Vlaky mezi Libercem a Českou Lípou zrychlí. Novým jízdním řádem i investicí za 1,8 miliardy
Stanice Zákupy má s chystanou revitalizací zcela zmizet a nahradí ji nová zastávka. Foto: Zákupák/Wikimedia Commons
Cestování vlaky mezi Libercem a Českou Lípou bude rychlejší než dosud. Už v prosinci dojde ke zrychlení úpravou jízdních řádů,
Bez elektrifikace zůstane trati status lokálního významu, škoda, promarněná šance i na rozvoj oblasti.
Odkud natáhnete dráty na trať mezi Libercem a Českou Lípou? Chtělo by to, ale není vůle nahoře
Asi obecně by se mělo spíš začít od Děčína do České Lípy. Ústecký kraj dokonce v jejich dopravní studii požaduje/uvažuje s dvojkolejkou mezi Děčínem (asi východ) a Benešovem nad Ploučnicí.
Elektrizace Liberec – Česká lípa mi připadá smysluplná až po přivedení elektrizace uvažované rychlé trati od Turnova (Prahy). Jinak to není o vůli, ale o množství vlaků.
Tak to bude jako na trati Liberec – Hrádek. Nejdříve ČD a výluky, tím vyženeme cestující z vlaků a pak to vysoutěží soukromník a bude se kraj chvástat jak došlo k nárůstu cestujících, ikdyž za to bude zejména moci zvýšení rychlosti.
Tak já si třeba pamatuji, že v GVD kolem r. 2000 byly cestovní doby do Hrádku s os i 35 minut (přitom se v předchozí letech jezdilo 30 minut). Vlaky tahala řada 831, co se kolikrát nemohla rozjet ze zast. Andělská Hora ve směru na Machnín. Když začal kolem r. 2004 jezdit soukromník s těmi srandovními dederonskými motoráčky, stáhnul jízdní dobu os vlaků pod 20 minut (se zastávkami na znamení). A to bylo ještě před rekonstrukcí svršku, po níž se místy osadily rychlostníky na 100 km/h. Čili z mé zkušenosti jednoznačně dělaly ČD vše pro vyhnání cestujících a kulturu cestování… Číst vice »
Je to schválené centrální komisí MD? To je zásadní. Aby někoho nestačilo napadnout, že to prosincové zrychlení stačí.
Jasně, joudové, třeba kvůli pár minutám nezastavujte s osobáky raději nikde, ještě by vám tam vlezli cestující… Tyhle zrychlené osobáky nepochopím, u Olomouce taky takové jezdí, od toho jsou spěšné vlaky.
S podstatou toho názoru je třeba jednoznačně souhlasit, problémem tam ale je dostatečná dynamika vozidel a optimální situování dopraven pro křižování, což právě vyžaduje investice – a než ty budou provedeny, tak úsekové jízdní doby rychlíků mezi Libercem a Českou Lípou pod hodinu (které jsou cílem) sjet asi nelze jinak, než že osobní vlaky něco projedou, aby k příslušnému křižování dojely včas.
Naopak, každá zrušená zastávka, kde není zájem zákazníků je dobře. Když pominu velká města, tak by se dalo asi 15-20% zastávek zrušit, aniž by to zasáhlo významnější počet lidí. Jde pouze o politiku, nikoliv reálnou dopravní obsluhu.
Liberecký kraj si za odvahu zaslouží palec nahoru !
Ten značný výškový rozdíl dělá od Liberce ca. 75 m … to není téměř žádný rozdíl na tak velké vzdálenosti
Od Liberce je to cca 14km a převýšení je cca 135m. Zubačka to opravdu není, ale trať je klikatá jako zmije s úplavicí.
Až 100 km/h! A nevysaje ta rychlost vzduch z vlaku a neudusí se cestující? Já myslel, že je rok 2018.
Z technicko legislativního hlediska je rychlost nad 100km/h o jiných penězích. Je třeba liniový zabezpečovač a ETCS není levnou záležitostí, a nějaké LVZ prý už nelze nově zřizovat tam, kde před tím nebylo.
Navíc tam těch kousků, kde by se dalo jet nad 100km/h není mnoho. Osobně jsem si ale taky myslel, zě třeba to napřímení mezi Zákupy-Božíkovem bude taky přímější. Asi chtějí ušetřit za výkupy pozemků.
Teď by pro tuto trať spíš chtělo udělat tunel (z Rynoltic) pod Jitravským sedlem, a od Bílýho Kostela do Liberce dvoukolejku.
Tak ještě před tím by to chtělo tunel do Turnova, ten je potřeba o něco víc
Ano, to jednoznačně. Tunely (dva: pod Javorníkem a pod Žďárkem) jsou pro zlepšení železniční dopravy na Liberecku nezbytné. Ale i tunel pod Jitravským sedlem by hodně pomohl dopravě z Liberce na západ. Ta klikatící se trať (086) přes Kryštofovo údolí je sice velmi fotogenická, ale na pravidelné dojíždění je moc pomalá a v tom horském terénu se bez razantního ‚vrtání‘ zrychlit téměř nedá.
To je věc názoru: Liberec měl vždycky bližší vztah spíše k Ústecku (asi to vychází z historických souvislostí) – a třeba na železnici, pokud vím, podřízenost Hradci Králové nikdy dobrovolně akceptovat nechtěl …
Ale proti zrychlení dopravy mezi „Zajizeřím“ a „Českou kotlinou“ bych samozřejmě ani já nic neměl.
Tím „Zajizeřím“ myslíte vodní oblast ve správě Povodí Labe, ačkoli se místní, postupně spojené krůpěje vlévají do Odry? Tedy Liberec, Jablonec a okolí?
No já jsem teda naopak pozitivně překvapen. Myslel jsem, že přeložky jsou mimo vybrané koridory sprostým slovem a ani jsem nedoufal, že bude vůle napřímit trať z Mimoně do Zákup. Jinak tahle investice je ukázkou přístupu za „málo“ peněz hodně muziky. Prostě se využije příznivější terén mezi Rynolticemi a Českou Lípou, kde má navíc trať v řadě úseků potenciál na tu Vmax 100. Škoda, že to bez těch drahých TZZ nejde zvednout na 120, ale i tak je to posun k lepšímu. Spojka Jítravským sedlem je samozřejmě zásadní podmínkou časové konkurenceschopnosti spojení Liberec – Česká Lípa, ale i já si… Číst vice »