Vlaky mezi Libercem a Turnovem nejezdily, v Rychnově vykolejila jednotka Arrivy
Vykolejení jednotky 845 společnosti Arriva vlaky v Rychnově u Jablonce nad Nisou. Foto: Drážní inspekce
Událost se obešla bez zranění.
Událost se obešla bez zranění.
Moc to tam neznal… doufám, že už po roce 2027 tahle tragikomedie skončí.
Přátelé prasklá obruč.
Nevšimli jste si na to dvojkolí jiného problému? Zdá se mi to nebo vidím chybně?
Vypada to ze si nakolek nerozumel se srdcovkou
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/06/Obrazek-WhatsApp-2024-06-15-v-18.09.33_288f578b-scaled.jpg
CO TO JE? To Asi nebylo způsobeno vlivem vykolejení,. Nebo snad ano? To vypadá jako by se na tom chtěl někdo oběsit a utrhl se mu provaz.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/06/Obrazek-WhatsApp-2024-06-15-v-18.09.32_4ea0ea26-scaled.jpg
A to vpravo nahoře co leží přes kolejnici je co?
Ale jo, už to vidím. Jsou to nějaké kabely pravděpodobně sloužící k ukostření. Jejich oko je na podvozku. Varianta 1 díky tomu jak se podvozek rozhodil a došlo k jeho přílišnému natočení oproti rámu kabely délkou nestačily a přetrhly se. Varianta 2 že s byly překržené už před vykolejením.
Ano, oběšenec leží ve škarpě.
Chtěl to mít najisto, tak se oběsil a zároveň si lehl na koleje.
A to lano na kterém se oběsil vykolejilo vlak.
Už ho někdo prosím prašťte!
a) přetržený kabel, druhý konec obvykle uteče jinam, když se s ním hýbá
b) asi nějaké měřidlo, vodováha, šuplera na rozchod kolejí …
Vodováhu používají zedníci.
Šupléru strojaři.
Na dráze máme rozchodku.
Je rozchodka vybavena libelou pro pro měření převýšení koleje v oblouku? No tak 🙂
Druhy dotaz: šablona na měření stavu kolejnic a jazyků – např. úhel bočního sklonu hlavy kolejnice se tim posuzuje + to umi dalsi věci… nekde na netu si najďete navod a popis PŠR 3…
Co by to bylo? Jsou to přetržené propojky. Přetrhly se tím, že se podvozek dostal do nepřirozené polohy mimo běžné provozní tolerance, což je jednak logicky pochopitelné, když částečně není na kolejích a i vidět na zdeformování měchu sekundárního vypružení až do tvaru balónu.
JJ, však jsem to pod ten příspěvšk i psal. Jen to chtělo lépe se podívat.
Tyto šroty mají být v hutích
Tak to by musely být třeba 810, 854, 150, 163, 363 a další též.
363 i 163 jsou vpohodě, zato 842 a 843 … jsou věkově stejné a 814 je jen reko 810, takže… přidáme je do pytle?
Uvedl jsem jen řady starší nebo ze stejného období jako byly vyrobeny 845.
Škoda, že je nemají i ČD, byl by na ně náhled řady lidí zcela jiný.
I když možná ne, žluté lehátko je totiž také šrot, ale to stejné v jiné barvě je solidní vůz v podání některých.
Nejlíp to bylo vidět na RS1, kdy se někteří vztekali nad tím, jaktože ČD mají tyhle staré vyřazené šroty taky, kdo jim to vnutil. Evidentní odborníci, kteří neutšili, že ČD pořizovaly 840 a 841 jako nové…
… jako když zamává metlou na slepice.
Nemilé. Co se týká možnosti vykolejení již nějakou dobu si pokládám otázku jestli takovou situaci nemohou způsobit kameny natahané ze stavby probíhající v blízkosti železničního přejezdu které by byly natahány na kolech silničních vozidel na tento železniční přejezd do žlábků.kolejnic. Říkám si, že když v zimě vadí led mohly by vadit i kameny.
Přemýšlím, kde jsou na této trati žlábkové kolejnice.
Přemýšlím, jak mi vadí v zimě led na kolejích.
Přemýšlím, jak to silniční vozidlo koly dá na kolejnici, aby nespadl, tak velký kámen, aby vykolejil vlak.
Chlape, tys někde sehnal nějakej dobrej matroš, koukej se s námi podělit!
Aha. A proto musejí dělníci v zimním období pracně sníh pod kterým je led odstraňovat. Tak to oni se asi nudí, nemají co dělat a proto vyfasují MUVku a pošlou je dělat zbytečnou práci.
Na kolejích odstraňují sníh, ne led.
O konce:
Led vadí leda tak na trolejí
Kameny na přejezdu devidentně ne, když dojel až k výhybce
Trolej v Rychnově (už žádná) není.
Přejezd pro silniční vozidla ve stanici ani těsně před ní není.
Však jo, vždyť je to vidět na fotkách, že tam trolej není. Ikdyby byla, tak motoráku je to jedno. Prostě irelventní argument, na kterém Trumway něco stavěl.
Led vadí ještě ve výhybkách, nepustí je k dorazu, abych nezapomněl.
To je většinou utemovaný sníh, s ledem na stoličkách si většinově namontovaný (inovovaný dle výrobce) přestavník Siemens – Halske z roku 1906 poradí.
Nic jsem na tom nestavěl. Jen tohle vykolejení pžišlo zrovna v době kdy jinde pozoruji jak vozidla na železniční přejezd tahají štěrk a kameny a tak jsem o tom začal před nějakou dobou přemýšlet. Ale schválně na ten přejezd mrknu pořádně jestli mají kameny kam propadnout a uvolnit nákolku cestu.
Tak jsem na ten konkrétní přejezd koukl z blízka. Ono to vypadá jakoby tam byla drážka, ale věc se má tak, že vedle hlavy kolejnice je cosi co tvoří dno toho zdánlivého žlábku. Guma či co? Rozhodně to však při zběžném pohledu nevypadá tak, že by kámen mohl volně propadnout podél hlavy kolejnice dolů k její patě. Proto ty úvahy o zanešení.
Zdá se, že by se to chtělo zaměřit na údržbu vozidel, nejen u žlutého…
Pokud nebyla závada na výhybce.
Ježiš to je zas nová modla co, jste nevěděl ještě před měsícem, že nějakej vlak vůbec existuje a teď tu budete papouškovat pod každým článkem.
tentokrát ale vykolejila 845…čím to asi bude..i když úspěšnost nasazení desir už se docela zvvýšila..ale díky tomu, že na L31 už jsou odpískané definitivně..
Áno, kdosi tady tvrdil že za Císaře pána se jezdilo 160 km/h a Praha – Ostrava po 4 hodiny.
Ťuknutý hrod srdcovky, nákolek veden do pravé větve odbočení, na 1. pražci za srdcovkou stopa nákolku po přejetí temena koleje, u 3. pražce v levé větvi na upevnění pravé kolejnice naražený svěrkový šroub.
Chyba v toleranci vzdálenosti mezi hrotem srdcovky a pojížděnou stranou přídržnice či vadné upevnění přídržnice nebo závada na nápravě.
Pokud jsem na fotkách něco nepřehlédl.
Vypadlo to třetí nápravou.
Ano, se stavem vyhybky to pravdepodobne nema nic spolecneho.
Nemá.
Podstatné je to „pravděpodobně“. Bez přeměření vaříme z vody.
NEMÁ!
Varime, ale info mam primo od firy, ze slo zrejme o prasklou obruc na podvozku.
Zajímo by mě po které kolieji vlak jel. Pokud by jel po této koleji na které je náznak přejezdu nákolku přes temeno pak k tomu poškození pražce na vedlejší koleji a vnější kolejnici ( na snímku nahoře 6. pražec odshora ) došlo jak?Nebo je to nějaký rozjetý kámen?
Ono ta kolej vypadá nějak omšele a špinavě. Jako by byla zaprášená. Pokud by vlak rozjížděl kameny z kterých by se stával prach ten by pak mohl způsobit takové bílé zašpinění. Takže zatím se tady bavíme o závědě na podvozku a nebo závadě na výhybce. A tohle někoho napadlo?
https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/kameny-zeleznicni-trat-koleje-pachatel-policie-patrani.A230504_135451_liberec-zpravy_jape
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/06/Obrazek-WhatsApp-2024-06-15-v-18.09.32_4ea0ea26-scaled.jpg
…a co ta spadlá obruč? Navíc na opačnou stranu, než bych čekal. Důsledek vykolejení? Neříkám že ne, 628 má na kolech jistá specifika, která v ČR nepoužíváme. Tady bude asi zajímavé počkat si na závěry vyšetřování.
Ja už si říkal že je 5 dní klid. Takže jedem dál , na koni bílém kolem černých skal…
Arriva vraky opět boduje…
No jo. Opět kopat. Například na šturc jste už zapomněl? V Praze v hlavním taky? Nebo na RJ? A to nejsem zastánce žádného dopravce. Jenom mlejt držkou.
To vám teda disman hodně rozčílil, když vytahujete výrazy hodné dlaždiče:)
Nicméně vy udáváte události s pochybením strojvedoucího, v Rychnově to asi bude jiný případ.
Možná ta záměna l za r způsobila jednotka řady 845:) víme, že na kopce není úplně super:) Také se nezastávám žádného dopravce, ale kdyby vypadlo Desiro, které tam má jezdit, to by mne mrzelo.
Uvidíme, co naměří Di na kolech a výměně.
Chce to klídek:)
Tak se nezastávejte. Že je něco staré neznamená, že to musí vykolejovat. Opačně pokud je něco staré nebo opotřebované může to způsobovat vykolejení. To ví každý železniční modelář.
Arriva je zlo a ty jsi jejich advokát. Jde ti to celkem dobře a máš už i 77 jejich zaměstnanců na své straně. Boduješ, jen kopej dál za tu tyrkysovou bídu.
Měl jste zavolat panu Kučerovi, že příčinu už znáte, že tam DI nemusí.
Běž se z toho nesmyslu vyzpovídat
Nejsi jeden z těch 12 letých šotoušů, co visí s foťáčkem na zábradlích u kolejí a čekají až spadnou a někdo je sešrotuje?
Rozum by tomu odpovídal.
ČD vraky taky umí, viz nedávno v Adršpachu. U obojího jsem zvědav na podrobnější informace od DI
Ono už se ví, že příčinou byla chyba na podvozku jednotky?