nejen že ho nestihli dostavět. On se z druhé strany už zase začíná i rozpadat. 🙂
Takže ani ne tak vrt.. Jako plánovat nyní pořádnou modernizaci ať to nedopadne přesně jako tento úsek.
Přece nebudeme už tak deb. rozhodnutí na Klausových (max) 160 (resp spíš 120 130) opakovat ještě o 25 let později.
Zrovna tady je VRT Polabí docela použitelnou odpovědí – podle dopravního konceptu má v úseku Praha – Pardubice odlehčit aspoň čtyři dálkové linky, takže zbude víc prostoru pro příměsto a pomalejší rychlíkovou vrstvu.
V podstatě to tak trochu budou ty chybějící extra dvě koleje, které by koridor Praha-Kolín potřeboval dnes.
Mezi Kolínem/Nymburkem a Prahou nikde jinde běžně nestaví ani rychlíky = JE POTŘEBA ZDE NA VRT ODKLONIT NEJEN VRT SPOJE, ALE PRÁVĚ I TYTO RYCHLÍKY VRT VYUŽÍVAJÍCÍ JEN V ČÁSTI JEJICH ÚSEKŮ A Z NICH SJÍŽDĚJÍCÍ / NA NĚ NAJÍŽDĚJÍCÍ Z TZV. STANDARTNÍCH TRATÍ, na nichž kolem Prahy je místo potřeba nejen pro udržení až posílení příměstkých/regionálních osobních vlaků, ale i pro udržení až navýšení kapacity pro přepravu nákladních vlaků!
To nebude nikdy.
VRT Polabí skončí v Poříčanech a pak bude zase mnoho let… nic. A na Pardubice dojde kdoví kdy. Budeme vůbec rádi za VRT do Brna.
jj, teď vidíme efekt ohgodnocování podle zpoždění v praxi. Už v původních jízdních řádech to pendo byl oschopné zajet s minutovým náskokem. Raději teď dáme pěkně po cestě Pha-Ova čtvrhodinku navíc a alespoň si cestující pořádně prohlédnou ty reko nádraží a nástupišť až tam budu několik minut jak idioti čekat na „pravidelný“ odjezd.
Bohužel si opravdu myslím, že je to tak no. Odměňování vedení SŽ podle zpoždění, tak dali pokyn příslušně upravit jízdní doby…
Radšej cestovať pravidelne o 15 minút dlhšie, ale doraziť takmer vždy načas, ako cestovať papierovo o 15 minút kratšie, ale s náhodným meškaním. V jednom z tých prípadov si človek krátke prípoje a schôdzky krátko po plánovanom príjazde vlaku plánovať môže, v druhom nie.
No, to snad ano, ale jak daleko to doženeme? Dáme „pro jistotu“ dvojnásobnou jízdní dobu, pak už se to stuhne na 99%? Ale bude tím chtít ještě někdo jezdit? Víme, i ten kdo nemá auto, může použít např. autobus…
Já jsem jel Pendolinem naposledy před dvěma GVD. Z Prahy jsme odjížděli +17 (čekání na EC od Berlína), v Olomouci už bylo zpoždění jen pár minut a jízdní doba byla pod dvě hodiny. V Ostravě načas.
Přiměřená rezerva na takovýchto relacích je žádoucí, když jedu do Ostravy, 10-15 minut navrch není problém.
Jiná situace je v regionální dopravě, kde třeba pětiminutové čekání na předjetí superrychlým vlakem má daleko horší dopad.
Zejména, pokud ten má zpoždění tak asi 7 minut. 😉
Zejména když to člověk absolvuje každý den. To už je 25 minut týdně a to ještě za předpokladu, že všechno jede jak má.
Já bych se toho tolik nebál, nebude elektřina, ten dýzl co pojede ,,tou stouvkou”, a takt bude třeba jednou za 2 hodiny, tak ho to prodloužení jízdních dob trápit nemusí…
Jaký důvod aby nebyla elektřina nebrání tomu, aby byl diesel?
Je nesmysl, aby diesel byl levnější. Současná bublina přirozeně nebo regulačně splaskne.
Elektřina je, ČR má přebytky a vyváží cca 20% své produkce.
No a když ty přebytky úspěšně vyveze (protože například němci v případě problémů zkousnou že bude stát dvakrát tolik) a i víc, tak kolik pak zbyde doma? Ne všechno jde vyřešit umělou regulací…
Pro ČEZ a další by jistě nebyl obchodní problém prodat prakticky veškerou energii do Německa. Nicméně taková kapacita mezistátních přenosů energie není.
Jenže jeho cenu tlačíme dolů snižováním spotřební daně. Nakonec zase bude nejvýhodnější kamion
To je ale dáno tím jak idiotsky máme konstruovaný daňový systém který pak má skryté náklady v podobě celníků, tisku kolků a podobných hovadin. Dělat to přes DPH by bylo asi jednodušší a mnohem čistější řešení.
Rozdil mezi spotřební daní a dph je ten, že spotrebni daň se narozdil od dph nevrací platcum na vstupu
Pokud má spotřební daň plnit to co se o ní říká, tedy omezovat spotřebu toho co má stát za škodlivé, nebo čeho spotřebu chce z nějakého jiného (zvráceného) důvodu omezovat, tak v tom nevidím problém.
A přitom stačilo říct jasné a stručné…trhněte si.
Při tak silném zatížení a „pouhých“ třech kolejích to stejně budou samé propady rychlosti, a tak se alibisticky přidá vata, která se buď bude náramně hodit, a nebo cestující bude mít delší pobyt třeba v Pardubicích. V dálkové relaci jakékoli víceminutové stání, ať mezi poli, nebo na nádraží vede k ošívání u řady klientů, kteří nemají v hlavě rozpis jízdního řádu. Obhajobě opatření samozřejmě rozumím, vyjezditelnost a stavba grafikonu se musí brát jako celek, v němž hodně kapacity vyžírají zastávkové osobáky, přesto budu patřit k těm, kteří by za standard považovali minimálně ty dojezdové časy mezi Prahou a Ostravou nebo… Číst vice »
Tak, kdyby pitomci dělali aspoň ta takových místech výjezdy z hlavních kolejí. A ne české zastávky.. Dělají to v Německu… Atd.
U nás ještě tak maximálně ruší výhybny na jednokolejných tratích. Tro jim jde.
Já nevidím nic špatného na nástupišti u přímé koleje. Nicméně beru, pokud za courákem jede něco dalšího, vzít ho do odbočky.
V rušení výhyben na jednokolejkách vyniká právě Německo.
Ale pravda, tak hustý GVD jako u nás by v Německu asi ani nemohl být nakreslen (prostě by se pod něj DB Netz nepodepsala).
Ráno jedu za jízdenku pid za 22kč , odpoledne za 30kč. Koukal jsem nevěřícně co to je za nesmysl. , ve Velimi se zevluje 6 minut. Silnice rozmačkaný od stavebnich stroju , vsude nepořádek , prach , místní cesty rozježděné ,u cerhenic se již projevila porucha projektu- stavby , po desti se voda misto odtoku strouhou ktera je zavezena nahromadila na poli a udelala lagunu , prostory kolem koleji ,,udrzovane ,, bagry jsou zasobarna tech nejagresivnejsich plevelu coz budou zemedelci resit herbicidy , a vysledek? 0.
chapu dobre, ze se sprava zeleznice jisti proti zpodenim = meli by zanest do jejich ohodnoceni i ty investice, ktere by mely zlepsovat a ne naopak znizovat kvalitu. prodlouzeni casu = snizeni kvality
Jenže to by mamageri museli makat, kdyby se KPI nastavily smysluplně, a ne tak že si lze vybrat jednu hodnotu.
Za vysypání vápna u Marianek (rušení PJ) už odměny nejsou, ale přeci nebudou odměny za cestující nebo náklad.
ale vzdyt to je prece normalni, ne?
v letecke doprave jsou lety z/na vytizena letiste taky vyvatovane….
Pokud je ten čas navíc vata pro omezení zpoždění, dá se to pochopit.
Pokud bude jízdní řád i tak našponovaný a těžko vyjezditelný, tak to dobrá zpráva není.
Naprostý souhlas, JŘ je třeba stavět tak, aby jej bylo možné dodržovat a to i s ohledem na plánované stavby/ výluky, i když to znamená delší jízdní doby. Letošní rok byl fakt extrém a přestupy bylo nutné plánovat na cca hodinu a někdy ani to nebylo dost.
Pokud to bude mít pozitivní vliv na stabilitu, tak proč ne… Ty 3 minuty…
Nejen na stabilitu, ale i na počet vlaků.
Hlavne to bude mit pozitivni vliv na KPI manazeru, zejo 🙂
a to je spatne?
Pěkný den, neplánuje se oprava v úseku Velim – Kolín? Pak by časová rezerva dával smysl…
smarja, ale to te ted prece delalo
Ta byla v srpnu.
Ještě neuschla barva na zábradlí…
velim az kolin opravil nove kolej.hotovo.mel stroj nejlepsi 2 koleje opravil 3 tydyny v srpnu.
Tu poslední větu jsem tak úplně nepobral
Nejspíš už by to chtělo 4 koleje. Kde ale vzít pozemky a nekrást….
Jsou volné, vždyť cele Poříčany -Pecky si spodek na 4 koleje udělali stavbaři… ale protoze vize do budoucna 0 bodu, tak se jezdilo jednokolejne, Pecky jsou na 3 koleje nebezpečné problému a 4 s drobným prekousnutim. Vize o VRT neresme, tu jsme projektoval před 30 lety a furt jen projektujeme. ( a ze by se to pro VRT hodilo, raději ani neresme)
To by se i při výlukách některé koleje dalo docela rozumně existovat.
Neslo by relaci ko- pha resit dukladnou a rychlou koridozaci trate ko- nbk- lysa – pha? Jsem si vedom ze i tam jezdi vlaky , cargo me nepochvali , ale porad jsou to dvě koleje navic. Dalkova doprava na teto trati neni tak zahustena ( z meho pohledu) jako na 011
Ne,tam bude vždycky jízdní doba minimálně o půlhodinu delší, což při dvouhodinové cestě je příliš.
Boj proti zpoždění a za odměny…..?
Myslím, že jste uhodil hřebíček na hlavičku. Jakmile jsou manažeři zainteresovaní na nějakém konkrétním parametru, snaží se jej splnit cestou nejmenšího odporu. Takže bych se nedivil, kdyby prodloužení jízdních dob dle jízdních řádů bylo od příštího JŘ tak nějak standardem, aby ta zpoždění tolik nenabíhala a manažeři shrábli svoje odměny.
škoda že neumíme využít potenciál Pendolin.
Umíme. Od Pendolín se ani v Čr toho moc neočekávalo. To klíčové, mělo být na zahraničních výkonech.
Tak liberalizací ho naopak zcela degradujeme.
Není z něj takový nadvlak, jako když byly béčka nebo 680.
Nojo, protože je posíláme do ostravy, místo do Brna a Budějovic, kde jsou úseky kde by naklápění skutečně k něčemu bylo.
Jenže většina dojíždějících vyšších manažerů z ČD a SŽ jsou tradičně z Olomoucka a Ostravska.
Ty tři minuty člověk nepozná…hold tu nejsme ve Švýcarsku nebo v Japonsku….spíš bych řekl, že vlaků směr Brno a Ostrava jezdí až moc….pokud by existoval odstup v řádu 10 min, tak možná by zpoždění nebyla….
V Japonsku jezdí na minutu přesně Šinkanseny, protože mají vlastní zcela nezávislou infrastrukturu, jako metro. Nějaké lokálky tam zpoždění také mívají, byť v jednotkách minut.
Šinkanseny přijíždějí na stejné nástupiště jako městskě osobáky. V čechách to nejde , jsme bohatí a máme velkou zem tak se bude stavět na poli .
Ano jezdí.Protože v případě zpoždění jde strojvůdce okamžitě spáchat harakiri 😀
To by u nás neměl kdo jezdit:-)
Na peroně, nebo na to mají nějakou smrtibudku?
Byl jsi tam ? Dokážete si představit , ze z Tokia je v hlavním směru jízdní rad Shikansen následovně : 17.00, 04, 10, 14, 20, 24, 30, 34, 40, 44, 50, 54…. Obdobně, jak v Prague saliny. Když jsme chtěli jízdenku na typ 700 (kachna) tak stačilo na kase ukázat obrázek a hned nám zaškrtnuto, který spoj to bude . Mistenky nebyly potřeba… Jezdili jsme tam skoro týden, kdyby měl někdo dotazy. Cenovka jednorázové do Yokohamy byla v přepočtu asi 200 Kč. Big .Mac stal asi 550 Kč ( ale špičková restaurace stala stejně jako v Praze, levněji jak v… Číst vice »
Nojo , mozna měli rozumbradove ze sždc , nebo jak tomu ted říkají , poprosit odborníky z Japonska a ne z francie. Japonci by v ramci spoluprace zažili kulturni šok , se svědomitosti jim vlastní by p=edali všechny vědomosti o ktere by byli požádány a naši odborníci by po pěti letech studii oznamili źe to takhle u nás dělat nelze . Novostavba se staví bez komplikací než bastl na jiź stávající koleje.
Zažil jsem na lokálce v Japonsku 20 minut. Byla to smůla a nebo pravidlo? Nevím
Běžná věc . Byl jsem po 98 v Naganu. Místní lokální tratě jsou bezpečné , ČISTÉ , to musim zdůraznit , ten rozdil mezi tim co tu predvádí žluťák , arriva nebo čd je neporovnatelný , ale jak napadl sníh byl problém . Jako všude – myslim . Jsou veci , ktere neovlivnite. Ale jak jsem se dostal na linky rychlovlaku tak vse bylo jak ve sterilnim presnem svete bez omylů. Na opozdilce se neceka , pruvodci se rozhledne udela par prostocviku a jedem . Na 10 sekund presne.
Až moc vlaků na Ostravu? Jel jste někdy pátečním či nedělním Ostravanem, kdy stojíte celou cestu na chodbě a lidí je tolik, že se ani průvodčí neprocpe uličkou? A hlavně nikdo neříkejte, že by to řešily povinné místenky. Zaprvé by hromada lidí neměla čím odjet a zůstala na peronu a hlavně jsem třeba já několikrát koupil místenku a nikdy (!!!) jsem ji nevyužil, protože jsem musel pro velké zpoždění jet jiným vlakem. Tak to jen k tomu, že je vlaků moc (i když dopravně jich je možná moc, s ohledem na nutnost odvést lidi, jich není dost a je málo… Číst vice »
Pokud si kupujete lístek s mistenkou dopředu (například v úterý na pátek) a těchto lidí je většina, tam může dopravce přidat vagóny, pokud je má volné a má personál. Pokud cestující kupují jízdenky na pokladně před odjezdem, tak se dá vlak posílit na základě delší časové řady. Tady si musím trochu rýpnout do ČD, jejichž data jsou dlouhodobě zvláštní, což na rozdíl od ostatních dopravců, jež mají vcelku přesná data o počtu cestující je výrazně limituje. Takovým příkladem byla soutěž na v Jižních Čechách, kde Jikord dle dát ČD vypsal soutěž, když se zjistilo v provozu, že některé trasy vyžadují… Číst vice »
Pokud by vyhrály ČD, mohly by posily fakturovat zvlášť.
Tak je asi čas na patrové vozy ala IC2000 a rovný 30 min. takt, vyžírače kapacity s krátkými soupravami včetně čd pendolin a leo flirtů vyhodit na jiné linky, kde kapacitně stačí.
Trochu by to vyresily vagony navic. Proc musi byt vždy 8 vagonu? Masina preci 4 navic utahne
Jazyk český: hold x holt….
Ano , ale některým se povede, že tuto informaci pochopi a příště píší dobře d/t a jiní se cítí být nad věci a dávají vám minus .
😁👍
Holt chtěl vzdát Švýcarsku hold 😀
HolT!
Stále narážíme na situaci, kdy máme nedostatečný počet kolejí. Pokud by byl úsek Praha – Kolín čtyřkolejný, tak dálkové vlaky pro osobní přepravu nebrzdí regionální a příměstské vlaky, zastavující na každé zastávce. Navíc neustálé přidávání příměstských vlaků odebírá kapacitu koridoru pro nákladní vlaky.
Opravdu převratná analýza situace. Už roky si lámu hlavu v čem je problém. Díky že jste to vysvětlil : – D
Ano, noerf napsal hodně jednoduchou poučku.
Blbý je, že tuto dlouhé roky známou věc ještě nepochopili ve SprŽel..
Nebojte se. Vzhledem k personální situaci se může stát, že to dopadne jako u autobusů. Vlak nejede z důvodu personálního výpadku a situace se tak bude řešit sama od sebe.
Mohli udělat možnost křižování vlaků v každé zastávce, zvýšila by se tim možnost kde může rychlik nebo náklad předjet „osobák“.
Aneb jak jet z Peček do Prahy 3x pomaleji.
To bude ono, co zachrání trať Praha- Kolín. 🙂
A co by to mělo za výhodu proti čtyřkolejce? Couráky by jely ještě pomaleji
Hlavně mají být příští rok rozkopaný Pečky, což pár minut zdržení přinese. Plus nemožnost předjíždění couráků tamtéž.
Takže mít vatu v jízdním řádu je naprosto v pořádku a stejně to nebude stačit. Letošní provoz měl vatu ještě větší a stejně to byla truchlohra.
Žádné Pečky příští rok rozkopané být nemají.
Oni to nakonec odložili?
Jojo, na 2025-2027.
R18 jezdí do Luhačovic/Veselí nad Moravou/Zlína. Do Brna jezdí R19.