Vlaky Leo Expressu budou mít ETCS od Alstomu a Telematiky
Vlakové jednotky Stadler Flirt dopravce Leo Express budou mít mobilní část zabezpečovače ETCS od konsorcia Alstom Belgium a ČD-Telematika. Jde
Vlakové jednotky Stadler Flirt dopravce Leo Express budou mít mobilní část zabezpečovače ETCS od konsorcia Alstom Belgium a ČD-Telematika. Jde o vůbec první dokončený tendr na dodávku mobilní části ETCS v tuzemsku. Informaci přinesl čtrnáctideník Českých drah Železničář, společnost Leo Express na dotazy deníku Zdopravy.cz nereagovala.
Dodávka je takzvaně „na klíč“ a pokrývá veškeré činnosti od převzetí souprav, přes zpracování konstrukčního řešení, instalaci, testy až po schvalovací proces. „ČD-Telematika se na dodávce podílí v roli systémové integrátora se svým strategickým partnerem Alstom Belgium, který je v oblasti ETCS považován za světovou jedničku,“ píše Železničář.
Cena nebyla uvedena, před rokem při vypisování tendru činil předpoklad 45 milionů. Na profilu zadavatele dosud písemná zpráva o samotné soutěži chybí. Výstavbu systému ETCS (traťovou i mobilní část) spolufinancuje Evropská unie. Na tuzemských kolejích je ETCS zatím na zhruba 250 kilometrech mezi Kolínem a Břeclaví.
Vozidel vybavených systémem je ale jen pár, velké tendry na osazení svých strojů České dráhy i ČD Cargo zrušily. ETCS na palubě tak mají v tuzemsku jen vectrony, railjety, pendolina a starší stroje ČD 362.166, 151.008, 471.042 a VÚŽ 124.601.
ETCS (European Train Control System) je evropský vlakový zabezpečovací systém, který umožní předávat strojvedoucímu informace o oprávnění k jízdě i o povolené rychlosti a současně bude strojvedoucího kontrolovat, že tyto pokyny dodržuje. Prostřednictvím systému ETCS předává traťová část do palubní části systému ve vlaku informace, které neustále stanovují a kontrolují dodržování maximální povolené rychlosti daného vlaku.