regio-vlak

Den poruch trakčního vedení. Zastavily vlaky na pravobřežce a na koridoru, hasiči musí evakuovat 80 lidí

Stanice Kostomlaty nad Labem. Foto: Správa železnicStanice Kostomlaty nad Labem. Foto: Správa železnic

Podle Správy železnic strhl vedení nákladní vlak.

Odebírat
Upozornit na
guest
67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Novak

Až nebudou strojvedoucí jen řidiči a budou respektovat pravidla, tak to bude fungovat. Je k zamyšlení, že dříve zodpovědnost strojvedoucích byla jinde a takovým situacím docházelo minimálně.

Matěj

To bude tím že dřív jezdila pára

hroch.obojzivelny

Ta se stahovačkou neměla problém a troleje rozhodně netrhala.

Tomáš Záruba

A to případné nerespektování je důsledkem jejich zavádění namísto řešení elektrických výluk jinak.

Nema

Teda ale na jihu Čech se ČD taky moc nedaří, Můj vlak stále o mimořádnosti mlčí, informovanost ve vlacích nulová… jen tak dál

Karl vB.

Měl byste se obrátit na Sosad.
Ti se ohánějí tím, že ČD je při mimořádnostech nejlepší.

Pavel

Zrovna ČD mimořádnosti řeší opravdu velice dobře. Co ale selhává, je informovanost ze strany SŽ.

Pavel Toufar

Ale „ČD pro vás“ je aplikace ČD a ne SŽ. Vlaky na Brno aplikace včera ještě půl hodiny po pravidelném odjezdu ukazovala jako O.K. a lidi vysazení z autobusu stáli bezradně na prázdném nádraží. Šlo přitom o vlak ve 14.30 z Veselí, v tu dobu už problém trval několik hodin a byl čas reagovat.

Pavel

Tragická je informovanost na nádražích, tam informace podává SŽ, přes rozhlas, odjezdové tabule. CDP vůbec neinformuje do stanic co se stalo, jestli bude vlak nebo autobus, prostě nic. Lidi stojí v podchodu nebo ve vestibulu, na odjezdových tabulích není nic. A před nádražím sem tam odjíždí autobus a nikdo z místních SŽ zaměstnanců jim nic neřekne a autobusy jim odjíždí.

Matador Cemp.

Na silniční nadjezdy místo přejezdů v Olomouci, či Zlíně, silnici pro kamiony skrz Studénku, výmalbu podchodů, kilometry modrého zábradlí, podchody na každou lokálku peníze jsou, ale na totální rekonstrukci trolejového vedení už ne.

Zdeněk

Měl jsem tu „cest“ s RegioJetem do UL.2h čekání před NB bez slůvka vysvětlení:-(

VRTjecesta

Kromě elektrifikace, co je tam od Hrabala jinak?

Vavrroch

Razítka už (snad) nejsou zčásti v němčině, honorace nejezdí k vlaku fiakrem a paní přednostová už nekrmí husy šiškama, protože bydlí jinde a husy by jí tam netrpěli.

Johanes

Uz tam nejezdi para…😁

David

Doufám, že ti evakuováni chtěli vidět po hasičích nejakou průkazku, aby je náhodou neevakuoval nějaký falešný hasič. Třeba i stripter v hasičském. By jim určitě chtěl ukrást přepravované kolo!

Tomáš H.

???

none

Někdo má, někdo nemá. A David nemá…

Leinad

Proč dopravce alibisticky drží cestující jako ve vězení a nepovolí výstup na vlastní nebezpečí?

Dominik

Asi z alibistického důvodu, aby je pak někdo nechtěl žalovat, když si přivodí úraz, zvlášť když se tak stane v prostoru veřejnosti nepřístupném.

Návratnost

Pokud cestující vyhodnotí například riziko požáru, tak se dokonce musí evakuovat sám před příjezdem hasičů. Nebo si myslíte, že v tý hořící kredenci na Semmeringu někdo čekal až ho přijedou zachránit?

Dominik

Ale to se bavíme o krizové situaci, ne o běžném uváznutí na trati.

Dominik

To je trochu něco jiného

Návratnost

No není, cestující může při MÚ vyhodnotit hrozbu požáru v podstatě kdykoliv, stačí si nastudovat příslušné předpisy o PO.

Dominik

Jenže to se stále bavíme o spontální evakuaci, tam jasně tam si někdo může klidně pomyslet, že hoří, byť vlak zastaví jen před stůj, a nouzově si otevře dveře a vyskočí. Ale u organizované evakuace,
musí zajistit bezpečnost, tudíž dráhy nemůžou říct, můžete si vyskočit a na vlastní odpovědnost se pohybovat v kolejích. Oni řeknou, proběhne evakuace za asistence hasičů, ale samozřejmě už neovlivní, jestli někdo samovolně neotevře nouzově dveře a nevyskočí.

Návratnost

Hasiči jsou na místě do 15 minut od ohlášení, to zas tak hrozná doba není.

mimochodem

To je pozoruhodne, ja tri tydny zpatky zustal viset kousek u Janovic, doslova 50 metru od prejezdu. Stalo se tam hodku a pul, nez pro nas prijela masina z Klatov nas odtahnout (zpatky do Klatov)…

Beda, kdyby nekdo chtel vyskocit a tech par metru k prejezdu na obsazene jednokolejce dojit pesky…

Návratnost

A volal někdo hasiče?

mimochodem

Co nam tehdy podrobne sdeloval pruvodci (vsechna cest), tak nad tim s dispecinkem bratru hodku dumali, jak to udelat. Za tu hodinku se lidi dozvedeli x „aktualne platnych“ variant. Hasici a autobus, nebo odtah zpatky do Janovic (a pockat na posledni osobak, kterej by mel spravne koncit v Nyrsku), nebo odtah az do Klatov (a tam prebehnout do tehoz osobaku, ale clovek by aspon nemrznul venku), mezitim se to strojvedouci jeste s nekym marne snazili ozivit… Fajn, ten odtah by byl stejne potreba, ale to uz nemusel byt uplne muj problem, to uz jsem davno mohl byt doma autem, protoze… Číst vice »

Zrzek

Pravobřežka se stává náhradou za trať podle Berounky, aspoň v počtu MU. Už teď se slušně rozpadá a lepí se jen ať se dá jezdit.

Lars

Tak ještě nějaký nový zádrhel pro Výtoňský most a kvóta pro tento týden jsou splněna

Gogo

Odkdy je v Kostomlatech stahovačka?

medical_examiner

Nebo ještě jinak – jak to že tam pořád ještě je…?!

Rypal

Tahle byla prenosna a navic vylukova. Na strane kde ke strzeni doslo byla navic pouzita navest „Kolej vpravo bez trakcniho vedeni“ namisto „Stahni sberac“. Tedy alespon kdyz jsem jel chvili pred mimoradnosti okolo…

Josef Pešek

Ony ty kamery na sběračích mají co do sebe. Ať žije perspektivní 3 kV a “modernizovaná” Pravobřežka. Důležité je, že se v roce 2027 bude jezdit elektricky do Bavorska do Bayerisch Eisenstein s pipivláčky.

Modré zábradlí

Hlásím, že u nás v čekárně zmizely klaprámy. Alespoň část KPI je v suchu.

Aprivall@centrum.cz

Vizitka Svobody. Předpokládám, že se zase směje jak debil.
Ano, RJ nejlepší dopravce, ale že vlak nejede, nikde nenapíše.

Harandrej

Takže vlak ČD Cargo strhne v Kostomlatech vedení protože nerespektuje návěstí a může za to Svoboda.

Ta privatizaci OKD může Fiala.

Že Rusko zaútočilo na Ukrajinu je jistě také vína Ukrajiny.

Co tam máme dál?

Michal²

Za to, že se na stanici v Kostomlatech od elektrizace nesáhlo (kromě fasády nádražní budovy a pamětní desky), za to správce infrastruktury může

Harandrej

Nelzete. Sáhlo. A několikrát.

xyz

Perličkou je, že už v roce 2009 (!) byly prodlouženy jízdní doby R mezi Nymburkem a Lysou (vč. R směr Praha, které tudy tehdy ještě jezdily) s argumentací (kterou jsem tehdy četl v jiné diskusi, psáno odborným pracovníkem Ropidu), že se budou přestavovat – mj. peronizovat – Kostomlaty. 🙂

Aprivall@centrum.cz

A proč by měl stahovat. Byl jste někdy v zahraničí? Slyšel jsem někdy výraz neutrální pole? Takže mi chcete říct, že sz si práci ulehčuje tím, že není schopno udělat neutrální pole?

Harandrej

Byl a vím moc dobře jak to funguje. Takže tady nepište nesmysly. Tady ty výplody fantazie a srovnávání SS soustavy s úplně jinými systémy v zahraničí je fakt k smíchu.

Jen tak mimochodem je velmi zajímavé, že se i tady v Česku od úsekových deličů ustupuje a vracíme se k používání neutrálního pole původním způsobem… Viz Rohatec, Břeclav…

Aprivall@centrum.cz

Vy si evidentně pletete pojmy. Výluky, stahovačky, úsekové děliče, neutrální pole…

Spálená tlumivka

Kognitivní porucha? Fíra nestáhne smeták a může za to Svoboda?

Dominik

Za to, že strojvedoucí nestáhl smeták na stahovačce v Bezpráví, při výlukách, taky mohla podle některých SŽ.
A jelikož v Kostomlatech normální stahovačka není, tak tam musí být výluka

Aprivall@centrum.cz

Ano, může za to sž.

Leinad

Za to, že tehdy Spžel zastavila všechno kolem Bezpráví, může SŽ. Některým infrastrukturníkům při projetí výluky/vypínačy prostě daný vlak uvázne, jiní infrastrukturníci pro jistotu shazují troleje a generují zpoždění.

Dominik

Za to, že strojvedoucí si vsugerovali, že za uváznutí je trest smrti, proto stahují pozdě/ na poslední chvíli, SŽ nemůže.

Aprivall@centrum.cz

A proč by měl? Co neutrální pole…

Dominik

Neutrální pole mají význam u opravdu dlouhodobých výluky, ne u jednodenních výluk na x hodin. Tam jeho instalace zabere zbytečně moc času.

Aprivall@centrum.cz

Ano, ušetřili jsme 100kc, ale stálo nás to jinde 200kc. Jsme v ČR R.

Dominik

Jenže nejde o peníze, ale o čas. Víte jak dlouho zabere nainstalovat děliče pro neutrální pole?
Kvůli x hodinové výluce to je opravdu blbost,

Aprivall@centrum.cz

Tak z toho je výluka na další den…a to se vyplatí. Sž ušetřilo.

Dominik

Ano, to se holt občas stává, ale víte kolik je do roka výluk? A rozhodně to není tak, že by každou druhou byly stržené dráty, kvůli projetí. Protože ve finále se může stát, že opravdu počítat s tím, že to občas někde někdo potrhá je lepší, levnější, než každou výluku, zabezpečovat neutrálním polem. Vemte si, že máte 8 hodinovou výluku, ta se za 12 hodinovou směnu v pohodě obslouží, ale kdybyste měl ještě dělat neutrální pole, tak z toho máte minimálně 10 hodinovou výluku, což už bude dražší samo o sobě, plus lidi, strojvedoucí smí jezdit max 13 hodin, takže… Číst vice »

Sáček

Hlavní je si nastavit priority 🙂

Miroslav

Parkovací dům v Budějovicích nebo oprava budovy v Bečově 🙄

Apollo 17

Ale na Hradeckých rychlících jezdí ještě 162, které přes Poříčany nemůžou(nemají ETCS).

Tukan

Na připřeži R925 jede Eso.

Vid

927 z Prahy odřeknut. Pry začínat bude v Kolíně.

Jarda

Na R 925 jede navíc z Prahy lokomotiva 362. Předpokládám, že v Nymburce zapřáhne zpět vlak R 930 a stáhne ho do Prahy přes úsek s ETCS.

Radek

Tady je namístě ocenit ČD za pružnost. Furt se tu kritizuje, ale tohle zrovna povedlo.

Ruzian1

A zrovna tento víkend by se mělo postupně přecházet z 162 na 362.

medical_examiner

Myslíte až bude počínaje 31. únorem probíhat přechod na střídavinu?

Jarda

A opatření Regiojet v článku uvedeny opět nejsou. A jo, on se vlastně regiojet hodinu po spadnutí troleje ani nenamáhá jakkoliv cestující informovat. Ostatně jako vždy.

Apollo 17

Ale mají tan NAD.

Michal²

Mají, ale ČD

Jan

Natáhli si troleje, ale jezdily jim tam vlaky…