Vlaky mezi Libercem a Turnovem nejezdily, v Rychnově vykolejila jednotka Arrivy

Vykolejení jednotky 845 společnosti Arriva vlaky v Rychnově u Jablonce nad Nisou. Foto: Drážní inspekceVykolejení jednotky 845 společnosti Arriva vlaky v Rychnově u Jablonce nad Nisou. Foto: Drážní inspekce

Událost se obešla bez zranění.

Odebírat
Upozornit na
guest
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nádražák

Přátelé prasklá obruč.

Martin P.

Nevšimli jste si na to dvojkolí jiného problému? Zdá se mi to nebo vidím chybně?

Johanes

Vypada to ze si nakolek nerozumel se srdcovkou

Trumway

https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/06/Obrazek-WhatsApp-2024-06-15-v-18.09.33_288f578b-scaled.jpg

CO TO JE? To Asi nebylo způsobeno vlivem vykolejení,. Nebo snad ano? To vypadá jako by se na tom chtěl někdo oběsit a utrhl se mu provaz.

https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/06/Obrazek-WhatsApp-2024-06-15-v-18.09.32_4ea0ea26-scaled.jpg

A to vpravo nahoře co leží přes kolejnici je co?

Trumway

Ale jo, už to vidím. Jsou to nějaké kabely pravděpodobně sloužící k ukostření. Jejich oko je na podvozku. Varianta 1 díky tomu jak se podvozek rozhodil a došlo k jeho přílišnému natočení oproti rámu kabely délkou nestačily a přetrhly se. Varianta 2 že s byly překržené už před vykolejením.

Distribuce

Ano, oběšenec leží ve škarpě.
Chtěl to mít najisto, tak se oběsil a zároveň si lehl na koleje.
A to lano na kterém se oběsil vykolejilo vlak.
Už ho někdo prosím prašťte!

Jiří Kocurek

a) přetržený kabel, druhý konec obvykle uteče jinam, když se s ním hýbá
b) asi nějaké měřidlo, vodováha, šuplera na rozchod kolejí …

Distribuce

Vodováhu používají zedníci.
Šupléru strojaři.
Na dráze máme rozchodku.

Jiří Kocurek

Je rozchodka vybavena libelou pro pro měření převýšení koleje v oblouku? No tak 🙂

Kryštof

Druhy dotaz: šablona na měření stavu kolejnic a jazyků – např. úhel bočního sklonu hlavy kolejnice se tim posuzuje + to umi dalsi věci… nekde na netu si najďete navod a popis PŠR 3…

Y.K.

Co by to bylo? Jsou to přetržené propojky. Přetrhly se tím, že se podvozek dostal do nepřirozené polohy mimo běžné provozní tolerance, což je jednak logicky pochopitelné, když částečně není na kolejích a i vidět na zdeformování měchu sekundárního vypružení až do tvaru balónu.

Trumway

JJ, však jsem to pod ten příspěvšk i psal. Jen to chtělo lépe se podívat.

Není možné

Tyto šroty mají být v hutích

Distribuce

Tak to by musely být třeba 810, 854, 150, 163, 363 a další též.

Jiří Kocurek

363 i 163 jsou vpohodě, zato 842 a 843 … jsou věkově stejné a 814 je jen reko 810, takže… přidáme je do pytle?

Distribuce

Uvedl jsem jen řady starší nebo ze stejného období jako byly vyrobeny 845.
Škoda, že je nemají i ČD, byl by na ně náhled řady lidí zcela jiný.
I když možná ne, žluté lehátko je totiž také šrot, ale to stejné v jiné barvě je solidní vůz v podání některých.

Jiří Kocurek

Nejlíp to bylo vidět na RS1, kdy se někteří vztekali nad tím, jaktože ČD mají tyhle staré vyřazené šroty taky, kdo jim to vnutil. Evidentní odborníci, kteří neutšili, že ČD pořizovaly 840 a 841 jako nové…

… jako když zamává metlou na slepice.

Trumway

Nemilé. Co se týká možnosti vykolejení již nějakou dobu si pokládám otázku jestli takovou situaci nemohou způsobit kameny natahané ze stavby probíhající v blízkosti železničního přejezdu které by byly natahány na kolech silničních vozidel na tento železniční přejezd do žlábků.kolejnic. Říkám si, že když v zimě vadí led mohly by vadit i kameny.

Distribuce

Přemýšlím, kde jsou na této trati žlábkové kolejnice.
Přemýšlím, jak mi vadí v zimě led na kolejích.
Přemýšlím, jak to silniční vozidlo koly dá na kolejnici, aby nespadl, tak velký kámen, aby vykolejil vlak.

Chlape, tys někde sehnal nějakej dobrej matroš, koukej se s námi podělit!

Trumway

Aha. A proto musejí dělníci v zimním období pracně sníh pod kterým je led odstraňovat. Tak to oni se asi nudí, nemají co dělat a proto vyfasují MUVku a pošlou je dělat zbytečnou práci.

Distribuce

Na kolejích odstraňují sníh, ne led.

Jiří Kocurek

O konce:
Led vadí leda tak na trolejí
Kameny na přejezdu devidentně ne, když dojel až k výhybce

Distribuce

Trolej v Rychnově (už žádná) není.
Přejezd pro silniční vozidla ve stanici ani těsně před ní není.

Jiří Kocurek

Však jo, vždyť je to vidět na fotkách, že tam trolej není. Ikdyby byla, tak motoráku je to jedno. Prostě irelventní argument, na kterém Trumway něco stavěl.

Led vadí ještě ve výhybkách, nepustí je k dorazu, abych nezapomněl.

Distribuce

To je většinou utemovaný sníh, s ledem na stoličkách si většinově namontovaný (inovovaný dle výrobce) přestavník Siemens – Halske z roku 1906 poradí.

Trumway

Nic jsem na tom nestavěl. Jen tohle vykolejení pžišlo zrovna v době kdy jinde pozoruji jak vozidla na železniční přejezd tahají štěrk a kameny a tak jsem o tom začal před nějakou dobou přemýšlet. Ale schválně na ten přejezd mrknu pořádně jestli mají kameny kam propadnout a uvolnit nákolku cestu.

Trumway

Tak jsem na ten konkrétní přejezd koukl z blízka. Ono to vypadá jakoby tam byla drážka, ale věc se má tak, že vedle hlavy kolejnice je cosi co tvoří dno toho zdánlivého žlábku. Guma či co? Rozhodně to však při zběžném pohledu nevypadá tak, že by kámen mohl volně propadnout podél hlavy kolejnice dolů k její patě. Proto ty úvahy o zanešení.

DCHDC

Zdá se, že by se to chtělo zaměřit na údržbu vozidel, nejen u žlutého…
Pokud nebyla závada na výhybce.

Ares

Ježiš to je zas nová modla co, jste nevěděl ještě před měsícem, že nějakej vlak vůbec existuje a teď tu budete papouškovat pod každým článkem.

kix

tentokrát ale vykolejila 845…čím to asi bude..i když úspěšnost nasazení desir už se docela zvvýšila..ale díky tomu, že na L31 už jsou odpískané definitivně..

Petr D

Ťuknutý hrod srdcovky, nákolek veden do pravé větve odbočení, na 1. pražci za srdcovkou stopa nákolku po přejetí temena koleje, u 3. pražce v levé větvi na upevnění pravé kolejnice naražený svěrkový šroub.
Chyba v toleranci vzdálenosti mezi hrotem srdcovky a pojížděnou stranou přídržnice či vadné upevnění přídržnice nebo závada na nápravě.
Pokud jsem na fotkách něco nepřehlédl.

Distribuce

Vypadlo to třetí nápravou.

Ruzian1

Ano, se stavem vyhybky to pravdepodobne nema nic spolecneho.

Distribuce

Nemá.

Jiří Kocurek

Podstatné je to „pravděpodobně“. Bez přeměření vaříme z vody.

Distribuce

NEMÁ!

Ruzian1

Varime, ale info mam primo od firy, ze slo zrejme o prasklou obruc na podvozku.

Trumway

Zajímo by mě po které kolieji vlak jel. Pokud by jel po této koleji na které je náznak přejezdu nákolku přes temeno pak k tomu poškození pražce na vedlejší koleji a vnější kolejnici ( na snímku nahoře 6. pražec odshora ) došlo jak?Nebo je to nějaký rozjetý kámen?
Ono ta kolej vypadá nějak omšele a špinavě. Jako by byla zaprášená. Pokud by vlak rozjížděl kameny z kterých by se stával prach ten by pak mohl způsobit takové bílé zašpinění. Takže zatím se tady bavíme o závědě na podvozku a nebo závadě na výhybce. A tohle někoho napadlo?
https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/kameny-zeleznicni-trat-koleje-pachatel-policie-patrani.A230504_135451_liberec-zpravy_jape

Dílna

…a co ta spadlá obruč? Navíc na opačnou stranu, než bych čekal. Důsledek vykolejení? Neříkám že ne, 628 má na kolech jistá specifika, která v ČR nepoužíváme. Tady bude asi zajímavé počkat si na závěry vyšetřování.

Starej

Ja už si říkal že je 5 dní klid. Takže jedem dál , na koni bílém kolem černých skal…

jakub.jan.disman

Arriva vraky opět boduje…

Hon

No jo. Opět kopat. Například na šturc jste už zapomněl? V Praze v hlavním taky? Nebo na RJ? A to nejsem zastánce žádného dopravce. Jenom mlejt držkou.

Martin

To vám teda disman hodně rozčílil, když vytahujete výrazy hodné dlaždiče:)
Nicméně vy udáváte události s pochybením strojvedoucího, v Rychnově to asi bude jiný případ.
Možná ta záměna l za r způsobila jednotka řady 845:) víme, že na kopce není úplně super:) Také se nezastávám žádného dopravce, ale kdyby vypadlo Desiro, které tam má jezdit, to by mne mrzelo.
Uvidíme, co naměří Di na kolech a výměně.
Chce to klídek:)

KarelzNádraží

Tak nechci se zastávat, ale Arriva tím čím tu jezdí na tu smeč nadhazuje.

Trumway

Tak se nezastávejte. Že je něco staré neznamená, že to musí vykolejovat. Opačně pokud je něco staré nebo opotřebované může to způsobovat vykolejení. To ví každý železniční modelář.

Ledňáček

Arriva je zlo a ty jsi jejich advokát. Jde ti to celkem dobře a máš už i 77 jejich zaměstnanců na své straně. Boduješ, jen kopej dál za tu tyrkysovou bídu.

Jiří Kocurek

Měl jste zavolat panu Kučerovi, že příčinu už znáte, že tam DI nemusí.

Originální jméno

Běž se z toho nesmyslu vyzpovídat

Distribuce

Nejsi jeden z těch 12 letých šotoušů, co visí s foťáčkem na zábradlích u kolejí a čekají až spadnou a někdo je sešrotuje?
Rozum by tomu odpovídal.

Poutnik

ČD vraky taky umí, viz nedávno v Adršpachu. U obojího jsem zvědav na podrobnější informace od DI

Trumway

Ono už se ví, že příčinou byla chyba na podvozku jednotky?

Regionovan

Tak ještěže se toho nedožil císař Franz Josef, slyšel jsem že za něj na této trati jezdily vlaky rychleji.

Jiří Kocurek

Áno, kdosi tady tvrdil že za Císaře pána se jezdilo 160 km/h a Praha – Ostrava po 4 hodiny.