Vlaků na Pražském semmeringu po modernizaci přibude, zlepší se přípoje

Motorový vůz 831 na trase Pražského Semmeringu. Foto: KŽCMotorový vůz 831 na trase Pražského Semmeringu. Foto: KŽC

Podzimní rekonstrukce trati 122 z Prahy-Smíchova do Hostivice, přezdívané Pražský semmering, umožnila rozšíření provozu. Od soboty 2. února se změní

Podzimní rekonstrukce trati 122 z Prahy-Smíchova do Hostivice, přezdívané Pražský semmering, umožnila rozšíření provozu. Od soboty 2. února se změní jízdní řád, díky kterému přibude na trase nový vlak v ranní špičce a zlepší se návaznost některých spojů.

Největší novinkou je prodloužení ranního vlaku 19733, který dosud končil na Zličíně, až do centra Prahy. „Jde o vlak, který teď jede z Noutonic přes Středokluky a Hostivici na Zličín. Opravená trať ale umožní jeho další cestu ze Zličína přes Cibulku, Jinonice a Žvahov až na Smíchov a na hlavní nádraží. Díky tomu pojedou ráno mezi 7. a 9. hodinou z Hostivice přes Zličín do centra vlaky každých 30 minut,“ říká František Petrtýl, radní Středočeského kraje pro oblast dopravy. Podle něj přímé spojení s centrem Prahy ocení i obyvatelé obcí, jako jsou Hostouň, Dobrovíz, Středokluky, Tuchoměřice nebo Noutonice, které přímé vlakové spojení do centra hlavního města neměly v pracovní dny ráno už dlouhá léta.

Podzimní oprava tratě vyšla na více než 63 milionů korun. Vznikla při ní nová zastávka Praha-Jinonice přímo u stanice metra a několikanásobně se zvýšila kapacita této jednokolejné tratě. Nově se mohou vlaky potkávat mezi Zličínem a Smíchovem také ve Stodůlkách, v Jinonicích a na Žvahově, což dříve nešlo. Díky tomu může po trati projet více vlaků a je možné jízdní řád vylepšit.

Změny pocítí i cestující, kteří cestují z Kladna nebo naopak do Kladna. Ranní vlak z Hostivice na Smíchov bude nově navazovat těsně před sedmou hodinou v Hostivici na rychlejší spěšný vlak od Kladna. O víkendu bude nově Pražský motoráček společnosti KŽC navazovat na Zličíně na spoje Českých drah od Hostivice. „Dosud si tyto vlaky na Zličíně těsně ujížděly, ale trať před rekonstrukcí to bohužel neumožňovala jinak. Nově mezi nimi budou moci lidé pohodlně přestoupit. To znamená, že o víkendu bude po většinu dne možné cestovat z Prahy 5 do Kladna vlakem každou hodinu, dosud to šlo jen jednou za dvě hodiny,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík.

Pražský semmering patří mezi tratě, na kterých narostl počet vlaků v posledních letech několikanásobně. „Pokud byste se podívali do deset let starého jízdního řádu v roce 2009, našli byste tu z pražského hlavního nádraží do Hostivice jen čtyři vlaky za celý pracovní den. Dnes tu jezdí linka S65, která je plnohodnotnou součástí systému Pražské integrované dopravy a má v tomto směru 17 spojů denně. Řada lidí dříve říkala, že Pražský semmering je pro osobní vlaky mrtvý a že už nikdy nevstane z popela. Ukázalo se, že během pár let je všechno jinak, Praha se Středočeským krajem tu objednávají osobní vlaky tak často jako nikdy předtím a lidé se s nimi rychle naučili jezdit,“ říká Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah pro Prahu a Středočeský kraj.

Tagy České dráhy Pražský Semmering ropid Středočeský kraj Top Trať 122 Praha - Hostivice - Rudná
42 komentářů