Vlaky mezi Královéhradeckým krajem a Polskem využilo méně lidí. Kvůli výlukám, vlaky byly plnější
Motorová jednotka SA 134 při zkušební jízdě v Meziměstí. Foto: GWTR
Letos dojde k mírnému navýšení objednávky přeshraničních vlaků.
Bohužel máte pravdu, trať přes Královec je hodně s omezeními možno využit v sezóně, jinak pouze jeden pár za den, navíc s odjezdem v cca 5.30 z Trutnova, takže využitelné jen pro místní, ovšem nebýt polské strany a jejich nedostatků ve vozovém parku, tak nejezdí ani to. Mieroszów funguje vlastně také jen a pouze díky polské poptávce po skalních městech, z ČR opět vzhledem k času nevyužitelné, ačkoliv tu je asi největší potenciál na smysluplné spojení. Do Kudowy jezdí alespoň pravidelně autobus z Náchoda, ten sice jezdí i k tamnímu vlakovému nádraží, avšak bez jakékoliv návaznosti na vlaky do vnitrozemí… Číst vice »
Meziměstí-Mieroszów je v čem tragédie?
V jízdní době, i splašený osel je rychlejší než tahle trať, kterou Poláci nechali skoro rozpadnout, ale zas tam mají v pár městech cyklostezky, tak nám strašně utekli.
Tak to jste se o trať velmi dlouho nezajímal.
Vše takové nesystémové. Kraje určují kam co bude jezdit.
Hodně záleží na jízdních řádech a na celkové nabídce vůbec: na přechodu Meziměstí vyhovuje jízdní řád jen pro Poláky, protože když do Polska jede první vlak z Meziměstí až nedlouho před polednem, těžko jím pojede někdo z ČR na turistický výlet – to tak maximálně v sobotu do Walbrzychu do nějaké Biedronky na nákup a v podvečer po nějakém občerstvení zpět. A ani případní projížděči dolnoslezských tratí velkou frekvenci neudělají.
Byl jste rychlejší.
Nejlepsi je jejich ujizdeni z Mezimesti doslova par minut pred prijezdem vlaku z Broumova, tudiz pro nas kout je ten vlak vlastne uplne zbytecny. Ale Polaci s tim jezdi, to nepochybne.
Já jsem loni našel vhodný autobusový přípoj z Broumova do Meziměstí na ten ranní polský vlak do Adršpachu. Kdyby to mělo navazovat na vlak, mělo by to pak tedy jet do Teplic spojené, nebo jak to vyřešit?
Trochu jsme se nepochopili. Ja mel na mysli spojeni do Polska a nasledne odpoledne zpet.
Rano odjizdi vlak z Mezimesti na Mieroszow v 11:12, naopak z Broumova prijizdi vlak v 11:16.
Odpoledne vlak z Polska prijizdi v 17:46 a vlak do Broumova odjizdi jiz v 17:42.
Bohuzel, ani autobusy tam nijak nenavazuji, tudiz bud hodinu v Mezimesti cekat, nebo jet rovnou az do Polska autem.
Aha, to jsem pochopil špatně. Tohle by asi řešitelné bylo.
Ono je to docela logické. Na polské straně je velké město, na česká turistická atrakce. Proud lidí z Polska do ČR je jasný.
Na druhou stranu, proč by Češi jezdili do Walbrzychu? To není nijak atraktivní město. Turistické atrakce tam jsou – Gory Sowie, Swidnica a tak, ale ty už jsou dál a dosažitelné jen s přestupy, což přece jen odradí.
Spíš bych si položil otázku, jak zatraktivnit spojení přes Královec.
S tou jednosměrností bych si nebyl vůbec jistý, Vratislav je obrovské město, kde jsou památky a další vyžití. Na trase od nás je železniční muzeum v Javořině.
Pokud je spoj financovaný z veřejných peněz, vidím tady docela velkou nevyváženost. Lidi ve výběžku jsou odříznuti téměř ze všech směrů, je hodně co napravovat.
Třeba proto,že od Walbrzychu Gl.se dá udělat v případě ranního spoje pěkná tůra přes 3 zříceniny s koncem v Meziměstí,nebo s přestupem směr Wroclaw do st.Wałbrzych Szczawienko a odtud na Ksiaz,Stary Ksiaz a Cisy.Pohodové výlety na jeden den.Chybí jen ta maličkost v podobě ranního spoje.
Nepochybuju o tom, že to by byly velmi zajímavé výlety. Ale jsou i mezi Čechy tak populární, aby to zaplnilo vlak?
Přes Královec budete mít zanedlouho širokou dálnici proti prakticky nijak nevylepšené jednokolejce. S tím se ostatně zařízl i Žacléř, byť trasa s použitím dálnice bude prakticky totožná, jen bez úvratě…
ne všichni vyráží na výlety v 7 ráno
Určitě. Má-li člověk něco projít a ještě se vrátit domů, tak někdy musí vyrazit i dříve.
tak jistě..běžne vyrážím na výlety odpoledne a že bych něco nestihl se mi moc nezdá, i do toho zmíněného Adršpachu sem to zvládl jako odpolední výlet vlakem a to to mám docela z ruky, ze Železného Brodu s odjezdem ve 12:56, příjezd Adršpach 15:43, prošel jsem se kolem jezírka, pak okruh po zelené kolem dokola, pak po žluté do teplických skal, tam kolečko a pak nastoupil Teplice n.M. – skály ve 20:14 do vlaku a příjezd Železný Brod 22:56. cca 15km prochozeno se 4 letým klukem, takže žádný vysoký turistický tempo. Z toho přes 5 hodin zabrala cesta vlakem tam… Číst vice »
Ano, každý si najde svůj systém. Ve veřejné dopravě bohužel sytém není.
Nebo si zvolit dopravní prostředek jezdící vyšší rychlostí než 20 km/h, což je běžný standard většiny sítě PKP.
Nevím, jaký je standard u PKP, ale tady jste vedle.
A zpátky z Biedronky pěkně jako vánoční stromeček obalený igelitkama…zbytek lidí si radši nákup uloží do kufru auta.