Vlaky do Chorvatska se vrací. Poláci začnou jezdit přes Česko k Jadranu
Modernizovaný vůz 141A-20. Foto: PKP Intercity

Potvrzení o zavedení přímých vlaků k Jadranu přišlo od polského premiéra. Spoje budou jezdit čtyřikrát týdně.
Je k dispozici JŘ?
4x týdně, tedy jedna rotace navíc za cenu jedné soupravy navíc, no…
To má být spec. vlak? V tu dobu jede Sobieski, pověsil bych ve Waršavě přímé vozy na něj, stejně běžně vozí 4-5 vozů. Aspoň by se nezatěžovala kapacita tratí dalším vlakem.
Nestrašte, už tak na tyhle tranzitni vlaky není spoleh
…tak to samozřejmě bude…
Stejně jako z Rijeky to bude vozit Opatija a mezi Pivkou/Lublaní a Mariborem a zpět rychlík Maribor – Koper.
Své zákazníky si to asi najde, ale jet vlakem 19 hodin někam, kde můžu být za 2 hodiny letadlem, mi moc nedává smysl.
Je to noční vlak, u těch se ani nepředpokládá, že budou rychlejší než letadla. Jde o to nastoupit, ideálně večer, vyspat se a probudit se ráno v destinaci. Pro řadu lidí to může dávat smysl, že třeba neradi létají, upřednostňují slow travel či jakýkoliv jiný důvod. Hodnoty, podle kterých se lidé rozhodují, bývají dost různé.
A hlavně, ve vlaku oproti letecke doprave, nikdo neřeší obsah, hmotnost a rozměr zavazadel.
Nebo třeba přepravu dětí, psů a podobně.
je to tak, hlavně ta spolehlivost vlaku tímto směrem. Když jsem jel před mnoha lety do Švédska vlakem a pak následně přes Německo, Švýcarsko do Itálie, tak to celkem šlo. Ale ty východní směry a Balkán je hrozný, pomalé, nespolehlivé, To fakt vede spíš na tu letenku nebo auto (resp. bus). Pokud by tam byla pořádná spolehlivá a RYCHLÁ železnice, proč ne, ale toto? Často stačí cesty po ČR v létě a ta výluková činnost je brutální ,sice už dnes často výlukové JŘ, ale občas přerušená návaznost spoje..
Vám to nemusí dávat smysl. Ale cesta na letiště, pobyt na letišti, cesta z letiště, to je taky nějaký čas. Celkem na jedno odpoledne. Ve vlaku se vyspím a neřeším hmotnost zavazadel.
Hej, tych lietadiel z Ostravy do Ljubljany… Alebo z Breclavi do Postojnej…
Přes léto dobrý spoj. Ale od října do března to bude jezdit téměř prázdné.
Pokud se nechcete čachtat v moři, ale navštívit i krásná města, přírodu, tak mimo sezónu perfekt. Do např. Dubrovníku v sezóně může jen blázen. Naprosto vám to pokazí dojem. Chorvatsko má co nabídnout i mimo sezónu a nebudete si tam připadat jak stříhaná ovce, co jen platí…
Tohle je pro mě naprosto nepochopitelný fenomén, ale předřečník má pravdu, že je reálný. Lidi prostě v létě s oblibou jezdí do teplých destinací, kde je v tu dobu vedro nesnesitelné. Přitom zrovna v létě je hezky u nás a nebo třeba i víc na severu. My radši jezdíme na jih v zimě, abychom si zkrátili ten kentus, co je doma, a nasáli nějaké to slunce. Až na to, že je u moře infrastruktura tou dobou omezená, je to příjemné.
Čím více vás odjede do Chorvatska, tím méně vás bude dělat binec v naší přírodě.
Jenže k návštěvě Dubrovniku vám jen těžko pomůže vlak do Rijeky, protože je to přes 600 km daleko, dužobalna linija Rijeka – Zadar – Split – Dubrovnik Jadrolinije už 10 let nepluje a přímým autobusem Autotransu je to skoro 13 hodin cesty.
Do Chorvatska jedině na podzim nebo na jaře. (Letos byly skvělé Velikonoce) V létě je horko i tady, proč bych jezdil ještě do rozpálenějších míst? Nehledě na to, že návštěva památek a chozeni po horách v létě fakt nejde.
Na prázdniny jsou ideální destinace Polsko nebo treba Skandinávie.
Jo také jsem tam letos byl letos na velikonoce. A radost bez davu v Pule.
Jaká byla koupačka? Proč lidé jezdí v létě k moři?