Vlaky každých 15 minut. Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové má jezdit více spojů, shodly se kraje
RegioPanter na trati Pardubice - Hradec Králové. Foto: České dráhy

Dosud většinu nákladů platí Pardubický kraj, to se má změnit.
Hlavně by měli dát jako připoj k rychlíkům od a do Trutnova spěšný vlak.
Například z Kostelce jedete 45km do HK 44 minut a to je to po jednokolejné trati se samým obloukem, kde jedete max 100km/h.
Z HK do PCE jedete 22km skoro půl hodiny a to je z větší části dvoukolejná trať s minimem oblouků a rychlostí až 160.
Každých 15 min vlak, o tom se mluví už 30 let. Jak to bude výhodné, rychlé atd. nikdo však z těch chytrých neřekl jak chtějí vyřešit křížení silnic s touto tratí. Na celé délce tj.cca 30 km trasy H.K. – Pce je dohromady 5x nadjezd. H.K. město – Kukleny, dálnice, Srch-Hrádek, Pce město -Semtín, Pce město – Rosice, Pce město – Paramo. Chráněných přejezdů na této trati je tuším 12. Kolikpak v součtu časů os vlaků v obou směrech co 15 min, nákladních, zrychlených a rychlíkových souprav zbude na průjezd přes tyto přejezdy? Osobně žiju v Pohřebačce a každý den… Číst vice »
Obávám se že to nikdo řešit nebude, resp. přejezdy v HK budou tuším nahrazeny podjezdy nebo zrušeny (a udělán podchod), ale tyhle úrovňové přejezdy v obcích po cestě zůstanou jako „málo vytížené“ jak jsou. Možná ještě ten v Pohřebačky, to je na silnici II. třídy, ale ani o tom jsem nikde nezaznamenal, že by jej snad měli předělávat na mimoúrovňový.
V Úvalech je taky přejezd. Takže hádám, že asi tak se to bude řešit.
Když nezavedete moderní systém odbavení, například FAIRTIQ, Lítačku nebo POSEIDON a pod., tak sebelepší soupravy ani takt mezi spoji spokojenost cestujících nezajistí.
Pardubický kraj. Ano. Jediné použitelné spojení po železnici co se týče regionální dopravy je tu právě zmíněné Pardubice-Hradec Králové a ještě Pardubice-Chrudim a dál na Havlíčkův Brod. Osobáky Kolín-Česká Třebová jsou tragédie, staré soupravy (do konce tohoto roku, snad), neustálá zpoždění, protože je ten koridor přervanej. Pak vše kolem České Třebové. Místo toho, abychom i tam hodili 847, tak si koupíme vyřazené 841.2 z Německa, které zrekonstruujeme, jestli se tomu tak dá říkat, protože tam sice jsou všemi milované zásuvky a informační systém, ale třeba na to, že se rekonstrukce dělala kolem roku 2024 (u některých snad i teď probíhá,… Číst vice »
Součástí té kvalitativní ofenzivy by mělo být i posílení autobusových linek 600 a 601, protože když dojíždíte mezi jihem Hradce (Moravské Předměstí, nemocnice, Futurum…) a severem Pardubic (Polabiny, univerzita…), vlak nebude konkurenceschopný nikdy, ani kdyby dosahoval rychlosti zvuku. O tragické dopravní obslužnosti obcí na trase s výraznou satelitní zástavbou (Dříteč, Němčice…) ani nemluvě. Hrobice nemají o víkendu ani jeden autobus.
A nebylo by potom lepší udělat rovnou jedno město Hradubuce sloučenim obou měst, Hradce Králové a Pardubic podobně jako je Brandýs nad Labem – Stará Boleslav? 😁😁😁
Nebo jako Frýdek – Mistek…
aby s tím souhlasili v Pardubicích, muselo by se to jmenovat Parhrad.
Hradubice
Nebo Pardubice Králové
Spíš jak Tatry.
Ještě z toho můžete udělat Prdec😁
Taky bych měl tip. Zrušit Pardubický kraj. Dost by to pomohlo řešit podobné věci. A dost by to ušetřilo. Bylo by na vlaky každou minutu…
Nebo zrušit Královéhradecký, že?
Pardubice si už jednou zažily, když byly pod HK, a moc dobré to nebylo.
Řešením by bylo vytvořit kraj Hradubický s centrem v Pohřebačce ,ta je zhruba na polovině cesty mezi oběma velkoměsty.
Pohřebačka začíná přesně 31m za Hradcem Králové, na druhé straně do Pardubic je to ještě cca 9km. To opravdu není v polovině cesty.
https://mapy.com/s/donudafulo
Asi jste si dosud nevšiml, že kilometrové vzdálenosti na směrových značkách nejsou počítané po označený kraj zástavby měst a obcí, ale po jejich centrum! 🙂 🙂 🙂
Není to sex. Nejste pod někým. Jde o správu věcí veřejných. Mít dvě krajské města 20 km od sebe je nesmysl logicky, ekonomický, funkční. Vaše ego stojí miliardy ročně.
Zrušením kraje nafouknete kapacitu koridoru a vyměníte vozový park? Teda pane vachmajstr, vy jste hlava!
„případně až na 15 minut, pokud to umožní rozpočty obou krajů.“
To pro ty, kdo tady minule tvrdili, jak nárůst cestujících ve veřejné dopravě pomůže pokrýt náklady… Je vidět, že o technických omezeních ty intervaly vždy nejsou.
Ono to je hodně i o energiích. Benzín a nafta je stále (v reálných cenách) levnější a levnější, kdežto elektřina a další citelně zdražuje, například.
Což si ale děláme nastavením daní. Benzín a nafta stojí pořád cca stejně nominálně, protože spotřební daň je dlouhodobě stejná nebo nižší. Na elektřinu jsou ale emisní povolenky.
Zanedlouho budou i ns benzín, ač se všichni politici budou tvàřit, že s tím nemají nic společného.
Spotřební daň 12 Kč na litr, to je zhruba 1/3 ceny. Kolik že dělají ty emisní povolenky?
Vážně ani nikdo nechce obě daně (spotřební daň a taky emistní povolenky) i na elektřinu.
To se to tam vejde!každých 15 min?
Dořešit tu alej by pomohlo.
Jde to i bez ní. Navíc alej je dlouhá jen pár set metrů, zbylá část úseku Pohřebačka – HK je v tomto bez problémů co do zdvoukolejnění.
Pomíjím, že přinejmenším při svazkování by se tam ty 4 páry vešly i na plnou jednokolejku Pohřebačka – HK.
Škoda, že reko ty tratě za miliardy neodstranila přejezdy
Až bude hotový HK hl. n., tak by to šlo. Ale spíše si myslím, že se zavede Sp mezi oběma městy každých 30 minut a do toho se vloží jednou za hodinu Os. Ale s ohledem na rekonstrukci HK a snad někdy i úseku HK – Opatovice to očekávám nejdříve tak v roce 2030.
Tak doufám že ten spěšný vlak dají jako připoj k rychlíkům R10
Hradubická městská linka se rozvíjí, to je dobře. 🙂
Divím se, že podle nácestných zastávek mezi Hradcem a Pardubicemi nebují čilá bytová výstavba – proč se kolem těch valkových zastávek nestaví 8- , 10-, 12-patrové bytové domy ??? Vždyť pokud to bude jezdit co 15 minut tak je to vlastně lepší tramvaj – jak časově tak i vzhledově/konstrukčně…!
Víte, to bujení má určité zákonitosti.
No jo, co my víme, kdo skupuje pozemky…
Hlavně zástavba musí být v souladu s územním plánem dané obce, a celkem pochybuju, že ty vesnice by takovou zástavbu umožnili. Je to civilizovaný kraj, kde lidi tyto věci sledují.
Takže místo vysokých domů, které se dají dobře obsluhovat pěšky, na kole a MHD, radši nechají postavit sídelní kaši, kde je všechno daleko a je to nastavené a obsluhu autem?
USA náš vzor.
V USA ale jsou i četné mrakodrapy.
Ovšem ne na vesnici.
Na vesnici převažují rodinné domy odjakživa (a dodnes).
Mmch. bytové domy na vesnici pořád mají svá úskalí – zatímco ve městech jsou napojené na městské výtopny, tak na vesnicích nutno řešit zdrojem topení přinejmenším pro každý bytový dům zvlášť nebo dokonce pro každý byt zvlášť.
Když už se zde řeší celková efektivita, tak se vším všudy – řešit nejen zastavěný prostor (O. K., u bytů lepší než u rodinných domů), ale i tyto věci.
** O. K.. zrovna mezi Pardubicemi a HK to na vesnicích je/může být dodavatelem tepla elektrárna Opatovice https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektr%C3%A1rna_Opatovice_nad_Labem
I když, z obcí mezi Pce a HK jsou na připojeny jen některé z obcí, viz i údaj v článku.
Tzn. myšleno spíše obecně pro „typickou vesnici vs. typické město“
Většina vesnic má plynovod.
Topit lze také elektrickým kotlem, elektřinou z atomových elektráren – ve Francii běžné.
Volbu velikosti kotle nechte na projektantech.
Ne. Činžáky v obou městech, mezi tím menší města a obce a okolo krajina – třeba pro obživu, nebo obecně pro funkce životního prostředí. Zastavět celou tu oblast věžáky (pokud jste to tak myslel) by nepomohlo, akorát byste musel přidělat vlaku další zastávky. A proč by vůbec mělo být bydlení primárně vázané na dopravu a pak až na místní služby a výrobu? To je ten zásadní problém. Proto východně od Hradce je ta rozplizlá skladová obludnost, kam vše – od zboží po lidi – jezdí auty. Do pater tohle dáte těžko. Primární je určitá míra soběstačnosti – což pouhé noclehárny… Číst vice »
Zastavět celou tu oblast věžáky jsem samozřejmě nemyslel. Stejný počet bytů ve věžácích zabere podstatně méně místa, než ten samý počet bytů v nízkých domcích. Když chcete chránit krajinu, musíte stavět do výšky.
Což neznamená stavět vežáky na vesnici.
Což pak ale znamená nestavět tam prakticky vůbec. S výjimkou rekonstrukcí nebo zástavby proluk. Protože pak už vám kromě stavby do výšky zbývá právě ta sídelní kaše, která „spotřebuje“ spoustu krajiny a je to nejhorší možný způsob zástavby, který škodí ještě daleko za svými hranicemi.
Musíme? Investor musí, majitel pozemku musí, obce musí …. na základě jakého zákona musí?
Na základě fyzikálních zákonů. Každý byt potřebuje nějakou minimální plochu. Takže když nechcete zabírat tím množstvím bytů krajinu na šířku, nezbývá, než stavět do výšky. Víc než tři rozměry k dispozici nemáme.
Postavit místo jednoho věžáku desítky rodinných domků s bazénem, anglickým betonem a příjezdovou asfaltkou, to je podle Vás krajina pro obživu? nebo životní prostředí?
Výroba dnes nepotřebuje tolik lidí a pokud budou bydlet u VHD, tak se do té fabriky také dostanou.
Takže jeden navrhuje sestěhování vesnice do věžáku, druhý požaduje, aby byl soběstačný.
Co kdybyste to nechali na majitelích domů a bytů, jak chtějí bydlet … oni jsou svéprávní.
Jo jo, jsou svéprávní. A pak se diví, že nemají v docházkové vzdálenosti školku, školu, lékaře, obchody. A že musí všude jezdit autem. A začnou požadovat, aby jim postavili do sousedního města kapacitní silnici a ve městě spoustu parkovacích míst.
O svéprávnosti se můžete přesvědčit v každé diskusi, kde se řeší omezení parkování aut – pokaždé se tam někdo svéprávný zeptá „a kde mám jako parkovat“?
Ne nezbytně; proč vybírat dva extrémy pro vesnickou zástavbu. Já bydlím v satelitní vesnici v obytném souboru v jednotném duchu, díle jednoho architekta. Kousek od nás se staví čtyřpodlažní bytovky, pro vesnici vhodnější, než zmíněné 8-12 patrové budovy. I ta individuální výstavba se dá regulovat tak, aby to sídelní kaše nebyla: jednotný typ střechy, orientaci hřebene, uliční čára atd. To je všechno definovatelné v územním plánu.
Všichni tam pracujete z domova nebo v té vesnici, nebo dojíždíte MHD?
Tak, tak i tak, jak už to bývá. Ovšem nevím, kam ta otázka míří.
Pokud se udělá bydlení na obsluhu autem (typická sídelní kaše), všichni pak odsud dojíždějí autem do sousedního města a tam auta všem komplikují život.
P+R již bylo vynalezeno.
Je tu velmi dobré a využívané spojení PID.
Jo, časem si ten jednotný duch atd. lidi rozbijí přestavbami a úpravami podle vlastních potřeb, protože lidská sídla jsou živoucí a v čase se vyvíjí. Ta snaha vše do nejmenších detailů nadefinovat a pevně naplánovat na věčné časy a nikdy jinak je tak často spíš kontraproduktivní.
Tak jasně, časem se to rozvolní, ale základ zůstává a pořád je to lepší, než kaše od začátku.
Možná že ti lidé chtějí bydlet v rodinných domech.
Chtějí-li bydlet v bytech, můžou bydlet přímo v HK/Pardubicích.
Ovšem někteří tady už zase „vědí líp“ a cítí se povoláni rozhodovat za jiné z pozice nadřazenosti, jakoby snad měli právo hrát si na boha.
Ony se rodinné domy v té sídelní kaši moc od bytů neliší. Ať si v těch rodinných domech klidně bydlí – ale ať si platí veškeré náklady s tím spojené. Ne že pak budou chtít, aby jim stát a město postavilo kapacitní silnici do sousedního města a tam všude parkoviště, aby tam mohli za vším dojíždět autem.
Jako určitý příklad dávám Semily – viz video. https://www.youtube.com/watch?v=ZK1cfLCGI6E Opravila se výpravní budova nádraží, kolejiště, nástupiště, přesunulo se autobusové nádraží hrana x hrana k vlakovému, postavilo se odstavné parkoviště pro auta. V těsné blízkosti je v docházkové vzdálenosti několik vyšších domů, stará továrna mezi těmi domy a nádražím se bude bourat a budou se tam stavět další domy s byty! Proč by něco podobného nemohlo vzniknout podél „Hradubické vlakotramvaje“ ???
Možná je rozdíl v tom, že Semily jsou město. Ne vesnice.
Na vesnicích se na kole jezdí běžne, pokud je to v rovině, což mezi Hradcem a Pardubicemi je.
Švýcaři mají skvělou veřejnou dopravu, aniž by se lidé museli podřizovat dopravě a rušit vesnice.
No jo, ale zatím to na těch zastávkách zastavuje maximálně 1x za hodinu. 4x za hodinu to bude někdy nejdříve po roce 2030. Takže zatím ta poptávka po bydlení tak není.
Po bydlení, nebo po ježdění?
Není to Praha, kdo by jezdil do Hradce nebo do Pardubic?
Navíc nevím, jak jsou na tom místní předpisy ohledně garáží v domě, 12patrový dům v Praze by těch garáží v podzemi potřeboval opravdu hodně.
Nejsme Londýn, abychom pět metrů od vchodu do metra postavili dvacetipatrový dům bez garáží, to by tady nešlo, to je komunismus.
Ne každý chce bydlet u Opatovické elektrárny.
NIMBY jsou všude.
Je to ekonomické a logické – aglomerační bytová zástavba v docházkové vzdálenosti od „Hradubické vlakotramvaje“ / „Hradubického vlakometra“ Všude ve větších městech/oblastech jako Praha, Brno, Plzeň, Ostrava apod všichni touží bydlet co nejblíže k zastávce kapacitní MHD.
S vysokými domy se zvyšuje počet obyvatel, do místa se stěhuje lepší občanská vybavenost (nejenom supermarkety) – ordinace lékaře, obce staví nové školky a školy v místě… atd atd…
V zakulisi se uz jiste pijou kukle
Proč pantery v pardubickém kraji nemají jednotný krajský vzhled ale většina motorových vozidel ano?
Nějak jste nepostřehl, že Hradec je samostatný kraj byť Iredo je integrovaná doprava pardubického a hradeckého kraje – v hradeckèm kraji se snad na žádných vozidlech v předu nepoužívá krajský nátěr, tak se používá nátěr dopravců.
TIP na další spolupráci: integrace IREDO do MHD Pardubice a MHD Hradec Králové. 🙂
Příslovečný slon v obýváku.
Tohle má už asi 13 let zpoždění…
Jj.A taky inku MHD Rosice-Polabiny.
IREDO je tak akorát velký omyl, chybějící online prodej jednorázových jízdenek, v autobusech při přestupu terminál nesmyslně vyjíždí další jízdenku, neexistuje jedna celková mapa, abych si mohl ověřit kudy mohu jet (kvůli zónám), a ty výseče ne vždy postačují.
Se vším, co jste napsal, se dá souhlasit. Ale díky papírové jízdence s číslem a názvem zóny se nemůže stát situace popsaná v článku o revizorech. Tedy dohady, zda si měla cestující koupit jízdenku s delší platností.