Vlaky každých 15 minut. Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové má jezdit více spojů, shodly se kraje
RegioPanter na trati Pardubice - Hradec Králové. Foto: České dráhy

Dosud většinu nákladů platí Pardubický kraj, to se má změnit.
Proč ne, ale vzhledem k tomu že v obou městech jsou nádraží trošku mimo centrum tak by bylo dobré kdyby konečná stanice byla v Pardubicích Pod nemocnicí a v Hradci na Slezském předměstí.
Aby to mělo celé význam, tak cesta by měla trvat 10, max 12 min.
Ty vlaky, co tam jezdím jsou z depa v HK nebo z depa v PU?
Panteři jsou dislokovány v HK.
Až bude Vysokovská spojka tak by se mohl zavest spoj v elektrické trakci Náchod-HK-PCE-Chrudim.
A snad někdy v daleké budoucnosti i Kudowa Zdroj – Chrudim…
To dává smysl!
Přijde mi, že česká regionální doprava na frekvenci hodně doplácí. Pokud v některých krajích páteřní příměstské linky s celodenní frekvencí 2 hodiny, tak asi těžko bude někdo čekat, že lidi budou vlakem jezdit. 30 minut by měl být absolutní standard na jakémkoliv spoji v příměstské dopravě celotýdenně, ve špičkách 15 nebo 10 minut v závislosti na vzdálenosti od města. Pokud to provozně nedává smysl, tak zachování taktu 1 h. by měl být absolutně nepřekročitelný limit s tím, že to je zároveň i hranice, kdy se někomu vyplatí vlak místo auta použít.
Jako bylo by to krásné, kdyby byl interval příměsta 30 a méně minut, ale kolik by to stálo a je vůbec možné takové množství spojů naplnit lidmi, včetně víkendů?
Pro Pardubický kraj je hodněkrát problém i cokoliv pod 2 hodiny.
Hlavně by měli dát jako připoj k rychlíkům od a do Trutnova spěšný vlak.
Například z Kostelce jedete 45km do HK 44 minut a to je to po jednokolejné trati se samým obloukem, kde jedete max 100km/h.
Z HK do PCE jedete 22km skoro půl hodiny a to je z větší části dvoukolejná trať s minimem oblouků a rychlostí až 160.
Každých 15 min vlak, o tom se mluví už 30 let. Jak to bude výhodné, rychlé atd. nikdo však z těch chytrých neřekl jak chtějí vyřešit křížení silnic s touto tratí. Na celé délce tj.cca 30 km trasy H.K. – Pce je dohromady 5x nadjezd. H.K. město – Kukleny, dálnice, Srch-Hrádek, Pce město -Semtín, Pce město – Rosice, Pce město – Paramo. Chráněných přejezdů na této trati je tuším 12. Kolikpak v součtu časů os vlaků v obou směrech co 15 min, nákladních, zrychlených a rychlíkových souprav zbude na průjezd přes tyto přejezdy? Osobně žiju v Pohřebačce a každý den… Číst vice »
Obávám se že to nikdo řešit nebude, resp. přejezdy v HK budou tuším nahrazeny podjezdy nebo zrušeny (a udělán podchod), ale tyhle úrovňové přejezdy v obcích po cestě zůstanou jako „málo vytížené“ jak jsou. Možná ještě ten v Pohřebačky, to je na silnici II. třídy, ale ani o tom jsem nikde nezaznamenal, že by jej snad měli předělávat na mimoúrovňový.
V Úvalech je taky přejezd. Takže hádám, že asi tak se to bude řešit.
Jako že si to nikdo netroufne předělat na mimoúrovňový kvůli místním?
https://mapy.com/s/ceregapebe
Technicky řešitelné to je, ale lidsky? Silně pochybuju.
Navíc ta trať do budoucna nebude pro dálkové expresy, ty pojedou jinudy, v oblouku je 115 km/h.
Když nezavedete moderní systém odbavení, například FAIRTIQ, Lítačku nebo POSEIDON a pod., tak sebelepší soupravy ani takt mezi spoji spokojenost cestujících nezajistí.
Přesně tak. Oproti IDS JMK jsme neuvěřitelně pozadu. Hlavně se mi líbí, jak Vám i mně jsou schopní lidé dávat několik disliků na komentář, přitom nejsou schopni napsat, co říkáme špatně. Velice by mě zajímal pohled ostatních lidí na dopravu v Pardubickém kraji, popřípadě i v Královéhradeckém.
Nevím, jak je to v celém Královéhradeckém kraji… Třeba na Jaroměřsku směrem k Hořicím je VHD celkem tragická. Autobusy jen po-pá, takt žádný, náhodné výstřely, jízdní řád je snad stále stejný jako před 40-45 lety, když jsem tam jezdil k prarodičům, jedna z linek, co jsem našel, má snad 4 různé trasy. Na druhou stranu od Nového Města přes Náchod, Hronov až po Broumov existuje taktová doprava. Autobusy navážejí lidi na vlaky, existuje i páteřní autobusová linka, která obsluhuje obce bez železnice. Autobusy na sebe navazují, o víkendu interval 2 nebo 4 hodiny do malých vesnic. Přestupní tarif IREDO je… Číst vice »
Tak vzhledem k tomu, že donedávna neexistovala ani papírová přestupní jízdenka, tak na aplikaci si ještě chvíli asi počkáme.
Ještě lepší u karty, že informace o tom, že je připravena k vyzvednutí podávaná není.
Appku slibují letos na podzim. Pro OREDO jí vyvíjí CHAPS. Smlouva byla uzavřena před rokem. Zkušební provoz by měl podle smlouvy začít po 14 měsících, tedy někdy v polovině září, ostrý provoz do půlky prosince.
Pardubický kraj. Ano. Jediné použitelné spojení po železnici co se týče regionální dopravy je tu právě zmíněné Pardubice-Hradec Králové a ještě Pardubice-Chrudim a dál na Havlíčkův Brod. Osobáky Kolín-Česká Třebová jsou tragédie, staré soupravy (do konce tohoto roku, snad), neustálá zpoždění, protože je ten koridor přervanej. Pak vše kolem České Třebové. Místo toho, abychom i tam hodili 847, tak si koupíme vyřazené 841.2 z Německa, které zrekonstruujeme, jestli se tomu tak dá říkat, protože tam sice jsou všemi milované zásuvky a informační systém, ale třeba na to, že se rekonstrukce dělala kolem roku 2024 (u některých snad i teď probíhá,… Číst vice »
Součástí té kvalitativní ofenzivy by mělo být i posílení autobusových linek 600 a 601, protože když dojíždíte mezi jihem Hradce (Moravské Předměstí, nemocnice, Futurum…) a severem Pardubic (Polabiny, univerzita…), vlak nebude konkurenceschopný nikdy, ani kdyby dosahoval rychlosti zvuku. O tragické dopravní obslužnosti obcí na trase s výraznou satelitní zástavbou (Dříteč, Němčice…) ani nemluvě. Hrobice nemají o víkendu ani jeden autobus.
A nebylo by potom lepší udělat rovnou jedno město Hradubuce sloučenim obou měst, Hradce Králové a Pardubic podobně jako je Brandýs nad Labem – Stará Boleslav? 😁😁😁
Nebo jako Frýdek – Mistek…
Nebo jako Buda + Pešť.
aby s tím souhlasili v Pardubicích, muselo by se to jmenovat Parhrad.
Hradubice
Nebo Pardubice Králové
Nebo vybrat název některé obce uprostřed – nabízí se třeba Pohřebačka nebo Hrobice 🙂
Jsem pro Pohřebačku, to je neotřelé. Hrob, Hrobce aj. jsou. 😀
Spíš jak Tatry.
Ještě z toho můžete udělat Prdec😁
Pahrad je slušnější. 😀
Na to se musíte zeptat v obcích mezi nimi.
To není ani bus vůči autu.
Oficiální název bude něco jako souměstí Pardubice – Hradec Králové, a budou nekonečné spory, co bude před pomlčkou a co za.
Taky bych měl tip. Zrušit Pardubický kraj. Dost by to pomohlo řešit podobné věci. A dost by to ušetřilo. Bylo by na vlaky každou minutu…
Nebo zrušit Královéhradecký, že?
Pardubice si už jednou zažily, když byly pod HK, a moc dobré to nebylo.
Řešením by bylo vytvořit kraj Hradubický s centrem v Pohřebačce ,ta je zhruba na polovině cesty mezi oběma velkoměsty.
Pohřebačka začíná přesně 31m za Hradcem Králové, na druhé straně do Pardubic je to ještě cca 9km. To opravdu není v polovině cesty.
https://mapy.com/s/donudafulo
Asi jste si dosud nevšiml, že kilometrové vzdálenosti na směrových značkách nejsou počítané po označený kraj zástavby měst a obcí, ale po jejich centrum! 🙂 🙂 🙂
Mohlo by se to jmenovat Východočeslý kraj. Jako Hradečák souhlasím 🙂
Není to sex. Nejste pod někým. Jde o správu věcí veřejných. Mít dvě krajské města 20 km od sebe je nesmysl logicky, ekonomický, funkční. Vaše ego stojí miliardy ročně.
Ale ano., jste pod někým, a je to tíha. . Deficit v oblasti dopravy a zdravotnictví v jižní části bývalého kraje zaviněný jeho působením je už asi nevratný. Tu veřejnou správu totiž vykonávají lidé, ne andělé. A lidé si umí přihrát malou domů, někdy i velkou.
Na přihrání malé domů jsou hradečáci odborníci.
To není o egu, ale realita, ve chvíli sloučeného kraje řízeného z HK na tom bude bývalý Pce kraj bit.
Tak vzhledem k tomu, že pomalu, ale jistě v HK obyvatel ubývá a v PCE přibývá je logické, že nové krajské město by asi byly Pardubice.
Tak vysvětlete Hradečákům, že to tam maj zabalit a přestěhovat se do toho správného krajského města.
Zrušením kraje nafouknete kapacitu koridoru a vyměníte vozový park? Teda pane vachmajstr, vy jste hlava!
A jak by se tím zrušením samy natáhly výkonné dopravní trasy ?
A nebo zrušit Královéhradecký kraj. Dost by to pomohlo.
„případně až na 15 minut, pokud to umožní rozpočty obou krajů.“
To pro ty, kdo tady minule tvrdili, jak nárůst cestujících ve veřejné dopravě pomůže pokrýt náklady… Je vidět, že o technických omezeních ty intervaly vždy nejsou.
Ono to je hodně i o energiích. Benzín a nafta je stále (v reálných cenách) levnější a levnější, kdežto elektřina a další citelně zdražuje, například.
Což si ale děláme nastavením daní. Benzín a nafta stojí pořád cca stejně nominálně, protože spotřební daň je dlouhodobě stejná nebo nižší. Na elektřinu jsou ale emisní povolenky.
Zanedlouho budou i ns benzín, ač se všichni politici budou tvàřit, že s tím nemají nic společného.
Spotřební daň 12 Kč na litr, to je zhruba 1/3 ceny. Kolik že dělají ty emisní povolenky?
Vážně ani nikdo nechce obě daně (spotřební daň a taky emistní povolenky) i na elektřinu.
Jenže u elektřiny se platí distribuce zvlášť a je to už pomalu víc než silovka. To jsou náklady na stavbu a údržbu vedení, tedy infrastruktura.
Na infrastrukturu pro autíčka, tedy silnice, nestačí zdaleka ani spotřební daně na PHM.
Jo, teď mne ještě napadá, že spotřební daň z elektřiny už je dávno také, ale vcelku marginální: 28,30 Kč/MWh (bez 21% DPH)
To se to tam vejde!každých 15 min?
Dořešit tu alej by pomohlo.
Jde to i bez ní. Navíc alej je dlouhá jen pár set metrů, zbylá část úseku Pohřebačka – HK je v tomto bez problémů co do zdvoukolejnění.
Pomíjím, že přinejmenším při svazkování by se tam ty 4 páry vešly i na plnou jednokolejku Pohřebačka – HK.
Škoda, že reko ty tratě za miliardy neodstranila přejezdy
Až bude hotový HK hl. n., tak by to šlo. Ale spíše si myslím, že se zavede Sp mezi oběma městy každých 30 minut a do toho se vloží jednou za hodinu Os. Ale s ohledem na rekonstrukci HK a snad někdy i úseku HK – Opatovice to očekávám nejdříve tak v roce 2030.
Tak doufám že ten spěšný vlak dají jako připoj k rychlíkům R10
Hradubická městská linka se rozvíjí, to je dobře. 🙂
Divím se, že podle nácestných zastávek mezi Hradcem a Pardubicemi nebují čilá bytová výstavba – proč se kolem těch valkových zastávek nestaví 8- , 10-, 12-patrové bytové domy ??? Vždyť pokud to bude jezdit co 15 minut tak je to vlastně lepší tramvaj – jak časově tak i vzhledově/konstrukčně…!
Víte, to bujení má určité zákonitosti.
No jo, co my víme, kdo skupuje pozemky…
Hlavně zástavba musí být v souladu s územním plánem dané obce, a celkem pochybuju, že ty vesnice by takovou zástavbu umožnili. Je to civilizovaný kraj, kde lidi tyto věci sledují.
Takže místo vysokých domů, které se dají dobře obsluhovat pěšky, na kole a MHD, radši nechají postavit sídelní kaši, kde je všechno daleko a je to nastavené a obsluhu autem?
USA náš vzor.
V USA ale jsou i četné mrakodrapy.
Ovšem ne na vesnici.
Na vesnici převažují rodinné domy odjakživa (a dodnes).
Mmch. bytové domy na vesnici pořád mají svá úskalí – zatímco ve městech jsou napojené na městské výtopny, tak na vesnicích nutno řešit zdrojem topení přinejmenším pro každý bytový dům zvlášť nebo dokonce pro každý byt zvlášť.
Když už se zde řeší celková efektivita, tak se vším všudy – řešit nejen zastavěný prostor (O. K., u bytů lepší než u rodinných domů), ale i tyto věci.
** O. K.. zrovna mezi Pardubicemi a HK to na vesnicích je/může být dodavatelem tepla elektrárna Opatovice https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektr%C3%A1rna_Opatovice_nad_Labem
I když, z obcí mezi Pce a HK jsou na připojeny jen některé z obcí, viz i údaj v článku.
Tzn. myšleno spíše obecně pro „typickou vesnici vs. typické město“
Většina vesnic má plynovod.
Topit lze také elektrickým kotlem, elektřinou z atomových elektráren – ve Francii běžné.
Volbu velikosti kotle nechte na projektantech.
Přesto v těch vesnicích má každý dům svůj plynový (resp. i kdyby elektrický) kotel. A to je to o čem píšu.
Jo, ale lidi co tam pracují bydlí 20 mil daleko.
Ne. Činžáky v obou městech, mezi tím menší města a obce a okolo krajina – třeba pro obživu, nebo obecně pro funkce životního prostředí. Zastavět celou tu oblast věžáky (pokud jste to tak myslel) by nepomohlo, akorát byste musel přidělat vlaku další zastávky. A proč by vůbec mělo být bydlení primárně vázané na dopravu a pak až na místní služby a výrobu? To je ten zásadní problém. Proto východně od Hradce je ta rozplizlá skladová obludnost, kam vše – od zboží po lidi – jezdí auty. Do pater tohle dáte těžko. Primární je určitá míra soběstačnosti – což pouhé noclehárny… Číst vice »
Zastavět celou tu oblast věžáky jsem samozřejmě nemyslel. Stejný počet bytů ve věžácích zabere podstatně méně místa, než ten samý počet bytů v nízkých domcích. Když chcete chránit krajinu, musíte stavět do výšky.
Což neznamená stavět vežáky na vesnici.
Což pak ale znamená nestavět tam prakticky vůbec. S výjimkou rekonstrukcí nebo zástavby proluk. Protože pak už vám kromě stavby do výšky zbývá právě ta sídelní kaše, která „spotřebuje“ spoustu krajiny a je to nejhorší možný způsob zástavby, který škodí ještě daleko za svými hranicemi.
Zatím co věžáky neškodí? Úplně stejně. Krom toho, že potřebujete pevnější základy, přivedete na stejnou plochu více lidí, to znamená větší tlak na prostředí, nutnost výstavby kapacitnějších komunikací. Vesnice má zůstat vesnicí a věžáky patří měst, stejně tak satelity není třeba rozšiřovat. Stále je dost brownfieldů a proluk ve městech. K těm věžákům a více obyvatelům někdo po čase přistaví supermarket a už to jede…
Nastudujte si prosím pojem sídelní kaše a pak se přijďte panu Jirsákovi omluvit.
„Sídelní kaše“ vskutku není odborný termín z ekologie. je to hovorové označení z oblasti urbanismu. Přičemž tomu, co se má a nemá stavět na vesnici, se věnuje právě urbanismus, ne ekologie.
Věžáky škodí úplně stejně, ale na daleko menší ploše. Kapacitnější komunikace právě nejsou potřeba, protože jednak můžete mít služby v místě, jednak dopravu obstará MHD, která je daleko efektivnější.
Musíme? Investor musí, majitel pozemku musí, obce musí …. na základě jakého zákona musí?
Na základě fyzikálních zákonů. Každý byt potřebuje nějakou minimální plochu. Takže když nechcete zabírat tím množstvím bytů krajinu na šířku, nezbývá, než stavět do výšky. Víc než tři rozměry k dispozici nemáme.
Postavit místo jednoho věžáku desítky rodinných domků s bazénem, anglickým betonem a příjezdovou asfaltkou, to je podle Vás krajina pro obživu? nebo životní prostředí?
Výroba dnes nepotřebuje tolik lidí a pokud budou bydlet u VHD, tak se do té fabriky také dostanou.
Takže jeden navrhuje sestěhování vesnice do věžáku, druhý požaduje, aby byl soběstačný.
Co kdybyste to nechali na majitelích domů a bytů, jak chtějí bydlet … oni jsou svéprávní.
Jo jo, jsou svéprávní. A pak se diví, že nemají v docházkové vzdálenosti školku, školu, lékaře, obchody. A že musí všude jezdit autem. A začnou požadovat, aby jim postavili do sousedního města kapacitní silnici a ve městě spoustu parkovacích míst.
O svéprávnosti se můžete přesvědčit v každé diskusi, kde se řeší omezení parkování aut – pokaždé se tam někdo svéprávný zeptá „a kde mám jako parkovat“?
No a když tam postavíte ty věžáky, stane se přesně to.
Nikoli, protože ty bytové domy nebo věžáky zajistí větší koncentraci lidí na jednom místě, takže se najednou vyplatí vybudovat tam i služby a obsluhovat to MHD.
Ne nezbytně; proč vybírat dva extrémy pro vesnickou zástavbu. Já bydlím v satelitní vesnici v obytném souboru v jednotném duchu, díle jednoho architekta. Kousek od nás se staví čtyřpodlažní bytovky, pro vesnici vhodnější, než zmíněné 8-12 patrové budovy. I ta individuální výstavba se dá regulovat tak, aby to sídelní kaše nebyla: jednotný typ střechy, orientaci hřebene, uliční čára atd. To je všechno definovatelné v územním plánu.
Všichni tam pracujete z domova nebo v té vesnici, nebo dojíždíte MHD?
Tak, tak i tak, jak už to bývá. Ovšem nevím, kam ta otázka míří.
Pokud se udělá bydlení na obsluhu autem (typická sídelní kaše), všichni pak odsud dojíždějí autem do sousedního města a tam auta všem komplikují život.
P+R již bylo vynalezeno.
Je tu velmi dobré a využívané spojení PID.
Nemusí to tak být, i příměstské vlaky obsluhují „vesnice/městečka“ s převážně nízkou zástavbou.
A i městskými vilovými čtvrtěmi jezdí MHD v solidním intervalu. Zdravím mj. na Hanspaulku a trolejbusovou trať. 🙂
Jistě. Ale tady není řeč o současných vesnicích a městečkách, ale o tom, když taková vesnice nechá postavit „sídliště naležato“ daleko od MHD, bez jakýchkoli služeb, a je to celé postavené na tom, že lidé odsud budou dojíždět autem.
Jo, časem si ten jednotný duch atd. lidi rozbijí přestavbami a úpravami podle vlastních potřeb, protože lidská sídla jsou živoucí a v čase se vyvíjí. Ta snaha vše do nejmenších detailů nadefinovat a pevně naplánovat na věčné časy a nikdy jinak je tak často spíš kontraproduktivní.
Tak jasně, časem se to rozvolní, ale základ zůstává a pořád je to lepší, než kaše od začátku.
Možná že ti lidé chtějí bydlet v rodinných domech.
Chtějí-li bydlet v bytech, můžou bydlet přímo v HK/Pardubicích.
Ovšem někteří tady už zase „vědí líp“ a cítí se povoláni rozhodovat za jiné z pozice nadřazenosti, jakoby snad měli právo hrát si na boha.
Ony se rodinné domy v té sídelní kaši moc od bytů neliší. Ať si v těch rodinných domech klidně bydlí – ale ať si platí veškeré náklady s tím spojené. Ne že pak budou chtít, aby jim stát a město postavilo kapacitní silnici do sousedního města a tam všude parkoviště, aby tam mohli za vším dojíždět autem.
Takže kdyby se teda celá vesnice sestěhovala do toho jednoho věžáku, tak by žádnou silnici do sousedního nechtěli a parkovat v něm by taky nepotřebovali?
Vaše argumenty jsou úplně absurdní a pořád nechápu jestli je to nějaký divný vtip.
* do sousedního města
Nikdo tu nepsal o sestěhování vesnice jednoho věžáku.
Ovšem platí, že když je dostatečná hustota obyvatel, dá se dané území obsluhovat MHD. Protože to zkrátka na zastávku bude mít dostatečně blízko dost lidí. Sídelní kaše obsluhovat MHD nejde, protože to má většina lidí na MHD daleko a radši jede autem.
MHD, nebo veřejnou dopravou?
„M“ ve slově „MHD“ totiž znamená „městská“.
Jinak viz výše – hovoříme-li o městech, tak jsou i převážně vilové čtvrti s kapacitní dopravou, mj. i Masarykova čtvrť v Brně s tramvajovou linkou.
To, o čem se bavíme, je aglomerace. Rozlišovat v takovém případě mezi městskou a příměstskou dopravou moc nedává smysl, protože jediný rozdíl je v tom, zda daný spoj náhodou opustí nebo neopustí hranice města.
To, že něčemu nerozumíte, neznamená, že argument pana Jirsáka je absurdní.
Lidé v Česku touží po přírodě a klidu, což často vede k rozšiřování zástavby a zastavování krajiny. Místo aby se stavělo do výšky, přichází na řadu spíše rozlehlé zástavby. Osobně preferuji venkovské části ČR, i když většina z nich má historii, která zahrnuje odsunutí obyvatelstva, což znamená, že do těchto oblastí lidé zásadně nezasahují. Naopak nemám v oblibě obce kolem Prahy, kde někteří představitelé plánují zastavět celý katastr. Toto rozhodnutí povede k potřebě vytváření chatových kolonií a klidných bydlení na jiných místech. To následně vyvolá další požadavky na dopravní infrastrukturu a zásahy do krajiny, což zmiňuje i pan Jirsák. Doufám,… Číst vice »
Však ty náklady nese – vlastní zdroj topení, dojíždění (autem je to právě vcelku drahé oproti veřejné dopravě) atd.
Navíc „zabrané místo“ na vesnici má daleko nižší tzv. náklady obětované příležitosti (ve smyslu – k čemu jinému by ten pozemek byl využíván) než ve městě (čemuž můžou odpovídat i ceny pozemků).
P. S. Řekl bych, že naopak – kdo bydlí v domě, nepotřebuje už na víkend jezdit na nějakou chatu. Zato kdo bydlí v bytě, o to víc jezdívá (a to většinou autem, že) na nějakou chatu/chalupu.
Neplatí náklady na silnici, po které dojíždí. Parkuje nejen na vesnici, ale také na druhé straně své cesty, ve městě, kde jsou ty náklady vyšší.
Ta potřeba jezdit na chatu není daná bytem, ale prostředím. Pokud je město uzpůsobené hlavně pro auta, není divu, že z něj lidi prchají, jakmile můžou. Z měst uzpůsobených pro lidi ovšem lidé na chaty neprchají.
Jako určitý příklad dávám Semily – viz video. https://www.youtube.com/watch?v=ZK1cfLCGI6E Opravila se výpravní budova nádraží, kolejiště, nástupiště, přesunulo se autobusové nádraží hrana x hrana k vlakovému, postavilo se odstavné parkoviště pro auta. V těsné blízkosti je v docházkové vzdálenosti několik vyšších domů, stará továrna mezi těmi domy a nádražím se bude bourat a budou se tam stavět další domy s byty! Proč by něco podobného nemohlo vzniknout podél „Hradubické vlakotramvaje“ ???
Možná je rozdíl v tom, že Semily jsou město. Ne vesnice.
Město Semily má aktuálně 8022 obyvatel – takže je to mírně „větší ves“ Obyvatelstvo přirozeně naroste díky pěší vzdálenosti od krásně opraveného nádraží v zástavbě přímo naproti vlakovému nádraží – to je právě ta obrovská výhoda MHD u domu!!!!
Ne, je to město. Vč. občanské vybavenosti, úřadů atd.
„Velká vesnice“ je možná Chýně (i když už taky dostala status města), ale ne Semily.
Okresní vesnice, pod kterou je třeba dvakrát tak větší Turnov… Ach jo…
Na vesnicích se na kole jezdí běžne, pokud je to v rovině, což mezi Hradcem a Pardubicemi je.
Švýcaři mají skvělou veřejnou dopravu, aniž by se lidé museli podřizovat dopravě a rušit vesnice.
Perfektně to udělali u nádraží v Oseku (u Teplic) – tam kolem nádraží postavili vysoké domy (Hrdlovská ulice) kolem nádraží a v těch domech bydlí 99% obyvatel města – jel jsem tam tudy a nestačil jsem se divit – domy krásně opravené a zateplené, opravené silnice a chodníky, vyměněné lampy veřejného osvětlení za bezúdržbové stožáry a velmi úsporné LED osvětlení s velmi dobrou svítivostí (jak ve dne) – tady je 1O let staré video – jiné jsem nenašel – ještě před opravou té lokality https://www.youtube.com/watch?v=5gPhEhfbzQs
No jo, ale zatím to na těch zastávkách zastavuje maximálně 1x za hodinu. 4x za hodinu to bude někdy nejdříve po roce 2030. Takže zatím ta poptávka po bydlení tak není.
Po bydlení, nebo po ježdění?
4* za hodinu se v zastávkách opravdu zastavovat nebude, převážná většina poptávky je mezi těmi městy. Rozumný koncept by byly rychlé vlaky z Hradce v cca 05. a 35. minutu (= z uzlu 00 a 30) a mezi nimi zastávkové vlaky. S ohledem na delší jízdní dobu těch zastávkových by to vycházelo na odjezdy z HK v cca 15. a 45. minutu (10 minut za rychlým vlakem), a do Pardubic by přijely cca 10 minut před dalším rychlým vlakem.
Není to Praha, kdo by jezdil do Hradce nebo do Pardubic?
Navíc nevím, jak jsou na tom místní předpisy ohledně garáží v domě, 12patrový dům v Praze by těch garáží v podzemi potřeboval opravdu hodně.
Nejsme Londýn, abychom pět metrů od vchodu do metra postavili dvacetipatrový dům bez garáží, to by tady nešlo, to je komunismus.
Ne každý chce bydlet u Opatovické elektrárny.
NIMBY jsou všude.
Je to ekonomické a logické – aglomerační bytová zástavba v docházkové vzdálenosti od „Hradubické vlakotramvaje“ / „Hradubického vlakometra“ Všude ve větších městech/oblastech jako Praha, Brno, Plzeň, Ostrava apod všichni touží bydlet co nejblíže k zastávce kapacitní MHD.
S vysokými domy se zvyšuje počet obyvatel, do místa se stěhuje lepší občanská vybavenost (nejenom supermarkety) – ordinace lékaře, obce staví nové školky a školy v místě… atd atd…
Bohužel taková kapacitní MHD není vlak jednou za hodinu, ani za půl hodiny. I těch 15 minut zmíněných v titulku je za předpokladu „pokud budou peníze“ a rozhodně to nebude osobák na všech zastávkách.
Tohle by platilo někde v Praze a ještě ta kapacitní MHD musí být ideálně metro nebo aspoň tramvaj do více směrů, ne jenom třeba z Libuše do Modřan.
V zakulisi se uz jiste pijou kukle
Tak to máte pravdu.
Třeba bude ten 15. minutový interval ten správný impuls.
Proč pantery v pardubickém kraji nemají jednotný krajský vzhled ale většina motorových vozidel ano?
Nějak jste nepostřehl, že Hradec je samostatný kraj byť Iredo je integrovaná doprava pardubického a hradeckého kraje – v hradeckèm kraji se snad na žádných vozidlech v předu nepoužívá krajský nátěr, tak se používá nátěr dopravců.
Myslíte tu barevnou patlaninu?
TIP na další spolupráci: integrace IREDO do MHD Pardubice a MHD Hradec Králové. 🙂
Příslovečný slon v obýváku.
Tohle má už asi 13 let zpoždění…
Jj.A taky inku MHD Rosice-Polabiny.
IREDO je tak akorát velký omyl, chybějící online prodej jednorázových jízdenek, v autobusech při přestupu terminál nesmyslně vyjíždí další jízdenku, neexistuje jedna celková mapa, abych si mohl ověřit kudy mohu jet (kvůli zónám), a ty výseče ne vždy postačují.
Se vším, co jste napsal, se dá souhlasit. Ale díky papírové jízdence s číslem a názvem zóny se nemůže stát situace popsaná v článku o revizorech. Tedy dohady, zda si měla cestující koupit jízdenku s delší platností.
To se dřív všichni potkají v PIDu … nakonec už je jen as 30 km daleko (do Chlumce tuším)
Plná integrace není, ale ve vozidlech obou měst lze platit / koupit jízdenkou pomocí IREDO karty.
Stačí přiložit a hotovo.
Tedy pro někoho kdo jezdí často tak již v podstatě stačí jedna kartička.
Jenže jen jako elektronická peněženka, takže dalších 150,- jen za elektronickou peněženku, to není integrace, to zrovna můžu platit platební kartou a vyjde to nastejno.