Den poruch trakčního vedení. Zastavily vlaky na pravobřežce a na koridoru, hasiči musí evakuovat 80 lidí
Stanice Kostomlaty nad Labem. Foto: Správa železnic
Podle Správy železnic strhl vedení nákladní vlak.
Podle Správy železnic strhl vedení nákladní vlak.
Až nebudou strojvedoucí jen řidiči a budou respektovat pravidla, tak to bude fungovat. Je k zamyšlení, že dříve zodpovědnost strojvedoucích byla jinde a takovým situacím docházelo minimálně.
To bude tím že dřív jezdila pára
Ta se stahovačkou neměla problém a troleje rozhodně netrhala.
A to případné nerespektování je důsledkem jejich zavádění namísto řešení elektrických výluk jinak.
Teda ale na jihu Čech se ČD taky moc nedaří, Můj vlak stále o mimořádnosti mlčí, informovanost ve vlacích nulová… jen tak dál
Měl byste se obrátit na Sosad.
Ti se ohánějí tím, že ČD je při mimořádnostech nejlepší.
Zrovna ČD mimořádnosti řeší opravdu velice dobře. Co ale selhává, je informovanost ze strany SŽ.
Ale „ČD pro vás“ je aplikace ČD a ne SŽ. Vlaky na Brno aplikace včera ještě půl hodiny po pravidelném odjezdu ukazovala jako O.K. a lidi vysazení z autobusu stáli bezradně na prázdném nádraží. Šlo přitom o vlak ve 14.30 z Veselí, v tu dobu už problém trval několik hodin a byl čas reagovat.
Tragická je informovanost na nádražích, tam informace podává SŽ, přes rozhlas, odjezdové tabule. CDP vůbec neinformuje do stanic co se stalo, jestli bude vlak nebo autobus, prostě nic. Lidi stojí v podchodu nebo ve vestibulu, na odjezdových tabulích není nic. A před nádražím sem tam odjíždí autobus a nikdo z místních SŽ zaměstnanců jim nic neřekne a autobusy jim odjíždí.
Na silniční nadjezdy místo přejezdů v Olomouci, či Zlíně, silnici pro kamiony skrz Studénku, výmalbu podchodů, kilometry modrého zábradlí, podchody na každou lokálku peníze jsou, ale na totální rekonstrukci trolejového vedení už ne.
Měl jsem tu „cest“ s RegioJetem do UL.2h čekání před NB bez slůvka vysvětlení:-(
Kromě elektrifikace, co je tam od Hrabala jinak?
Razítka už (snad) nejsou zčásti v němčině, honorace nejezdí k vlaku fiakrem a paní přednostová už nekrmí husy šiškama, protože bydlí jinde a husy by jí tam netrpěli.
Uz tam nejezdi para…😁
Doufám, že ti evakuováni chtěli vidět po hasičích nejakou průkazku, aby je náhodou neevakuoval nějaký falešný hasič. Třeba i stripter v hasičském. By jim určitě chtěl ukrást přepravované kolo!
???
Někdo má, někdo nemá. A David nemá…
Proč dopravce alibisticky drží cestující jako ve vězení a nepovolí výstup na vlastní nebezpečí?
Asi z alibistického důvodu, aby je pak někdo nechtěl žalovat, když si přivodí úraz, zvlášť když se tak stane v prostoru veřejnosti nepřístupném.
Pokud cestující vyhodnotí například riziko požáru, tak se dokonce musí evakuovat sám před příjezdem hasičů. Nebo si myslíte, že v tý hořící kredenci na Semmeringu někdo čekal až ho přijedou zachránit?
Ale to se bavíme o krizové situaci, ne o běžném uváznutí na trati.
To je trochu něco jiného
No není, cestující může při MÚ vyhodnotit hrozbu požáru v podstatě kdykoliv, stačí si nastudovat příslušné předpisy o PO.
Jenže to se stále bavíme o spontální evakuaci, tam jasně tam si někdo může klidně pomyslet, že hoří, byť vlak zastaví jen před stůj, a nouzově si otevře dveře a vyskočí. Ale u organizované evakuace,
musí zajistit bezpečnost, tudíž dráhy nemůžou říct, můžete si vyskočit a na vlastní odpovědnost se pohybovat v kolejích. Oni řeknou, proběhne evakuace za asistence hasičů, ale samozřejmě už neovlivní, jestli někdo samovolně neotevře nouzově dveře a nevyskočí.
Hasiči jsou na místě do 15 minut od ohlášení, to zas tak hrozná doba není.
To je pozoruhodne, ja tri tydny zpatky zustal viset kousek u Janovic, doslova 50 metru od prejezdu. Stalo se tam hodku a pul, nez pro nas prijela masina z Klatov nas odtahnout (zpatky do Klatov)…
Beda, kdyby nekdo chtel vyskocit a tech par metru k prejezdu na obsazene jednokolejce dojit pesky…
A volal někdo hasiče?
Co nam tehdy podrobne sdeloval pruvodci (vsechna cest), tak nad tim s dispecinkem bratru hodku dumali, jak to udelat. Za tu hodinku se lidi dozvedeli x „aktualne platnych“ variant. Hasici a autobus, nebo odtah zpatky do Janovic (a pockat na posledni osobak, kterej by mel spravne koncit v Nyrsku), nebo odtah az do Klatov (a tam prebehnout do tehoz osobaku, ale clovek by aspon nemrznul venku), mezitim se to strojvedouci jeste s nekym marne snazili ozivit… Fajn, ten odtah by byl stejne potreba, ale to uz nemusel byt uplne muj problem, to uz jsem davno mohl byt doma autem, protoze… Číst vice »
Pravobřežka se stává náhradou za trať podle Berounky, aspoň v počtu MU. Už teď se slušně rozpadá a lepí se jen ať se dá jezdit.
Tak ještě nějaký nový zádrhel pro Výtoňský most a kvóta pro tento týden jsou splněna
Odkdy je v Kostomlatech stahovačka?
Nebo ještě jinak – jak to že tam pořád ještě je…?!
Tahle byla prenosna a navic vylukova. Na strane kde ke strzeni doslo byla navic pouzita navest „Kolej vpravo bez trakcniho vedeni“ namisto „Stahni sberac“. Tedy alespon kdyz jsem jel chvili pred mimoradnosti okolo…
Ony ty kamery na sběračích mají co do sebe. Ať žije perspektivní 3 kV a “modernizovaná” Pravobřežka. Důležité je, že se v roce 2027 bude jezdit elektricky do Bavorska do Bayerisch Eisenstein s pipivláčky.
Hlásím, že u nás v čekárně zmizely klaprámy. Alespoň část KPI je v suchu.
Vizitka Svobody. Předpokládám, že se zase směje jak debil.
Ano, RJ nejlepší dopravce, ale že vlak nejede, nikde nenapíše.
Takže vlak ČD Cargo strhne v Kostomlatech vedení protože nerespektuje návěstí a může za to Svoboda.
Ta privatizaci OKD může Fiala.
Že Rusko zaútočilo na Ukrajinu je jistě také vína Ukrajiny.
Co tam máme dál?
Za to, že se na stanici v Kostomlatech od elektrizace nesáhlo (kromě fasády nádražní budovy a pamětní desky), za to správce infrastruktury může
Nelzete. Sáhlo. A několikrát.
Perličkou je, že už v roce 2009 (!) byly prodlouženy jízdní doby R mezi Nymburkem a Lysou (vč. R směr Praha, které tudy tehdy ještě jezdily) s argumentací (kterou jsem tehdy četl v jiné diskusi, psáno odborným pracovníkem Ropidu), že se budou přestavovat – mj. peronizovat – Kostomlaty. 🙂
A proč by měl stahovat. Byl jste někdy v zahraničí? Slyšel jsem někdy výraz neutrální pole? Takže mi chcete říct, že sz si práci ulehčuje tím, že není schopno udělat neutrální pole?
Byl a vím moc dobře jak to funguje. Takže tady nepište nesmysly. Tady ty výplody fantazie a srovnávání SS soustavy s úplně jinými systémy v zahraničí je fakt k smíchu.
Jen tak mimochodem je velmi zajímavé, že se i tady v Česku od úsekových deličů ustupuje a vracíme se k používání neutrálního pole původním způsobem… Viz Rohatec, Břeclav…
Vy si evidentně pletete pojmy. Výluky, stahovačky, úsekové děliče, neutrální pole…
Kognitivní porucha? Fíra nestáhne smeták a může za to Svoboda?
Za to, že strojvedoucí nestáhl smeták na stahovačce v Bezpráví, při výlukách, taky mohla podle některých SŽ.
A jelikož v Kostomlatech normální stahovačka není, tak tam musí být výluka
Ano, může za to sž.
Za to, že tehdy Spžel zastavila všechno kolem Bezpráví, může SŽ. Některým infrastrukturníkům při projetí výluky/vypínačy prostě daný vlak uvázne, jiní infrastrukturníci pro jistotu shazují troleje a generují zpoždění.
Za to, že strojvedoucí si vsugerovali, že za uváznutí je trest smrti, proto stahují pozdě/ na poslední chvíli, SŽ nemůže.
A proč by měl? Co neutrální pole…
Neutrální pole mají význam u opravdu dlouhodobých výluky, ne u jednodenních výluk na x hodin. Tam jeho instalace zabere zbytečně moc času.
Ano, ušetřili jsme 100kc, ale stálo nás to jinde 200kc. Jsme v ČR R.
Jenže nejde o peníze, ale o čas. Víte jak dlouho zabere nainstalovat děliče pro neutrální pole?
Kvůli x hodinové výluce to je opravdu blbost,
Tak z toho je výluka na další den…a to se vyplatí. Sž ušetřilo.
Ano, to se holt občas stává, ale víte kolik je do roka výluk? A rozhodně to není tak, že by každou druhou byly stržené dráty, kvůli projetí. Protože ve finále se může stát, že opravdu počítat s tím, že to občas někde někdo potrhá je lepší, levnější, než každou výluku, zabezpečovat neutrálním polem. Vemte si, že máte 8 hodinovou výluku, ta se za 12 hodinovou směnu v pohodě obslouží, ale kdybyste měl ještě dělat neutrální pole, tak z toho máte minimálně 10 hodinovou výluku, což už bude dražší samo o sobě, plus lidi, strojvedoucí smí jezdit max 13 hodin, takže… Číst vice »
Hlavní je si nastavit priority 🙂
Parkovací dům v Budějovicích nebo oprava budovy v Bečově 🙄
Ale na Hradeckých rychlících jezdí ještě 162, které přes Poříčany nemůžou(nemají ETCS).
Na připřeži R925 jede Eso.
927 z Prahy odřeknut. Pry začínat bude v Kolíně.
Na R 925 jede navíc z Prahy lokomotiva 362. Předpokládám, že v Nymburce zapřáhne zpět vlak R 930 a stáhne ho do Prahy přes úsek s ETCS.
Tady je namístě ocenit ČD za pružnost. Furt se tu kritizuje, ale tohle zrovna povedlo.
A zrovna tento víkend by se mělo postupně přecházet z 162 na 362.
Myslíte až bude počínaje 31. únorem probíhat přechod na střídavinu?
A opatření Regiojet v článku uvedeny opět nejsou. A jo, on se vlastně regiojet hodinu po spadnutí troleje ani nenamáhá jakkoliv cestující informovat. Ostatně jako vždy.
Ale mají tan NAD.
Mají, ale ČD
Natáhli si troleje, ale jezdily jim tam vlaky…