Vlaky mezi Curychem a Mnichovem mají od prosince dohnat autobusy, dopravci rozšíří spojení

Jednotka ETR610. Foto: Gian Vaitl / SBBJednotka ETR610. Foto: Gian Vaitl / SBB

Je to malá dopravní záhada: Curych a Mnichov patří mezi nejbohatší města v Evropě, pravidelně se umisťují v první desítce

Je to malá dopravní záhada: Curych a Mnichov patří mezi nejbohatší města v Evropě, pravidelně se umisťují v první desítce míst s nejvyšší kvalitou života, ale železniční spojení mezi nimi připomíná spíše svoji rychlostí spojení mezi řadou českých měst. Z Curychu se vlakem dostanete rychleji do dvakrát vzdálenější Paříže než do bavorské metropole.

Od prosince by se to mělo změnit. Díky posunu v modernizaci a elektrizaci tratě na bavorské straně by mělo dojít ke zkrácení jízdních dob od prosince na zhruba 4 hodin, o rok později o další půl hodinu na zhruba 3 hodiny a 30 minut. Pro srovnání: autobusy dnes tuto trasu zvládají za 3 hodiny a 43 minut. Ke zrychlení dojde nejen modernizací tratě, ale částečně i jiným trasováním, odpadne například úvrať v Lindau.

Švýcarské spolkové dráhy dnes oznámily, že od prosince dojde ke změně celého konceptu na této trase: ze stávajících tří párů vlaků denně (aktuálně nejezdí kvůli výlukám) jejich počet ztrojnásobí, nasadí na ně naklápěcí soupravy ETR610. Třísystémové jednotky dosud jezdí hlavně na trati ze Švýcarska do Itálie, kde je postupně nahradí jednotky Stadler Giruno.

V prosinci tak skončí doba, kdy velkou část trasy musely vlaky tahat dieselové lokomotivy, které byly pomalejší a navíc došlo ještě ke zpomalení výměnou lokomotiv. Jednotky mají kapacitu 430 míst k sezení, výrazně se tak navýší i kapacita vlaků mezi oběma městy.

Ke zrychlení v příštím roce má dojít po přechodu na zabezpečovač ETCS po celé délce trasy, odpadne tak zastávka na pohraničních stanicích. Železniční dopravci věří, že změnou se stane vlak na této trase konkurenceschopným vůči silniční dopravě.

Tagy Curych ETR610 Mnichov Mnichov - Curych SBB Top
18 komentářů