Vlaky Arrivy ve Zlínském kraji začínají modrat, proměnou prochází všechny jednotky Lint
Jednotka Alstom Coradia Lint v barvách Arrivy. Foto: Arriva vlaky
Společnost Arriva vlaky dnes zařadila do provozu první z deseti jednotek Alstom Coradia Lint, který prošel proměnou do korporátních barev
Takových je barev a odstínů v nabídce a oni si vezmou „uniformu“ konkurence.. Jasně, ČD na tu kombinaci asi nemá © ( možná Najbrt by mohl se ozvat), ale bije to do očí. To, že to Lintu v odstínech modré sluší, o tom není pochyb
A ty polepy,to je vyzkoušené,já když vidím jak v létě jezdí mašina obalená posekanejma vetvema co dorostli do prujezdniho průřezu, toto vydrží?
SŽ se nestará o průjezdnost tratě?
jejda to nám Arriva sfůzovala s ČD Cargem?
no co, barvevný řešení tomu odpovídá!!!
„Na podzim letošního roku je (845) mají vystřídat novější jednotky Stadler GTW.“
No vida, nekonci nahodou Českym Draham smlouva na linkach R14a a R14b?
Sup tam s temi uvolnenymi 845. Nemam nic proti ČD, ale modernizovane 845 by proti 843 rozhodne pozvedly komfort cestovani na techto R linkach.
Uvolnene 843 by pak zase mohly pozvednout cestovani napr na osobakach Ceska Lipa – Lovosice apod.
Vysokopodlažní 843 namísto částečně nízkopodlažních Regionov nepovažuji (tím více ne u Os vlaků) za „pozvednutí cestování“.
Jdete tou nízkopodlažností s regiosrajdou k šipku. Kolik je reálně míst v nízkopodlažní části, 5? Jinak vždy do schodů když si chcete sednout.
Tohle mávání s nízkopodlažností toho střepu je holt takový nádražácký folklór.
Hmm kritici utřeli nos, už si je nemůžou dobírat Arrivu kvůli německým barvám. Náhodou se mi ten odstín modré líbí (i když ta černo bíla varianta nevypadala taky zle). Jen zdejší zaryté fanoušky čd a nikoho jiného, asi štve, že nevidí tu svou barvu najbrtu.
Zarytí fanoušci ČD najbrtem spíš pohrdají, ti prahnou po barevných nátěrech z období ČSD. 😉
Předpokládám, že nejvíce postrádají rudou pěticípou hvězdu na čelech lokomotiv ☹️
No nevím, ta tmavě zelená, není taky žádná výhra.
Tak je pravda, že alespoň barevná schémata z dob ČSD měla alespoň i nějaký význam (trakce), Najbrt je jen nic neříkající korporát, ano dá se na něj zvyknout, ale některým lokomotivám zkrátka nesluší (v porovnání s původním lakem), ale jak se říká, na barvu to nejezdí.
Jakej význam má pro cestujícího rozlišení trakce? A vám po Najbrtu přijde, že peršan jezdí na naftu, nebo co to je za argument?
A jaký význam má Najbrt pro cestující (zvláště, když je více verzí)? To jsem vůbec neřekl, je jasné, že furt jezdí na stejnosměr, je to prostě jen vkus, prostě se mi ty nátěry víc líbily rozděleny, prostě ten nátěr měl určitou logiku (stejně jako se mi víc líbilo Kryšpínovo označení lokomotiv, jelikož šlo z něho zjistit více údajů o lokomotivě). Jinak ta barva je i o nostalgii (jako malý capart, jsem se podle barev naučil rozpoznat lokomotivy od sebe, ano, není to nic světoborného, jen kus nostalgie a vkus). Je to stejné, jako když já nechápu, proč někteří tak lamentují,… Číst vice »
Většina lokomotiv ale ani za dob ČSD neměla žádný „původní lak“, ale 5x změněný „korporát“ (bez pruhu, s pruhem malým, velkým, krémovým, žlutým, 30 cm, 30 cm … whatever).
Některé lokomotivy ale byly úplně „mimo systém“, protože zůstaly v tom „nekorporátním“ prototypovém laku … prostě byl tam chaos vždy a všude.
* 60 cm
K čemu změna Barby, když služby budou stejně katastrofální jako před tím. Arrivu měli z republiky vyhnat. Proč nikdo neřeší markantní zhoršení služeb?
Nemají první třídu, vlaky nemusí navazovat na ČD a díky zásahu vlády jsem vyhodil tisíce za zákaznickou kartu, kterou už neuplatním, pokud se nepřestěhuju.
Jízdní řádný Arriva nedělá 😂😂, na co první třída (samozřejmě, se najde pár co jí využije, ale jinak je zbytečná), a za tu kartu nemůže Arriva, je logické, že se nenechají připravovat o prachy
Vždy jsem jezdil 1. třídou a nemohu. Přeci je to pohodlnější. Hlavně když člověk má ve vlaku sedět několik hodin. Vlaky, co jezdí kolem nás mají na sezení méně místa než dálkové autobusy. Ale rovnou můžeme zanovu zavést 3 s dřevěnými lavicemi, ne? Kdyby to bylo levnější, tak by si tam držgrešle mohli třeba nechat vrtat za korunu kolena.
Za kartu arriva nemůže. Stejně tak nemůže zato, že si musím kupovat 3 lístky místo jednoho. Za tu může naše neschopná vláda. Ariva může jen za to, že snížila kvalitu cestování.
Promiňte mi tu drzost, ale jak jste jezdil první třídou v Regionovách, v 810-kách, v Panťácích nebo v soupravách typu 843, 842?
Pro Ladislav Florián… evidentně nemáte ponětí o realitě toho o čem píšete: a) Arriva ve Zlínském kraji jezdí regionální linky = nejdelší jízdní doba dle JŘ je zhruba hodina b) dřívější dopravní firma před Arrivou (tj. firma ČD) jezdila na této lince s vagony typu Regionova, 854 a 460. Kromě toho ještě ČD provozuje vagony typu Pesa (RegioShark), které by teoreticky také mohly jezdit na uvedené lince (ale firma ČD je na tuto linku nenabízela). Všemi čtyřmi typu vagonů – Regionova, 460, 854 a RegioSharak jsem jel a neumím si představit v čem by měl spočívat komfort v jakési 1.… Číst vice »
„Nenechají připravovat o prachy“ naše prachy..
A ony ty Regionovy na Vláře tu první třídu měly? Že jsem ji tam nikdy nepotkal.
Přesně tak, asi jsme tam na ni těch pár desítek let zrovna nenatrefili
Nevím jak je to s laky u vás, ale u nás arriva převzala jen rychlíky. A v nich byla vždy 1. třída.
A v čem ta „1. třída“ v pojetí ČD spočívala? U nás jednička znamená, že je míň sedaček v coupé, jinak stejnej drek jako dvojka. Jestli ta Arriva ve dvojce není lepší než ta vámi intenzivně postrádaná jednička…
Pohodlná široká sklápěcí sedadla? S velkým pultíkem na nootebook. 3+1. Zásuvka. Mnoho prostoru.. Prostě super.. A dobrou cenou.
Tak to máte kliku, nicméně tohle lze ulovit v Arrivě taky a dokonce jsou tyhle vymoženosti i ve dvojce…
ČD vám kartu vrátí,si myslím.
Nad propastí!
Jste Vy? Špatný odstín modré, co?
Podobnost barev čistě náhodná 😀
Proměnou prochází jen exteriér nebo i interiér?
Tipoval bych, ze se jedna pouze o „polepy“, tudiz interier zustane stejny.
A jak to tam je? Vozí vesele vzduch? Kraj opravdu vydělal na tomto typu smlouvy:-) Gratulace Čunkovi a daňovým poplatníkům 🙂
Vzduch to rozhodne nevozi. Dale prosim vysvetleni, jaky by byl rozdil v druhe smlouve, kde by CD v teto krizi jezdily stejne a pak by vyuctovaly „ztraty“?
Zásadní rozdíl vidím v tom, že nikdo nemá motivaci prodávat jízdenky. Stačí říct “mám kód na idosu” a ani jednou ten kód nikdo nechtěl vidět. A to jej vždycky opravdu mám.
* náhrada *
Jedinečná a originální barevná kombinace.Už tam jen chybí nápis „Cokoliv kamkoliv“
Bude zajímavé sledovat jak se k modernizaci Stadleru postaví Arriva a jak národní dopravce. Hádám debakl narodniho dopravce rozdílem třídy. Kolikpak zamestnancu CD odpovědných za tu modernizaci má nyní home office s náhradou mzdy?
Toto porovnávat je nespravedlivé a nesmysl. Porovnat by to šlo teprve až by oba dopravci měli srovnatelné podmínky a to nemají. Arriva to prostě záda Parsu kdežto ČD musí pracně vypisovat výběrová řízení a čelit pak možná i řadě námitek a odvolání.
Takže budu muset v práci tolerovat mdly výkon zaměstnanců s omluvou, že přece nejsou Einstajni a tak jim to logicky trvá? Všude jsou rozdílné podmínky, jde o to na ně umět reagovat.
To jsem nepsal ale to že každý dopravce má jiné podmínky je přeci jasné. A že ty podmínky jsou pro ČD i diskriminační také. V porovnání s Arrivou určitě.
Já vám rozumím, každý má jiné podmínky, jde o to se s nimi vyrovnat, ať už jste jednotlivec nebo firma
Tak na co má teda ČD DPOV Přerov?
Trafika?? 😀
Home office s náhradou mzdy. Nezdá se vám, že je to protimluv ? Pokud pracuji z domu, tak pracuji a dostávám plat. Pokud nemohu pracovat, tak jsem doma a dostávám náhradu mzdy.
Úplně ne, když mzda se dává za práci 🙂
* náhrada *
Kterého národního dopravce myslíte?
Doufám, že pojmem „nadnárodní“ zavře pan Sůra ústa (nebo spíše prsty na klávesnici) všem hnidopichům… 😀
Z tohoto pojmu asi některým zastáncům CD praskne cevka.
Upřímně mi ani nedošlo, jaký význam vlastně to slovo může mít, běžně se to používá u velkých korporací:)
No zrovna u německé firmy operovat takovými pojmy. Pane redaktore … 😀
Vedení Arrivy sídlí ve Velké Británii, z Německa je pouze majitel:-)
Uf, tak pak je to v pořádku 😉
Jsem příznivec ČD a nic vůbec nic co by naznačovalo prasknutí cévky na době nepozorují. Je vidět jak málo opravdu málo znáte příznivce ČD jsou to převážně rozumní a rozumně a věčně argumentující lidé kteří jsou daleko od toho používat urážky a posměšky jako druhá strana. No ono se také říká že podle sebe soudím tebe. Rozvádět to dál asi nemusím 😀.
Jo, to jde vidět u každého článku ohledně soukromníků nebo tendrů. Jen kolikrát tady už pohřbili LE.
Le se pohřbívá samo nebo možná již pohřbilo i jeho tiskový mluvčí přiznal že i před krizi se pohybovali na hraně. Přežívali jen díky slevám na studenty a důchodce.. A toto konstatovat neznamená neargumentovat rozumět věcné a hlavně slušně. A to většina příznivců ČD dělá. Podotýkám že většina výjimky jsou samozřejmě všude. A i přesto se jim místo protiargumenty dostává jen urážek a nadávek.
Tak to asi nečtete zdejší diskuse. A abych předešel narážkám. Je mi jedno, s kým jedu, když jedu pohodlně a na čas.
Přesně tak. Jen toho pohodlí se u CD moc často nedočkáme
Nechápu, za co ty palce dolů. Co je pohodlného třeba na u ČD stále velmi rozšířených vozech 810 nebo Regionovách (u Regionovy mám na mysli spíš jízdní vlastnosti než interiér)? Cestuju vlakem často a už hodněkrát se mi stalo, že jsem s ČD 810 jel víc než hodinu, někdy i několik hodin v kuse (např. Teplice n/M – Trutnov, Pardubice – Havl. Brod, Svitavy – Polička – Žďárec u Skutče, Hanušovice – Uničov – Olomouc, Hradec Králové – Jičín – Turnov, Světlá n/S – Zruč n/S – Čerčany). Z HK do Jičína jsem měl jednou dokonce štěstí na původní interiér,… Číst vice »
proč palce dolů, protože i ČD prochází proměnou, byť možná pomaleji, než si přejeme, ale prochází, proto tyto komenty jak ČD=zlo a špatnost nejsou úplně na místě, od Vaše 810 (netvrdím a nebudu tvrdit že je to kvalitní moderní vozidlo), se zeptejte objednatele, proč neobjedná něco lepšího? Vy když chcete mít nové auto, taky ho musíte zaplatit, ale objednatelé většinou jak zjistí, že musí připlatit, tak okamžitě nechtějí
mít auto starý jak 810, tak už zase nabývá na hodnotě!!!
Abych to uvedl na pravou míru, tak nejsem na ničí straně – nejsem ani drážní zaměstnanec. Trochu mi tady vadí, že podle některých zde diskutujících (neříkám, že zrovna vy) je někdo, kdo kritizuje ČD automaticky příznivce soukromých, resp. alternativních dopravců a naopak. Ale abych řekl pravdu, je sice hezký, že se zlepšují, ale to, že v provozu jsou pořád běžně 40 let stará vozidla s původním nebo jen přečalouněným interiérem je prostě fakt, který člověka nasere a od příští cesty spíš odradí. A je jedno, jestli to je chyba objednatele nebo dopravce.
Když na kraji nerozumí dopravě a nechtějí platit vozidla tak se bude jezdit starými střepy.810 a 460 už mnely být v hutích .
Pečlivý pozorovatel víte oni potřebují minimálně 3 x za den si zmínit ČD. Protože je ta firma tak štve, že prostě musí. No šup mínusáři, ukažte kolik je těch, co potřebují poválet v ústech Národního dopravce. 😀
Moje minus nereflektuje můj vztah k ČD, ale naprostou zbytečnost tvého komentáře.
No to je zvláštní ze prave zaměstnanci CD ani nepozdravi soukromnika na kolejich , když jsou převážně rozumní lidé jak píšete a přitom mají stejnou profesi
Tyhle Linty nejezdily ve Francii, ale v Německu u HarzElbeExpress.
Díky za upozornění, žil jsem od doby pořízení těchto vozidel se špatnou informací, máte pravdu.
Doufám, že konečně budou doplněny o vizuální systém! Strašně chybí a lidé neví kam vlak jede. Často se stává, že personál nestačil vyměnit papírové informace o tom kam vlak jede a lidé se tak museli spolehnout na informační tabule na nádraží.
Tak nějak přemejšlím, jak to, že lidi lidstvo přežilo 70, 80 a tak dále léta. Bez vizuálních systémů, bez aplikátorů aplikací, a přesto lidi věděli, kam vlak jel…
Ale ale, máme přece rok 2020 a nejsme Mauretánie, ale ležíme v srdci Evropy.
Takže hloupneme 🙂
tzn. místo „starejch“ lidí máme „moderní“ bandu srdečně evropských idiotů, kteří neví do čeho lezou?
I vámi příznivci soukromníků tolik opovrhované a haněné regionovy mají velice pěkný a spolehlivý informační systém. Nezdá se vám že když ho tyto jednotky nemají je to hlavně pro Arrivu opravdu dost veliká ostuda?
Jo určitě se nikdy nikomu nestalo, že nastoupil do špatného vlaku a jel jinam nebo na druhou stranu.. já myslím, že v té době se to muselo stávat častěji, jelikož znám i dost lidí kterým se to stalo teď, a přiznám se, že se mi to málem stalo i s “dnešní moderní technologií” toť vše 😏
Nezapomenu na paniku jedné spolucestující, když se vlak rozjel na druhou stranu než měl mašinu. 🙂 A ona jela jinam, než chtěla.
Protože vlak přece opačně jet nemůže! Že je něco jako řídící vůz, zřejmě nevěděla.
No mi se to stalo za život jednou, spěšňák Brno Valašské meziříčí. odjezd od 4 nástupišetě. Jenže to byl spojenej vlak, kdy půlka jela do Olmíku a druhá půlka se v Nezamyslicích odpojila a jela dál na Valašská mězříčí a Ostravu… no a já vlez do tá Olomoucký půlky… Inu stalo se… Nicméně myslím, že onen informační systém je docela postradatelný. V mých prioritách až jako poslední.
Ty kravo tak snad cumim kam ten vlak jede ne ? Ted jme byly v Tabore a tam byly dva vlaky na Prahu tak jsme proste do jednoho nastoupily a pak jsme si skontrovali podle tabule kam jede.
Bobicek : co takhle nejdříve procvičit češtinu, než sem fouknete komentář o ničem…?
Na boku vlaku byly cedule (držák k tomu byl na každém voze), ale i tehdy se vyskytovali lemplové, kteří hledali důvody, proč není třeba vlaky označovat a jak to ojebat.
To kolikrát lidé nevědí ani když to tam je napsané, kam to vlastně jede.
Minimalne 4 Linty (846.281,832.123, 832.126 a tusim 846.285) infosystem maji a je v provozu. Taktez, (jak se psalo ve clanku) mist 628DB uz nam jezdi reko 845, ktere infosystem maji, tech je v pravidelnem obehu 6. Takze minimalne 10 z 16 vozidel infosystem ma. Pozde, ale prece…
Není důležité jestli to jezdí ..hlavně že má logo kraje..poslete ty německé šroty do hutí.linty bych srovnal s regiosharky svezení fajne.
a nas dopravce CD by je mel poslat taky do srotu nebo ne?
pokud by všichni dopravci poslali stroje stejně staré a starší do šrotu, nebude čím jezdit….